9.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بعد از زلزله بم چادرش را هرشب زیر بالشت میگذاشت، میگفت اگر زلزله آمد بدون #حجاب به کوچه و خیابان فرار نکنم...
🎙قسمتی از صحبتهای همسر شهیده «فاطمه پرندکام» از شهدای حادثه تروریستی #کرمان
@zandahlm1357
37.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗻صعود بانوی محجبه کوهنورد گرگانی خانم عباسی برفراز قله آرارات کشور ترکیه واهتزاز پرچم یاحسین وباشعار(حجاب هویت من است) درحدتوان منتشرکنید...... اگر چادر خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها برات ارزش داره نشر بدین اونم حداکثری.... 👌👌👌👌
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
توجه امام زمان (عجل الله تعالى فرجه الشريف) به زن باحجاب يكى از علماى بزرگ مشهد مقدس براى آنكه به م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رؤياى صادقانه
آيت الله اراكى نقل مى كند، شخصى نزد مرحوم آيت الله بروجردى آمد و عرض كرد: در خواب ديدم سه قرآن در خانه دارم كه به ترتيب يكى بزرگ و ديگرى متوسط و سومى كوچك است و ديدم هر سه آتش گرفتند. تا آمدم آنها را خاموش كنم، قرآن بزرگ كاملاً سوخت و دومى نيز به كلى از بين رفت، ولى موفق شدم قرآن كوچك را كه اطرافش آتش گرفته بود، خاموش كنم. تعبير خوابم چيست؟ آيت الله بروجردى فرمود: «من تعبير خواب نمى دانم، وليكن در تهران شخصى به نام آيت الله سيداحمد قمى است كه در تعبير خواب استاد است. نزد ايشان برو تا خوابت را تعبير كند».
آن شخص مى گويد نزد آيت الله سيد احمد قمى رفتم و خوابم را تعريف كردم. آن آقا فرمود: «تو سه دختر دارى كه يكى بزرگ و ديگرى متوسط و سومى كوچك است. دختر اولى و دومى را به دبيرستان فرستادى و بى حجاب شدند. آن دو همان دو قرآن بودند كه كاملاً سوختند، ولى دختر سومت تا درس ابتدايى اش تمام شد و خواست به دوره بالاتر برود و به اين بهانه بى حجاب شود، گفتى ديگر اجازه نمى دهم اين دختر از دستم برود و او را از رفتن به دبيرستان منع كردى و او همان قرآن كوچك است كه اطرافش سوخت، ولى آتش آن را خاموش كردى. آيا اينها را كه گفتم درست است؟ » مرد گفت: «كاملاً درست است» [۱]
----------
[۱]: نقش زنان صالحه در اصلاح جامعه، ص۴١۴.
#راهکار_تقویت_فرهنگ_حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اى كاش در صحراى سينا بودم مرحوم آية اللّه ميرزا جواد تهرانى مجسّمه اى از اسلام و تشيّع بود، هيچگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عظمت مرحوم علاّمه امينى
مرحوم آية اللّه علاّمه امينى در يكى از مسافرتهاى خود به اصفهان به منزل مرحوم آية اللّه خادمى وارد شد.
يكى از روحانيون محترم شب قبل در خواب ديد كه حضرت على عليه السلام به منزل آقاى خادمى تشريف آوردند.
وقتى كه صبح به آنجا رفت كه خواب خود را براى آقاى خادمى تعريف كند متوجّه شد كه آقاى امينى به آنجا وارد شده است.
ناگفته نماند علاّمه امينى ناله مظلوميّت امام على عليه السلام را با تاءليف يازده جلد كتاب گرانسنگ به گوش جهانيان رسانده است. (۵۵)
رعايت قانون
يكى از خواهران كه در پاريس در منزل امام خمينى رحمه الله عليه خدمت مى كرد تعريف مى كند: يكى از خصوصيّات بارز امام اين بود كه ايشان حتّى در مملكت كفر هم حقوق و قوانين اجتماعى آن جامعه را رعايت مى كردند.
براى مثال قانونى در فرانسه وجود دارد كه ذبح هر حيوانى را در خارج از كشتارگاه به خاطر رعايت مسائل بهداشتى منع مى كند.
چند تن از برادران گوسفندى را در حياط خانه ذبح كردند. هنگامى كه امام از قانون اطّلاع پيدا كردند فرمودند: چون تخلّف از قانون حكومت شده است از اين گوشت نمى خورم. (۵۶)
#داستانهایی از علماء
✍محمدتقی صرفی پور
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مجتهد میتواند تغییر احکام دهد؟ شیخ- لا بد آقا میدانید که عدّه ای از محققین علماء ما بر این عقیده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منع متعه سبب شیوع فحشاء و زنا گردیده
اگر خوب دقت کنید حکم متعه سبب شیوع فحشاء نیست بلکه منع از متعه شیوع فحشاء آورده برای آنکه زن و مرد جوانی که وسائل ازدواج دائم برای آنها فراهم نیست و متعه هم حسب الامر خلیفه عمر حرام بلکه گناه بزرگ است جلوی شهوت و هوای نفس را هم نمی توانند بگیرند چه میکنند ناچار بعمل ناشایسته زنا مشغول میشوند.
و در هر قومی که عمل زنا شایع و متداول گردید پردههای حرمتها دریده نوامیس بشریت متزلزل و امراض مسریه از قبیل سفلیس و سوزاک و شانکر و غیره فراوان میشود خانوادهها از هم پاشیده و بیچاره میشوند.
چنانچه امام احمد ثعلبی و طبری در تفسیر خود و امام احمد بن حنبل در مسند ذیل آیۀ متعه مسندا نقل نموده اند از امیر المؤمنین علی علیه السّلام که فرمود:
«لو لا انّ عمر نهی عن المتعه ما زنی الاّ شفی» [۱] .
و نیز ابن جریح و عمرو بن دینار از عبد اللّه بن عباس (حبر امت) نقل نموده اند که گفت ما کانت المتعة الاّ رحمة رحم اللّه بها امّة محمّد لو لا نهیه (ای عمر) عنها ما احتاج الی الزنی إلاّ شفی [۲] .
پس بنا بفرمودۀ اصحاب پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم سبب شیوع زنا منع از متعه بوده نه عمل بمتعه پس احکام حلال و حرام که از جانب خداوند بوسیله پیغمبر عظیم الشأن
بجامعه ای ابلاغ گردیده بر خیر و صلاح جمع و اجتماع بوده و میباشد الی یوم القیمة.
حرف در اینجا بسیار است شواهد بر بطلان این عقیده (که متعتان حرام است) بی شمار که مجلس مختصر ما اقتضای شرح مفصل را ندارد.
علاوه صحبت ما در این موضوع نبود بلکه غرض دعاگو از نقل این حکم بنا بر تقاضای شما شاهدی بود برای رفع استبعاد جناب عالی که فرمودید چگونه ممکن است امری در زمان پیغمبر شایع و بعدها بأحادیث مجعوله بر خلاف جلوه نماید.
----------
[۱]: ۱) اگر عمر متعه را نهی نمی نمود زنا نمی کرد (در اسلام) مگر قلیلی از مردم.
[۲]: ۲) متعه رحمتی بود از جانب خداوند برای امت محمد (ص) و اگر عمر منع و نهی از آن نمی کرد محتاج بزنا نمی شدند مگر قلیلی از مردم. و در بعض اخبار عوض شفی شقی ثبت شده یعنی زنا نمی کردند مگر مردمان شقی.
خواستم بدانید همان قسمی که احکام خدا را عوض نمودند و دست در حلال و حرام بردند حکم محکم خمس و دو حکم محکم متعه را که باتفاق فریقین (شیعه و سنی) از زمان خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم تا آخر زمان خلافت عمر در امت شایع و مورد عمل کبار از صحابه و تابعین بوده بعد روی میل شخصی خلیفه عمر برای خاطر عمرو بن حریث چنانچه جابر روایت مینماید بیک جمله گفتار او بدون دلیل و برهان نسخ و حلال خدا حرام شد و الحال ملیونها نفر از مسلمین بدون دلیل روی عادت تبعا للاسلاف پیروی از آن عقیده و گفتار مینمایند با اینکه دلائل از آیات قرآن و احادیث در کتب معتبرۀ خودتان بر وجوب خمس و این دو حکم محکم و عدم نسخ در زمان رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم هنوز موجود است-!!.
مع ذلک عاملین باین احکام ثابت را که دلیلی بر نسخش نیست اهل بدعت و ضلالت میشمارند.
پس دیگر جای استبعادی باقی نمی ماند که اسلام و ایمان جناب ابو طالب را هم که در زمان رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و صدر اسلام شایع و مورد احترام امت بوده بجعل حدیث ضحضاح منعکس جلوه دهند و مردم بی فکر هم روی عادت و تقلید بدون تحقیق حق و حقیقت را زیر پا گذارده محو بنمایند.
بس است بیش از این طول کلام ندهم برای اهل بینش و دانش همین مقدار از ادلّه کافیست و بر اهل بصیرت واضح است که دلائل بر ایمان آن جناب بسی بسیار است که ما اختصارا بهمین جا مطلب را ختم میکنیم.
و إلاّ خوارج و نواصب و امویها و پیروان آنها از جهت عداوت با امیر المؤمنین علیه السّلام
اگر جناب ابو طالب فرضا زنده گردد و از لسان خودش کلمتین شهادتین را بشنوند باز تأویلات بارده نموده و حمل بر معانی دیگر مینمایند.
هر یک از آقایان طالب بسط بیشتری در این باب هستید مراجعه کنید بکتب معتبره اکابر علمای خودتان از قبیل جلال الدین سیوطی و ابو القاسم بلخی و محمّد بن اسحاق و ابن سعد و ابن قتیبه و واقدی و امام موصلی و شوکانی و امام تلمسانی و امام قرطبی و علاّمه برزنجی و علی اجهوری و امام شعرانی و امام سجمی و ابو جعفر اسکافی و غیرهم که معترف و معتقد باسلام و ایمان عمّ و ابوین رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بوده و غالبا رسالههای مستقلی در این باب نوشته اند.
خلاصه از آنچه عرض شد معلوم گردید که از حیث نسب و نژاد پاک نورانی و جسمانی علی علیه السّلام ممتاز و أحدی از صحابه کبار بمقام مقدس آن حضرت نمی رسد.
لقد ظهرت فما تخفی علی احد
الاّ علی اکمه لا یعرف القمر
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357