eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.6هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
دزد كيسه (دزد كيسه) محمد بن احمد نيشابوري گفت من در خدمت امير ابي نصر كه صاحب جيش (ارتش) بود بسيار مقرّب بودم و او بصحبت من خيلي راغب بود و از اين جهت مرا مورد احترام و اكرام مي‌كرد. ديگران بر من حسد مي‌ورزيدند تا اينكه روزي امير كيسه اي كه در آن سه هزار درهم داشت و مهر خود را بر آن زده بود بمن داد كه بخزانه برسانم من آن كيسه را با خود برداشته از نزد امير بيرون آمدم (فَجَلسْتُ فِي الْمَكانِ الذّيِ يَجْلِسُ فِيِه الحُجَّابُ) در بين راه ديدم جمعي از حاجبان در آن محل نشسته اند من نيز نزد آنها نشستم و كيسه پول را در پيش روي خود گذاشتم. و با آنها گرم صحبت شدم. در اين بين يكي از غلامهاي امير كيسه را بطوري كه من ملتفت نشدم ربود و چون صحبت هايم تمام شد متوجه شدم كه كيسه نيست. مضطرب شدم و بتفحص برآمدم و با آن جماعت گفتم همه اظهار بي اطلاعي كردند. تفكر و تعمق و تحير زيادي مرا در خود فرو خواند كه چه بكنم تااينكه بفكر افتادم كه والد من هر وقت كاري برايش پيش مي‌آمد ومحزون مي‌شد به آقا علي بن موسي الرضا (عليه السلام) پناه مي‌برد و آن بزرگوار را زيارت مي‌كرد و نزد قبر شريفش دعا مي‌كرد و سپس همش و غمش و حزنش بر طرف مي‌شد. به خود گفتم من هم چنين كنم لذا عازم زيارت حضرت رضا (عليه السلام) شدم. روز بعد بحضور امير رفتم واز امير اجازه گرفتم كه بطوس بروم و گفتم شغلي در آنجا دارم گفت چه شغلي در طوس داري. گفتم غلامي داشتم كه فرار كرده و كيسه پول امير هم مفقود شده وگمان مي‌كنم كه كيسه را آن غلام بطوس برده. تا اين حرف را زدم امير گفت متوجه باش كه كاري نكني كه نزد من خائن محسوب شوي گفتم پناه مي‌برم بخدا از خيانت. امير گفت اگر رفتي و نيامدي كيست كه از عهده كيسه ما برآيد و ضمانت آن وجه بنمايد. گفتم اكنون با اجازه امير مي‌روم و هر گاه تا چهل روز ديگر برنگشتم تمام ملك و خانه و اسباب مرا تصرف نما. بعد از اين سخن از نزد امير بيرون آمدم و بسوي مشهد حركت كردم بقصد زيارت حضرت رضا (عليه السلام) بمشهد شريف رسيدم و بحرم مطهر مشرف شدم زيارت نمودم و نزد سر مبارك آنحضرت خدا را خواندم واز پروردگار خواستار شدم كه مرا برمحل كيسه پول امير مطلع سازد در حال تضرع در همانجا خوابم برد. در عالم رويا مشرف بحضور مبارك پيغمبر (ص) شدم آنسرور فرمود (قُمْ فَقَدْ قَضَي اللّه عَزّوَجَلّ حاجَتَكَ) برخيز كه خداي متعال حاجت تو را برآورده ساخت. از خواب بيدار و جهت تجديد وضو رفته و برگشتم مشغول نماز شدم دوباره شروع بدعا و حاجت باز خوابم برد. اين بار هم حضرت رسول اكرم (ص) فرمود كيسه امير را غلام امير دزديده واسم غلام را نيز ذكر فرمود و نيز فرمود آن كيسه را بهمان قسمي كه مهر ابي نصر بر اوست آن غلام در خانه خود در زير آتش دان پنهان كرده. از خواب بيدار شدم و بسوي وطن حركت نمودم و سه روز قبل از ميعاد بمحل خود رسيدم و بهمان حال سفر يكسره پيش امير رفتم و او راملاقات كرده گفتم امير بداند كه حاجتم روا شده امير گفت الحمدلله بعد به منزل رفته ولباسم را تغيير و دوباره نزد وي رفتم. امير گفت بگو بدانم كيسه پول چه شد. گفتم كيسه پول نزد فلان غلام مخصوص خود امير است گفت كجاست من شرح حال را گفتم كه من براي حل مشكل خود به قبر حضرت رضا (عليه السلام) متوسل شدم و در خواب پيغمبر (ص) بمن چنين خبر داد كه كيسه نزد آن غلام است. از شنيدن اين سخن بدن امير بلرزه در آمد و فوراً فرمان داد تا غلام را حاضر كردند پس رو باو نمود گفت چه كرده اي كيسه اي را كه از نزد اين شخص ربوده اي. غلام انكار كرد امير او را تهديد كرد كه بزنند با اينكه عزيزترين غلامانش بود. من چون ملاحضه كردم كه بناي زدن اوست. گفتم اي امير اين امر محتاج بزدن او نيست زيرا كه پيغمبر خدا (ص) بمن خبر داده است كه محل كيسه در كجاست. گفت در كجاست گفتم در خانه خود او در زير كانون. پس امير همان وقت شخص صديقي را دستور داد تا بخانه غلام رفت واز زير آتش دان كيسه سر بمهر را آورد و نزد امير گذاشت. امير وقتي اين واقعه و كيسه مهمور خود را ديد خيلي خوشحال و خرسند شد. و مقام من نزد او بالاتر رفت. (- عيون اخبار الرضا. ) اي مملكت طوس كه قدر و شرف افزون از عرش علا داده تورا قادر بيچون تو جنتي و جوي سناباد تو كوثر خاك تو بود عنبر و سنگت درّ مكنون چون ماهي از آب جدا مانده بميرد هركو كه شد از خاك روان بخش تو بيرون حق داري اگر بانگ انا الحق كشي از دل چون مظهر حق آمده در خاك تو مدفون فرمان ده كونين رضازاده موسي كش جمله آفاق بود چاكر و مفتون هشتم در رخشنده درياي امامت كو راست روان حكم بنه گنبده گردون ليلاي جمالش چو كند جاي بعمل عاقل شود از ديدن اومات چو مجنون بر خويش ببالند چو در حشر ملائك فرياد بر آرند كه اين الرضويون امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
خوشه انگور زهرآگين مأمون خليفه باغباني داشت كه باغ انگور او را رونق دادي، و گوش تاك‌ها را به خوش‌هاي انگور گوشواره‌هاي لعل نهادي، هميشه امام رضا عليه السلام پيش باغبان رفته، زنهار و الف زنهار اين خوشه انگور كه در اين تاك است مفروش، و ثمن آن را مگير، كه نصيب من خواهد بود، و از آن جا مرا درجات خواهد فزود، كه بر او ظاهر بود كه در آن خوشه انگور زهر خواهند نهاد، و بخورد وي دهند كه آن باعث شهادت و ميوه ي پر حلاوت او [صفحه ۱۳] گردد، و از آن تاك درجات عقبا و پايه ي اعلا حاصل نمايد، آخرالامر مأمون (عليه اللعنه) بدان انگور پر زهر ش به درجه شهادت رساند. [۶]. انگور زهر خورده چه دادي تو با امام ميخانه كعبه ساز و وضو از شراب كن نرم گشتن بندهاي آهن يكي از محبان امام رضا عليه السلام را بعد از شهادت وي حبس نمودند، و زنجير گران بر گردن و پايش نهادند، و او را در خانه اي كه حبس نموده بودند آتش زدند، كه دايم مناقب امام گفتي، و درهاي مدح اولاد رسول سفتي، بعد از امر سوختن خانه چون آن فقير بي گناه از اين حال آگاه شد مناجات نمود كه يا رب به حق آن امامي كه از انگور زهرآلود چهره به باغ شهادت گردآلود كرد، و به حق رضاي آن رضا كه به تقدير تو موافق گشته و به داغ دوري فرزندان و مفارقت جان راضي شد، مرا از اين بندن گران خلاصي ده، و آتش سوزان را به محبت اولاد خليل خود بر من گلستان كن، همان دم به كرم مجيب دعوة المضطرين (الدعاء) بندهاي آهن چون موم نرم گشت، و از آن آتش بلا به خاك جسم آب محبت زده، چون باد از آن ورطه خلاص شد كه به يك سر موي وي مضرت نرسيد. [۷]. [صفحه ۱۴] (ع) در آثار استاد علامه حسن زاده https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت شصت و ششم.mp3
28.79M
🎬 قسمت: شصت و ششم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂 🔻 3⃣1⃣ سردار علی ناصری نقشه ای در اتاق فرماندهی بود و همه حضار سرشان را روی نقشه خم کرده بودند و به توضیحات من گوش می دادند. سرها چنان خم می شد که روی نقشه تاریک می شد و نمی توانستم مطلبم را روی نقشه درست توضیح بدهم. مدتی مد شده بود که فرماندهان آنتن خودکار شکلی در جیب داشتند و با آن مطالب خود را روی نقشه توضیح می دادند. وقتی آقا محسن وضع مرا دید، گفت: - برادرها، کسی آنتن همراه نداره، به آقای ناصری بده تا راحت تر توضیح بده؟! محمد باقری (حسن باقری) آنتنی داشت. آن را کشید و بلند کرد و به من داد. وقتی آن را به من داد، بدون آنکه بدانم در چه موقعیتی قرار دارم و دور و اطرافم چه کسانی هستند، بلند گفتم: . . . . . . احسنت! همه زدند زیر خنده. آقا محسن هم زد زیر خنده. شاید چند دقیقه می خندیدند. از آن به بعد، هر وقت مرا می دیدند، می گفتند: ... . علی ناصری، احسنت!؟ * آن جلسه، نقطه عطفی در کار قرارگاه نصرت و کار روی هور و فراهم آوردن مقدمات عملیات بزرگ خیبر بود. * * * 🔅 پیگیر باشید @zandahlm1357
توصیف عبادت امیرالمؤمنین (علیه السلام) از زبان حبه و نوف «حبّه عرنی» می‌گوید: شبی من و «نوف» در صحن دار الاماره خفته بودیم. امیرالمؤمنین (علیه السلام) را دیدیم که همانند انسان واله و پریشان، دستش را بر دیوار گذاشته و می‌گفت: (إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ... ) [۲] . آیات مذکور را تکرار و همانند انسان مجنون حرکت می‌کرد. ---------- [۲]: . سورة البقرة ۱۶۴ و ۱۹۰ و ۱۹۱. حضرت به من فرمود: ای حبّه! خواب هستی یا بیدار؟ عرض کردم: بیدارم. شما این گونه رفتار می‌کنید پس ما چه کنیم؟ شروع به گریستن کرد و فرمود: ای حبّه! خدا، به من و تو، از رگ گردن نزدیک تر است. چیزی ما را از خدا محجوب نمی کند. آن گاه به نوف فرمود: بیداری یا خواب؟ عرض کرد: یا امیرالمؤمنین! خواب نیستم. شما در این شب، ما را به گریه انداختی. فرمود: اگر در این تاریکی شب، از خوف خدا گریه کنی، در قیامت، چشمت روشن می‌شود. ای نوف! هر کس از خوف خدا اشکی بریزد، گناهانش آمرزیده می‌شود. ای نوف! هر کس از خوف خدا بگرید و حُبّ و بغضش برای خدا باشد، کسی به منزلت او نمی رسد. ای نوف! هر کس محبّت او در راه خدا باشد، چیزی را بر آن محبّت ترجیح نمی دهد، و هر کس بغضش در راه خدا باشد بغض خود را در راه منافع شخصی صرف نمی کند، بدین صورت حقیقت ایمان تان را کامل می‌گردانید. سپس ما دو نفر را موعظه کرد و در آخر فرمود: از خدا بترسید. آنگاه حرکت کرد و فرمود: خدایا! نمی دانم تو از من اعراض کرده ای یا عنایت داری؟ کاش می‌دانستم با این خواب‌های طولانی و کمی سپاس گزاری، حالم چگونه است! حبّه گفت: به خدا سوگند! حضرت تا طلوع فجر در همین حال بود. [۱] ---------- [۱]: . فلاح السائل مخطوط به نقل از بحار الانوار ۴۱/۲۲ و ۸۴/۲۰۱؛ مستدرک الوسائل ۵/۲۰۹؛ الکنی و الالقاب ۲/۹۰. https://eitaa.com/zandahlm1357
نیت صاحبدلان مردم را به اخلاص و نیت صحیح می‌خوانند و می‌گویند: عمل بدون نیت درست، ارزشی ندارد؛ چنانکه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: عمل در گرو نیت است و نیت مؤمن از عمل وی برتر است. حال این بینوا می‌پندارد که همینکه موقع عبادت یا نشرگفت «قربة الی اللّٰه» کافی است، حال اینکه این الفاظ از حرکت زبان و حدیث نفس و اندیشه و انتقال خاطری به خاطر دیگر ناشی می‌شود و نیت به اینها مرتبط نیست. پس نیت در واقع همان برانگیخته شدن نفس و میل آن به کاری است که غرض وی انجام آن کار است؛ چه سریعاً و چه در آینده انجام گیرد. این میل باطنی اگر ایجاد نشود به مجرد اراده خیال ایجاد نمی گردد، چرا که نیت بی توجه چون انسان گرسنه ای است که میل به غذا دارد و بدون اینکه غذایی تهیه دیده باشد، امیدوار است با نیت غذا، سیر شود، و یا مانند کسی است که از حقیقت عشق بی خبر است و خود را قلباً عاشق کسی معرفی می‌کند و کاری برای رسیدن به او انجام نمی دهد. پس نیت قلبی زمانی محقق می‌شود که اسباب دسترسی فراهم شود، مثلاً کسی که تصمیم بقاء نسل خود دارد، با نیت قربت در ازدواج کاری درست نمی شود، بلکه باید ازدواج کند. با توجه به این امور معنای فرمایش پیامبر که فرمود نیت مؤمن برتر از عمل اوست، فهمیده می‌شود. چرا که نیت صحیح، نیتی است که همراه با عمل باشد. عاقل کافی است که به او اشاره ای شود. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۹- نماز و قرآن تفسیر نماز » نماز و قرآن در مواردی قرآن و نماز در کنار هم آمده اند، مانند: «یَتلُونَ کِتابَ اللَّهِ وَ اَقامُوا الصَّلوةَ» [۱] قرآن تلاوت می‌کنند و نماز به پای می‌دارند. و یا در جای دیگر می‌فرماید: «یُمَسِّکوُنَ بِالْکِتابِ وَ اَقامُوا الصّلوة» [۲] به قرآن تمسّک می‌جویند و نماز به پای می‌دارند. گاهی برای نماز و قرآن، یک صفت آورده شده، چنانکه کلمه ذِکر هم به قرآن گفته شده است: «اِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنا الذِّکر» [۳] ما ذکر را نازل کردیم. و هم فلسفه نماز شمرده شده است: «اَقِمِ الصَّلوةَ لِذِکْری» [۴] نماز را بخاطر یاد من به پای دار. جالب آنکه گاهی بجای کلمه نماز کلمه قرآن آمده است، مانند آیه «اِنَّ قُرآنَ الْفَجْرِ کانَ مَشْهُوداً» [۵] که گفته اند مراد از قرآن الفجر، نماز صبح است. بگذریم که خواندن قرآن بصورتِ حمد و سوره، یکی از واجباتِ نماز است و بحث نماز در اکثر سوره‌های قرآن، هم در بزرگ ترین سوره (بقره) و هم در کوچک ترین سوره‌ها (کوثر) آمده است. ---------- [۱]: ۶۱) سوره فاطر، آیه ۲۹. [۲]: ۶۲) سوره اعراف، آیه ۱۷۰. [۳]: ۶۳) سوره حجر، آیه ۹. [۴]: ۶۴) سوره طه، آیه ۱۴. [۵]: ۶۵) سوره اسراء، آیه ۷۸. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 7️⃣7️⃣ این بیت که می گوید «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» با اسلام منطبق است؟ 🔶 اول: در روایات اهل بیت عصمت علیهم‌السلام، بسیار بر "مدارا کردن با مردم" که از شاخصه‌های اخلاق اسلامی می‌باشد، تأکید شده است و حتی مدارا با دشمنان نیز وجود دارد خداوند متعال خطاب به حضرت موسی علیه‌السلام می‌فرماید: 🔻«اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى؛ به سوى فرعون برويد كه او به سركشى برخاسته است و با او سخنى نرم گوييد، شايد كه پند پذيرد يا بترسد». 🔷 دوم: براساس آموزه‌های اسلامی شدت عمل و خشونت در موردی که می‌توان مشکل را با متانت و نرمی و ملایمت حل نمود نادرست است. 🔶 سوم: حضرت حافظ علیه‌الرحمه از متن دین برای سرودن این بیت استفاده کرده است و این بیت با متون دینی ما سازگار و با اسلام منطبق است اما اگر در برخی مواقع مدارا کارآیی نداشت به ناچار باید از شدت عمل استفاده نمود. 🔻حضرت علی علیه‌السلام در سفارش خود به یکی از کارگزاران خود، در مورد نحوه برخورد و تعامل با مردم می‌فرماید: 🔻«وَ ارْفُقْ مَا کانَ الرِّفْقُ ارْفَقْ... 🖇 لینک ادامه مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/15 📎 📎 📎 📎 📎
💎 متن کامل شبهه 7️⃣7️⃣ این بیت که می گوید «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» با اسلام منطبق است؟ 🔶 اول: در روایات اهل بیت عصمت علیهم‌السلام، بسیار بر "مدارا کردن با مردم" که از شاخصه‌های اخلاق اسلامی می‌باشد، تأکید شده است و حتی مدارا با دشمنان نیز وجود دارد خداوند متعال خطاب به حضرت موسی علیه‌السلام می‌فرماید: 🔻«اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى؛ به سوى فرعون برويد كه او به سركشى برخاسته است و با او سخنى نرم گوييد، شايد كه پند پذيرد يا بترسد». 🔷 دوم: براساس آموزه‌های اسلامی شدت عمل و خشونت در موردی که می‌توان مشکل را با متانت و نرمی و ملایمت حل نمود نادرست است. 🔶 سوم: حضرت حافظ علیه‌الرحمه از متن دین برای سرودن این بیت استفاده کرده است و این بیت با متون دینی ما سازگار و با اسلام منطبق است اما اگر در برخی مواقع مدارا کارآیی نداشت به ناچار باید از شدت عمل استفاده نمود. 🔻حضرت علی علیه‌السلام در سفارش خود به یکی از کارگزاران خود، در مورد نحوه برخورد و تعامل با مردم می‌فرماید: 🔻«وَ ارْفُقْ مَا کانَ الرِّفْقُ ارْفَقْ، وَ اعْتِزَمْ بِالشِّدَّةِ حِینَ لَا تُغْنِی عَنْک الَّا الشِّدَّةُ؛ در آنجا که مدارا کردن بهتر است، مدارا کن؛ اما آنجایی که جز با شدت عمل کار از پیش نمی‌رود، شدت عمل را به کار بند». 🔻 در جای دیگر مرز مدارا را عدم تضییع حق دیگران می‌دانند و می‌فرمایند: «رَأسُ العَقلِ بَعدَ الایمانِ بِاللّه، مُداراةُ النّاسِ فِی غَیرِ تَرک حَقّ؛عاقلانه‌ترین کارها بعد از ایمان به خداوند مدارا نمودن با مردم است به طوری که حقّی ضایع نشود». 🔷 چهارم: پیامبر اسلام(ص) در مسئولیت‌های اجتماعی، در برابر کسانی که با جرم و جنایت، اقدام به هنجارشکنی کرده، و با اساس دین و دست‌آوردهای آن به مقابله و ستیز برمی‌خاستند، خوش‌خلقی و مدارا را کنار گذاشته، و به شدت برخورد می‌کرد، و این خط قرمز رسول خدا(ص) بود. 🔶 پنجم: بنابراین مدارا مرحله اول و مهم و تاثیرگذار برای برخورد با دیگران است اما وقتی مدارا جواب نداد و فرد پند نگرفت یا اینکه دشمن قصد انجام جنایت و گسترش فساد و تضعیف نظام اسلامی را داشت، دیگر مدارا جایز نیست. 🔷 ششم: خود حضرت حافظ در جای دیگر می فرماید : دوش آن صنم چه خوش گفت در مجلس مغانم *** با کافران چه کارت گر بت نمی‌پرستی 🖇 لینک مطلب 👇👇: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/15 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 8️⃣7️⃣ من عاشق بی تی اس هستم؟! ✅بی‌تی‌اِس به انگلیسی: BTS، گروه پسرانه هفت نفره اهل کره جنوبی است. تشکیل این گروه از سال ۲۰۱۰ آغاز شد 🔥متن ترانه‌های آن در ظاهر اغلب دغدغه‌های شخصی و اجتماعی، سلامت روان، مشکلات دوران مدرسه، فقدان، عشق به خود و فردگرایی را شامل می‌شود. 📌از تاثیر گروه بی تی اس بر نوجوانان نباید غافل ماند. بسیاری از آن ها روزانه به آهنگ های این گروه گوش داده و والدین نگران تاثیر منفی آن بر نوجوان خود هستند. 🔻طرفداران اصطلاحاً تیفوسی و متعصّب این گروه‌ها، به‌ویژه گروه «بی تی اس»، که خود را " آرمی" ( ارتش طرفداران) می‌دانند، در ایران و بین نسل دهه ‌هشتادی بسیار گسترده هم هستند. 🔻این نوع موسیقی را با تعداد زیاد اعضای گروه، ریتم‌های تند موسیقی الکترونیک، ملغمه‌ای از رپ کره‌ای-انگلیسی، تصاویر پر زرق و برق و اصطلاحاً شیک و لاکچری با رنگ‌های شارپ و «انرژی» فراوان و حتی بعضاً مبالغه‌امیزِ آن می‌شناسند، با متن ترانه‌هایی ظاهراً سَبُک و نه‌چندان پیچیده که باب دل طیف نوجوان یا تین‌ایجر است. 🔻کلا گروه موسیقی کی‌پاپ و بخصوص بی‌تی‌اس باید همواره با جذابیت‌های جنسیِ خود ظاهر شوند 🖇 لینک ادامه مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/16 📎 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبهه پیروی از پیامبر اعراب یا پیامبر ایرانیان !!! عده ای همواره این شبهه را تکرار می کنند که ما چرا باید از پیامبر و دین اعراب تبعیت کنیم , ما ایرانیان باید از پیامبر خودمان یعنی زرتشت پیروی کنیم !!!!