eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
تهمت به وکیل وقتی وکیل خود را متهم دانستی، زبانت را کنترل کن و به آنچه دارد، مطمئن باش. برترین نشست و برخاستها، با کسی است که با اینکه موقعیت ریاست دارد، ادعای ریاست نکند. همنشینی محمد بن مکی گوید: بدترین نشست و برخاستها با کسی است که بدون موقعیت، مدعی ریاست است. مدارا ترک کردن مدارا، بخشی از دیوانگی است. نکوهش، تحقیر هرکه پیش از اینکه تو را بشناسد، در حق تو کوتاهی کرد، نباید او را سرزنش کنی. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 26.MP3
5.69M
🔰 سلسله سخنرانی های 26 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 6️⃣2️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید @zandahlm1357
تلاش اميرالمؤمنين (عليه السّلام) براى كناره گيرى مسالمت آميز معاويه تلاش اميرالمؤمنين (عليه السّلام) براى كناره گيرى مسالمت آميز معاويه [۱] گفتيم كه اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در آغاز خلافت، معاويه را از حكومت شام عزل كرد. چون عموم مهاجران و انصار, على (عليه السّلام) را به خلافت برگزيده بودند، معاويه نخست نمى توانست خلافت آن حضرت را زير سؤال ببرد؛ از اين رو بهانه آورد كه اگر على (عليه السّلام) قاتلان عثمان را براى قصاص به ما تحويل دهد، با او بيعت خواهم كرد. مقصود وى از قاتلان عثمان، تعدادى از بهترين اصحاب حضرت امير (عليه السّلام) بود و با علم بر عدم اعتناى امام به اين خواستۀ نابجا، بر آن اصرار مى ورزيد. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) پس از اطلاع از بهانه جويى معاويه و عدم كناره گيرى از حكومت شام، طى نامه اى به او، ضمن عزل، وى را از ايستادگى در برابر خليفۀ مشروع بازداشت، ولى معاويه در برابر فرمان خليفه مقاومت كرد. [۲] هنگامى كه نعمان بن بشير پيراهن خون آلود عثمان را به شام آورد، معاويه آن را به منبر آويخت و احساسات مردم شام را تحريك كرد؛ به گونه اى كه با او به عنوان امير شامات و قصاص كنندۀ خون عثمان بيعت كردند. پس از جنگ جمل و آمدن اميرالمؤمنين (عليه السّلام) به كوفه، آن حضرت، جرير بن عبدالله بجلى حاكم عثمان در همدان را كه احضار فرموده بود به واسطۀ سابقۀ دوستى كه با معاويه داشت، به نزد وى اعزام كرد تا او را به اطاعت و بيعت و ترك مخالفت وا دارد. جرير عازم شام شد و پيام اميرالمؤمنين (عليه السّلام) را به معاويه ابلاغ كرد. معاويه، جرير را مدتى در شام نگاه داشت تا چاره اى بينديشد و پاسخ مناسبى بدهد. برادرش عتبة بن ابى سفيان به او گفت براى مقابله با على (عليه السّلام) بايد از فكر و سياست عمروعاص استفاده كند. معاويه طى نامه اى با وعده و وعيد، عمروعاص را به سوى خود فرا خواند تا با مشورت وى پاسخ على (عليه السّلام) را بدهد. پس از مذاكرات بسيار با اين شرط كه چون خلافت معاويه برقرار شود، حكومت مصر و تمام باج و خراج آن تا پايان زندگى عمروعاص از آنِ او باشد، به معاويه قول همكارى داد. با راهنمايى عمروعاص، حمايت يمنى هاى ساكن شام براى خون خواهى عثمان توسط معاويه جلب شد و ياغيان شام اقتدار بيش ترى در خود براى مقابلۀ احتمالى با اميرالمؤمنين (عليه السّلام) احساس كردند. از اين رو پاسخ آن حضرت را در قالب اين خواسته‌ها به جرير بن عبدالله دادند: ۱. تحويل قاتلان عثمان براى قصاص و كيفر به معاويه. ۲. كناره گيرى على (عليه السّلام) از خلافت و واگذارى انتخاب خليفه به شوراى مسلمانان. در اين نامه آمادگى معاويه براى جنگ با اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در صورت عدم تحقّق خواسته هايش اعلام شده بود. هنگامى كه اميرالمؤمنين (عليه السّلام) يقين حاصل كرد معاويه قصد اطاعت ندارد و به سركشى ادامه مى دهد و سپاهى انبوه فراهم آورده است، خود را مجبور به جنگ با وى ديد. به نقلى حضرت امير (عليه السّلام) از بدو ورود به كوفه، هفده ماه در آن شهر بود و در اين مدت ميان او و معاويه و عمروعاص مكاتبه جريان داشت. [۱] ---------- [۱]: . براى اطلاع بيشتر پيرامون موضع اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در برابر معاويه، نگاه كنيد به بحث عميق و تحليلى در كتاب زندگانى تحليلى پيشوايان ما، ص ۸۰ به بعد. [۲]: . شرح نهج البلاغة، ج ۱، ص ۲۳۰. [۱]: . نگاه كنيد به: پيكار صفّين، ترجمۀ وقعة الصفين نصر بن مزاحم، ص ۴۷ تا ۱۳۰ و الامامة و السياسة، ج ۱، ص ۸۴ تا ۹۳ و اخبار الطوال، ص ۱۵۶ تا ۱۶۱ و تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۸۴ تا ۱۸۶ و تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۵۵۸ تا ۵۶۲ و كتاب الفتوح، ج ۲، ص ۵۰۶ تا ۵۲۵. همچنين جهت آگاهى از مشكلات پيش روى اميرمؤمنان (عليه السلام) در برخورد با معاويه، نگاه كنيد به: «از سقيفه تا كوفه»، ص ۱۳۱ به بعد. ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
میگن آزادی اندیشه با ریش و پشم نمیشه!؟ 🔹می خواهیم بررسی کنیم ریش و محاسن نزد ایرانیان قبل از اسلام چگونه بوده 👈آیا گذاشتن ریش و محاسن از دستورات اسلامی است؟ در پایین مشاهده می کنید نه تنها شاهان و مردم ریش می داشتند بلکه برای خدا(اهورمزدا) هم ریش قائل بودند با ما همراه باشید (مطالب رو امروز به مرور درج خواهیم کرد) 👇👇👇👇👇👇👇👇
داریوش هخامنشی نشسته روی تخت، ولعیهد پشت سر آن و درباریان در جلوی او که همه ریش و محاسن دارند حدود هزار سال قبل از اسلام
شاه اردوان دوم از حکومت اشکانی با ریش و محاسن حدود 600 سال قبل از اسلام در ایران
سنگ نگاره بهرام اول ساسانی و اهورامزدا در استان فارس سمت راستی خداشون (اهورامزدا) است سمت چپی هم بهرام اول ساسانی است هم شاه ریش داره هم خداشون ریش داره😐 بعدا بیشتر در به تصویر کشیدن خدا در آیین زرتشت توضیح میدیم
سنگ نگاره خسرو پرویز (یا پیروز ساسانی) در طاق بستان استان کرمانشاه سمت چپ شاه است با ریش سمت راست هم اهورمزدا با ریش و محاسن
بهرام دوم ساسانی و دربار که همگی ریش دارند الا یه نفر ایشون کرتیر نام دارد که خواجه بوده است