#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📝💠📝💠📝💠📝 📝شرح و تفسیر دعای عصر غیبت 5⃣4⃣قسمت چهل و پنجم 👈در ادامه دعا می گوید؛ خدایا بر آن چیز ها
📝💠📝💠📝💠📝
📝شرح و تفسیر دعای عصر غیبت
6⃣4⃣قسمت چهل و ششم
👈در ادامه دعا صفتی به امام زمان (عج) داده «وَ الطّٰاهِرُ التَّقِیُّ الزَّکِیُّ، النَّقِیُّ..» که ″طاهر″ یعنی پاک از همان بحث عصمت هست، 🔆″تقی″ هم از بحث تقوا می آید که با تقوا هستند، ″نقی″ انسان خالص است، ″زکی″ درجه ای بالاتر است یعنی که قشنگ تزکیه نفس شده.
👌صفتی دیگری که به امام زمان (عج) می دهد؛ «الرَّضِیُّ الْمَرْضِیُّ» یعنی امامی که راضی هستی به فعل ✨خدای متعال! و در فراز بعدی هم یک صفت دیگری به امام داده است «الصّٰابِرُ الشَّکُورُ..» یعنی امامی که صبر می کند.❣
⁉️این صبر برای چیست؟
🗒ایام، ایام غیبت هست، امام صادق (ع) یک روایت زیبایی دارد می گوید کار شیعیان یک خرده سخت تر از ما هست، چون ما بر اعمالی که می دانیم صبر میکنیم، شیعیان بر اعمالی که نمی دانند صبر می کنند. 〽️مثلا من الان می دانم این سختی دو روز دیگر تمام می شود خُب، راحت تر صبر می کنم! ولی اگر کسی نداند دو روز دیگر سختی تمام می شود، بی تاب تر و جزع و فزع😫 بیشتر انجام می دهد.
👌از این روایت، بعضی ها اینطور
برداشت کردند که امام زمان (عج) زمان ظهور خودش را می داند، در این قضیه اختلاف 💭نظر فراوان هست..
👥عده ای مثل آیت الله بهجت با آیت الله ناصری و سید علی آقای قاضی و امثال اینها می گویند امام زمان (عج) زمان ظهور خودش🌤 را می داند خبر دارد. عده ای هم مثل مراجع و آیت الله طبسی و ... میگویند نه امام زمان زمان ظهور خودش را خبر ندارد.
✅آیت الله بهجت تفسیرش این است چه طور ممکن است، تمام امور به دست امام زمان (عج) هست، خورشید هر روز به اذن ایشان طول می کند و غروب می کند، بعد زمان ظهور خودش را نمی داند!
✅جالب اینجاست! روایتی داریم
در کتاب ″کمال الدین شیخ صدوق، در باب آخر″ که امام زمان🌸 (عج) وقتی تشریف می آورند، حرفی را به آن 313 نفر می زنند! آن 313 نفر شک می کنند که این امام زمان باشد یانه⁉️ یک طی الارضی می کنند و می روند دور جهان دور می زنند و می فهمند که نه، کس دیگری جز ایشان نیست و خود ایشان امام زمان هست.
‼️سید علی آقای قاضی می گوید من آن حرف را می دانم، که امام زمان (عج) به آن 313 نفر چه می گوید. (سید علی آقای قاضی استاد آیت الله بهجت) سوال ما این است طرف حرف به این مهمی را می داند بعد زمان ظهور امام زمان آیا نمی داند؟
📖خدای متعال درسوره ی«ن وَالْقَلَمِ» میگوید؛💬 غیب مخصوص خداست، اما به کسانی که از آنها راضی باشد، این علم غیب را خواهد داد.
👈طبق این آیه بعضی ها تفسیر می کنند، بله زمان ظهور غیبی هست دست خدای متعال و خدا به بندگان خاص خودش این غیب را می دهد. امام زمان (عج) در زمان غیبت چون همه ی اینها را می داند، پس صبر می کند.
🔹ادامه دارد ...
💽برگرفته از فایل شماره (۴)
شرح و تفسیر دعای عصر غیبت
🎤استاد احسان عبادی
#متن_شرح_و_تفسیر_دعای_عصر_غیبت ۴۶
📝💠📝💠📝💠📝
================
۱۵ تیر ۱۳۹۹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت صد و پنجاه و نهم 📑..نکته بعدی که در این روایت می گوید این است ک
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت صد و شصت
📃..در ادامه حضرت چقدر زیبا میفرمایند؛ «فَلَرُبَّ أَمْر قَدْ طَلَبْتَهُ فِیهِ هَلاَکُ دِینِکَ..» چیزی که از خدا می خواهی اگر به او برسی مایه ی هلاکت دین تو هست.
👈بعضی موقع ها خدا حاجت را
نمی دهد چون می گوید اگر به تو بدهم دینت هلاک⚡️ می شود، دین خودت را از بین می بری. مثل قارون که پولدار نبود ولی آدم خوبی بود، از حضرت موسی پول خواست.. پول خواست.. موسی گفت جنبه نداری، گفت دارم و فلان.. تا رسید پولدار شد و .. همان شعر معروف سعدی؛
🔹اینکه مسکینست اگر قادر شود
🔹بس خیانتها کزو صادر شود
☝️بعضی ها هی حاجت های مالی سنگین از خدا می خواهند، شاید مصلحت باشد بدهد، اما اگر نداده بدان که مصلحتی بود. آیه [216] سوره بقره🍃 خیلی آیه زیبایی در این زمینه هست می فرماید؛
💠«وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ..» چه بسیار چیزهایی که شما فکر می کنید به نفع شماست ولی باور کنید به ضرر شماست و چه بسا چیزهایی که شما فکر می کنید به ضرر شماست اما باور کنید به نفع شماست.⚠️
♨️هر وقت حاجت نگرفتید، هر وقت یک اصراری کردید و حاجت را نگرفتید این آیه از قرآن را زیاد زیاد تکرار بکنید که انسان پیش خودش اینطور فکر بکند که قطعا خدای متعال🌹 یک چیز بهتری را برای من قرار داده که حاجت من را نداده.
👌بعد یک نکته ای را حاج آقای تهرانی مطرح می کند می گوید؛ مصلحت اندیشی برای خدا نکنید بخواهید، از خدا بخواهیم خیلی هم اصرار بکنیم🤲 مانعی نیست اصرار زیاد، اما مصلحت اندیشی نکنیم. برای همین است که بهتر است قبل از دعا این را مطرح بکنیم (در تعقیبات نماز عشاء چنین مضمونی هست) خدا من این را میخواهم اگر 🍃صلاح و خیرم در آن هست به من بده، وگرنه نده، اگر صلاح من هست که تو بهتر می دانی.
🔰خدا به اصل درخواست ما توجه میکند، اگر صلاح هم نبود ادب را رعایت کردیم به خاطر رعایت ادب دوباره به ما پاداش می دهد. در دو✌️ حالت دعا کردن چقدر خوب است، چه می دانی مستجاب است، چه می دانی مستجاب نیست ولی باز هم دعایت را انجام بده باز هم دعایت را بکن چون خدا اگر دعا مستجاب نشود به جایش 🎁یک چیز بهتر به تو می دهد.
💬ایشان می فرماید کسانی که متدین هستند یک تعبیرات زشتی❌ را گاها به کار می برند می گویند خوش به حال فلانی هر چه می خواهد خدا به او می دهد، ایشان در جواب می فرماید نخیر خدا بلاتشبیه به حیوانات هم آن چیزهایی که می خواهند می دهد، به کافرین هم میدهد، قرار نیست 👈ما برای دنیا کار بکنیم ″هدف اصلی آخرت″ است.
🌀حیوان و کافر و امثال این.. چون تلاششان دنیاست خدا دنیا را به آنها میدهد. کافر هم تلاش بکند خدا تلاشش را بی پاسخ نمی گذارد تلاش کرده خدا پاداشش را می دهد، اما تلاش دنیایی است آخرتش💥 دستش خالی است. توی مؤمن حواست باشد نگو خوش به حال فلانی هر چه می خواهد خدا به او میدهد.. چون هم و غم آن👤فرد دنیاست خدا هم دنیا را به او می دهد، ولی هم و غم من و تو که دنیا نیست!! هم و غم ما آخرت هست⚠️، به همین خاطر خدا بعضی از دعاهای ما را نمی دهد اما ذخیره کرده برای آخرت، ذخیره می کند برای آخرت.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (37)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 160
💠☀️💠☀️💠☀️💠
_______________
۱۵ تیر ۱۳۹۹
۱۵ تیر ۱۳۹۹
۱۵ تیر ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشنوید از کرامات امام رضا
https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۵ تیر ۱۳۹۹
karimkhani-Amadam-Ey-Shah-Panaham-Bede.mp3
3.8M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
آمدم ای شاه ، پناهم بده
خط امانی ز گناهم بده
ای حَرمَت ملجأ در ماندگان
دور مران از در و ، راهم بده
ای گل بی خار گلستان عشق
قرب مکانی چو گیاهم بده
لایق وصل تو که من نیستم
اِذن به یک لحظه نگاهم بده
ای که حَریمت به مَثَل کهرباست
شوق وسبک خیزی کاهم بده
تاکه ز عشق تو گدازم چو شمع
گرمی جان سوز به آهم بده
لشگرشیطان به کمین من است
بی کسم ای، شاه پناهم بده
از صف مژگان نگهی کن به من
با نظری ، یار و سپاهم بده
در شب اول که به قبرم نهند
نور بدان شام سیاهم
ای که عطا بخش همه عالمی
جمله ی حاجات مرا هم بده
#حبیب_الله_چایچیان
#حسان
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۵ تیر ۱۳۹۹
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
۱۵ تیر ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای تفحص شهدا و توسل به حضرت زهرا (س)
استاد ارجمند حاج آقا خیرآبادی
قرارگاه سایبری حضرت بی بی رقیه(س)
۱۵ تیر ۱۳۹۹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#هزینه_های_عاشقانه_خدا 💗🌿 گلهای زیبا،شکوفه های رنگارنگ، حیوانات و تمام عالَم دارن باتــو حرف می زنن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۵ تیر ۱۳۹۹
جوی آب.mp3
2.26M
اولین استاد هر انسان 👏👏😍
دانشگاه هستی خیلی از سوالاتو جواب میده تا حالا دقت کردی؟؟
#پرواز_تا_خدا
مجموعه فوق العاده زیبا که درمان ریشه ای بسیاری از افسردگی ها و سردرگمی های انسان هست 🌺
🍃
جلسه41👏👏
عالیه حتما گوش بدید
#اسرار_الهی_آرامش 🍃🌺👇
https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۵ تیر ۱۳۹۹
۱۵ تیر ۱۳۹۹
۱۵ تیر ۱۳۹۹
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
سؤال👇
سلام وقت بخیر
اگه کسی خواست دوست شهیدش رو به کسی در معرفی شهید بگه برادر شهیدم ایراد داره؟ اینکه؛ برادرم خطاب کنه دروغ میشه اونوقت
پاسخ👇
سلام علیکم
خیربرادر دینی منظور است و اشکالی ندارد.
#دروغ
۱۵ تیر ۱۳۹۹
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
سؤال👇
سلام قیام قبل از رکوع با گفتن الله اکبر کفایت میکند یا باید پس ازگفتن الله اکبر یک مکث کنیم وسپس به رکوع بریم؟مقلد رهبرهستم ممنون.
پاسخ👇
سلام علیکم
قیام قبل از رکوع یا همان قیام متصل به رکوع یعنی کسیکه نماز را ایستاده می خواند می بایست ایستاده هم به رکوع رود پس اگر کسی رکوع را فراموش کرد و به سمت سجده رفت و قبل از این که سر به روی مهر بگذارد یادش آمد، باید کاملا بایستذ تا قیام متصل به رکوع انجام شود سپس به رکوع رود.
#احکام_نماز
#ارکان_نماز
#قیام
#قیام_متصل_به_رکوع
۱۵ تیر ۱۳۹۹
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
سؤال👇
سلام علیکم
مدتیه متوجه شدم پسر هفده سالم استمناء میکنه،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید چیکار کنم؟؟
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر نمی داند شما متوجه شده اید اصلا به رویش نیاورید و به صورت کلی گویی او را نسبت به این گناه و آثارش با خبر کنید.
راه درمان:
۱. تا امکان دارد چنین فردی از تنها بودن پرهیز کند و بیشتر در جمع حضور داشته باشد.
۲. آنچه سبب تحریک می شود از دسترس خارج شود مثل دیدن برنامه ها و فیلم های مبتذل و طریقه لباس پوشش اطرافیان در منزل
۳. از پوشیدن لباس های تنگ و جذب اجتناب شود.
۴. ذکر لا حول و و لا قوه الا بالله العلی العظیم فراوان گفته شود.
۵. سوره ناس فراوان خوانده شود.
#استمناء
#راه_درمان_استمناء
۱۵ تیر ۱۳۹۹
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
سؤال👇
سلام.
فرشی که کودکی نجس کرده آیا باآب قلیل پاک می شود؟
باچه شرایطی؟
چون دسترسی به آب کر مشکله.
مقلد آیت الله مکارم شیرازی
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر به بول نجس شده پس از اینکه خشک شد، اطرافش را پارچه ای گذاشته و آب قلیل بریزند و آب ها را با وسیله ای جمع کنند(توجه داشته باشید این آب ها نحس است.) سپس بار دوم آب بریزند و جمع کنند پاک می شود.
#طهارت
#تطهیرفرش_نجس
#آب_قلیل
#تطهیرباآب_قلیل
۱۵ تیر ۱۳۹۹
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
سؤال👇
عرض سلام وخداقوت
خانمی ابروهاشو تاتو کرده گفتن تا 24 ساعت نباید صورتش آب بخوره آیا میتونه برای انجام نمازهاش تیمم کنه؟
مرجع: رهبری
پاسخ👇
سلام علیکم
این کار می بایست در ایان عادت ماهیانه انجام شود. به هر حال الان اگر آب واقعا برای وی ضرر دارد می بایست تیمم کرده و اعمال عبادی خود را انجام دهد.
#احکام_بانوان
#تاتو
#احکام_وضو
#مانع_وضو
۱۵ تیر ۱۳۹۹
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
سؤال👇
سلام
وقت بخیر
ببخشید نماز یکشنبه ماه ذی القعده
بعد از نماز مغرب وعشا هم میشه خواند ؟
پاسخ👇
سلام علیکم
وقت این نماز از اذان صبح تا غروب آفتاب است.
#وقت_نمازذی_القعده
۱۵ تیر ۱۳۹۹
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
سؤال👇
سلام علیکم،
بفرمایید به غیر از نیت غسل واجب یا مستحب که میخواهیم انجام دهیم ،چه نیت های دیگری هم میتوانیم داشته باشیم.و ٫٫دقیقا٫٫ چه باید بگوییم؟
پاسخ👇
سلام علیکم
تمام غسل های واجب و مستحب را می توان نیت کرد و یک غسل انجام داد.
غسل های مستحب که برخی در ایام خاص وارد شده است اما به شکل عمومی که همیشه می توان غسل انجام داد غسل توبه، غسل نشاط می باشد.
#احکام_غسل
#نیت_غسل
#غسل_مستحب
۱۵ تیر ۱۳۹۹
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
سؤال👇
سلام
برای نماز اول قبر شب اولی که از دنیا رفتن ملاک هست یا شب اولی که داخل قبر گذاشتنشون؟؟
پاسخ👇
سلام علیکم
شبی که میت را دفن می کنند.
#احکام_میت
#نمازشب_اول_قبر
#نمازلیلة_الدفن
۱۵ تیر ۱۳۹۹
۱۵ تیر ۱۳۹۹
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
به کوروش به آرش به جمشید قسم
به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم
ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت
گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت
بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد
چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد
صفحه
شاعران ایران زمین
.......:
@zandahlm1357
۱۵ تیر ۱۳۹۹
animation.gif
6.7K
.......:
سید احمد حسینی متخلص به هاتف از شاعران قرن دوازدهم و دوران زندیه و افشاریه است. وی درنیمهٔ اول قرن دوازدهم هجری در شهر اصفهان متولد شد. اصلیت وی از اردوباد آذربایجان بوده است. وی در زادگاهش به کسب علوم متداول خاصه طب و حکمت پرداخت و با آذر بیگدلی و صباحی بیدگلی و رفیق اصفهانی معاصر و معاشر بود که همگی آنان از شاگردان میر سید علی مشتاق اصفهانی بودهاند. هاتف سرانجام در قم درگذشت و در همانجا به خاک سپرده شد. بعضی از تذکرهها فوتش را در کاشان و مدفنش را در قم میدانند. دیوان او مرکب از قصاید و غزلیات و مقطعات و رباعیات است. ترجیع بند معروف وی که دارای پنج بند و در موضوع وحدت وجود است هاتف رابه حریم استادان بزرگ نزدیک میکند.
آثار او در این مجموعه:
دیوان اشعار
علاوه بر آن معدود اشعار به جا مانده از دختر هاتف (رشحه) نیز در این بخش و به عنوان زیرمجموعهای از دیوان وی آورده شده است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۵ تیر ۱۳۹۹
خان ذیجاه فلک مرتبه عبدالرزاق
آستان برترش از ذروه کیوان بنگر
چرخ و انجم همه را بر درش از بخت بلند
تابع حکم ببین بندهٔ فرمان بنگر
شیر با صولتش آید به نظر گربهٔ زال
گرگ را با سخطش چون سگ چوپان بنگر
درگهش قبلهٔ ارباب حوائج شب و روز
آستانش کنف گبر و مسلمان بنگر
دل و دستش که از آن بحر و ازین کان خجل است
منبع جود ببین معدن احسان بنگر
هر که از بهر امیدیش به دامان زد دست
در زمان نقد تمناش به دامان بنگر
خانهای ساخت ز گلزار ارم کز رفعت
عقل را مانده در آن واله و حیران بنگر
چرخ بالد اگر از رفعت خود گو اینک
سر بر ایوان زحل سوده دو ایوان بنگر
آب حیوان که خضر در ظلماتش میجست
گو بیا ظاهر و پیداش به کاشان بنگر
جدولی بین و در آن صف زده سی فواره
همه را بر ورق نقره درافشان بنگر
در میان جدولی از آب خضر مالامال
وز دو جانب دو تر و تازه گلستان بنگر
از نسیم سحرش رایحهٔ روح شنو
وز زلال شمرش خاصیت جان بنگر
بس که میبالد ازین طرفه بنا کاشان را
سرهم چشمی شیراز و صفاهان بنگر
یافت چون زینت اتمام ز نظارگیان
این همی گفت به آن این بگذار آن بنگر
پیر عقل از پی تاریخ به هاتف گفتا
که به گلزار ارم چشمهٔ حیوان بنگر
https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۵ تیر ۱۳۹۹
ای فدای تو هم دل و هم جان
وی نثار رهت هم این و هم آن
دل فدای تو، چون تویی دلبر
جان نثار تو، چون تویی جانان
دل رهاندن زدست تو مشکل
جان فشاندن به پای تو آسان
راه وصل تو، راه پرآسیب
درد عشق تو، درد بیدرمان
بندگانیم جان و دل بر کف
چشم بر حکم و گوش بر فرمان
گر سر صلح داری، اینک دل
ور سر جنگ داری، اینک جان
دوش از شور عشق و جذبهٔ شوق
هر طرف میشتافتم حیران
آخر کار، شوق دیدارم
سوی دیر مغان کشید عنان
چشم بد دور، خلوتی دیدم
روشن از نور حق، نه از نیران
هر طرف دیدم آتشی کان شب
دید در طور موسی عمران
پیری آنجا به آتش افروزی
به ادب گرد پیر مغبچگان
همه سیمین عذار و گل رخسار
همه شیرین زبان و تنگ دهان
عود و چنگ و نی و دف و بربط
شمع و نقل و گل و مل و ریحان
ساقی ماهروی مشکینموی
مطرب بذله گوی و خوشالحان
مغ و مغزاده، موبد و دستور
خدمتش را تمام بسته میان
من شرمنده از مسلمانی
شدم آن جا به گوشهای پنهان
پیر پرسید کیست این؟ گفتند:
عاشقی بیقرار و سرگردان
گفت: جامی دهیدش از می ناب
گرچه ناخوانده باشد این مهمان
ساقی آتشپرست آتش دست
ریخت در ساغر آتش سوزان
چون کشیدم نه عقل ماند و نه هوش
سوخت هم کفر ازان و هم ایمان
مست افتادم و در آن مستی
به زبانی که شرح آن نتوان
این سخن میشنیدم از اعضا
همه حتی الورید و الشریان
که یکی هست و هیچ نیست جز او
وحده لااله الاهو
از تو ای دوست نگسلم پیوند
ور به تیغم برند بند از بند
الحق ارزان بود ز ما صد جان
وز دهان تو نیم شکرخند
ای پدر پند کم ده از عشقم
که نخواهد شد اهل این فرزند
پند آنان دهند خلق ای کاش
که ز عشق تو میدهندم پند
من ره کوی عافیت دانم
چه کنم کاوفتادهام به کمند
در کلیسا به دلبری ترسا
گفتم: ای جان به دام تو در بند
ای که دارد به تار زنارت
هر سر موی من جدا پیوند
ره به وحدت نیافتن تا کی
ننگ تثلیت بر یکی تا چند؟
نام حق یگانه چون شاید
که اب و ابن و روح قدس نهند؟
لب شیرین گشود و با من گفت
وز شکرخند ریخت از لب قند
که گر از سر وحدت آگاهی
تهمت کافری به ما مپسند
در سه آیینه شاهد ازلی
پرتو از روی تابناک افگند
سه نگردد بریشم ار او را
پرنیان خوانی و حریر و پرند
ما در این گفتگو که از یک سو
شد ز ناقوس این ترانه بلند
که یکی هست و هیچ نیست جز او
وحده لااله الاهو
دوش رفتم به کوی باده فروش
ز آتش عشق دل به جوش و خروش
مجلسی نغز دیدم و روشن
میر آن بزم پیر باده فروش
چاکران ایستاده صف در صف
باده خوران نشسته دوش بدوش
پیر در صدر و میکشان گردش
پارهای مست و پارهای مدهوش
سینه بیکینه و درون صافی
دل پر از گفتگو و لب خاموش
همه را از عنایت ازلی
چشم حقبین و گوش راز نیوش
سخن این به آن هنیئالک
پاسخ آن به این که بادت نوش
گوش بر چنگ و چشم بر ساغر
آرزوی دو کون در آغوش
به ادب پیش رفتم و گفتم:
ای تو را دل قرارگاه سروش
عاشقم دردمند و حاجتمند
درد من بنگر و به درمان کوش
پیر خندان به طنز با من گفت:
ای تو را پیر عقل حلقه به گوش
تو کجا ما کجا که از شرمت
دختر رز نشسته برقعپوش
گفتمش سوخت جانم، آبی ده
و آتش من فرونشان از جوش
دوش میسوختم از این آتش
آه اگر امشبم بود چون دوش
گفت خندان که هین پیاله بگیر
ستدم گفت هان زیاده منوش
جرعهای درکشیدم و گشتم
فارغ از رنج عقل و محنت هوش
چون به هوش آمدم یکی دیدم
مابقی را همه خطوط و نقوش
ناگهان در صوامع ملکوت
این حدیثم سروش گفت به گوش
که یکی هست و هیچ نیست جز او
وحده لااله الاهو
چشم دل باز کن که جان بینی
آنچه نادیدنی است آن بینی
گر به اقلیم عشق روی آری
همه آفاق گلستان بینی
بر همه اهل آن زمین به مراد
گردش دور آسمان بینی
آنچه بینی دلت همان خواهد
وانچه خواهد دلت همان بینی
بیسر و پا گدای آن جا را
سر به ملک جهان گران بینی
هم در آن پا برهنه قومی را
پای بر فرق فرقدان بینی
هم در آن سر برهنه جمعی را
بر سر از عرش سایبان بینی
گاه وجد و سماع هر یک را
بر دو کون آستینفشان بینی
دل هر ذره را که بشکافی
آفتابیش در میان بینی
هرچه داری اگر به عشق دهی
کافرم گر جوی زیان بینی
جان گدازی اگر به آتش عشق
عشق را کیمیای جان بینی
از مضیق جهات درگذری
وسعت ملک لامکان بینی
آنچه نشنیده گوش آن شنوی
وانچه نادیده چشم آن بینی
تا به جایی رساندت که یکی
از جهان و جهانیان بینی
با یکی عشق ورز از دل و جان
تا به عینالیقین عیان بینی
که یکی هست و هیچ نیست جز او
وحده لااله الاهو
یار بیپرده از در و دیوار
در تجلی است یا اولیالابصار
شمع جویی و آفتاب بلند
روز بس روشن و تو در شب تار
گر ز ظلمات خود رهی بینی
همه عالم مشارق انوار
کوروش قائد و عصا طلبی
بهر این راه روشن و هموار
چشم بگشا به گلستان و ببین
جلوهٔ آب صاف در گل و خار
ز آب بیرنگ صد هزاران رنگ
لاله و گل نگر در این گلزار
پا به راه طلب نه و از عشق
بهر
۱۵ تیر ۱۳۹۹