#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📝💠📝💠📝💠📝 📝شرح و تفسیر دعای عصر غیبت 7⃣5⃣قسمت پنجاه و هفتم ⁉️زیاد دعا کردن چگونه است؟ تا چقدر دعا
📝💠📝💠📝💠📝
📝شرح و تفسیر دعای عصر غیبت
9⃣5⃣قسمت پنجاه و نهم
2⃣. دومین نوع دعای فرج، دعا برای فرج اولیای الهی است.
🌙در شب بیست ویکم ماه مبارک
رمضان شخصی به نام حماد بن عثمان می گوید تا صبح کنار امام صادق (ع) بود و همراهی می کرد و اعمال حضرت را می نوشت📝 که حضرت در شب بیست ویکم چه کار می کرد. از جمله دعاهایی که امام در حال سجده می خواند..
🔹(شاید پیش خودتان بگویید که ما این دعا را حفظ نیستیم چطور در حال سجده بخوانیم⁉️ می گوییم یک مهر را در دست بگیرید و به پیشانی بگذارید سجده ی مستحبی است و دعا را از روی کتاب بخوانید)
👈دعا این طور شروع می شود،
«أَسْأَلْکَ...» خدایا از تو می خواهم «أَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمِّد وَ أَهْلِ بَیتِهِ..» بر پیغمبر و آل او درود بفرستی🌸 «وَ أَنْ تَأَذَنَ لِفَرَجِ مَنْ بِفَرَجِه..» و اذن دهی برای فرج کسی که با فرجش «فَرَجُ أَوْلِیائِکَ وَ أَصْفِیائِکَ..» که با فرج امام زمان (عج)✨ فرج اولیای تو هم رخ خواهد داد.
👤حماد می گوید وقتی امام صادق (ع) سر از سجده بلند کرد سوال کردم آیا آن امامی که با ظهورش☀️ فرج اولیای الهی شکل می گیرد شما هستید⁉️ حضرت در پاسخ فرمودند؛ خیر من نیستم حضرت بقیة الله است. سند این دعا در کتاب ″اقبال ج1، ص368″.
💭می گوید وقتی امام صادق برای فرج دعا می کرد که هنوز امام زمان متولد نشده بود! (داشت برای امام زمان دعا می کرد) پس یقینا یک بخشی از این دعای امام صادق (ع) به ما😊 و مردمی که در زمان غیبت زندگی می کنند، برمی گردد.
3⃣. سومین نوع دعا برای فرج، دعا برای فرج شخص آقا امام عصر (عج) است. که با تعابیر مختلف «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ» «عَجِّلَ اللهُ فَرَجَهُ» «عَجِّل لِوَلِیِّکَ الفَرَج» و دعاهای مختلف🤲 برای دعای فرج حضرت ذکر شده است.
✍از امام صادق (ع) بعد از نماز ظهر یک دعای فرج ذکر شده است که در کتاب صحیفه مهدیه نوشته است (در اینترنت هم هست) و همچنین امام کاظم (ع) دعای برای فرج امام زمان بعد از نماز عصر دارد. این دعای فرج هم در مفاتیح نیست اما در کتاب صحیفه ی مهدیه📘 آمده است.
⚜امام کاظم در ضمن دعایی که انجام میدهد، از خدا می خواهد «أَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمِّدٍ وَ آلِهِ...» بر محمد و آل او درود بفرست🔆 «وَ أَنْ تُعَجِّلَ فَرَجَ الْمُنُتَقِمِ لَکَ..» و در فرج آن منتقم که قرار است بیاید (که همان امام زمان است) تعجیل کن.
🔸امام سجاد (ع) هم در ضمن دعاهایی که برای ظهور امام زمان انجام میدهد میگوید؛ «وَاجْعَلْ فَرَجَنَا مَعَهُ وَ بِه..» یعنی خدایا فرج ما اهل بیت✨ را به وسیله ی امام زمان (عج) قرار بده.
👌پس در حقیقت آن فرج اصلی
که قرار است 💐برای خاندان اهل بیت و برای ما و برای مؤمنین و اولیاء همه رخ بدهد بعد از ظهور امام زمان خواهد بود.
🔹ادامه دارد ...
💽برگرفته از فایل شماره (۵)
شرح و تفسیر دعای عصر غیبت
🎤استاد احسان عبادی
#متن_شرح_و_تفسیر_دعای_عصر_غیبت ۵۹
📝💠📝💠📝💠📝
================
کافی خوانی 9.MP3
3.72M
🔰 سلسله جلسات #کافی_خوانی 9
💠 شرح و بررسی روایات " باب الحجه " کتاب شریف " اصول کافی " به منظور تقویت بیشتر #امام_شناسی
🎬 جلسه 9️⃣
🎤 با توضیحات #استاد_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
✍امام رضا علیه السلام
هر گاه می خواهی دعایت به عرش برسد و مستجاب گردد ، اول در حق پدر و مادرت دعا کن .
📚بحار الانوار ج ۶۱ ص ۳۸۱
┄┅┅❁💚❁┅┅┄
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند | روایت فتح، ساخته #شهید_مرتضی_آوینی
🌷🌼🌿درباره: شهیدعلی #عابدینی ، فرمانده دلاور گردان #غواص ۴۱۰ – لشکر۴۱ ثارالله - کرمان
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خدای مهربون همونطور که برای زمین لایه اُزُن رو قرار داده تا حفظش کنه دورِ وجود ارزشمندِ تو هم یک ل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قلعه حفاظتیِ.mp3
2.33M
این کارو انجام بده 👇
و در قلعه حفاظتیِ امنِ محبـ❣ـوب
آروم بگیــر😌👇
#پرواز_تا_خدا
مجموعه فوق العاده زیبا ڪه درمان ریشه اے بسیارے از افسردگے ها و سردرگمے هاے انسان هست 🌺
جلسه53👏👏
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#اسرار_الهی_آرامش 🌿🌺👇
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕برنامه هفتگی کانال
مجله تازنده ایم رزمنده ایم📰👓
#شنبه📖آیه گرافی📚نهج البلاغه🌳گل وگیاه🌍 صفحه سبک زندگی
👨👩👧👦اتاق مشاور📂داستان
#یکشنبه📖آیه گرافی📝احکام
🇮🇷 شاعران 📡امر به معروف 👨👩👧👦اتاق مشاور📂داستان
#دوشنبه 📖آیه گرافی👼فرزند سالم 🔬پزشکی📜اولیاء الله📺طبیعت ....📂داستان
#سه شنبه📖آیه گرافی 💑همسرداری🏘نکته و تجربه🎓موضوع بصیرتی🖋کلاس مربی📂داستان
#چهارشنبه📖آیه گرافی⏱نماز
💅حجاب🔍پرسش و پاسخ🌍حکایت
📂داستان
#پنج شنبه📖 آیه گرافی🌍تدبر در قرآن⚰معاد شناسی
تست هوش💠آیه درمانی📂داستان
#جمعه 📖آیه گرافی☀️مهدویت 👂روایت تاریخ 💻آیا می دانید😂لبخند📂داستان
با ما همراه باشید👇👆
@zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
معرفی گیاه #ختمی_چینی
وطریقه نگهداری ان👇
گلدان من اموزش نگهداری انواع گل وگیاه اپارتمانی↙
https://eitaa.com/zandahlm1357
⭕️مشخصات: اسم علمی این گیاه Hibiscus rosa-sinensis ، از خانواده Malvaceae می باشد. #ختمی_چینی ، بومی چین است و ارتفاع و گسترش آن به حدود 5/11 متر می رسد. این گونه دارای برگهای سبز تیره وتخم مرغی شكل، با لبه دندانهدار و یا لوبدار میباشد. گلهایی ختمی ازاواخر بهار تا اواخر تابستان ظاهر می گردد و طول عمر كمی دارد. رنگ گل های زرد، صورتی وقرمز است.
🔰مراقبت: ختمی چینی به نور زیاد، گرمای معمولی تا زیاد، خاك همیشه خیس، رطوبت 50تا 700 درصد وخاك كمی اسیدی احتیاج دارد.
✅کود: كود مورد نیاز ختمی را می توان به میزان 3 گرم در لیتر،هرهفته یكبار ، از اسفند تا شهریور ، مورد استفاده قرار داد.
✅خاک: مخلوطی از كود كاملا پوسیده حیوانی، ماسه وتورب برای این گیاه مناسب است.
✅ازدیاد: برای تكثیر، قلمه های انتهایی ساقه را كه نشانه ای از گل دهی در آنها وجود ندارد، با یك چاقوی تیز، از گیاه مادری جدا كنید. همچنین میتوانید، شاخه های فرعی را همراه پاشنه یعنی قسمتی از ساقه اصلی، به آرامی بردارید. قلمه باید به طول 8 تا 10 سانتی متر باشد. انتهای آن را در پودر هورمون ریشه زایی فرو ببرید و در گلدانی با قطر دهانه 6 تا 8 سانتی متر، حاوی كمپوست بذر و قلمه قرار دهید وبه طور منظم مه پاشی كنید و با كیسه پلاستیكی شفاف بپوشانید . پس از ریشه دهی و رشد مجدد كیسه را بردارید ومه پاشی را متوقف كنید تا گیاه به طور طبیعی به رشد خود ادامه دهد. خاك را كمی مرطوب نگهدارید و كود مایع را برای تغذیه ختمی، مصرف نمائید. زمانیكه گیاه كاملا قوی شد، آن را به گلدانی با قطر دهانه 11 تا 13 سانتیمتر حاوی كمپوست گلدانی با پایه پیت منتقل كنید.
معرفی گیاه #ختمی_چینی
وطریقه نگهداری ان👆
گلدان من اموزش نگهداری انواع گل وگیاه اپارتمانی↙
https://eitaa.com/zandahlm1357
#نکات_کاربردی #آبیاری
اکثر گل های آپارتمانی بیش از اینکه در اثر تشنگی تلف شوند از آبیاری بیش از اندازه آسیب می برند.
شناخت نیاز آبی گیاه بسیار مهم است. این نیاز به عوامل زیر بستگی دارد:
1⃣ شرایط محیطی میزان دما، شدت نور آفتاب، بودن در معرض باد بر میزان آبیاری تاثیر مستقیمی دارد.
✅ خاک های سبک زودتر از خاک های سنگین و رسی خشک می شوند.
✅ گلدان کوچک زودتر از گلدان بزرگ خشک می شود.
✅ گلدان تاره تعویض شده نیاز آبی کمتری دارد.
2⃣ فصل و ماه
✅ در پاییز با شروع سرما آبیاری کمتری نیاز است. زیرا گیاه برای استراحت آماده می شود.
✅ با شروع بهار آبیاری را افزایش دهید.
3⃣ نوع گیاه
✅ گیاهان گوشتی و ضخیم نیاز آبی کمتری نسبت به سایر گیاهان دارند.
گلدان من اموزش نگهداری انواع گل وگیاه اپارتمانی↙
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌸
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_109
نَحْنُ النُّمْرُقَةُ الْوُسْطى، بِهَا يَلْحَقُ التَّالِي، وَإِلَيْهَا يَرْجِعُ الْغَالِي.
امام(عليه السلام) فرمود:
ما تکيه گاه ميانه هستيم; (بايد) عقب افتادگان به آن ملحق شوند
و تندروان به سوى آن باز گردند.(1)
(1). سند گفتار حکيمانه:
قبل از مرحوم سيّد رضى ابن عبد ربه (متوفاى 328) در عقد الفريد آن را با کمى تفاوت آورده و ابن قتيبه (متوفاى 276) در عيون الاخبار و يعقوبى (متوفاى 284) در تاريخ خود و همچنين ابن شعبه (متوفاى 332) در تحف العقول و مرحوم مفيد در مجالس با تفاوتى در بعضى از الفاظ اين کلام حکمت آميز را آورده اند. از آنچه طبرى در بشارة المصطفى نوشته بر مى آيد که امام(عليه السلام) اين گفتار حکيمانه را ضمن سخنانى که بين او و بين «حارث همدانى» رد و بدل شد بيان فرمود. (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 102).
شرح و تفسير
ما از افراط و تفريط دوريم
امام(عليه السلام) در اين گفتار حکيمانه، موقف خود و خاندانش را در برابر «مقصران» و «غاليان» روشن ساخته است، مى فرمايد: «ما تکيه گاه ميانه هستيم; (بايد) عقب افتادگان به آن ملحق شوند و تندروان به سوى آن باز گردند»; (نَحْنُ النُّمْرُقَةُ الْوُسْطَى، بِهَا يَلْحَقُ التَّالِي، وَإِلَيْهَا يَرْجِعُ الْغَالِي).
اين تعبير کنايه زيبا و دلنشينى است، زيرا «نُمْرُقة» در اصل به معناى پشتى يا متکايى است که بر آن تکيه مى کنند; پشتى وسط و ميانه، پشتى ممتازى بوده که در صف پشتى هاى مجلس مورد توجه و جايگاه افراد شريف تر بوده است. مى فرمايد: آنها که پايين ترند بايد رو به سوى ما کنند و آنها که بالاترند بايد نگاه خود را به ما باز گردانند (و همگى راه اعتدال را پيش گيرند).
اشاره به اينکه مورد قبول در اسلام و آيين الهى امورى است که در سر حد اعتدال و دور از افراط و تفريط باشد، همان گونه که قرآن مجيد مى گويد: (وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّةً وَسَطاً)(1) و در جاى ديگر درباره انفاق مى فرمايد: «(وَالَّذينَ إذا أنْفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتَرُوا وَکَانَ بَيْنَ ذلِکَ قَواماً); کسانى که هنگامى که انفاق مى کنند نه اسراف مى کنند و نه سخت گيرى و در ميان اين دو حد اعتدال را رعايت مى کنند».(2)
منظور از «تالى» کسانى هستند که اوصاف برجسته امامان اهل بيت(عليهم السلام) را انکار مى کردند و آنان را در حد فردى معمولى قرار مى دادند و منظور از «غالى» کسانى که آنان را از حد امام معصوم بالاتر برده و صفات خدايى برايشان قائل مى شدند و حتى گاهى به الوهيت آنها رأى مى دادند. امام(عليه السلام)مى فرمايد: ما هيچ يک از اين دو گروه را نمى پسنديم نه تالى و نه غالى.
بعضى از شرّاح نهج البلاغه «وسطى» را به معناى ممتاز و عالى گرفته اند نه به معناى ميانه، همان گونه که در آيه 28 از سوره «قلم» مى خوانيم: (قَالَ أَوْسَطُهُمْ أَلَمْ أَقُلْ لَّکُمْ لَوْلاَ تُسَبِّحُونَ) که اوسط در اينجا به معناى افضل و برتر است.
ولى با توجه به تالى و غالى که در ذيل اين کلام حکيمانه آمده چنين احتمالى بسيار بعيد است و مناسب همان معناى وسط است که طرف افراط و تفريط دارد.
پيروى از حد اعتدال و پيمودن خط ميانه نه تنها در مسائل اعتقادى مورد توجه است که در مسائل اخلاقى و اجتماعى نيز غالباً چنين است، زيرا افراط و تفريط در اين امور نيز زيانبار بوده و حد وسط و حالت اعتدال داراى آثار و برکات روشنى است.
خوشبختانه پيروان مکتب اهل بيت با هدايت هاى آنها در همه جا حد اعتدال را برگزيدند; در حالى گروهى گرايش به جبروگروهى تفويض را انتخاب مى کردند، پيروان اين مکتب شعار «لا جبر و لا تفويض بل امر بين الامرين» را برگزيدند و در جايى که جمعى قائل به تشبيه (اعتقاد به جسميت خداوند) و گروهى معتقد به تعطيل (کسانى که مى گويند ما از ذات و صفات خدا هيچ چيز نمى فهميم) در ميان مسلمانان بودند، پيروان اين مکتب نه تشبيه را پذيرفتند و نه تعطيل را بلکه معتقد شدند کنه ذات خدا و صفات او گرچه براى انسان ها قابل درک نيست; ولى او را مى توان از طريق آثارش در پهنه جهان هستى به خوبى شناخت.
آخرين سخن اين که تعبير به «نحن» گرچه به معناى امامان اهل بيت است ولى از بعضى از روايات استفاده مى شود که پيروان راستين آنها نيز همين گونه اند.
چنان که در حديثى از امام باقر(عليه السلام) مى خوانيم فرمود: «يا مَعْشَرَ الشّيعَةِ ـ شِيعَةِ آلِ مُحَمَّد ـ کُونُوا النُّمْرُقَةُ الْوُسْطى يَرْجَعُ إلَيْکُمُ الْغالى وَ يَلْحَقُ بِکُمُ التّالى; اى جميعت شيعه شما هم جايگاه حد وسط و معتدل باشيد که غلو کننده به سوى شما باز گردد و عقب مانده به شما ملحق شود» در اين هنگام مردى عرض کرد: فدايت شوم، منظور از غالى چيست؟ فرمود: «قَوْمٌ يَقُولُونَ فينا ما لا نَقُولُه فى أنْفُسُنا فَلَيْسَ أولئکَ مِنّا وَ لَسْنا مِنْهُمْ; گروهى هستند که درباره ما مطالبى مى گويند که ما درباره خود نمى گوييم (آنها راه غلو و افراط را مى پويند) آنها از ما نيستند و ما از آنها نيستيم». سپس امام(عليه السلام) رو به مردم کرد و فرمود: «وَاللّه ما مَعَنا مِنَ اللّهِ بَرائَةٌ وَلا بَيْنَنا وَبَيْنَ اللّهِ قِرابَةٌ وَلا لَنا عَلَى اللّهِ حُجَّةٌ وَلا نَتَقَرَّبُ إلَى اللّهِ إلاّ بِالطّاعَةِ; به خدا سوگند ما برات آزادى (از آتش دوزخ براى کسى) نداريم و ميان ما و خداوند خويشاوندى نيست و حجت خاصى در برابر او نداريم و جز از طريق اطاعت به او تقرب نمى جوييم». سپس افزود: «فَمَنْ کانَ مِنْکُمْ مُطيعاً لِلّهِ تَنْفَعُهُ وِلايَتَنا وَ مَنْ کانَ مِنْکُم عاصِياً لِلّهِ لَنْ تَنْفَعَهُ وَلايَتَنا وَيَحْکُمْ لا تَغْتَرُّوا وَيَحْکُمْ لا تَغْتَرُّوا; هر کس از شما مطيع خدا باشد
ولايت ما براى او سودبخش است و هر کس از شما معصيت خدا کند ولايت ما به او سودى نمى بخشد. واى بر شما (به ولايت ما) مغرور نشويد، واى بر شما مغرور نشويد».(3)
(1). بقره، آيه 143.
(2). فرقان، آيه 67.
(3). کافى، ج 2، ص 75، ح 6.
لینک کانال را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با دنبال کردن حکمت ها و
انشالله با عمل به حکمت ها ،
🌹 مرام علی پررونق تر از نام علی بشه
https://eitaa.com/zandahlm1357