دوباره جمعه شد...
دوباره عصر جمعه شد...
دوباره آسمان دلش گرفت...
دوبار آفتاب عصر جمعه گرد و غبار شرمندگی گرفت...
دوباره...
خدای من پس کی این دوباره ها چندباره ها وهزاران هزار باره ها تمام می شود...
این چندمین جمعه است که تمات کائنات به امید ظهورش دل خوش بوده اند و باز...
والبته ماچه کرده ایم؟!
می دانم آیا جز عقب انداختن تاریخ آمدنش کار دیگری هم از من بر می آید یانه!
چقدر بگویم عاشقم وباز گناه وتکرار گناه وگناه وگناه وگناه...
خداوندا پس به چه کار آید این وجود؟؟؟
اگر قرار است با هر نفسم لحظه ای به غیبت بیفزایم به چه کارآید این نفس زدن های من؟
خداوندا ما حرف از چشم انتظاری محبوب می زنینم اما به اندازه ی ساده ترین دوستانمان هم چشم براه آمدنش نیستیم"
امام من...
روسیاهم
دستم را خودت بگیر که جز تو کسی نه پرونده ی سیاه مرا هر هفته ورق میزند و کسی غم وغصه ی این بار گناه من را می خورد و وای برمن که دل نازنینت از آنچه کرده ام به درد آمده است...
.......:
بلند کردن نام امام زمان ارواحنافداه، وظیفه تک تک افراد است.
اگر میبینید هیچ کس این همّت را پیدا نکرده یا کسی را پیدا نکردید که این همّت را داشته باشد «فُرَادَى» خودتان بایستید، خودت که میتوانی، بلند شو،
میفرماید برای یاری من «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» اگر میتوانید دستهجمعی، دو تا دو تا، گروهی، برای خدا بایستید
ننشین و بگو کسی به ياد امام زمان ارواحنافداه نیست با من هم که ظهور انجام نمیشود پس من هم بنشینم تا اجتماع به ياد حضرت بیافتد
مردم تکان بخورند!
نه، معنا و مفهوم این آیه این است که در هر حالت و در هر صورت وظیفه از تک تک افراد سلب نمیشود
یعنی اینکه شما اول باید خودت را بسازی این زمینهی عدالت را در روحت پیاده کنی «قُوا أَنْفُسَكُمْ» (تحریم/۶)
یعنی اینکه شما اول باید خودت را بسازی این زمینهی عدالت را در روحت پیاده کنی «قُوا أَنْفُسَكُمْ» (تحریم/۶)
بعد که خودت را ساختی و مهیا و آماده کردی، تو خودت به اندازهی خودت در تعجیل فرج مؤثر واقع شدی.
بعد که خودت را ساختی و مهیا و آماده کردی، تو خودت به اندازهی خودت در تعجیل فرج مؤثر واقع شدی.
پس من یک مُهره هستم میتوانم با همت، تلاش، بیداری و حرکتم در این مسیر، عامل فرج باشم یا اینکه میتوانم با بیهمّتی و بیغیرتی، برای فرج مانع باشم.
فرج امام زمان ارواحنافداه برای همهی افراد و آحاد جامعه است، تک تک اینها اگر ساخته شوند فرج صورت میگیرد
یاری کردن حضرت، قدم برداشتن در جهت اهداف و مقاصد ایشان میباشد و مهمترین یاری ما در مرحله اول، خودسازی و تکمیل تزکیه نفسمان میباشد
و در این صورت است که معنی و نصرتی معدة لکم و مودتی خالصة لکم را در زیارت آلیاسین صادقانه به حضرت عرض میکنیم.»
https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
1_7016014.mp3
1.44M
گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است
گفتا تو خود حجابی ورنه رخم عیان است
https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
آشنای غریب:
ما به دنیا آمده ایم تا در کوره ی ابتلا و امتحان قرار گیریم.
امام باقر می فرمایند:به راستی که خداوند بنده ی مومن خود را با بلا مورد لطف قرار می دهد و می نوازد،چنان که مسافر،خاندانش را با هدیه
هدیه را برای چه می آورند؟
برای نزدیکی و تالیف قلوب. برای پرکردن خلا طرف مقابل. خداوند هم هدیه می فرستد تا ما را مورد نوازش قرار دهد.
بلا هم که هدیه خداست،باعث قرب به حق می شود و خداوند آن را به عبد مومن تقدیم می کند.
اصل امتحان و آزمایش با این هدف است که انسان از میل و خواست خود بگذرد. پس قبولی در امتحان،به گذشتن از میل خود در ابعاد شخصی،جزئی،شهوی و غضبی و عمل کردن برای خداست.
در این میان،عصر غیبت از مهم ترین عرصه های امتحان است و قبولی در آن سخت تر است چون باید از خیلی از هوس هایمان بگذریم.
عصر غیبت،عصر ثبات و تزلزل است.عصری که امتحان در آن همگانی است؛منتها هر کس در آن به شکل خاص خود امتحان می شود.
مردم در سه رده به امتحان کشیده می شوند:
بندگان خدا عموما،
مسلمین خصوصا،
شیعیان به طور خاص الخاص و اَخَص...
امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:به خدا قسم شما شیعیان مانند شیشه شکسته می شوید؛به درستی که شیشه را بعد از شکستن می توان ذوب کرد و به صورت نخست برگرداند!به خدا قسم مثل سفال شکسته می شوید؛و به درستی که سفال به صورت اولیه بر نمی گردد!به خدا قسم قطعا تمحیص و خالص می شوید؛به خدا قسم غربال می شوید،همان طور که دانه ی تلخ از میان گندم غربال می شود!
بحارالانوار،ج 52،ص101
تمحیص که در حدیث امام صادق (علیه السلام) به آن اشاره شده،به معنی آزمایش پاک کننده است و به خاطر همین پاک کنندگی،سخت ترین نوع امتحان است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃