eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: هیچ وقت به امام زمانت کمک نکن! ▪️ در کربلا برخی حاضر نشدند از خودشان برای امام زمانشان مایه بگذارند و زندگی و وجود خود را خرجِ امام حسین علیه السلام کنند. حتی وقتی امام حسین برای دعوتِ آنها پیک فرستاد تا آنها را به قیمتِ بهشت و سعادتِ حقیقی برای خود بخرد، آنها اسب و شمشیرشان را تقدیم حضرت کردند. نفهمیدند که امام، یار می‌خواهد نه مال و اگر شمشیر و اسبی هم در راهِ یاری او خرج می‌شود، مالی است همراه با خودِ یار. ▫️ حواسمان باشد اگر در زُمره‌ی یاران و یاوران امام زمانمان نباشیم و خودمان را برای او خرج نکنیم، تأسف و اشکِ پشیمانی بعد از آن سودی نخواهد داشت؛ همانگونه که برای عبیدالله بن حُر جعفی نداشت. ▪️ کربلا به ما آموخت تنها کمک به امام زمان کافی نیست، بلکه باید تمامِ زندگی‌ را وقفِ امام کرد و تمامِ عمر در رکاب او بود. پس به بهانه‌ی اینکه به او کمک کردی، خودت را کنار نکش! ۱۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: 📃"پیمان عمومی" که رسول خدا (ص) در همان سال نخست هجرت میان مسلمانان، یهودیان و مشرکان یثرب ب
.......: ◀️شیوه اشاعه دعوت اسلامی 🔆در سیره عملی رسول خدا(ص) و بر پایه آیات فراوانی از قرآن می توان چند روش مشخص را در دعوت مردم به اسلام بازشناسی کرد. نخستین و اصیل ترین شیوه 👈👈بر اساس "هدایت فکری" مردم از طریق استدلال و تقویت روح تفکر و تعمق در مردم بود. این شیوه در تمام دوران مکه با قوت دنبال شد و تا به آخر نیز دعوت مکرر قرآن📖 به تأمل و تدبر و نیز توصیه به رسول خدا(ص) برای "دعوت به حکمت و موعظه" و "مجادله به احسن"، نشان آن بود که این راه ادامه🌀 دارد. رسول خدا(ص) با همین شیوه توانست عده زیادی را به اسلام فراخواند. مردم مدینه از طریق آشنایی با همین دعوت و صرفا با نشر آیات قرآنی، اسلام را پذیرفتند. ⏳در زمانی که غزوات و سرایا اوج داشت، کار دعوت اسلامی همچنان ادامه داشت. ⚠️مسلمانان جز پس از دعوت به توحید و نبوت، حق جهاد با مشرکان را نداشتند. 📃در نقلی آمده که رسول خدا(ص) پیش از جنگ با بنی قریظه آنان را به پذیرش اسلام دعوت کرد. از بریده اسلمی نقل شده که رسول خدا(ص) وقتی امیر را به فرماندهی سریه ای می فرستاد او را به طور خاص به تقوای الهی💫 توصیه کرده، به رفتار شایسته با مسلمانان فرا می خواند، آنگاه به او می فرمود: به نام خدا در راه خدا پیکار کن، با کافران به خدا بجنگ، جنگ کن، اما غدر مکن، مثله مکن و کودکان را مکش👧🏻؛ وقتی با دشمن مشرک برخورد کردی، او را به سه چیز، دعوت کن هر کدام را پذیرفت، همان را از وی قبول کن: نخست به اسلام، اگر پذیرفت رهایشان کن، اما از ایشان بخواه که از مسکن🏘 خویش به "دار المهاجرین" بیایند. اگر از پذیرفتن اسلام سرباز زدند، 👥 آنان را به پذیرش جزیه فراخوان و اگر نپذیرفتند با ایشان مقاتله کن. ↩️به هر روی اساس دعوت بر پایه هدایت مردم به توحید بوده و به همین دلیل، و پیش از هر چیز هدف ✨رسول خدا(ص) آشنا ساختن مردم با توحید و نبوت بوده است. قریش در شمار کسانی بود که آن حضرت سالیان متمادی اسلام را بر ایشان عرضه کرده📢 و آیات قرآنی را برای آنان تلاوت کرده بوده. اکنون اگر شمشیر خشم مسلمانان بر سر آن فرود می آمد قریب سیزده سال از دعوت فکری و هدایتی گذشته بود. با این حال چون اولا هدف، هدایت آنان بوده و ثانیا مشرکان عمری را در شرک سپری کرده و طبیعی بود که تحول، تدریج و صبر می طلبد، آن حضرت، حاضر بود تا راههای🤝 مسالمت آمیزی، البته پس از قدری فشار بر مشرکین بیابد. این بود که اصل مدارا و برخورد مسالمت جویانه را به همان سرعت می پذیرفت که جنگ را؛ بر همین اساس بود که صلح حدیبیه📜 را درست در موقعیت برتر بر مشرکان پذیرفت. ♦️در حد برخوردهای فکری، اینان به استدلال و اندیشه توجهی ندارند، در کنار آن به جنگ با اسلام نیز مایل نیستند. در برابر این افراد👨‍👩‍👦‍👦 سیاست "تالیف قلوب"، که نوعی تواضع برای تلطیف قلوب مشرکان بوده، اعمال می گردید. تألیف قلوب به معنای دادن باج و یا به دلیل ترس از این قبیل مشرکان نبود. بلکه بر این اساس بود که آنان با این برخورد علاقمند به اسلام شوند💚. زیرا به هر روی مشرک بوده اند و نمی توان انتظار یک تحول آنی را داشته و یا همه آنان را تابع معقولات دانست. ⚠️مدارای رسول خدا(ص) به عنوان یک اصل، در تمام دوره هجرت مورد توجه ایشان بود. با وجود تحریکات فراوان منافقان❌، آن حضرت که در آغاز راه بوده، سیاست مدارا را پیشه کرده و در عین کنترل اوضاع، بر آنان سختگیری نمی‌کرد. 👈اما عقیده رسول خدا (ص) بر اساس تکالیف شرعی و قرآنی دور از واقع بینی نبود، آن حضرت در موارد لزوم، با استحکام به جنگ🗡 با دشمن می‌پرداخت. البته دشمنی که هیچ زمینه ای برای هدایت او از طریق فکر و مدارا وجود نداشت. گروهی که خداوند در ادامه دعوت مومنان به جهاد📩، درباره ایشان فرمود: "بدترین جانوران در نزد خدا این کران و لالان هستند که در نمی یابند، و اگر خدا خیری در آنان می یافت شنوایشان می ساخت، و اگر هم آنان را شنوا ساخته بود، باز هم بر می گشتند و رویگردان می‌شدند." 🔹ادامه دارد ... ✍برگرفته از کتاب: "تـاریخ سیـاسی اسلام، ج1، ص449-453"، رسول جعفریان. ۲۹
.......: 🌟اسلام دعوت کننده به آرامش.. 📚تاریخ گذشته بشر، وجود اختلاف و خصومت بین ابنای بشر را بطور گسترده یاد می کند. علی رغم آن که نهاد انسانها از خمیرمایه وحدت، نشآت گرفته و ساخت وجودی آنها بر پایه "فطرت الهی"🌷 است، از همان روزهای نخست بین آنان اختلاف به وجود آمد. اختلاف به عنوان یک امر عارضی دائمی در بین انسانها رواج یافت و با گسترش اختلاف♻️ بین ابنای بشر، آرامش و سکوتی که لازمه یک حرکت انسانی به سمت خدا بود در هم ریخت و انسانها با توجه به زمینه های اختلاف در جهت تحمیل سلطه خود بر دیگران بر آمدند. ☝️با توجه به این مسائل، انسانها به دو گروه تقسیم شدند؛ ⬅️کسانی که به اختلاف دامن زدند "مفسد" ⬅️و کسانی که در صدد رفع درست اختلافات برآمدند "مصلح" نامیده شدند. ⚠️در این جهت، از جمله مهمترین وظایف انبیاء اصلاح بین مردم و حرکت در جهت "رفع اختلاف" بود. آنچه که در اینجا اهمیت داشت حرکت برای نفی اختلاف، بر پایه نشر فرهنگ توحیدی بود، نه نفی اختلاف و ایجاد وحدتی که خود بر پایه تضاد و رقابت باشد.❌ 📖از دیدگاه قرآن، حاکمیت "مفسد" هلاکت "حرث و نسل" را به دنبال خواهد داشت (بقره،204) و حاکمیت هواهای نفسانی، نه تنها هلاکت انسان را در پی خواهد داشت، بلکه کل 🌏نظام هستی را دچار اختلال خواهد کرد. (حج،71) در مقابل حکومت مفسد، حکومت انبیا و مصلحین قرار دارد. کسانی که وظیفه آنها از بین بردن فساد و زمینه های آن و ارائه اصولی برای حرکت صحیح و بی اختلاف به سمت سعادت✨ است. طبعا اگر بناست رفع اختلافی صورت گیرد، باید بر مبنایی استوار باشد که واقعا اختلاف را از بین ببرد و تحقیقا آرامش و سلم را جایگزین کند. 👌از دیدگاه اسلام تنها "سلمی" که می‌تواند واقعیت داشته باشد، "تسلیم شدن در برابر خداست". این سلم تنها باید در سایه علو اسلام محقق شود.🌷 در مقابل این آرامش "واقعی"، آرامش و صلح "کاذب" نیز وجود دارد، اما آنها صرفا برای سرپوش نهادن بر اختلافات لاینحلی است که سعی می شود به دلایلی با سکوت برگزار شود. این همان صلحی است که امروزه ❌قدرتهای استکباری در پی آن هستند و از ملتها می خواهند تا منافع خود را در راه قدرتهای بزرگ فدا کرده و مخالفتی نیز نکنند، چون صلح و آرامش تهدید خواهد شد. 👥و اگر کسی چنین نکند به بر هم زدن صلح و جنگ طلبی متهم خواهد شد. هر چند در صورت لزوم، زمانی🕦 که ملاحظه کردند آرامش های سطحی هم مفید نیست، به موقع دست به تجاوز خواهند زد و آن را ابزاری برای حفظ منافع خود خواهند خواند. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیاسی اسلام، ج1، ص453-460"، رسول جعفریان ۳۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ پهلوی 5.MP3
7.72M
💠 دوره 5 🔰 موضوع : حل مساله شوروی و عملیات نظامی در آذربایجان و کردستان 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر حدیث و تاریخ 👈 دوره در سطح تربیت مربی برای پاسخ به شبهات می باشد
شیخ فضل الله نوری: مشروطه ای که از دیگ پلوی سفارت انگلیس بیرون بیاید، به درد ما نمی خورد. توضیح عکس: سفارت انگلیس در حال پخت غذا برای متحصنین مشروطه خواه!!!!
💠 مژدگانا که گربه عابد شد !!! ( قسمت اول) 1️⃣ واقعیت این است که قضیه مشروطیت از ابتدا، نام و عنوان مشروطیت نداشت و مردم و علما در مطالبات خود ، عدالت خانه می خواستند تا بر اساس قوانینی مشخص به ظلم هایی که به آنان می شود رسیدگی شود. ماجرا از اعتراض علما وروحانیون به ظلم و فسادی آغاز شد که از سوی حکومت قاجاریه بر مردم می‌رفت ؛ از چوب زدن 14 طلبه به دستور عین الدوله و به زنجیرکردن آنها و گرداندن در شهر و سپس تبعید به اردبیل گرفته تا انتشار عکس مسیو نوز بلژیکی با لباس روحانی در آستانه ماه محرم و اعتراضات آیت الله بهبهانی تا اهانت شاهزاده ظفرالسلطنه به روحانی بزرگ کرمان حاج میرزا محمد رضا کرمانی و ... 2️⃣ به دنبال درگیری در مسجد شاه، علمای بزرگ تهران همچون طباطبایی، بهبهانی، شیخ فضل الله نوری، شیخ مرتضی آشتیانی و سید جمال الدین افجه‌ای تصمیم گرفتند تا به زاویه مقدسه حضرت عبدالعظیم مهاجرت کرده و از این طریق صدای اعتراض خود را به گوش حکومت برسانند.خواسته اصلی متحصنین اساسا برپایی بنیاد عدالتخانه و جاری ساختن قانون اسلام در مورد همه مردم بود. بر اساس اسناد تاریخی و مدارک معتبر، 👈 در آن تحصن هیچ سخن و درخواستی مبنی بر مشروطه خواهی یا مانند آن عنوان نشد.👉 حتی پس از آن در مکاتبات حضوری و غیرحضوری مابین علماء و دولت از جمله در نامه‌ها و صحبت‌های سید محمد طباطبایی سخن از مجلس و دارالشوری به میان می‌آید ولی این دارالشوری و مجلس بنا به تصریح خود طباطبایی، همان عدالتخانه بوده است. او در نامه‌ای که شخصا به شاه می‌نویسد، عدالت خانه را این گونه معنی می‌کند: «... مجلس عدالت یعنی انجمنی مرکب از تمام اصناف مردم که در آن انجمن به داد عامه مردم برسند. شاه و گدا در آن مساوی باشند...مجلس اگر باشد این ظلمها رفع خواهد شد. خرابی‌ها آباد خواهد شد. خارجه طمع به مملکت نخواهد کرد. سیستان و بلوچستان را انگلیس نخواهد برد. فلان محل را روس نخواهد برد. عثمانی تعدی به ایران نمی‌تواند بکند...» 👌 پس می بینید که تا اینجا اصلا علما و مردم ، اسمی از مشروطه نبردند، بلکه فقط عدالت خانه می خواستند. 3️⃣ پس از حمله به تحصن علما در مسجد شاه که خواستار عدالت خانه بودند، آنها دست به مهاجرت کبرا به قم زدند که همین موضوع، شاه را وحشت زده کرد .همزمان با مهاجرت علما به قم، 👈 عده‌ای از تجار به سرکردگی محمد تقی بنکدار نیز از ترس جانشان با هدایت برخی از کارکنان ایرانی سفارت انگلیس مانند حسینقلی خان نواب که از اعضای تشکیلات فراماسونری بود، به این سفارت پناهنده شدند و مدت زمانی به طول نینجامید که حیاط سفارت انگلیس مملو از این گونه افراد شد، چادرهای اصناف برپا گردید، دیگ‌های پلو بار گذارده شد و خروارها قند و چای توزیع گردید تا به قول یحیی دولت آبادی که گویا در خفا با سفارت در تماس بود، اجزای سفارت هر چه بیشتر بتوانند از واردین دلربایی کنند 👈👈تا اینکه ناگهان در خواست مردم و سران تحصن از مجلس عدالت یا مشورت به مشروطه خواهی تبدیل شد.👉👉 👌 نفوذی ها و اعضای سفارت انگلیس، آنقدر در میان متحصنین تبلیغات کردند که در مدت کوتاهی، درخواست عدالت خانه تبدیل به مشروطه شد ، جالب اینجاست که برخی مردم اصلا نمی دانستند لفظ مشروطه به چه معناست.... ادامه دارد... ✍️ احسان عبادی
آیا میدانید؟ .......: @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🔴 درمان با سیب‌! ▪️ به ڪودڪے ڪه از رنج میبرند: سیب ▫️ به ڪودک : آب سیب ▪️ به ڪودڪے ڪه دارد: سیب رنده شده تغییر رنگ داده ▫️ به ڪودک مبتلا به : سیب پخته شده بدهید. https://eitaa.com/zandahlm1357
🍯 رنگ عسل 🍯 رنگ عسل دامنه ے گسترده اے از رنگ روشن تا زرد تیره یا سیاه است. رنگ نسبت به منطقه ے اصلے گیاه ، تاریخ تولید ، و شرایط نگهدارے فرق مے ڪند ، اما شفافیت یا روشنے عسل به مقدار ذارت معلق همچون گرده هاے گیاهے بستگے دارد. https://eitaa.com/zandahlm1357