eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا باید تربیت کنیم؟! تربیت ما بیش از این نبوده است که به بزرگ‌ترها احترام بگذاریم، کلمات زشت نگوییم، پیش دیگران پای خود را دراز نکنیم، حرف‌شنو باشیم، صبح‌ها به همه سلام کنیم، دست و روی خود را با صابون بشوییم، لباس تمیز بپوشیم، دست در بینی نبریم و… اما ساده‌ترین و ضروری‌ترین مسائل زندگی را به ما یاد ندادند. کجا به ما آموختند که چگونه نفس بکشیم، چگونه اضطراب را از خود دور کنیم، موفقیت چیست، ازدواج برای حل چه مشکلی است، در مواجهه با مخالف چگونه رفتار کنیم…؟ در کودکی به ما آموختند که چموش نباشیم، اما پرسشگری و آزاداندیشی و شیوه‌های نقد را به ما نیاموختند. داگلاس سیسیل نورث، اقتصاددان آمریکایی و برندۀ جایزۀ نوبل اقتصاد در سال ۱۹۹۳می‌گوید: «اگر می‌خواهید بدانید کشوری توسعه می‌یابد یا نه، سراغ صنایع و کارخانه‌های آن کشور نروید. اینها را به‌راحتی می‌توان خرید یا دزدید یا کپی کرد. می‌توان نفت فروخت و همۀ اینها را وارد کرد. برای اینکه بتوانید آیندۀ کشوری را پیش‌بینی کنید، بروید در دبستان‌ها؛ ببینید آنجا چگونه بچه‌ها را آموزش می‌دهند. مهم نیست چه چیزی آموزش می‌دهند؛ ببینید چگونه آموزش می‌دهند. اگر کودکانشان را پرسشگر، خلاق، صبور، نظم‌پذیر، خطر‌پذیر، اهل گفتگو و تعامل و برخوردار از روحیۀ مشارکت جمعی و همکاری گروهی تربیت می‌کنند، مطمئن باشید که آن کشور در چند قدمی توسعۀ پایدار و گسترده است.» از «نفس کشیدن» تا «سفر کردن» تا «مهرورزی» به آموزش نیاز دارد. بخشی از سلامت روحی و جسمی ما در گرو «تنفس صحیح» است. آیا باید در جوانی یا میان‌سالی یا حتی پیری، گذرمان به یوگا بیفتد تا بفهمیم تنفس انواعی دارد و شکل صحیح آن چگونه است و چقدر مهم است؟! به ما حتی نگاه کردن را نیاموختند. هیچ چیز به اندازۀ «نگاه» نیاز به آموزش و تربیت ندارد. کسی که بلد است چطور ببیند، در دنیایی دیگر زندگی می‌کند؛ دنیایی که بویی از آن به مشام بینندگان ناشی نرسیده است. هزار کیلومتر، از شهری به شهری دیگر می‌رویم و وقتی به خانه برمی‌گردیم، چند خط نمی‌توانیم دربارۀ آنچه دیده‌ایم بنویسیم. چرا؟ چون در واقع «ندیده‌ایم». همه چیز از جلو چشم ما گذشته است؛ مانند نسیمی که بر آهن وزیده است. اگر حرف مولوی درست باشد که «فرع دید آمد عمل بی‌هیچ شکر پس نباشد مردم الا مردمک»، باید بپذیریم که آدمیت ما به اندازۀ مهارت ما در «نگاه» است. جان راسکین، آموزگار بزرگ نگاه، در قرن نوزدهم می‌گفت: «اگر دست من بود، درس طراحی را در همۀ مدارس جهان اجباری می‌کردم تا بچه‌ها قبل از اینکه به نگاه‌های سرسری عادت کنند، درست نگاه کردن به اشیا را بیاموزند.» می‌گفت: «کسی که به کلاس‌های طراحی می‌رود تا مجبور شود به طبیعت و پیرامون خود، بهتر و دقیق‌تر نگاه کند، هنرمندتر است از کسی که به طبیعت می‌رود تا در طراحی پیشرفت کند.»(آلن دو باتن، هنر سیر و سفر، ص۲۶۹) اگر در خانه یا مدرسه، یاد گرفته بودیم که چطور نگاه کنیم، چطور بشنویم و چطور بیندیشیم، انسانی دیگر بودیم. انسانی که نمی‌‌تواند از چشم و گوش و زبان خود درست استفاده کند، پا از غار بدویت بیرون نگذاشته است؛ اگرچه نقاشی‌های غارنشینان نشان می‌دهد که آنان با «نگاه» بیگانه نبودند. من پدرانی را می‌شناسم که در آتش محبت فرزندانشان می‌سوزند و برای رفاه و آسایش آنان سر از پا نمی‌شناسند، اما تا دهۀ هفتاد یا هشتاد عمرشان ندانستند که فرزندانشان بیش از خانه و ماشین، به آغوش گرم او نیاز دارند و او باید آنان را لمس می‌کرد و می‌بوسید و دست محبت بر سر و روی آنان می‌کشید. بسیارند پدرانی که نمی‌دانند اگر همۀ دنیا را برای دخترشان فراهم کنند، به اندازۀ یک‌بار در آغوش گرفتن او و بوسیدن روی او، به او آرامش و اعتماد به نفس نمی‌دهد. در جامعه‌ای که از در و دیوار آن، سخن از حق و باطل می‌بارد، کسی به ما یاد نداد که چگونه از حق خود دفاع کنیم یا چگونه حق را مراعات کنیم و مسئلۀ «حق و باطل» را به حقوق افراد گره نزنیم. عجایب را در آسمان‌ها می‌جوییم، ولی یک‌بار به شاخۀ درختی که جلو خانۀ ما مظلومانه قد کشیده است، خیره نشده‌ایم. نگاه کردن، شنیدن، گفتن، نفس کشیدن، راه رفتن، خوابیدن، سفر کردن، بازی، تفریح، مهرورزی، عاشقی، و اعتراض، بیشتر از املا و انشا نیاز به مربی و آموزش دارد. https://eitaa.com/zandahlm1357
1_2474256.zip
2.39M
دانلود فایل تربیت دینی؛چرا و چگونه؟ فایل شامل: تعلیم و تربیت از نگاه امام خمینی(ره) اصول تربیت از نگاه امام خامنه ای اهم اصول تربیتی ضروریت تربیت دینی https://eitaa.com/zandahlm1357
🌹چهارم دی ماه ۱۳۶۵ روزی که غواصان برای عملیات کربلای ۴ به آب زدند و ۳۰ سال بعد با دستهای بسته بازگشتند. #صلوات https://eitaa.com/zandahlm1357
4_470456741780259427.mp3
4.52M
🌺 ترانه بسیار زیبا ❤️ ایستاده ایم تا آخرین قطره خون ✍ ترانه زیبای حسین حقیقی https://eitaa.com/zandahlm1357 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
●❥ ﷽ ❥● 🌺هم نشینی آیات 🌺 🔷 إِلَّا الَّذِينَ تابُوا وَ أَصْلَحُوا وَ بَيَّنُوا فَأُولئِكَ‌أَتُوبُ‌عَلَيْهِمْ وَأَنَا التَّوَّابُ‌الرَّحِيمُ‌🔷 🔶مگر آنها كه كردند و (اعمال بد خود را با اعمال نيك) اصلاح نمودند و (آنچه را كتمان كرده بودند) آشكار ساختند، كه من (لطف خود را) بر آنان بازمى‌گردانم، زيرا من توبه پذير مهربانم🔶 📙سوره بقره آیه ۱۶۰ 📬پیام ها 1📤- خداوند، امكان توبه و بازگشت را براى خطاكاران، در هر شرايطى فراهم نموده است. «يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ ... إِلَّا الَّذِينَ تابُوا» 2📤- كتمان حقايق دينى، فساد است، زيرا به توبه كننده، فرمان اصلاح و جبران داده شده است. «تابُوا وَ أَصْلَحُوا» 3📤- توبه‌ى هرگناه، متناسب با آن است. توبه‌ى كتمان، بيان حقايق است. «تابُوا ... وَ بَيَّنُوا» 4📤- چون در مقام تهديد وتوبيخ، لعنت خداوند شامل حال كتمان كنندگان شد، در مقام مهربانى نيز كلمات «انَا» و «توّاب» و «رحيم» بكار رفته تا بگويد: من خودم با مهربانى مخصوصم، به شما باز مى‌گردم. «يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ ... أَنَا التَّوَّابُ الرَّحِيمُ» https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پنجم بحث امروز یه مژده بزرگ به همه شماخوبان هست که بزرگان و اساتید علم این مژده رو به ماها دادن ما تاالان خیلی زیاد از خصوصیت های یک مومن شنیدیم مومن همیشه نشاط داره مومن همیشه روزیش دوچندانه مومن ارامش ابدی داره مومن فلانه ……… مومن بهمانه…… اما وقتی به خودمون به عنوان یه مومن نگاه میکنیم میبینیم هیچ خبری از این نشانه ها نیست یعنی چی خب یعنی من مومن نیستم نه عزیزم تو مومن هستی امام ومن واقعی نیستی کلمه مومن از امنیت میاد یعنی مومن از هر بلا و زشتی در امان هست این امنیت یعنی مومن دلش به ارامش و امنیت کامل رسیده مومن واقعی کسی هست که میتونه صفات خوب و خوبی هارو به دیگران منتقل کنه یه مثال بزنم بیشتر جا بیوفته برات چرا جای دور بریم ،همینجا تو همین گروه مثال میزنم براتون منو بارها شده در گروهای غیرمذهبی عضوم کردن که تعداد گروها خییییلی بالاست همیشه تو این گروها اعضا هر سری کل ادلیستشون رو وارد گروه میکنند ولی توگروهای مذهبی که میشه کلی زور بزنی ۲۰تا رو عضو میکنه میدونی چرا ؟ چون نتونسته از مومن بودنش لذت ببره طبیعتا نمیتونه دیگران رو هم جذب کنه و این یک مشکل اساسی برای ما بچه مذهبیا هست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: 🍁خانم ما چیکار کنیم بچمون نماز بخونه؟ 🍁خانم ما چیکار کنیم شوهرمون نماز خون بشه؟ 🍁خانم ما چیکار کنیم دوستمون نماز بخونه؟ عزیزم شما لازم نیست هیچ کار شاقی بکنی فقط کافیه خودت از نماز خوندنت از عبادت کردنت لذت واقعی رو ببری به همین سادگی خب جلسه گذشته یخورده روایت گفتیم از کارهایی که نماز گزار نباید در نماز انجام دهد یادتونه ؟ یکی دیگر از چیزهایی که نماز گزار نباید انجام بده این هست که نباید نماز رو سبک بشمارد یه سوال ؟ اصلا سبک شمردن نماز یعنی چی سبک شمردن نماز صرفا به این معنا نیست که نماز رو تند تند بخونیم تند تند خوندن نماز یکی از شاخه های سبک شمردن نماز هست ببینین شما وقتی قراره یه کاری رو انجام بدین اما انجام این کار زیاد براتون اهمیت نداره و انجام دادنش رو جدی نگرفتین باعث میشه که تو انجامش سرسری رد بشی و در واقع سبک میشماریش⛔️ علت اصلی اینکه ماها اون تاثیرات واقعی رو که باید از نماز و عبادت بگیریم ،نمیگیریم به خاطر این هست که جدی نگرفتیم عبادت هامون رو ⛔️ما دایما گفتیم که نماز واجبه نماز یه تکلیفه اگه انجام ندی میری جهنم ⛔️درواقع نماز رو مثل یک بار که رو دوشمون سنگینی میکنه تصور میکنیم فقط برای اینکه واجبه و رفع تکلیف بشه نماز میخونیم برا اینکه جهنم نریم نماز میخونیم از پدره میپرسی چرا مسلمونی !؟ میگه از رو اجبار خانوادم اونا مسلمون بودن مارو هم مجبور کردن که نماز بخونیم اما من بچم رو ازاد میزارم ،هیچ چیز نباید از روی اجبار باشد عبادت و نماز خواندن اختیاریه ادا روشن فکرارو در میاره که مثلا من به استقلال بچم اهمیت میدم⛔️ الان تو جامعه ما فراون داریم خانمهایی که چادر رو محکم گرفتن رو سرشون و میگن ما مجبوریم که چادرمون رو سر کنیم اجبار خانوادس وگرنه ما ادا امل هارو در نمی اوردیم ولی نمیزاریم بچهامونم مجبور به رعایت اجبار بشن اونا حق انتخاب دارن ابن بیچاره ها چون از عبادتشون لذت نبردن به عنوان یه بار بهش نگاه میکنند بابا خدا که عقده ای نیست به خاطر ترک چهارتا نماز خوندن مارو جهنمی کنه اینجور ادما اصلا درک از جایگاهشون ندارن نمیفهمن که بابا جهنم و بهشت یکجا هست ✅ فرقش فقط اینه که تو ،تو این جایگاه لذت میبری که میشه بهشت برات 🌹🌷 او دراین جایگاش داره عذاب میبینه که براش میشه جهنم☄🔥 تو زندگی ماداریم با لذت نبردنمون جهنم رو درست میکنیم برا خودمون 🔥☄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: منتظر مژده هستینا☺️ الان بهش میرسیم ،عجله نکنین 😊 🍁🍁مژده مژده 🍁🍁 شماها خیلی قدر خودتون رو بدونین به چشم من حقیر شماها خیلی خوبین چون همین حضور شما در این کانال یعنی "توجه "دارین به اهمیت عبادتی مثل نماز برات مهمه که عبادت ها رو به بهترین شکل انجام بدی این مژده هست برای شما که حتما حتما میتونید با عبادت ارتباط خوب برقرار کنید روحتون قابلیت دریافت لذت واقعی عبادت رو دار شماها خیلی ارزشمندین که جایگاهتون رو در این دنیا شناختین هدفتون مشخصه ✅ این برای یه مومن بزرگترین مژدس که میتونه با عبادت رابطه خوب برقرار کنه برا امروز کافیه .... امروز میخوام هممون یک رب بشینیم به هدفمون فکر کنیم و به این سوال همه پاسخ بدن که برای چه زندگی میکنیم ،تو دنیا باید به چه چیزی برسیم ؟ این تمرین خیلی مهمیه پیدا کردن این سوال جزو اساسی ترین سوالهای زندگیمونه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ خداوند در حوادث تلخ و شیرین زندگی انسان، چه مقدار نقش دارد؟ در قرآن میخوانیم: ما اصابک من حسنه فمن الله و ما اصابک من سیئه فمن نفسک ( سوره نساء، آیه 79. ) هر خوبی به تو رسد از خداوند است ولی هر بدی که به تو رسد از نفس خودت میباشد. کره زمین که به دور خود و خورشید میگردد و همواره بخشی از آن روشن و بخشی دیگر تاریک است، هر کجای آن روشن باشد از خورشید است و هر کجای آن تاریک باشد، از خود زمین است. خداوند انگور را آفرید، ولی بشر از آن شراب میسازد که مایه بروز هزاران حادثه و بیماری است. خداوند به انسان قدرت داد، ولی عده ای با سوء استفاده از این قدرت، به محرومان ضربه میزنند. خداوند به انسان عقل داد، ولی عده ای از این عقل سوء استفاده کرده و به دنبال مکر و حیله برای مردم هستند. پس آنچه از سوی خداوند است، نیکوست و بدیها از خود ما سرچشمه میگیرد. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ چرا خداوند کارهایی را که ذره ای شرک و ریا در آن باشد، نمی پذیرد؟ خداوند میفرماید: انا خیر شریک فمن عمل لی و لغیری فهو لمن عمله غیری ( وسائل، ج 1، ص 72. ) من بهترین شریک هستم، اگر کسی عملی را انجام دهد که هدفش هم من و هم غیر من باشد، من سهم خود را به آن شریکی که برای من پنداشته واگذار میکنم تا پاداش خود را از او بگیرد. آری، هر کس و هر چیز را در کنار خدا قرار دادن، توهین به مقام الهی است. اگر کسی به شما بگوید: من شما و سنگ را دوست دارم، این توهین به شماست. اگر بگویید: از غذایی که تهیه کردهام، هم شما بخورید هم گربه ام میخورد، توهین است. علاوه بر آنکه هدف خداوند از انجام دستوراتش، رشد و کمال انسان و شرک و ریا مایه سقوط انسان است. اگر یک موش در دیگ غذا بیفتد، تمام غذا از قابلیت مصرف می افتد. یک روز تمام مسافران هواپیما را پیاده و باری را که بسته شده بود تخلیه کردند و گفتند: یک موش در هواپیما دیده شده است. پرسیدم: این همه مسافر و بار به خاطر یک موش باید پیاده شود؟ گفتند: بله، زیرا ممکن است این موش یکی از سیم ها را بجود و رابطه خلبان با فرودگاه قطع شود و موجب سقوط هواپیما شود. آری، موش شرک، سیم اخلاص را می جود و رابطه بنده با خالق قطع میشود. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ آیا انسان آزاد است یا مجبور؟ مرز آزادی تا کجاست؟ خداوند، انسان را آزاد آفرید و به او اختیار داده تا کارهایش را انتخاب کند. گرچه بعضی گفته اند: انسان در کارهایش مجبور است و گمان میکند که آزاد است، اما دلایل بسیاری بر اختیار انسان وجود دارد که به برخی از آنها اشاره میکنیم: الف) هر انسانی در کارهای خود گاهی دچار تردید و شک میشود که آیا انجام دهد یا ندهد؟ همین شک، دلیل بر آزادی اوست که میتواند کاری را انجام دهد و میتواند انجام ندهد. ب) گاهی انسانها به کار یکدیگر انتقاد دارند. انتقاد نیز دلیل آن است که کسی که کار انجام داده، میتوانسته انجام ندهد. ج) هر انسانی در عمر خود بارها از گفتار و رفتار خود پشیمان شده است و همین پشیمانی دلیل آن است که میتوانسته انجام ندهد و لذا با خود میگوید: ای کاش انجام نمیدادم! د) همه مردم فرزندان خود را تربیت میکنند و یا به معلم و مربی میسپارند و این دلیل آن است که فرزند انسان میتواند مسیر کج را رها و به راه حق برود. بنابراین شک، انتقاد، پشیمانی و تربیت، دلیل آزادی انسان است. علاوه بر آنکه آزادی خواسته تمام انسانها بلکه حیوانات است. شما اگر گربه ای را در قفس کنید، هر نوع غذا برای او در قفس قرار دهید، باز ناراحت است و ترجیح میدهد در کوچه و خیابان ساده ترین غذا را بخورد اما در قفس نباشد. در بهشت نیز اگر آزادی نباشد، مومن رنج میبرد و لذا مومنان هنگامی که وارد بهشت میشوند، خدا را به خاطر آزادی در بهشت سپاس میگویند: الحمدلله الذی نتبوء من الجنه حیث نشاء ( سوره زمر، آیه 74.) با این همه، انسان بنده خداست و باید به دستورات او عمل کند و اگر آزادی مرز نداشته باشد و انسان اختیار خود را به نفس و تمایلات شخصی یا تمایلات دیگران بدهد او را به دره هلاکت سقوط خواهد داد. آزادی باید در چارچوب فرامین خدا و عقل باشد تا سبب سلب و آزادی دیگران نشود. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: ✍ امروزه زندگی بدون ارتباط با دیگران امکان پذیر نیست، پس چرا میگوییم نه شرقی، نه غربی؟ مراد از شعار نه شرقی، نه غربی آن است که ما در انتخاب راه و شیوه حکومت، به شرق و غرب وابسته نباشیم و نسبت به هیچ ابر قدرتی خود باخته نشویم، زیرا شرق زدگی و غرب زدگی دو بیماری مهلک و نشان دهنده خود باختگی است. اما در کسب علم و تجربه و مهارت، ما باید هم شرقی باشیم و هم غربی. در حدیث میخوانیم که پیامبر عزیز اسلام فرمود: اطلبوا العلم و لو بالصین ( وسائل، ج 27، ص 27. ) علم را بیاموزید، حتی اگر در چین و دورترین نقطه باشد. همان گونه که گرمازدگی و یخ زدگی بیماری است، اما استفاده حرارت برای پخت و پز و استفاده از یخ در مواردی لازم مفید است. آری، از یخ استفاده کنیم، اما یخ زده نباشیم. از گرما استفاده کنیم، اما گرما زده نباشیم. از شرق و غرب استفاده کنیم، اما شرق زده و غرب زده نباشیم. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ آيا نفرين در دين مبين اسلام صحت دارد و به واقعيت تبديل ميشود ويا خرافات است؟ نفرین در صورتی تاثیر دارد که بر حق باشد. شخصی که به دیگران نفرین می کند، اگر به ناحق باشد، تأثیری در زندگی فرد نفرین شده ندارد، حتی اگر نفرین به حق باشد، تا خداوند مصلحت نداند، اثر نخواهد کرد. طبق برخی روایات، نفرین را خداوند آن گونه که صلاح می‌داند، اجابت می‌کند، نه آن طور که نفرین کننده دلش می‌خواهد،‌ چون گاهی ممکن است به خاطر یک مسئله جزئی و کوچک، شدیدترین نفرین علیه کسی صورت گیرد. بدیهی است خدای عادل و عالم و حکیم، به اندازة آنچه حق است، ‌نفرین را اجابت می‌کند، نه بیشتر.(1) 💫در نهج البلاغه، مقوله نفرین و نفرین شدگان مشاهده می شود. حضرت علی(ع) از انس بن مالک، خادم پیامبر خواست که به سراغ طلحه و زبیر برود و حدیثی را که از رسول خدا دربارة آن ها شنیده بود، یاد آور شود. أنس سرپیچی کرد و بازگشت و بهانه آورد که حدیث فراموشم شده است. حضرت علی فرمود: اگر دروغ می گویی، خداوند به لکه ای سفید دچارت کند که دستارش نپوشاند. آورده اند که پس از این نفرین، أنس به بیماری بَرَص در چهره دچار شد.(2) 💫در قرآن مجید این مقوله با واژه های دیگری دربارة کفّار و منافقان و ابلیس و اذیّت کنندگان خدا و رسول خدا و مفسدان و قاطعان رحم و ستمکاران و ... به کار رفته. دربارة کفار آمده : انّ الله لعن الکافرین و أعدّلهم عذاباً سعیراً؛ خداوند کفار را لعنت و نفرین کرده و برای آن ها عذاب دردناکی را مهیّا نموده است.(3) 💫با توجه به وجود این روایات و آیات، می توان به نفرین اعتقاد داشت. در عین حال نفرینی که به ناحق باشد، تأثیر گذار نخواهد بود. حضرت امام باقر می‌فرماید: کسی که چیزی را لعنت می‌کند، اگر مستحق نباشد، لعنت به خود گوینده بر می‌گردد. پس از لعن مؤمن بپرهیزید، مبادا خود گرفتار شوید.(4) اگر کسی ظلمی کرده باشد، نتیجه عمل خود را در دنیا خواهد دید حتی اگر نفرین نشده باشد. 💫نتیجه گیری: بدون جهت مومنی را نفرین کردن حرام است، ولی نفرین بر ظالم و کافر وعده دیگری که در قرآن و روایات مورد لعن و نفرین قرار گرفته اند حرام نمی باشد. پی نوشت ها: 1- اصول کافی،‌ ج4، کتاب دعا، ص 287،‌ نشر فرهنگ اهل بیت، تهران، بی‌تا. 2. عبدالمجید معادیخواه، فرهنگ تفصیلی آفتاب (مفاهیم نهج البلاغه)ـ ج 9، ص 4777. 3. احزاب (33) آیه 64. 4. میزان الحکمه‌، محمدمحمدی ری شهری‌، ج 5، ص 616، مکتب الاعلام الاسلامی‌، قم. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا