eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام إِذَا هِبْتَ‌ أَمْراً فَقَعْ‌ فِيهِ‌، فَإِنَّ‌ شِدَّةَ‌ تَوَقِّيهِ‌ أَعْظَمُ‌ مِمَّا تَخَافُ‌ مِنْهُ‌. امام عليه السلام فرمود: هنگامى كه از چيزى (زياد) مى‌ترسى خود را در آن بيفكن، چرا كه سختى پرهيز از آن از آنچه مى‌ترسى بيشتر است.
شرح و تفسير راه زدودن ترس و وحشت امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به نكته حكيمانۀ مهمى در مقابلۀ با مشكلات اشاره كرده مى‌فرمايد:«هنگامى كه از چيزى (زياد) مى‌ترسى خود را در آن بيفكن، چرا كه سختى پرهيز از آن از آنچه مى‌ترسى بيشتر است»؛ (إِذَا هِبْتَ‌ أَمْراً فَقَعْ‌ فِيهِ‌، فَإِنَّ‌ شِدَّةَ‌ تَوَقِّيهِ‌ أَعْظَمُ‌ مِمَّا تَخَافُ‌ مِنْهُ‌) . بارها اين مطلب تجربه شده است كه انسان هنگامى كه از چيزى مى‌ترسد پيوسته در اضطراب و پريشانى و ناراحتى است؛ اما هنگامى كه انسان خود را در آن مى‌افكند مى‌بيند بسيار راحت‌تر از آن بود كه فكر مى‌كرد. دليل اين مشكل روانى روشن است، زيرا اولاً تا انسان وارد چيزى نشده پيوسته در پريشانى و وحشت به سر مى‌برد و اى بسا روزها و هفته‌ها اين درد و رنج ادامه يابد؛ اما هنگامى كه خود را در آن افكند ممكن است در چند دقيقه پايان يابد. ثانياً تا انسان به سراغ مطلبى كه از آن مى‌ترسد نرود احتمالات گوناگون مى‌دهد كه بسيارى از آن احتمالات بيش از واقعيتى است كه در آن امر مخوف وجود دارد. به همين دليل درد و رنج انسان افزايش مى‌يابد. ازاين‌رو بعضى از علماى اخلاق در كتب اخلاقى براى درمان رذيلۀ ترس پيشنهاد مى‌كنند انسان در صحنه‌هاى رعب‌آور وارد شود؛ مثلاً بعضى از خوردن دارو يا تزريق آمپول وحشت دارند؛ اما هنگامى كه چند بار تكرار مى‌شود وحشت آنها به كلى فرو مى‌ريزد. يكى از فلسفه‌هاى انواع تمرين و رزمايش‌هاى نظامى زدودن آثار ترس از جنگ از دل‌هاى سربازان و افسران و فرماندهان است. سعدى در گلستان خود داستان زيبايى در اين زمينه نقل مى‌كند. مى‌گويد: پادشاهى با غلامى عجمى در كشتى نشست، و غلام هرگز دريا نديده بود و محنت كشتى نيازموده. گريه و زارى در نهاد و لرزه بر اندامش افتاد. چندان كه ملاطفت كردند آرام نمى‌گرفت و عيش مَلِك از او منغّص بود چاره ندانستند. حكيمى در آن كشتى بود مَلِك را گفت: اگر فرمان دهى من او را به طريقى خاموش گردانم. گفت: غايت لطف و كرم باشد. بفرمود تا غلام را به دريا انداختند. بارى چند غوطه خورد، مويش گرفتند و پيش كشتى آوردند و به دو دست در سكان كشتى آويخت. چون برآمد به گوشه‌اى بنشست و آرام يافت. مَلِك را عجب آمد پرسيد: در اين چه حكمت بود؟ گفت: از اول محنت غرقه شدن ناچشيده بود و قدر سلامت كشتى نمى‌دانست. قدر عافيت كسى دارد كه به مصيبتى گرفتار آيد. بسيار مى‌شود كه انسان به علت اين گونه وحشت‌ها به سراغ كارهاى مهم نمى‌رود و در واقع مانع بزرگى بر سر راه كارهاى بزرگ مى‌شود. به گفتۀ مرحوم كمره‌اى در منهاج البراعة بسيارى از مكتشفان و محققان جهان با عمل به اين دستور به افتخارات بزرگى نائل شده‌اند؛ آنها در درون جنگل‌ها و صحراهاى آفريقا و بيابان‌هاى پراكنده وارد مى‌شوند و به سير درياها مى‌پردازند و به درون جزاير دوردست نفوذ مى‌كنند و از اين طريق هم ثروت فراوانى به دست مى‌آورند و هم شهرت جهانى كسب مى‌كنند. افزون بر اين به علم و دانش بشرى خدمات قابل ملاحظه‌اى مى‌شود. سپس اين سخن حكيمانه را در قالب شعرى بيان مى‌كند: چو ترسى ز امرى بينداز خويش در آن و بپيراى تشويش خويش دو دل بودن و خود نگه داشتن بسى سخت‌تر مى‌كند قلب، ريش در زبان عرب ضرب‌المثل‌هاى جالبى در اين زمينه ديده مى‌شود؛ از جمله: «أُمُّ‌ الْمَقْتُولِ‌ تَنامُ‌ وَ أُمُّ‌ الْمُهَدَّدِ لا تَنامُ‌ ؛مادر مقتول به خواب مى‌رود؛ ولى مادر كسى كه تهديد به قتل شده به خواب نمى‌رود». ١ ولى به هر حال اين سخن بدان معنا نيست كه انسان بى‌مطالعه خود را به خطر بيفكند، بلكه به مواردى مربوط‍‌ است كه انسان ترس بيجا به چيزى دارد و همين مانع پيشرفت برنامه‌هاى او مى‌شود. در اين‌گونه موارد بايد با مطالعه و مشورت وارد عمل شد تا ترس فرو ريزد و شجاعت اقدام به عمل حاصل شود. اين سخن را با شعرى از شاعر عرب پايان مى‌دهيم: لَعَمْرُكَ‌ مَا الْمَكْرُوهُ‌ إلَّا ارْتِقابُهُ‌ وَ أعْظَمُ‌ مِمّا حَلَّ‌ ما يَتَوَقَعُ‌! به جانت سوگند كه ناراحتى در زمانى است كه انسان انتظار امر ناراحت كننده‌اى را مى‌كشد و چه بسا اين ناراحتى از آنچه در انتظار اوست بيشتر است
.......: کود برگ های گیاه تان رنگ پریده به نظر می رسند یا رشد کندی دارند؟ نگران نباشید هنوز می توان آن را نجات داد. گیاهان نیاز به تغذیه دارند، چون تغذیه لازمه سلامت آن ها است. گیاه بدون تغذیه هم می‌تواند سال‌ها زندگی کند، اما کم کم ضعیف شده و مستعد بیماری می‌شود. بسیاری از گیاهانی که به آن‌ها توجهی نمی‌شود چون بی‌ارزش به نظر می‌رسند، ظاهر بدتری یافته و یک قدم به سطل آشغال نزدیک‌تر می‌شوند. ظرف یک ماه می‌توانید گیاه خود را از مرگ نجات داده و به زندگی باز گردانید. کود غذای گیاه حاوی چه موادی است؟ غذای گیاه دارای 3 ترکیب اصلی است: نیتروژن (N) برای رشد برگ‌ها و سبز کردن گیاهان در حال زرد شدن، فسفات (P2O5) برای رشد برگ‌ها و پتاس (K2O) برای رشد گل‌ها. سایر عناصر موجود غذای گیاه، عناصر Trace (به آن‌ها ریز مغزی هم می‌گویند) هستند، این عناصر عموماً در بیشتر کودهای مرکب موجود هستند و به یاد داشته باشید که ترکیبات آن باید مجوز قانونی داشته باشند کود چه موقع باید به گیاهانتان غذا بدهید؟ اگر گیاه شرایط خیلی بدی دارد، همین حالا لازم است این کار را بکنید. در غیر این صورت تغذیه فقط به طور کلی در فصل رشد انجام می‌شود که دفعات بیشتری به گیاه آب می‌دهیم. اگر تازه گلدان گیاه‌تان را عوض کرده‌اید، چند ماه تا تمام شدن غذای درون کمپوست فرصت دارید. اکثر گیاهان هر 2 تا 4 هفته یکبار به غذا نیاز دارند. توجه کنید که نباید گیاه خود را فراموش کرده و سپس کلی غذا به آن بدهید، زیرا این مساله باعث بروز مشکلات بیشتری می شود، از قبیل پژمرده شدن برگ‌ها و بدشکل شدن برگ‌های جدید. فقط به اندازه‌ای به آن‌ها غذا بدهید که روی برچسب غذای گیاه ذکر شده است. اغلب دادن غذای کمتر در دفعات کمتر بهتر از دادن غذای زیاد در فواصل زمانی نامنظم است. برای برخی از گیاهان از قبیل سرخس‌ها باید غذا را رقیق کنید، برخی دیگر از گیاهان (مانند آزالیا و بگونیا)، آهک موجود در بعضی از کودهای گرانوله را تحمل نمی‌کنند. 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل چهارم : درآداب فرش خانه ازحضرت امام موسى (عليه السلام ) منقول است كه سه چيز است كه از مروت است نيگوئى چهار پا و غلام خوش رو وفرش نفيس . ازحضرت صادق منقول است كه آدمى را فرشى از براى خود و فرشى از براى زوجه خود و فرشى از براى مهمان در كار است و زياده از اين از شيطان است . درروايت ديگر منقول است كه درخانه امام زين العابدين (عليه السلام ) بالشها و نمدها بود كه درآنها مثالها و صورتها و شكلها بود و بر روى آنها مى نشستند. درحديث ديگر منقول است كه جمعى در منزل شما چيزى چند مى بينيم كه خوش نمى آيد مارا حضرت فرمود كه ما زنان ميخواهيم و مهر ايشان را مى دهيم آنچه ميخواهند از براى خود مى خرند آنها ازما نيست . درحديث ديگر منقول است كه شخصى بخدمت امام محمد باقر رفت ديد كه آنجناب درخانه مزينى نشسته اند كه فرشهاى نيكو درآن گسترده اند پس روز ديگر رفت ديد كه درخانه نشسته اند كه بغير از حصير چيزى درآنخانه نيست و خود پيراهن گنده پوشيده اند پس ‍ حضرت فرمود كه آنچه ديروز ديدى آنخانه از من نبود از زوجه من بود و ديروز روز نوبت اوبود. درحديث صحيح منقول است كه شخصى بحضرت امام محمد باقر (عليه السلام ) عرض كرد كه شخصى مى نشيند بر فرشى كه در آن صورتها هست فرمود كه عجمان تعظيم مى كنند چنين فرشى را و ما دشمن مى داريم آن را. درحديث صحيح ديگر منقول است كه از حضرت امام موسى (عليه السلام ) پرسيدند از فراش حرير و ديبا آيا بر روى آن ميتوان خوابيد و تكيه كرد و نماز كرد حضرت فرمود كه در زير مياندازى و بر رويش ميايستى اما سجده برآن نميكنى . در روايت ديگر منقول است كه حضرت امام رضا (عليه السلام ) در تابستان بر روى حصير مى نشستند و در زمستان بر روى پلاس و در خانه جامه هاى گنده مى پوشيدند و چون بيرون ميامدند براى مردم زينت ميكردند. در روايت معتبره منقول است كه چون حضرت امير المؤ منين (عليه السلام ) حضرت فاطمه را تزويج كردند پوشش ايشان عبائى بود و فرش ‍ ايشان پوست گوسفندى بود و بالش ايشان پوستى بود كه ميانش را ليف خرما پر كرده بودند. درحديث ديگر منقول است كه حضرت صادق (عليه السلام ) فرمود كه بسيار است كه نماز ميكنم ودر پيش روى من بالشى هست كه درآن صورت مرغان هست پس جامه بر روى آن بالش مياندازند و نماز ميكنم و فرشى چند از شام براى من بهديه آوردند و در آنها صورت مرغان نقش كرده بودند فرمودم كه سرهاى ايشان را تغير دادند و بصورت درخت كردند. درحديث ديگر منقول است كه از آن جناب پرسيدند كه گاهست كه فرشها نزديك ما ميگسترند كه درآنها هست حضرت فرمود كه چيزى را كه فرش كنند و پهن كنند و بر رويش راه روند باكى نيست اما صورتهائكيه بر ديوار و كرسى نصب كنند خوب نيست . حلیة_المتقین #https://eitaa.com/zandahlm1357