مي گفتند نماز نخوانيد اما قمه بزنيد! كسي كه با مسائل كشور شوروي سابق و اين بخشي كه شيعه نشين است -جمهوري آذربايجان- آشنا بود، ميگفت: آن وقتي كه كمونيستها بر منطقه ي آذربايجان شوروي سابق مسلط شدند، همه ي آثار اسلامي را از آن جا محو كردند؛ مثلاً مساجد را به انبار تبديل كردند؛ سالنهاي ديني و حسينيهها را به چيزهاي ديگري تبديل كردند و هيچ نشانه ايي از اسلام و دين و تشيع باقي نگذاشتند؛ فقط يك چيز را اجازه دادند و آن «قمه زدن» بود! دستورالعمل رؤساي كمونيستي به زيردستان خودشان اين بود كه مسلمانان حق ندارند نماز بخوانند؛ نماز جماعت برگزار كنند؛ قرآن بخوانند؛ عزاداري كنند؛ هيچكار ديني نبايد بكنند؛ اما اجازه دارند كه قمه بزنند! چرا؟ چون خود قمه زدن، براي آنها يك وسيله ي تبليغ بر ضد دين و بر ضد تشيع بود! بنابراين، گاهي دشمن از بعضي چيزها اين گونه عليه دين استفاده ميكند. هرجا خرافات به ميان بيايد، دينِ خالص بدنام خواهد
شد.
بيانات در ديدار عمومي با مردم مشهد در اول فروردين ۱۳۷۶
#https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَائِيلَ لَا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ ثُمَّ تَوَلَّيْتُمْ إِلَّا قَلِيلًا مِنْكُمْ وَأَنْتُمْ مُعْرِضُونَ🍃
و با مــردم
با #خوشزبانی سخن گــــویید.
👌 یک مثال کوچک: از زیباترین
چیزهایی که #پشت_تلفن میشه
گفت: زنگ زدم صدات رو بشنوم!
📗سوره مبارکه بقــره آیه ۸۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصویری 👆
💠فرازی زیبا از استاد حامد شاکر نژاد
📖سوره مبارکه:آل عمران
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای عهد تصویری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اما در عهد مروان در ايام حكمرانى « مروان بن محمد جعدى » كه به مروان حمار شهرت يافته بود، اوضاع كشور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيروزى عباسيان امرى طبيعى بود
از اينجا درمى يابيم كه چگونه پيروزى عباسيان در دستيابى به حكومت در آن زمان امرى معجزه آسا يا خارق العاده نبود، بلكه كاملاً طبيعى مى نمود. چه اوضاع اجتماعى و شرايط حاكم در آن روزگار، زمينه پذيرفتن هرگونه تغيير را در نهاد مردم آماده كرده بود. نه تنها مردم اين آمادگى را پيدا كرده بودند، بلكه به لزوم تحوّل در سطح حكومت نيز معتقد شده بودند.
از اين رو ديگر شگفت نيست اگر بگوئيم، در شرايط آنچنانى هر انقلابى كه رخ مى داد قطعاً به پيروزى مى رسيد. عباسيان چيز ويژه اى براى خود نداشتند، بلكه هر گروه ديگرى هم كه مى خواست انقلاب كند اگر در آن شرايط قرار مى گرفت و از همان شگرد عباسيان سود مى جست و مردم را به سوى خود فرامى خواند، بى شك به پيروزى مى رسيد. شگرد عباسيان را مى توان در سه جهت مشخص، بيان كرد:
جهت نخست
« خويشتن را چنين معرفى مى كردند كه تنها براى نجات مردم از شرّ بنى اميّه آمده اند. يعنى آمده اند تا امّت مسلمان را از دردسر و ظلم و تجاوزهاى بى حدّ و حساب اين سلسله رهايى مى بخشند. تبليغ عباسيان همواره بشارتى به رهايى بود و در ضمن به مردم نويد مى داد كه مى خواهند حكومتى عادلانه مبنى
بر برابرى، صلح و امنيت برپا كنند. درست مانند تبليغهاى انتخاباتى كه مملوّ از وعده و دلخوشى دادن به مردم است. عباسيان نيز مانند سياستمداران زمان ما مردم را به آرزوهاى شيرين مجذوب خويشتن مى نمودند. همين وعدهها و همين ايجاد آرزوها بود كه بعداً همان مردم را بر ضدّ حكومت بنى عبّاس برانگيخت، چه ديدند كه آنان نيز عليرغم وعده هاى خود پايه هاى حكمرانى را براساس طغيان و عطش سيرى ناپذيرى براى ريختن خون مردمان نهاده اند. » (۳)......
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357