eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش (ع) به توهین یک مسلمان به یک زرتشتی که با محارم داشت...🎙استاد رحیم پور ازغدی
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 در تدریسهای معلمان کتابی را پیشنهاد میکنید برای اینکه دانش آموزان امام زمانی تربیت کنند یا ارائه مطالب احساسی مانند هیچکس به من نگفت و سایر کتب مشابه مانند تمنای وصال و در هوای او و... کافی است؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻نگاه بکنید یک موقع می خواهید برای بچه ها از امام زمان حرف بزنید خُب اینجا بیشتر مطالب احساسی باشد خیلی بهتر است همان هیچ کس به من نگفت و فلان.. اما یک موقع می خواهید نه مبانی مهدویت را درس بدهید مثل همین مباحث نگین آفرینش مثل علائم ظهور، رجعت و فلان و اینها را می خواهید درس بدهید به بچه ها، اینجا دیگر باید طبق سرفصل ها و مطالب خودش پیش بروید که کتاب نسیم موعود و کتاب هشت قدم این کتاب ها برای تدریس مهدویت طبق یک سرفصل ویژه بچه های راهنمایی، دبیرستان ویژه اینها این دو کتابی که معرفی کردم خوب است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| 🎙حجت الاسلام کلباسی 🔰پیروی از امام خمینی (ره) از توابع اعتقاد به مهدویت است 🇮🇷
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دو خواسته مهم شهید سپهبد سردار سلیمانی که مقام معظم رهبری سه بار جواب دادند و بازهم با عبارت‎های متفاوت تاکیدش کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روایت 185 کتاب جهاد.mp3
13.01M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه ۳۲ ✨موضوع:حقیقت گسترده . رابطه تقوا، و تلاش. قرب فرائض و قرب نوافل. 🔊 : 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏 ═══✼🍃🌹🍃✼══
آشنا آشنا: خاقانی خاقانی را مپرس کز غم ایام چگونه می‌گذارد جو جوستد آنچه دادش ایام خرمن خرمن همی سپارد خاقانی عذر داری بنال خاقانی کاهل کم داری آشنا کمتر دشمنانت زخاک بیشتراند دوستانت زکیمیا کمتر گویند وقت غنیمت شمار ورنه چو فرصت نماند ناله کرا داشت سود آه کی آمد بکار صفدی صلاح صفدی گوید: خطای دوستت را بپوشان و کار نیک او را آشکار ساز، در باره دوست چون تاریکی با آتش باش که دود را مخفی و نور آن را آشکار می‌کند. صدیقک مهما جنی غَطِّه و لا تخف شیاً اذا احسنا و کن کالظلام مع النار اذ یواری الدخان و یبدی السنا سنایی خدایا زخوانی که از بهر خاصان کشیدی نصیب من بینوا کو اگر می‌فروشی بهایش که داده است و گر بی بها می‌دهی سهم ما کو شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام ووقت بخیر ۱_ نماز 3 رکعتی را 4 رکعت بخوانیم شک داشته باشیم حکم چیست مطمعن باشیم حکم چیست؟ ۲_شخصی بعلت کهولت سن و درد پا، درصدد است که مرجع تقلید خود را از ایت الله خامنه ایی عوض کند و امام خمینی رحمه الله علیه را برگزیند(صرف اینکه تسبیحات اربعه را یک مرتبه و ذکر رکوع وسجود را به یبار سبحان الله گفتن بسنده کنه،ایا ممکن ست؟ ۳_ شخصی بعلت درد پا نمیتوند نماز را ایستاده بخواند،اقامه ی نماز راکه حتما بایستد بله؟ بعد نیت کردن میتواندبلافاصله بنشیند وماباقی اعمال راانجام دهد یااینکه بعد ازسجده میتواند بنشیند و ماباقی اعمال راانجام دهد؟ ۴_ نیت سجده ی سهو_ و ذکر سجده ی سهو را بفرمایید . سپاسگزار زحمات شما مرجع تقلید :رهبری عزیز پاسخ👇 سلام علیکم 1. اگر یقین باشد نماز باطل است وبایداز اول خوانده شود و اگر شک است اعتنا نشود. 2. تغییر دادن مرجع زمانی امکان دارد که انسان یقین پیدا کند مرجع جدید نسبت به مرجع قبلی اعلم است. در فرض سؤال اصلا تغییر مرجه به امام خمینی جایز نیست چون ایشان در قید حیات نیستند. ضمنا مقام معظم رهبری یکبار تسبیحات اربعه گفتن را جایز می دانند و هیچ مرجعی یکبار گفتن سبحان الله برای ذکر رکوع و سجده را جایز نمی دانند. 3. هرمقداری را می تواند بایستد باید بایستد. 4. نیت که همان سجده سهو است و ذکر آن طبق نظر مقام معظم رهبری بنابر احتیاط واجب «السلام علیک ایها النبی و رحمه الله و برکاته» می باشد.
سؤال👇 چرا در کتاب معراج االمومن برای هرشب در ماه رجب نماز هایی ذکر شده ولی در مفاتیح نیامده است؟ آیا کتاب معراج المؤمن نوشته سید محمد تقی مقدم معتبر است ونسبت به مفاتیح کدام یک اولویت دارد؟ پاسخ👇 سلام علیکم اینکه در برخی از کتب اعنالی وارد شده است و در برخی وارد نشده است دلیل خاصی ندارد و ممکن است برخی از امور به یک نویسنده رسیده و به دیگری نرسیده است و یا نویسنده ای مطلبی را قبول داشته و ذکر کرده و دیگری قبول نداشته است. در اعتبار کتاب معراج المؤمن به صورت کلی نمی توان نظر داد و لازم است همه آنچه بیان شده است مورد بررسی سندی و محتوایی قرار بگیرد. قطعا مفاتیح اولویت دارد.
سؤال👇 سلام خسته نباشید میخواستم ببینم اگر برای تولد شخصی نامحرم بهش هدیه بدیم حرامه؟ چون ایشون وضع مالیشون هم خوب نیست و میخوام به هوای روز تولد بهشون کمک کنم پاسخ👇 سلام علیکم اگر مستلزم مفسده و یا خوف ارتکاب گناه در آن باشد، جایز نیست.
سؤال👇 با سلام . اگر به مکالمات همسرم با مادرشون که روی گوشی ضبط میشه از روی کنجکاوی گوش بدهم گناه وعقوبت داره؟ پاسخ👇 سلام علیکم اگر از روی تجسس باشد گناه دارد چراکه قرآن می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد از بسيارى از گمانها بپرهيزيد كه پاره‏ اى از گمانها گناه است و جاسوسى مكنيد و بعضى از شما غيبت بعضى نكند آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده‏ اش را بخورد از آن كراهت داريد [پس] از خدا بترسيد كه خدا توبه‏ پذير مهربان است حجرات: 12
سؤال👇 اگربخواهم غسل جمعه راانجام بدهم وبرای نیت بگویم یاتوی دلم یاتوی ذهنم یاتوی قلبم بیایدکه غسل میکنم غسل جمعه قربة الی الله آیانیت غسل جمعه من صحیح است؟طبق نظرهمه مراجع؟ پاسخ👇 سلام علیکم بله صحیح است.
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد صفحه شاعران ایران زمین .......: @zandahlm1357
قطب الدّین ابومنصور مظفر بن اردشیر سنجی عَبّادی مروزی (زاده به سال ۴۹۱ هجری قمری در روستای سنج عَبّاد از قراء مرو، درگذشته به سال ۵۴۷ هجری قمری در عسکر خوزستان) ملقب به امیر و معروف به امیر قطب‌الدین یا قطب عبادى، واعظ، فقیه و محدث قرن ششم هجری است. وى از نصرالله خشنامى و عبدالغفار شیروى و عده‌اى دیگر حدیث شنید. او از طرف سلطان سنجر به بغداد رفت و مدت سه سال در جامع قصر و در دارالسلطنه به وعظ پرداخت و مردم بر گردش ازدحام مى‌نمودند. او در جامع قصر املاى حدیث مى‌کرد. ابن اخضر و حمزه بن قبیطى و محمد بن مکرم از وى حدیث روایت کرده‌اند. نیکویى و حسن وعظ وى ضرب‌المثل بود. ابن جوزى گوید: که او زیباکلام بود و از مواعظ او مجلداتى گردآورى کرده‌اند. ابوسعید سمعانی گوید: وی در دین خود موثق نبود، و رساله ای به خط او در مباح بودن شراب دیدم. کتاب مناقب الصوفیهٔ عبادی مروزی از روی نسخهٔ آماده شده به همت خانم اکرم شفایی قابل دریافت از وبگاه تصوف ایرانی در گنجور در دسترس قرار گرفته است. مناقب الصوفیه https://eitaa.com/zandahlm1357
‌‌‌‌ از روی کتاب بدان که ابتدای احوال این جماعت از عهد رسول ظاهر شده است که در روزگار او جماعتی بوده‌اند از متصوفه که همهٔ معانی تصوف دریشان جمع بود. این طریق از آن عهد ممهد شد، و همچنین خواهد بود الی یوم القیامة. و این جمع متفرق نشوند و از هم منقطع نگردند و همه درهم بسته باشند. چون حق سبحانه و تعالی با یکی از ایشان خطابی کند همه در آن شریک باشند. ذکر ایشان در محکم کتاب رفته است: «رجال لا تلهیهم تجارة و لابیع عن ذکر اللّه»، مردانی که تجارت ایشان را مانع نیاید از پرستش ما. وجایی دیگر جملهٔ اهل ایمان را یاد کرد و جماعتی را مخصوص گردانید که: «من المؤمنین رجال صدقو ما عاهدوا اللّه علیه»،از مومنان بعضی مردانند که راه صدق سپردند و ملازم وفا باشند و ملازمت طریق صدق و حفظ عهد و ترک دنیا و مواظبت بر ذکر حق تعالی تصوف است. هر که این طریق سپرد صوفی است، و مقصود او در این آیت ایشانند. در خبر است که جماعتی در عهد رسول چندانی بی‌برگی داشتندکه هفتاد تن را یک پیراهن بود. وقت نماز یک یک کی‌پوشیدند و نماز می‌گزاردند. وقتی به دل مگر شکایتی کردند یا اعتراضی نمودند. در حال وحی آمد که: «ولو بسط اللّه الرزق لعباده، لبغوا فی الارض، ولکن ینزل بقدر ما یشاء»، منع دنیا ازیشان نه از بخل است بل که از بهر محافظت و مراقبت جانب ایشان است تا حضور ایشان به غیب بدل نشود. و تمام فضل بود ایشان را بدین که حق‐سبحانه و تعالی‑ایشان را یاد کند و بر روزگار ایشان ثنا گوید: «و یؤثرون علی انفسهم و لوکان بهم خصاصة». هر چند آیت در شأن امیرالمؤمنین علی کرم اللّه وجهه‑و جماعت او آمد، رضی اللّه عنهم، اما بر یک طایقه مقصور نیست. حق‑سبحانه و تعالی‑همهٔ عالم به متابعت سید‑الصلوة والسلام‑فرمود، و او به موافقت اهل تصوف فرمود که«واصبر نفسک مع الذین یدعونربهم بالغدوة والعشی، یریدون وجهه، ولا تعد عیناک عنهم، تریدون زینة الحیوة الدنیا. ولاتطع من اغفلنا قبله عن ذکرنا و اتبع هویه و کان امره فرطا». تمام فضلی بود که با رسول چندین خطاب رود از بهر ایشان. و دیگرآنکه چون حق‑سبحانه و تعالی‑کسی را به اسمی مخصوص یاد کند تفضیل بود وی را در آن اختصاص و این جماعت را دوست خود خوانده است. برای آنکه ایشان به ترک دنیا و قمع هوا مشغول باشند، و ایشان را در آن سرای خوفی نباشد. «لا ان اولیاء اللّه لا خوف علیهم و لا یحزنون». اولیا ایشانند و این صفت ایشان راست که «لایحزنهم الفزع الاکبر». کسی که مقبول و مذکور حق تعالی آمدبر همه خلایق مفضل و مکرم باشد.   بخش ۶ - فصل دوم: از روی سنت: رسول ‑فرموده است که بهترینخلق کسانی‌اند معرض ... » « بخش ۴ - باب در فضل صوفی :بدان که فضل صوفی بر دیگر آدمیان از سه وجه تواند ... https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357