#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شود. هيچ كس به خاطر تمكن مالي، قدرت آن را نيابد كه در امور سياسي كشور و در مديريت جامعه دخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
چه شد آن شور و هيجاني كه در برابر اسرائيل غاصب ابراز ميشد؟ و چه شد تعهدي كه رؤساي عرب با ملتهاي خود درباره ي مبارزه با اسرائيل بستند؟ لعنت خدا و بندگان صالحش بر آن دستي كه اولين معاهده ي سازش با اسرائيل را امضاء كرد و زندگي سياه دنيوي و سرنوشت اخروي خود را با فرعون قرين ساخت. و نفرين بندگان صالح و فرشتگان و انبيا و اوليا بر آنان كه آن راه را ادامه داده اند و ميدهند؛ مخصوصاً آنان كه اميد كاذبي به ملت مظلوم فلسطين داده و آن گاه به بهاي سيه روزي آنان، عيش ناپايداري براي خود فراهم كردند. ملت فلسطين نبايد و نمي تواند آزادي و حقوق حقه ي خود را در كنفرانس و گردهماييهاي سران عرب جستجو كند. اين نشست و برخاستها، اگر براي فلسطينيهاي مظلوم، شوم و بدفرجام نباشد، حداقل بي فايده و بي خاصيت است. رؤسايي كه در اين ايام به عنوان فلسطين گردهم آمدند، اگر صادقانه در انديشه ي نجات فلسطين بودند، بايد دربرابر پيشنهاد مزورانه ي رئيس جمهوري امريكا، موضعي سخت و قاطع گرفته، براي كمك مالي و تسليحاتي و سياسي به مبارزان داخل فلسطين اشغالي، تصميمهاي عاجل و واقعي ميگرفتند و به شعارهاي پوچ اكتفا نمي كردند و اگر چنين نشود - كه نشده است و با وضع فعلي جهان عرب و حكام آن، نخواهد هم شد - مبارزان داخل بايد به خدا و به نيروي مردمي و اسلامي تكيه كنند و بدانند: «كم من فئة قليلة غلبت فئة كثيرة باذن اللَّه واللَّه مع الصّابرين». (۹) ۶) تكيه بر مردم و حاكميت اراده و خواست و تشخيص آنان، ركن مهم ديگري است كه روزبه روز بايد تحكيم و تقويت
شود. مردم آزاده ي ما، با اراده ي قاطع خود كه از ايمان عميق آنان به اسلام ناشي ميشود، مبارزات را تا پيروزي ادامه داده و جمهوري اسلامي را به وجود آورده و با فداكاري و ايثاري بي نظير، از آن حراست نموده اند و از اين پس هم در همه حال، نظام اسلامي متكي به مردم و متعلق به مردم و در اختيار مردم خواهد بود. مجلس شوراي اسلامي كه در آزادي و استقلال رأي در جهان بي نظير است، مظهر اراده ي مردم و رئيس جمهور، وكيل و برگزيده ي مردم و مديران كشور، آحادي از مردمند و مردم داراي حق رأي و بيان و تصميم در كليه ي امور سياسي، اقتصادي و اجتماعيند. و اين، يكي از بركات بزرگ اسلام و طرح منحصربه فردي است كه نظامهاي شرق و غرب، از ارايه ي آن ناتوان بوده اند و در هيچيك از سيستمهاي حكومتي عالم، نمي توان نظير آن را يافت. علاوه بر نظامهاي ورشكسته و متلاشي شده ي كمونيستي كه در آن، حزب منحصربه فرد كمونيست، به جاي مردم تصميم ميگرفت و علاوه بر نظامهاي ارتجاعي مستبدانه كه در آن، سلطنتهاي موروثي و رياستهاي ناشي از كودتاي نظامي، با آن زندگيهاي قاروني و ديكتاتوريهاي فرعوني، وبال جان و زندگي مردم محسوب ميشوند، در كشورهايي هم كه اسماً داراي نظام دمكراسيند و حكومتها علي الظاهر با رأي و انتخاب مردم بر سر كار ميآيند، باطن كار چيز ديگري است و زمام همه ي كار، در دست كمپانيها و سرمايه داران استثمارگر است و اين قدرت پول و سرمايه است كه با در دست داشتن رسانهها و قدرت تبليغات، امر را بر خود مردم هم مشتبه ميكند. در همه جاي عالم، فاصله ي ميان
زندگي رؤساي كشور با مردم كوچه و بازار، فاصله ي شاه و گداست و حتّي حكومتهايي هم كه داعيه ي توده يي داشتند، نتوانستند از زندگي مسرفانه ي شاهان براي خود صرف نظر كنند. افتخار نظام اسلامي آن است كه امام عظيم الشأنش تا پايان عمر در زيّ طلبگي زندگي كرد و مسؤولان كشور بدون استثنا، دامان خود را از طرز زندگيهاي رايج مسؤولان در ساير كشورها پاكيزه نگهداشتند و مانند قشرهاي متوسط مردم خود زندگي كرده اند. مردم ميان خود و مسؤولان، آن فاصله ي عميقي را كه در همه جاي دنيا ميان مردم و مسؤولان هست، مشاهده نكردند؛ حرف خود را بي محابا زده و اگر انتقادي داشته اند، براحتي مطرح ساخته اند و مطبوعات، حتّي راديو و تلويزيون، همواره نظرات گوناگون را در مسايل كشور منعكس كرده و مردم را در معرض افكار و سليقههاي گوناگون قرار داده اند و اين، موضوعي روشن و مشهود است. حتّي ورشكستگان سياسي و دسته جاتي كه در امتحانات متعددي از آغاز انقلاب، مردود و در نزد مردم سرافكنده و به وسيله ي آنان مطرود شده اند نيز هنگامي كه به تحريك اجانب، مقالات زهرآگين و كينه توزانه برعليه نظام اسلامي و مسؤولان كشور مينويسند، انواع اتهام را به آنان ميزنند، اين نوشته را بدون هيچ مانع و رادعي به چاپ رسانده، تا هرجا كه خواننده يي بيابند، منتشر ميكنند و علي رغم ميل خود، عملاً وجود آزادي را اثبات ميكنند. بعضي از اين نويسندگان و گويندگان كه عمر باطل خود را غرقه در فساد و آلودگيهاي اخلاقي و سياسي و انواع هرزگيها گذرانيده اند، با حكومت اسلامي كه راه را بر اين تباهيها و هرزگيها بسته است و اربابان خارجي آنها را بيرون رانده،
مخالفند و آن گاه اين مخالفت و عناد را كه مخالفت با اسلام و استقلال و آزادگي ملي
و طهارت اخلاقي است، به حساب خرده گيري و انتقاد از اوضاع سياسي و اقتصادي ميگذارند و درحالي كه آزادانه هرچه خواسته اند، گفته اند، با وقاحت و بي شرمي، مطالبه ي آزادي ميكنند! خواست حقيقي اينها، بازشدن پاي امريكا و فروختن كشور به دشمنان است و خصم آنان، ملت رشيد و آگاه است. ملت ما، حسرت بازگشت به دوران بردگي امريكا را بر دل آنان خواهد گذاشت و با همه ي وجود، دستاورد بزرگ خود - يعني نظام اسلامي و حاكميت اراده و ايمان انسانها - را حراست خواهد كرد. نظام اسلامي، هرگز نخواسته آزادي را كه پرچمدار آن اسلام و قرآن است، از مدعيان دروغگوي آزادي در نظامهاي غربي بياموزد. ما آزاديِ فساد و بي بندوباري و هرزگي و آزاديِ دروغ و تزوير و فريب و آزاديِ ظلم و استثمار و تجاوز به حقوق ملتها را كه غرب پرچمدار و مرتكب آن بوده است، صريحاً و قاطعاً رد ميكنيم. ما آن آزادي را كه به سلمان رشدي مرتد نابكار، اجازه ي اهانت به مقدسات يك ميليارد انسان را ميدهد، اما به مسلمانان انگليس حتّي حق شكايتِ از او را هم نمي دهد؛ به دولت امريكا حق تحريك و سردستگي اوباش مخالف با يك حكومت مردمي را ميدهد، اما به آن حكومت مردمي، حق مقابله با آن اوباش را نمي دهد؛ به سرمايه داران غارتگر، حق ورود نامشروع به كشورهاي ضعيف و چپاولِ هست و نيست آن ملتها را ميدهد، و به آن ملتها حق مبارزه ي با آنان را نمي دهد، مردود و منفور ميشماريم و آن را ننگ بشريت
مي دانيم. آزادي در منطق ما، آزادي يي است كه اسلام به ملتها ميبخشد و آنان را به كوه استواري در برابر سلطه گران ظ
الم و غاصب تبديل ميكند؛ همان طور كه در مورد ملت ايران اتفاق افتاد و اين معجزه پديد آمد. و اين آزادي در كشور ما همواره هست و خواهد بود و همه ي آحاد ملت بايد آن را حفظ كنند. ......
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #انسان_دویست_و_پنجاه_ساله قسمت 5⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part06_انسان 250 ساله.mp3
24.15M
📗کتاب صوتی
#انسان_دویست_و_پنجاه_ساله
قسمت 6⃣
🌺🌿تاوقتی
توُ درکنارم هستی
صبح که هیچ تمام لحظه های زندگی من بخیراست
تو دلیل تمام خوشی ثانیه هایم هستی...
🦋بی تردید کسانی که گفتند: پروردگار ما #خداست؛ سپس [در میدان عمل بر این حقیقت] استقامت ورزیدند، فرشتگان بر آنان نازل می شوند [و می گویند:] مترسید و اندوهگین نباشید و شما را به بهشتی که وعده می دادند، بشارت باد.
(فصلت/٣٠)
┄┅┅❅♥️❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مقطع
✅مقاطعی زیبا
⚜از استاد محمود شحات انور
📖نازعات
🏛اجرا:لندن
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
طر كوچك تر است. موكب سپيد هم چنان در راه مسجد پيش مى رفت و احساس مردم به اوج رسيده بود. هيجان، همه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
سخاوت حضرت
ابراهيم بن عباس كه در مسافرت از مدينه تا طوس خدمت آن حضرت بوده است چنين ميگويد: « نديدم به احدي ظلم كند، هيچ وقت كلام كسي را قطع نمي كرد، هيچ حاجتي را رد نمي نمود، پاي خود را مقابل احدي دراز نمي كرد و در مقابل احدي تكيه نمي داد، با هيچ كس سخن جسارت آميز سخن نمي گفت.
قضيه اي را كه كليني رحمه الله در اين باره نقل كرده است ذكر ميكنيم. راوي ميگويد: « با جمعي بسيار خدمت حضرت رضا بوديم كه ابن سبيلي آمد و چنين گفت: يابن رسول الله، من دوست شما و پدران شما هستم، نفقة خود را در راه حج گم كرده ام، نفقة راه به من عنايت كنيد، چون به خراسان رسيدم براي شما صدقه ميدهم زيرا آنجا مكنت دارم. حضرت رضا (ع) داخل اتاق شد، پس از چندي از بالاي در
، دويست دينار به او داد و خواهش كرد برود و فرمود لازم نيست صدقه بدهي. چون حضرت آمد از ايشان پرسيدند: پول را از بالاي در داديد و خواهش نموديد كه برود تا او را نبينيد فرمود: ميخواستم ذلت سؤال را در صورت او نبينم، آيا نشنيده ايد كه رسول اكرم فرموده است: صدقة پنهاني معادل هفتاد حج است، و گناه آشكار موجب خذلان، و گناه پنهاني را خداوند ميآمرزد؟ » آنچه نوشته شد نمونه اي از فضايل حضرت رضا (ع) بود. ذكر اين گونه فضايل براي حضرت رضا (ع) مقام و شأنيتي نيست، بنابراين بهتر است كه مقداري از وقايع مسافرت جبري آن بزرگوار از مدينه به طوس را ذكر كنيم.
ممالك اسلامي بعد از مرگ هارون الرشيد در طغيان بودند و شورشهاي فراواني پديد آمد. هنگامي كه مأمون برادرش را نابود كرد و توانست زمام امّت اسلامي را به دست بگيرد، صلاح را در آن ديد كه سران ممالك اسلامي را جمع كند تا بدينوسيله بتواند فتنهها را خاموش نمايد. پس، سي و سه هزار نفر از بزرگان بلاد را به نام مستشار در مركز جمع نمود، و ولايتعهدي را بطور جبر و تهديد به حضرت رضا واگذار كرد. و بدينوسيله توانست به ممالك اسلامي آرامش بخشد.
هنگامي كه شورشها فرو خفت، افرادي كه به عنوان مستشار خوانده شده بودند متفرق، و بسياري از آنان مورد بيمهري و يا احياناً زندان و تبعيد قرار
گرفتند و كشته شدند. از جملة آن افرادي كه صلاح دانستند او را شهيد كنند، حضرت رضا (ع) است. نكاتي كه لازم به تذكر است:
۱ حضرت رضا (ع) در موارد متعددي ذكر كرده كه سفرش به خراسان، قبول ولايتعهدي و ورود به دستگاه مأمون بر ايشان تحميل شده بود. تشكيل مجلس عزا در مدينه موقع حركت، گريههاي آن بزرگوار در مكه و خدا حافظي با بيت الله قبل از موقع آمدن عمال مأمون، گريههاي او كنار قبر جدّ بزرگوارش و خداحافظي با او بعد از آمدن آنان، قبول نكردن مكر ولايتعهدي تا آنكه تهديد ميشود و سپس قبول كردن آن مشروط بر اينكه در امور مملكتي هيچ دخالتي نكند، همه مبين اين مطلب است كه اين جريان جبراً به حضرت رضا (ع) تحميل شده است.
۲ مأمون دستور داده بود كه حضرت رضا را از راه فارس به مرو ببرند و سفر ايشان حتي الامكان در شب صورت گيرد. آيا اين دستور، خود دليل بر اين نيست كه محبّت اهل بيت در دلها جايي داشته و مأمون از اينكه حضرت رضا وارد شهرهاي پرجمعيّت و شيعه نشين شود در هراس بوده است، و يا نمي خواسته كه حضرت رضا (ع) در دلها جايي باز كند؟
ممانعت مأمون از برگزاري نماز عيد فطر توسط حضرت، احتمال دوم را تأييد ميكند.
۳ حضرت رضا از برخوردش با مأمون فوق العاده ناراحت بود، چنانكه
هر وقت كه از نماز جمعه باز ميگشت با حالت خستگي از خداوند متعال طلب مرگ ميكرد.
آيا در خلوت حضرت رضا را زجر ميدادند؟ آيا اعمال منافقانه روي آن بزرگوار اثر ميگذارده است؟ آيا مطلب ديگي بوده؟ نمي دانيم، ولي ناراحتي فوق العادة حضرت رضا (ع) از مسافرت امري مسلم است.
۴ آمدن حضرت رضا عليه السلام به مرو براي اسلام بسيار مفيد بود، زيرا طوس براي بيگانگان ميدان علم بود و اگر حضرت رضا در طوس نبود كسي وجود نداشت كه شبهات آنان را رفع كند. و اگر آن شبهات رفع نمي شد، براي عالم اسام خطرناك بود.
۵ حضرت رضا (ع) در بين راه به نيشابور رسيدند. نيشابور فوق العاده پرجمعيّت و شيعه نشين بوده است. همة مردم به استقبال حضرت رضا (ع) آمدند و ميخواستند كه آن بزرگوار خود را در ميان مردم آشكار كند و براي آنان روايت بگويد. عقل و درايت حكم ميكند كه حجّت خداوند متعال در آن وضع حسّاس بايد بهترين سوغات را به آنها عنايت كند.
حضرت رضا صبر نمود تا شوق مردم به نهايت رسيد، پس از آن سر از هودج بيرون آوردو چنين فرمود:......
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
جنازه ی خورشید روی دست ها!
نبض توس از حرکت ایستاده بود؛ طابران و نوغان خالی بود، پرنده پر نمی زد، شهر بوی فاجعه میداد...
نبض واقعه در روستایی آن سوتر میزد...
"هزار مسجد" و "بینالود" سیاه پوشیده بودند. دل چلچله و بال قاصدک شکسته بود. جنازه ی خورشید روی خاک بود و از آسمانِ چشمها ستاره میبارید. خراسان داغی چنین سهمگین ندیده بود! سناباد غرق در اشک فرشتگان بود! خراسان، یتیم شده بود!...
دو بیتِ دیگر
"دعبل" میخواند:
«ای فاطمه! ای دختر خوبی ها! برخیز و گریه کن برای ستارگان آسمان که در خاک پنهان شده اند؛ در کربلا... در کوفه... در مدینه... در فخ... در جوزجان... در باخمری... »
دعبل میخواند و امام میگریست: «و قبری در بغداد است؛ قبر انسانی پاک که خدای مهربان او را در قصرهای بهشتی جای داده است... » وقتی دعبل به این جا رسید، امام رضا علیه السلام فرمودند: «ای دعبل! آیا دو بیت به شعر تو اضافه کنم؟ » گفت: «آری؛ ای فرزند رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم! » امام علیه السلام فرمودند: «و قبری در توس است که عظمت مصیبتش تا روز قیامت جانها را آتش میزند تا آن که خدا، قائم آل محمد علیهم السلام را برانگیزد و غم و اندوه بی کران ما را بزداید! » [۱]
حالا نوبت دعبل بود که برای آقا گریه کند...
----------
[۱]: . عیون اخبار الرّضا علیه السلام، ج ۲، ص ۲۶۷ شعر دعبل افزون بر شهدای کربلا، به شهید کوفه (حضرت علی علیه السلام و دیگر شهدای اهل بیت علیهم السلام که در کوفه مدفون شده اند) و نیز شهدای مدفون در مدینه به ویژه چهار امام معصوم علیهم السلام که در بقیع مدفون هستند، اشاره دارد. - فخ جایی است در نزدیکی مکه که درآن یکی از نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام به نام حسین بن علی علیه السلام در دوران هادی عباسی به شهادت رسید و شهادت او تداعی کننده ی شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام بود. - جوزجان که در افغانستان واقع شده است، مدفن شهید علوی؛ یحیی بن زید است. البته مزار یحیی بن زید در گنبد کاووس نیز وجود دارد. - باخمری در بین کوفه و واسط قرار دارد و محل شهادت ابراهیم بن عبدالله ازنوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام است. او معاصر امام جعفر صادق علیه السلام بود و مدفن او و یارانش در باخمری است. - تا زمان سرایش این شعر، بغداد محل دفن امام کاظم علیه السلام بود و سپس امام جواد علیه السلام نیز در همان جا دفن شدند. قصیده ی دعبل بیش از ۱۲۰ بیت بوده است. او در ابیات مورد نظر میگوید: «أفاطم قومی یا ابنة الخیر و اندبی نجوم سماوات بارض فلات قبور بکوفان و أخری بطیبه و أخری بفخّ نالها صلوات و أخری بأرض الجوزجان محلّها و قبر بباخمری لدی الغُربات و قبر ببغداد لنفس زکیّه تضمّنها الرّحمن فی الغرفات» و دو بیت امام رضا علیه السلام این است: «و قبر بطوسٍ یا لها من مصیبة ألحت علی الاحشاء بالزّفرات الی الحشر حتی یبعث الله قائماً یفرّج عنّا الهمّ و الکُربات»
یک قمقمه دریا....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 یک سوال داشتم از استاد از ویژگی های قبل از ظهور خوندیم که بی حجابی به اوج می
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
تو روایات داریم پس از ظهور مردم اونقدر تو رفاه و آسایش اند که برای هر فرد هزاران فرزند خواهد بود
سوال اینه
چطور ممکنه کنترل ۱۰۰۰ فرزند
فرض کنیم پدری که ۱۰۰۰ بچه رو کنترل میکنه
یا مادری که برای ۱۰۰۰ بچه غذا میپزه
این چطور ممکنه
این روایت رو برام توضیح بدید لطفا؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🔹بله این روایتش هست...
👈🏻ولی این موارد یک موارد کنایه ای هست بزرگوار! هر عددی که در روایات هست خود عدد منظور که نیست.
مثلا شما قرآن را ببینید قرآن به پیامبر (ص) می گوید ای پیامبر تو اگر برای منافقین هفتاد بار هم استغفار بکنی ما اینها را نمی بخشیم، آیه قرآن است دیگر. این هفتاد الان یعنی ۱،۲،۳،۴،۵..... ۶۵،۶۶... ۶۹،۷۰ منظور این است؟ نه کنایه هست.
👈🏻مثلا الان شما به رفیقت چهار پنج بار زنگ می زنی گوشیت نمی گیرد کار مهمی هم داری، بار هفتم که گوشی را برداشت می گویی کجایی صد بار به تو زنگ زدم.. یعنی واقعا صد بار زنگ زدی؟ کنایه هست. اینها بحث کنایه ای هست.
👌🏻این بحث هزار و اینها.. بحث کنایه است. یعنی بعد از ظهور رفاه زیاد می شود طرف دیگر مشکل مادی ندارد که برگردد بگوید من فرزندآوری نمی کنم و فلان و فلان... منظور اینهاست. دارد کنایه ای بحث می کند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357