eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد، دین نگه داشتن خیلی سخت شده مخصوصا واسه ما جوونا علی الخصوص ما پسرا، استاد این تیپ ها و به اصطلاح این پوشیده برهنه ها بدجوری رو مخ اند نمیشه نگاه نکرد و هی مرتکب گناه میشم، راهکار درامان ماندن از این شیاطین چیه؟ یعنی تو روایات برای جوانان آخرالزمان توصیه ای شده که چه کنند تا دینشون حفظ شه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻ممنون از صداقت شما که رک و راست حرف را زدید، بله ما قبول داریم سخت است، حتی برای متاهلش هم سخت هست، چه برسد به مجردش. 💠شیخ رجبعلی خیاط گفته که نگاهتان به نامحرم افتاد این ذکر را بگویید «یا خَیرَ حَبیبٍ و مَحبوبٍ صَلِّ عَلی مُحمَّدٍ و آلِه مُحمَّد» این ذکر را بگویید ان شاءالله تأثیر دارد. 👈🏻اگر می خواهید دینتان خدای نکرده از دست نرود دعای غریق را بسیار بخوانید، «یا اللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیم یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِک». بعد سعی کنید نمازهایتان را اول وقت بخوانید. نماز اول وقت شما را از بسیاری از گناهان و خطاها نجات می دهد بسیار تأثیر دارد. سعی کنید در طول روز توسل هایی به محضر امام زمان (عج) انجام بدهید ولو شده با یک سلام مختصر محضر امام زمان و از خودش کمک بخواهید. 💠این راهکارها را انجام بدهید. ذکر «اَسْتَغْفِرُ اللهَ رَبِّی وَ اَتُوبُ اِلَیهِ» را زیاد بگویید. ان شاءالله خداوند متعال به شما کمک می کند برای این که دینتان از دست ندهید و اگر هم خدای ناکرده مرتکب گناهی شدید، سعی کنید زود زود زود توبه کنید تا گناهان انباشته نشود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ دیدنی| دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
hafez 11.mp3
1.37M
ز رویِ دوست دلِ دشمنان چه دریابد
عطار کاف کفر ای دل به حق المعرفه خوشترم آید ز فای فلسفه زانکه این علم لزج چون ره زند بیشتر بر مردم آگه زند در سفر حجاز آورده ام: هرکه نبود مبتلای ماهروی نام او از لوح انسانی بشوی دل که فارغ باشد از مهر بتان لته ی حیضی بخون آغشته دان سینه ی فارغ زمهر گلرخان کهنه انبانیست پر از استخوان کل من لم یعشق الوجه الحسن قرب الجل الیه والرسن یعنی آنکس را که نبود عشق یار بهر او پالان و افساری بیار قاسم بیگ حالتی پیوسته زمن کشیده دامن دل تست فارغ ز من سوخته خرمن دل تست گر عمر وفا کند من از تو دل خویش فارغ تر از آن کنم که از من دل تست رشید وطواط ای روی تو فردوس برین دل من روزان و شبان غمت قرین دل من گفتم مگر از دست غمت بگریزم عشق تو گرفت آستین دل من شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
اگر طاغوت‌ها را برتر از خود می‌دانید، بدانید که آنها هم بندگانی همچون شمایند: «عِبَادٌ أَمْثَالُکُمْ» (۵۴) اگر پرستش بت ها، روی تقلید از نیاکان است، آنان خود در گمراهی بودند: «أَنتُمْ وَءَابَآؤُکُمْ فِی ضَلَلٍ مُّبِینٍ» (۵۵) وقتی بزرگان معصوم ما چنین اند و همواره به قصور خویش در عبادت اعتراف دارند و زبانشان به «ما عبدناک حق عبادتک» گویاست، دیگر چه جای غرور و خودپسندی، نسبت به آنچه بنام «عبادت» انجام می‌دهیم: میان عبادتِ ما و عبادت اولیاء خدا «تفاوت از زمین تا آسمان است» پس چرا مغرور شدن؟ اگر فکر می‌کنید در قیامت، به فریادتان می‌رسند، بدانید که آنها پرستش‌های شما را نادیده گرفته و با شما دشمن می‌شوند: «سَیَکْفُرُونَ بِعِبَادَتِهِمْ وَیَکُونُونَ عَلَیْهِمْ ضِدّاً» [۱] اینان بدون جهت و بی دلیل، سراغ معبودهای دیگر رفته اند و برهانی بر این پرستش ندارند: «وَیَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ مَالَمْ یُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَناً» [۲] هیچ چیز و هیچ کس جز خدا، لایق پرستش نیست. زیرا این معبودهای باطل، یا وجود خارجی ندارند و ساخته ذهن اند، یا موجوداتی بی خاصیّت و ناتوانند، یا اگر کارآیی دارند، موقت و محدود و همراه با منّت‌ها و هوس‌ها و تحقیرهاست. پس در هر سه صورت، شایسته نیستند که انسان، طوق بندگی آنها را به گردن اندازد. انسان در برابر هیچ مخلوقی، به قیمت نافرمانی خداوند، نباید اطاعت و پرستش و فرمانبرداری کند. امام جواد علیه السلام می‌فرماید: «مَنْ اَصْغی اِلی ناطِقٍ فَقَد عَبَدهُ» [۳] هر کس به سخن کسی گوش دهد. او را پرستیده است! پس اگر گوینده حق بگوید، بنده حقیم و اگر باطل بگوید، باطل را پرستیده ایم. و امام صادق علیه السلام در حدیثی فرموده است: «مَنْ اَطاعَ مَخلُوقاً فی مَعْصِیَةِ الْخالِقِ فَقَدْ عَبَدهُ» [۴] ---------- [۱]: ۵۶) مریم، آیه ۸۲. [۲]: ۵۷) حج، آیه ۷۱. [۳]: ۵۸) تحف العقول، ص ۴۵۶. [۴]: ۵۹) نورالثقلین، ج ۳، ص ۳۵۷. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
نماز آن گاه نماز است که میان ظاهر و باطن جمع شود و اگر نه، مقتدای آن نماز که در لشکر یزید بخوانند، شیطان است. شهید سید مرتضی آوینی
17.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال ❓برای حضور قلب در نماز باید چه کار کرد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی
.......: فصل هشتم در بیان حضور قلب است یکى از مهمات آداب قلبیه که ش اید کثیرى از آداب مقدمه آن باشد و عبادت را بدون آن روح و روانى نیست و خود مفتاح قفل کمالات و باب الأبـواب سـعادات اسـت و در احادیـث شـریفه از کمتر چیزى این قدر ذکر شده و به کمتر ادبى این قدر اهمیت داده شده، حضور قلـب اسـت و . ما گر چه در رساله سرّ الصلاة (65 ) (و هم در کتـاب اربعـین 66 (از آن مـستوفى یـاد نمـودیم و درجات و مراتب آن را بیان نمودیم، لکن در این جا نیـز بـراى تتمـیم فائـده و تحـرّز از حوالـه ذکرى از آن مىنماییم . چنانچه سابق بر این ذکر شد، عبادات و مناسک و اذکار و اوراد در وقتى نتیجه کاملـه دارد کـه صورت باطنه قلب شود و باطن ذات انسان به آن مخمر گردد و دل انسان صـورت عبودیـت بـه خود گیرد و از خودسرى و سرکشى بیرون آید . و نیز مذکور شد کـه از اسـرار و فوائـد عبـادات یکى آن است که اراده نفس قوى شود و نفس بر طبیعت چیـره شـود و قـواى طبیعـت مـسخّرْ تحت قدرت و سلطنت نفس گردد و اراده نفس ملکوتى در ملک بدن نافذ گردد، بطورى که قـوا چون ملائکۀ اللَّه نسبت به حق تعالى شوند که عصیان آن نکنند لمحه اى، و عمل کنند به آنچه فرمان براى آنها صادر مىشود.(67 اکنون گوئیم که یکى از اسرار عبادات و فوائد مهمه، که همه مقدمه آن اسـت، آن اسـت کـ ه جمیع مملکت باطن و ظاهر مسخّر در تحت اراده اللَّه و متحرّك به تحریک اللَّـه شـود و قـواى ملکوتیه و ملکیه نفس از جنود اللَّه شوند و همگى نسبت به حق تعالى سمت ملائکۀ اللَّه را پیدا کنند. و این خود یکى از مراتب نازله فناى قوا و ارادات است در اراده حق . و کم کم نتایج بزرگ بر این مترتّب شود و انسان طبیعى الهى گردد و نفس ارتیاض بعبادت اللَّـه پیـدا کنـد و جنـود ابلیس یکسره شکست خورده منقرض شوند و قلب و قواى آن تـسلیم حـق شـوند و اسـلام بـه بعض مراتب باطنه در آن بروز کند . و نتیجه این تسلیم اراده به حق در دار آخرت آن شـود کـه حق تعالى اراده او را در عوالم غیب نافذ فرماید و او را مثل اعـلاى خـود قـرار دهـد، و چنانچـه خود ذات مقدس هر چه را بخواهد ایجاد کند به مجرّد اراده موجود شود، اراده این بنـده را هـم آن طور قرار دهد؛ چنانچه بعضى از اهل معرفت روایت نمودند از رسول اکرم صلّى اللَّـه عل یـه و آله راجع به اهل بهشت که ملکى مى آید پـیش آنهـا؛ پـس از آن کـه اذن ورود مـى طلبـد وارد مىشود و نامه اى از جناب ربوبیت به آنها مى دهد بعد از آن که از خداى تعـالى بـه آنهـا سـلام ابلاغ نماید. و در آن نامه است براى هر انسانى که مخاطب به آن است : منَ الْحى ال قَیومِ الَّذى لا یموت الَى الْحى القَیومِ الَّذى لا یموت. اما بعد ،فَانّى اقُـولُ للـشَّى ء کُـنْ فَیکُونُ. و قَد جعلْتُک تَقولُ للشَّى ء کُنْ فَیکونُ . فقال صلى اللَّه علیه و آله : فلا یقولُ احدمنْ اهلِ ء الجنَّۀِ للشَّى ) کُنْ الّا ویکُون 68 .( و این سلطنت الهیه ایست که به بنده دهند از براى تـرك اراده خـود و تـرك سـلطنت هواهـاى نفسانیه و اطاعت ابلیس و جنود او . و هیچیک از این نتایج که ذکر شد حاصل نمىشود مگـر بـا حضور قلب کامل . و اگر قلب در وقت عبادت غافل و ساهى باشد، عبادت او حقیقت پیدا نکند و شبه لهو و بازى است . و البته چنین عبادتى را در نفس به هیچ وجه تأثیرى نیست و عبـادت از صورت و ظاهر به باطن و ملکوت بالا نرود - چنانچه به این معنى در اخبار اشاره شـده - و قـواى نفس با چنین عبادتى تسلیم نفس نشوند و سلطنت نفس بر آنها بروز نکند و همین طور قـواى ظاهره و باطنه تسلیم اراده اللَّه نگردد و مملکت در تحت کبریاى حق منقهر نشود، چنانچـه پـر واضح است . و از این جهت است که مى بینید در ما پـس از چهـل - پنجـاه سـال عبـادت اثـرى حاصل نشده، بلکه روز به روز بر ظلمت قلب و تعصى قوا افزوده مى شود و آن به آن ا شتیاق مـا به طبیعت و اطاعت ما از هواهاى نفسانیه و وساوس شیطانیه افزون گردد . اینها نیـست جـز آن آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی عل هی که عبادات ما بى مغز و شرایط باطنه و آداب قلبیه آن به عمل نمىآید، و الّا به نص آیـه مبارکـه کتاب الهى: نماز نهى از فحشاء و منکر مىنماید(69 .( و البته این نهى نه ى صورى ظاهرى نیست؛ لا بد باید در دل چراغـى روشـن شـود و در بـاطن نورى فروزان شود که انسان را هدایت به عالم غیب کند و زاجر الهى پیدا شـود کـه انـسان را از عصیان و نافرمانى بازدارد . و ما خود را در زمره نمازگزارها محسوب مى داریم و سالهاى سال است اشتغال بـه ایـن عبـا دت بزرگ داریم و در خود چنین نورى ندیدیم و در باطن چنین زاجر و مانعى براى ما پیـدا نـشده؛ پس واى به حال ما آن روزى که صور اعمال ما و صحیفه افعال ما را در آن عـالم بـه دسـت مـا ( دهند و گویند خود حساب خود را بکش 70(؛ ببین آیا چنین اعمالى قابل ق
کوتاه ک ند؛ غافل از آن که این همه بعث رسل و ارسـال کتـب و فرو فرستادن فرشتگان و وحى و الهام به پیغمبران و راهنمـایى طریـق حـق، از رحمـت ارحـم الرّاحمین است . عالم را رحمت واسعه حق فرو گرفته و ما در لب چشمه حیـوان از تـشنگى بـه هلاکت مىرسیم . بزرگتر رحمتهاى الهى قرآن است؛ ت و اگر به رحمت ارحم الرّاحمین طمع دارى و آرزوى رحمت واسعه دارى، از این رحمت واسعه استفاده کن . طریق وصول به سعادت را باز نموده و چـاه را از راه روشن فرموده . تو خود به پاى خود در چاه مى افتى و از راه معوج مى شـوى، رحمـت را چـه نقصانى است؟ اگر ممکن بود طریق خیر و سعادت را بـه مـردم بـه طـور دیگـر نـشان بدهنـد، مىدادند، به موجب وسعت رحمـت؛ و اگـر ممکـن بـود اکراهـاً مـردم را بـه سـعادت برسـانند مىرساندند؛ لکن هیهات ! راه آخرت راهى است که جز با قـدم اختیـار نمـى تـوان آن را پیمـود؛ سعادت با زور حاصل نشود؛ فضیلت و عمل صالح بدون اختیـار فـ ضیلت نیـست و عمـل صـالح نمىباشد؛ و شاید معنى آیه شریفه لا اکْراه فى الدین نیز همین باشد . بلى، آنچه در آن، اعمال اکراه و اجبار مى توان نمود صورت دین الهى است نه حقیقت آن . انبیاء علیهم السلام مأمور بودند که صورت را با هر طور ممکن است تحمیل مـردم کننـد تـا صـو رت عالم صورت عدل الهى شود و مردم را ارشاد به باطن نمایند تا مردم به قدم خود آن را بپیمایند و به سعادت برسند . بالجمله، این نیز از غرور شیطان است که دست انسان را با طمع رحمت از رحمت کوتاه کند الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
بول درگـاه اسـت و آیا چ نین نمازى با این صورت مشوه ظلمانى مقرّب بساط حضرت کبریائى است؟ و آیـا بـا ایـن امانت بزرگ الهى و وصیت انبیاء و اوصیاء باید این طور سلوك کرد و ایـن طـور دسـت خیانـت شیطان رجیم را، که عدو اللَّه است، به آن راه داد؟ و آیا نمازى که معراج مـؤمن اسـت و قربـان متّقین اس ( ت 71(چرا باید شما را از ساحت مقدس تبعید و از درگاه قرب الهى دور کند؟ آن روز آیا جز حسرت و ندامت و بیچارگى و بدبختى و خجلت و شرمسارى چیزى نصیب ما مى شـود؟ حسرت و ندامتى که در ایـن عـالم شـبیه نـدارد؛ خجلـت و شرمـسارى کـه نظیـرش را تـصور نمىتوانیم کرد . حـسرتهاى ایـن عـالم هـر چـه باشـد مـشوب بـه هـزار طـور امیـدها اسـت، و شرمسارىهاى اینجا سریع الزّوال است، بخلاف آنجا که روز بروز حسرت و ندامت است؛ چنانچه حق فرماید : و انْذرهم یوم الْحسرَةِ اذْ قُضى الامر (72 .(امر گذشته را نتوان جبـران نمـود و عمـر تلف شده را نتوان بر گرداند- یا حسرَتا على ( ما فَرَّطْت فى جنْـبِ اللَّـه 73 .(اى عزیـز، امـروز روز مهلت و عمل است؛ انبیاء آمدند و کتابها آوردند و دعوتها نمودند با این همـه تـشریفات و ایـن همه تحمل رنج و تعب که ما را از خواب غفلت بیدار و از سکر طبیعت هوشیار کنند و مـا را بـه عالم نور و نشئه بهجت و سرور رسانند و به حیات ابدى و نعمتهاى سرمدى و لذّتهاى جاویدانى رسانند و از هلاك و شقاوت و نار و ظلمت و حسرت و ندامت رهـایى دهنـد؛ تمـام اینهـا بـراى خود ما بدون این که براى آنها نتیجه اى حاصل شود و آن ذوات مقدسه احتیـاجى بـه ایمـان و اعمال ما داشته باشند؛ با این وصف در ما به هیچ وجه اثرى نکرد و شیطان مـسامعِ قلـب مـا را چنان گرفته و سلطنت بر باطن و ظاهر ما همچو پیدا کرده که هیچ یک از مواعظ آنها را در مـا اثرى حاصل نشود، بلکه هیچ یک از آیات و اخبار بـه گـوش قلـب مـا نرسـد و از ظـاهر گـوش حیوانى تجاوز نکند . بالجمله، اى قارى محترم که این اوراق را مطالعه مى کنى، مثل نویـسنده خـالى از همـه انـوار و تهى دست از همه اعمال صالحه و گرفتار هواهاى نفسانیه مباش؛ تو به حال خود رحمى کـن و از عمر خود نتیجه اى حاصل کن؛ دقت در حال انبیاء و اولیاء کمـل کـن و اشـتهاهاى کـاذب و وعد ههاى شیطان را پشت پا زن؛ مغرور گول شـیطان مبـاش و فریـب نفـس امـاره مخـور کـه تدلیس اینها بسیار دقیق است و هر امر باطلى را به صورت حق بـه انـسان تعمیـه مـى کننـد و انسان را فریب مى دهند. گاهى به امید توبه در آخر عمر انسان را به شقاوت مى کـشانند، بـا آن که توبه در آخر عمر و تراکم ظلمات معاصى و بسیارى مظالم عبـاد و حقـوق اللَّـه امـرى اسـت بسیار صعب و مشکل . امروز که اراده انـسان قـوت دارد و قـواى جـوانى برقـرار اسـت و درخـت معصیت برومند نیست و سلطنت شیطان در نفـس مـستحکم نـشده و نفـس جدیـد العهـد بـه ملکوت و قریب الافق به فطرت اللَّه است و شرایط حصول و قبول توبه سهل است، نمـى گذارنـد انسان قیام به توبه کند و این درخت سست را ریشه کـن و سـلطنت غیـر مـستقلّ را منقـرض نماید، وعده ایام پیرى را مى دهند که بعکس این، اراده ضعیف و قـوا نـاتوان و درخـت معاصـى گوناگون کهن و برومند و سلطنت ابلیس در ظاهر و باطن مـستقل و مـستقرّ شـده و الفـت بـه طبیعت شدید و بعد از ملکوت زیاد و نور فطرت خاموش و منطفى گردیده و شرایط توبه سخت و ناگوار شده است؛ این نیست جز غرور . و گاهى به وعده شفاعت شافعین علیهم السلام انسان را از ساحت قـدس آنهـا دور و از شـفاعت آنها مهجور مى نمایند، زیرا که انغمار در گناهان کم کم قلب را سیاه و منکوس کند و انـسان را به سوء عاقبت منجرّ نماید . و طمع شیطان از انسان دزدیدن ایمان است؛ دخـول در گناهـان را مقدمه آن قرار مى دهد تا به نتیجه مطلوبه برسد . انسان اگـر طمـع شـفاعت دارد، بایـد در ایـن عالم با سعى و کوشش رابطه ب ین خود و شـفعاى خـود را حفـظ کنـد و قـدرى تفکّـر در حـال شافعان محشر نماید که حال آنها در عبادت و ریاضت به کجا رسیده بود . فرضاً که شما با ایمان از دنیا بروید، ولى اگر بار گناهان و مظالم سنگین باشد ممکن است در عذابهاى گوناگون بـرزخ و قبر از شما شفاعت نشود؛ چنانچه ا ز حضرت صادق منقول است کـه بـرزخ شـما بـا خودتـان است. و عذابهاى برزخ طرف قیاس با عذابهاى این جا نیست، و طـول مـدت بـرزخ را جـز خـدا کسى نداند، شاید میلیون میلیونها سال طول کشد . و ممکن است در قیامت نیز پس از مدتهاى طولانى و عذابهاى گوناگون طاقت فرسا شفاعت نصیب ما شـ ود، چنانچـه در احادیـث نیـز ایـن ( معنى وارد است 74 .( پس، غرور شیطان انسان را از عمل صالح بازدارد و انسان را یا بى ایمان یا با بارهـاى سـنگین از دنیا ببرد و به شقاوت و بدبختى گرفتار کند . و گاهى با وعـده رحمـت واسـعه ارحـم الـرّاحمین دست انسان را از دامن رحمت
داستان بعضی از معجزات پیامبر اسلام مثل دو نیم کردن ماه در آسمان.mp3
2.49M
⭕️ سوال ❓پیامبر اکرم (ص) غیر از قرآن کریم چه معجزات دیگری داشتند؟ 🎙 استاد محمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓آیا پیامبر خدا توان خواندن و نوشتن را نداشتند یا این که داشتند و به دستور خداوند نمی نوشتند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی
ایمان حضرت ابوطالب پدر امیرالمومنین علی علیه السلام.mp3
3.3M
⭕️ سوال ❓ آیا حضرت ابوطالب پدر امیرالمومنین علی علیه السلام به اسلام ایمان داشته است؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی
از کجا میشه فهمید که پیامبر اسلام آخرین پیامبر بوده و بعد از ایشان پیامبران دیگری نخواهند آمد و آیا قرآن کریم چنین چیزی را بیان فرموده است؟.mp3
1.53M
⭕️ سوال ❓از کجا میشه فهمید که پیامبر اسلام آخرین پیامبر بوده و بعد از ایشان پیامبران دیگری نخواهند آمد و آیا قرآن کریم چنین چیزی را بیان فرموده است؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓آیا ممکنه کسی با چشم زخم بمیره؟ برای جلوگیری از چشم زخم باید چکار کرد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی
20.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ چند دقیقه پلک نزنید لطفا !!! 💠 با تمام دقت و ذوق مشاهده کنید و لذت ببرید 🔰 شاهکار تمدنی ایرانی اسلامی در قرن چهارم که به خاطر غفلت ما،غربی ها آن را به نیوتن نسبت دادند!!!