#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ز رویِ دوست دلِ دشمنان چه دریابد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عطار کاف کفر ای دل به حق المعرفه خوشترم آید ز فای فلسفه زانکه این علم لزج چون ره زند بیشتر بر مر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
نظامی
دولت اگر دولت جمشیدیست
موی سفید آیت نومیدیست
صبح برآمد چو سوی مست خواب
گز سر دیوار گذشت آفتاب
رفت جوانی و تغافل بسر
جای دریغست دریغی بخور
گم شده ی هرکه چو یوسف بود
گم شدنش جای تأسف بود
فارغی از قدر جوانی که چیست
تا نشوی پیر ندانی که چیست
گرچه جوانی همه چون آتشست
پیری تلخست و جوانی خوش است
شاهد باغ است درخت جوان
پیر شود برکندش باغبان
شاخ تر از بهر گل نوبر است
هیزم خشک از پی خاکستر است
میرزا سلمان
بلبل اگر مست گلست این ترانه چیست
گرنیست عشق زمزمه عاشقانه چیست
ساقی اگر نه پرده فتادی ز روی کار
می گفتمت که نغمه ی چنگ و چغانه چیست
پرواز کرد طائر ادراک سالها
معلوم او نشد که در این آشیانه چیست
چون در ازل وجود یکی ثابت است و بس
این مبحث وجود و عدم در میانه چیست
ایدل اگر زمانه به کامت نشد منال
از بخت خود بنال گناه زمانه چیست
چون در نخست نیک و بد از هم جدا شدند
واعظ بگوشه ای بنشین این فسانه چیست
آدم ز سرنوشت برون آمد از بهشت
بسم اللّٰه ای فقیه بگو عیب دانه چیست
سلمان اگر نه مهر مهی هست در دلت
بر سینه ات زداغ محبت نشانه چیست
میرزا مخدوم شریفی
بشتاب چو داری هوس کشتن اشرف
ترسم که خبر یابد و از ذوق بمیرد
*
کسی را لاف عصمت میرسد پیش خردمندان
که وقت دلربایی تو ایمان را نگهدارد
گویم
فرخنده شبی بود که آن دلبر مست
آمد ز پی غارت دل تیغ بدست
غارت زدهام دید خجل گشت و دمی
با من ز پی رفع خجالت بنشست
این ابیات را در سحر جمعه روز بیستم ماه صفر سال ۹۹۲ در محروسه تبریز نگاشتم.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.170-171.mp3
2.44M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.172.mp3
2.74M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.173-174.mp3
3.16M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
جواب شبهه دوم مقدمه 💯اول باید این سوالات جواب داده بشود بعد جواب این شبهه مشخص میشه👇👇 1)یعنی چه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابوالحسنین:
♨️(شبهه سوم)👇👇👇
سوره شوری آیه 23: ....قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى....
الفرقان : 57 قُلْ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلاَّ مَنْ شاءَ أَنْ يَتَّخِذَ إِلى رَبِّهِ سَبيلا
یک آیه فرموده اجر من مودت فی القربی است (سوره شوری23)ولی در سوره فرقان آیه 57 میفرماید: من اجری از شما نمیخاهم مگر اینکه راه خدا را بروید❓❓
جواب:👇👇👇
👌👌نکته خیلی مهم
به هیچ در قرآن تعارض حقیقی وجود ندارد اگر هم تعارض باشد تعارض بدوی(یعنی در نگاه اول بدون تحقیق و ندیدن سایر آیات)ممکن است باشد که با دیدن سایر آیات از بین میرود
ظاهر این دو آیه با هم تعارض دارد ولی با کمی تامل و فکر این تعارض از بین میرود
مثلا👈اگر کسی از من سوال بکند چه کسی در خانه است و من در جواب بگویم علی، و دوباره یک نفر دیگر از من سوال بکند چه کسی داخل خانه است من بگویم برادرم اینگونه جواب دادنها به سه صورت متصور است :۱)هر دو کلام دروغ است۲)یکیشون درست تست و دیگری غلط است ۳)هردوتا کلام درست است(زمانی که اسم برادرم علی باشد).
✅✅جواب شبهه قرآنی هم مثل همین سه صورت است یا نعوذبلله هردو یا یکی از کلام متعارض و کذب است که این درست نیست چون از خداوند فقط صدق صادر میشود،یا اینکه دو کلام درست است زمانی که مودت اهل بیت علیهم السلام همان پیمودن راه خدا باشد.👌
نتیجه👇👇
👏👌کسی که مودت اهل بیت علیهم السلام را ندارد ولو اهل نماز خمس ....باشد فقط خیال میکند که دارد راه راست را طی میکند
#قرآن_شناسی
.......:
💢شبهه چهارم⚠️
آیا گناهی که من انجام میدهم به خواست و اراده خداوند است❓
کما اینکه خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم میفرماید
آیه ۲۹ سوره تکویر وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ
و شما چیزی را اراده نمیکنید مگر اینکه به خواست خدای آفریننده عالم باشد
☘بخش اول 👇👇
بله فعل گناه و زشت و ناپسند به خواست و اراده خداوند است🤔
👈حالا سوال این است آیا خداوند اراده گناه و زشت و ناپسند میکند؟حال آنکه خداوند کمال مطلق است❓
مقدمه لازم و ضروری
👌✅👈ما دو تا مفهوم داریم 1- مفهوم ماهوی:یعنی ما به ازای خارجی دارد(یعنی آن چیزی که داخل ذهن من می آید در عالم خارج مصداقش هم وجود دارد)مثل ماشین،منزل، و...👈اولا ما به ازای خارجی دارد(یعنی مثل غول چراغ جادویی نیست که در عالم دنیا نباشه) ثانیا از هر جهت درنظر بگیریم ماشین است و سیب نمیشود
2-مفهوم فلسفی: که از مقایسه دو چیز با هم به وجود می آید مثلا حرکت کردن دست،
اگر بر صورت ظالم زده شود ثواب است ولی اگر بر صورت مظلوم زده شود گناه است.
در اینجا ثواب و گناه که در عالم خارج وجود ندارد بلکه فقط حرکت دست است که اگر بر سر ظالم فرود آید ثواب ولی اگر بر سر مظلوم زده شود گناه است.
👈✅در عالم خارج فقط فعل محقق میشود نه گناه و این مفاهیم گناه ثواب، خوب و بد و....را خداوند با توجه به اتفاقی که رخ میدهد این اسم ثواب و گناه را رویش گذاشته است والا آنچیزی که در خارج و بیرون وجود دارد فقط حرکت دست و چشم و... است مثلا ما میگوییم نگاه حرام به نامحرم ولی در واقع آنچیزی که اتفاق می افتد فقط دیدن است که اگر این نگاه محبت آمیز به زن و بچه و پدر و مادر باشد به این حرکت چشم (نگاه کردن) میگوییم ثواب ولی اگر خدایی نکرده این حرکت چشم به نامحرم باشد میشود حرام ولی حرام و حلال در مقایسه نگاه به وجود آمد نه اینکه حرام و حلال در بیرون باشد چون در بیرون و عالم دنیا پدر و مادر زن وبچه دختر داخل خیابان و.... است(لطفا با دقت خوانده شود)
#قرآن_شناسی