eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی: 🍃هر کس از خدا ترسید خدا همه چیز را از او می‌ترساند و هر کس از خدا نترسید خدا او را از همه چیز می‌ترساند🍃 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
hafez 14.mp3
2.74M
بشد، که یاد خوشش باد، روزگارِ وصال
نماز شب جنید را پس از مرگش در خواب دیدند، به او گفته شد خدا با تو چه کرد؟ گفت: اشارات عرفانی پرید، عبادات هلاک شد، دانشها غیب گشت، آداب کهنه گردید و به من سود نرساند جز چند رکعتی که در سحر اقامه نموده بودم. محبت خواص می‌گویند: محبت محو ارادت‌ها و سوزانده شدن همه ی صفات و حاجات است. در کون و مکان فاعل مختار یکیست آرنده و دارنده ی اطوار یکیست از روزن عقل اگر برون آری سر روشن شودت کاین همه انوار یکیست گویم تا شمع قلندری بهایی افروخت از رشته زنار دو صد خرقه بدوخت دی پیر مغان گرفت تعلیم از او و امروز دو صد مسئله مفتی آموخت شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام وَ قَدْ مَرَّ بِقَذَرٍ عَلَى مَزْبَلَةٍ‌: هَذَا مَا بَخِلَ‌ بِهِ‌ الْبَاخِلُونَ‌. وَ رُوِيَ‌ فِي خَبَرٍ آخَرَ أَنَّهُ‌ قَالَ‌: هَذَا مَا كُنْتُمْ‌ تَتَنَافَسُونَ‌ فِيهِ‌ بِالْأَمْسِ‌. امام عليه السلام از كنار مزبله‌اى گذشت، فرمود: اين همان است كه بخيلان به آن بخل مى‌ورزيدند. و در روايت ديگرى چنين نقل شده كه امام عليه السلام پس از مشاهدۀ مزبله فرمود: اين همان چيزى است كه ديروز شما بر سر تصاحب آن با هم رقابت داشتيد.
شرح و تفسير امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه براى نهى انسان‌ها از بخل به نكته‌اى اشاره مى‌كند كه دقت در آن مى‌تواند انسان را از بخل باز دارد و آن اين است كه «امام عليه السلام از كنار مزبله‌اى عبور كرد و فرمود:«اين همان است كه بخيلان به آن بخل مى‌ورزيدند»؛ (وَ قَدْ مَرَّ بِقَذَرٍ عَلَى مَزْبَلَةٍ‌ هَذَا مَا بَخِلَ‌ بِهِ‌ الْبَاخِلُونَ‌). در روايت ديگرى چنين نقل شده كه امام عليه السلام پس از مشاهدۀ مزبله فرمود: اين همان چيزى است كه ديروز شما بر سر تصاحب آن با هم رقابت داشتيد»؛ (وَ رُوِيَ‌ فِي خَبَرٍ آخَرَ أَنَّهُ‌ قَالَ‌ هَذَا مَا كُنْتُمْ‌ تَتَنَافَسُونَ‌ فِيهِ‌ بِالْأَمْسِ‌). انسان اگر به پايان امور بنگرد درباره آغاز آن تجديد نظر خواهد كرد؛ هنگامى كه ببيند لذيذترين و پاكيزه‌ترين غذاها بعد از وارد شدن در بدن و جذب موادى از آن، تفالۀ آن به شكل گنديده‌اى در مى‌آيد باور مى‌كند كه آنچه را به آن بخل ورزيده بود اشتباه بود. نيز هنگامى كه انسان از كنار قبرستانى عبور كند كه گاه هنوز بوى تعفن بعضى از اجساد از آن به مشام مى‌رسد و ببيند پايان كار كجاست، يقين پيدا مى‌كند كه در زندگى مادى خود و روى آوردن به شهوات چقدر گرفتار خطا و اشتباه بوده است. مرحوم شوشترى شعر فارسى جالبى در اين زمينه نقل كرده مى‌گويد: عارفى روزيى به راهى مى‌گذشت واله و سرمست چون مى خوارگان ديد گورستان و مبرز ١ روبرو اينْش نعمت اينْش نعمت خوارگان ابن ابى‌الحديد در شرح نهج‌البلاغۀ خود حديثى از رسول خدا صلى الله عليه و آله به اين مضمون نقل كرده است كه به «ضحاك بن سفيان كلابى» فرمود: «أَ لَسْتَ‌ تُؤتي بِطَعامِكَ‌ وَ قَدْ قَزَحَ‌ وَ مَلَحَ‌ ثُمَّ‌ تَشْرِب عَلَيْهِ‌ اللَّبَنَ‌ وَ الْماءَ ؛آيا غذاى خود را جالب و گوارا نمى‌خورى سپس روى شير آن يا آب مى‌نوشى» عرض كرد: آرى. پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود:«عاقبت آن به كجا مى‌رسد؟ او مؤدبانه در جواب گفت: اى رسول خدا! همان‌گونه كه مى‌دانى. حضرت فرمود: «إنَّ‌ اللّهَ‌ عَزَّوَجَلَّ‌ ضَرَبَ‌ مَثَلَ‌ الدُّنْيا بِما يَصيرُ إلَيْهِ‌ طَعامُ‌ ابْنُ‌ آدَمَ‌ ؛خداوند دنيا را به آنچه غذاى انسان سرانجام به آن منته مى‌شود تشبيه كرده است». سپس مى‌افزايد: بعضى از مفسران آيۀ شريفۀ «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ‌ إِلى‌ طَعامِهِ‌» ٢ را اشاره به اين موضوع «نيز» دانسته‌اند. ٣ اولياء الله براى تشريح حقارت دنيا از انواع بيانات و تعبيرات استفاده كرده‌اند. مرحوم علامۀ مجلسى در بحار الانوار در حديثى از امام صادق عليه السلام نقل مى‌كند كه به يكى از ياران خود به نام «حفص بن غياث» فرمود: «ما منزلة لدنيا بنفسى الا بمنزلة الميتة اذا اضطررت اليها اكلت منها ؛دنيا در نزد من به منزلۀ ميتة است كه هنگامى كه مضطر شوم از آن بهره مى‌گيرم». سپس افزود: «يا حَفْصَ‌! إنَّ‌ اللّهَ‌ تَبارَكَ‌ وَ تَعالى‌ عَلِمَ‌ مَا الْعِبادُ عامِلُونَ‌ وَ إلى‌ ما هُمْ‌ صائِرُونَ‌ فَحَلِمَ‌ عَنْهُمْ‌ عَنْدَ أعْمالِهِمُ‌ السَّيئَةِ‌ ... ثُمَّ‌ تَلا قَوْلُهُ‌: «تِلْكَ‌ الدّارُ الْآخِرَةُ‌ نَجْعَلُها لِلَّذِينَ‌ لا يُرِيدُونَ‌ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ‌ وَ لا فَساداً وَ الْعاقِبَةُ‌ لِلْمُتَّقِينَ‌» وَ جَعَلَ‌ يَبْكي وَ يَقُولُ‌: ذَهَبَ‌ وَ اللّهِ‌ الْامانِىُّ‌ عِنْدَ هذِهِ‌ الْآيَةِ‌ ؛خداوند تبارك و تعالى مى‌داند بندگان چه اعمالى انجام مى‌دهند و پايان كارشان به كجا مى‌رسد؛ اما هنگامى كه گناهى انجام مى‌دهند حلم مى‌كند (و فوراً آنها را مجازات نمى‌نمايد) سپس آيۀ شريفۀ ٨٣ سورۀ «قصص» را تلاوت فرمود:«آن سراى آخرت را (تنها) كه براى كسانى قرار مى‌دهيم كه ارادۀ برترى‌جويى و در زمين و فساد را ندارند و عاقبت نيك براى پرهيزگاران است». آن‌گاه امام عليه السلام گريه كرد و فرمود: به خدا سوگند با وجود اين آيه تمام آرزوها بر باد رفته است.(آرزوى نجات و رسيدن به بهشت برين آرزوى مشكلى است)». ١ در روايت معروف امام مجتبى عليه السلام خطاب به «جنادة بن ابى‌امية» در آخرين ساعات عمر مباركش نيز آمده است كه به او فرمود: «أنْزِلِ‌ الدُّنْيا بِمَنْزِلَةِ‌ الْمَيْتَةِ‌ خُذْ مِنْها ما يَكْفيكَ‌ فَإنْ‌ كانَ‌ ذلِكَ‌ حَلالاً كُنْتَ‌ قَدْ زَهَّدْتَ‌ فيها وَ إنْ‌ كانَ‌ حَراماً لَمْ‌ يَكُنْ‌ فِيهِ‌ وِزْرٌ فَأخَذْتَ‌ كَما أخَذْتَ‌ مِنَ‌ الْمَيْتَةِ‌ وَ إنْ‌ كانَ‌ الْعِتابُ‌ فَإنَّ‌ الْعِتابَ‌ يَسيرٌ ؛دنيا را به منزلۀ ميته فرض كن و از آن به مقدار نيازت برگير كه اگر حلال باشد زهد پيشه كرده‌اى و اگر حرام باشد گناهى در آن نيست، زيرا به مقدار خوردن مردار برگرفته‌اى و اگر عتابى (از سوى خداوند) در آن باشد عتاب آسان و اندكى است». ٢ البته هدف از تمام اين تعبيرات باز داشتن انسان‌ها از دنياپرستى و غرق شدن در لذات مادى و آلوده شدن به انواع محرمات و مسابقه دادن در جلب متاع دنياست و گرنه مى‌دانيم تحصيل مال و ثروت به اندازه‌اى كه
انسان بى‌نياز از ديگران شود و آبرومندانه زندگى كند از امورى است كه اسلام بر آن تأكيد نموده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر در منزل خود پاسیو دارید، توجه كنید كه قسمت نورگیر آن همیشه تمیز باشد و هر از چند گاهی سری به پشت‌بام زده و شیشه نورگیر را كاملاً تمیز كنید تا نور كافی به گیاهان پاسیو برسد. آنهایی كه در منزل خود پاسیو دارند همواره به میزان رطوبت نسبی‌ خاك توجه كنند چون خشك ماندن طولانی‌ مدت خاك، بازگرداندن گیاه به شادابی‌ اولیه را مشكل خواهد كرد. اگر در پای گل‌های حساس و حتی پاسیوی خود نشانه‌هایی از علف‌های هرز مشاهده كردید، هرگز بی‌تفاوت نباشید چون آنها موجب مرگ سریع گیاهانتان خواهند شد. در این صورت از آب دادن به گیاه خود فعلاً خودداری كرده و به محض مشاهده كامل این علف‌های هرز مقداری مایع علف‌كش جلبك یا خزه دریایی خریداری كرده و پس از مخلوط كردن آن با مقدار مناسبی ‌آب، مخلوط را به زیر گیاه ریخته و به زودی شاهد مرگ علف‌های هرز خواهید بود https://eitaa.com/zandahlm1357
✅استغفار و صدقه ماه شعبان ✍امام صادق علیه السلام: امام عليه السلام در جواب كسى كه پرسيده بود :چه عملى در ماه شعبان برتر است؟ فرمودند: صدقه و استغفار. 📚اقبال الأعمال، ج ۳، ص ۲۹۴ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•