eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.7هزار عکس
36.3هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
16.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی از ابومهدی المهندس در جمکران تقدیر شد مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان سال ۹۷ از ابومهدی المهندس فرمانده حشدالشعبی عراق به‌واسطه تلاش‌های بسیار برای آزادسازی خاک عراق از شر داعشی‌ها و دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) تجلیل و به وی عنوان «مهدی‌یاور» اعطا کرد.
hafez 17.mp3
3.7M
فغان کاین لولیان شوخ شیرین‌کار شهرآشوب
.......: شناخت خدا ذوالنون بصری وقتی در حال احتضار بود، به وی گفته شد: به چه اشتها داری؟ گفت: می خواهم یک لحظه پیش از مرگ برای لحظه ای او را بشناسم. گفته می‌شود وی متولد نوبه [۱] است و سال ۲۴۵ هجری از دنیا رفته است. دانش خدا در حدیث آمده است: و لیس عند ربک صباحٌ و مساءٌ. دانشمندان حدیث شناس می‌گویند: مراد از این جمله این است که علم او حضور است یعنی معلوم و در پیشگاه عالم حاضر است، و مانند ما نیست که علم به گذشته و آینده متصف شود. علم خدا را به ریسمانی تشبیه کرده اند که آن را نزدیک چشم موریانه ای آوری، آن مور به خاطر کوچک بودن چشمش هر لحظه رنگی را احساس می‌کند که رنگ قبل از آن گذشته و رنگ بعد از آن می‌آید، ولی انسانی که ریسمان را در دست دارد، این گذشته و حال و آینده را احساس نمی کند و تمام ریسمان را به یکباره می‌بیند؛ علم خدا مانند علم کسی است که ریسمان در دست دارد و علم ما مانند دانش موریانه است. مولوی در مثنوی زیبا آورده است. لا مکانی که در او نور خداست ---------- [۱]: ۱) - از شهرهای جنوب مصر و یا تونس. ماضی و مستقبل و حالش کجاست ماضی و مستقبلش پیش تواست هر دو یک چیز است پنداری دو است ابوسعید از باد صبا دلم چو بوی تو گرفت بگذاشت مرا و جستجوی تو گرفت اکنون ز من خسته نمی آرد یاد بوی تو گرفته بود و خوی تو گرفت مولوی مرحبا ای عشق خوش سودای ما ای طبیب جمله علتهای ما ای دوای نخوت و ناموس ما ای تو افلاطون و جالینوس ما جسم خاک از عشق بر افلاک شد کوه در رقص آمد و چالاک شد آتش عشق است کاندر نی فتاد جوشش عشق است کاندر می‌فتاد عشق و ناموس ای برادر راست نیست بر در ناموس ای عاشق مایست هر چه غیر شورش و دیوانگی است اندرین ره دوری و بیگانگیست آتشی از عشق در جان برفروز سر بسر فکر و عبادت را بسوز عارفان گر جام حق نوشیده اند رازها دانسته و پوشیده اند سر غیب آن را سزد آموختن کو زگفتن لب تواند دوختن کمال اسماعیل بر یاد قدت دلم رهی ناله کند چون مرغ که بر سرو سهی ناله کند گویند مکن ناله و این غم که مراست بر دل نه که بر کوه نهی ناله کند سنایی ترا ایزد همی گوید که در دنیا مخور باده ترا ترسا همی گوید که در صفرا مخور حلوا زبهر دین نبگذاری حرام از گفته ایزد زبهتر تن بجا مانی حلال از گفته ترسا شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: غوغاى مهريّه برخلاف آنچه بعضى مى پندارند اسلام اهمّيّت كمى براى مهريّه قائل است، تا آنجا كه اگر زن و مردى ازدواج دائم كنند، و سخنى از مهريّه به ميان نياورند هيچ مشكلى ايجاد نمى شود، ازدواجشان صحيح است، و بايد براى چنين زنى مهريّه اى همانند زنان امثال او قائل شد (مهرالمثل). افراط و تفريط در اين مسأله، مانند بسيارى از مسائل ديگر، هنوز بر جامعه ما حاكم است، بعضى چنان به سراغ مهريّه هاى سنگين مى روند و خطّ و نشان براى آن مى كشند كه گوئى تمام افتخار و ارزش زن در آن خلاصه مى شود، كمى مهريّه را دليل بر بى شخصيّتى زن، و زيادى آن را مايه افتخار و مباهات و نشانه عظمت او مى پندارند. بسيارى از مردم چنان براى مهريّه چانه مى زنند كه گوئى مى خواهند خانه و ملكى را خريدوفروش كنند، نه تنها به مهريّه هاى نسيه و در ذمّه بلكه مهريّه هاى نقدى از نوع «پول رايج» قانع نيستند، چراكه با گذشت زمان كاهش پيدا مى كند و ارزش آن كاسته مى شود. بايد حتماً «سكّه هاى طلا» و «املاك ششدانگ» و مانند آن باشد. در برابر اين گروه اخير، بعضى (به تقليد اروپائيها كه مهريّه ندارند) بطور كلّى با مهريّه مخالفند، و آن را بى معنى مى دانند؛ درحالى كه مهريّه فلسفه هائى دارد كه اين گروه از آن غافل و بيخبرند. فلسفه مهريه را در چند مورد مى توان خلاصه كرد: ۱ مهريّه يك نوع اكرام و احترام نسبت به مقام والاى زن است، و در واقع هديه است از سوى شوهر كه دليل محبّت، و نشانه جدّى بودن پيمان زناشوئى است. ۲ همه جا معمول است كه زن با خود جهيزيّه اى به خانه شوهر مى برد و غالباً در تهيّه اين جهيزيّه گرفتار مشكلات مى شوند، «مهريّه نقدى» كمكى است از سوى شوهر براى تهيّه جهيزيّه و نشانه اى است از وفادارى و قبول مسؤوليّت نسبت به زندگى آينده. ۳ مهريّه مى تواند تا حدّى خسارت اقتصادى زن را در صورت جدائى جبران كند، زيرا مى دانيم زنانى كه از شوهر خود طلاق مى گيرند شانس كمترى براى ازدواج دارند تا مردان آنها. ۴ مهريّه غير نقدى عامل بازدارنده اى است در برابر طلاق، و شايد به همين دليل شارع مقدّس اسلام به هيچ وجه حدّ و مرزى براى آن تعيين نكرده و نوع خاصّى قائل نشده، از امورى كه تنها جنبه معنوى دارد مانند «تعليم قرآن» گرفته، تا مهريّه هاى فراوان مادّى را شامل مى شود، چرا كه شرايط مختلفند و اشخاص متفاوتند. در عين حال توصيه مؤكّد براى سبك كردن مهريّه نموده است چنانكه على عليه السلام مى فرمايد: لا تُغالُوا بِمُهُورِ النِّساءِ فَتَكُونَ عَداوَةً [۱] مهريّه هاى زنان را گران و سنگين نكنيد، چرا كه سبب عداوت و كينه توزى مى شود. مرحوم صدوق در روايت مرسله اى از معصومين عليهم السلام چنين نقل مى كند: مِنْ بَرَكَةِ الْمَرأةِ قِلَّةُ مَهْرِها وَ مِنْ شُومِها كَثْرَةُ مَهْرِها [۲] از بركات زن اين است كه مهرش كم باشد و از شوم و ناميمونى او، فزونى مهر او است. زيادى مهر در عصر ما عمدتاً از سه عامل سرچشمه مى گيرد: ۱ گاه از چشم و همچشمى‌ها و مسابقه در اين گونه مسائل است كه افرادى از اين طريق مى خواهند به پندار خويش شخصيّت والاترى براى خود يا فرزندان خويش كسب نمايند. ---------- [۱]: وسائل الشّيعه، جلد ۱۵، صفحه ۱۱، حديث ۱۲. [۲]: همان، صفحه ۱۰، حديث ۸. ۲ گاه از غلبه روح مادّيگرى و ارزشهاى مادّى است كه اساساً تمام تلاشهاى گروهى براى رسيدن به آن است، و از آنجا كه مهر فزونتر در كوتاه مدّت يا درازمدّت درآمد بيشترى را همراه دارد آن را ترجيح مى دهند. ۳ و بالاخره گاهى از عدم اعتماد متقابل ميان دو همسر يا خانواده هاى آنها سرچشمه مى گيرد، زيرا از اين بيم دارند كه زندگانى مشترك آن دو، دوام پيدا نكند، و مى خواهند اين مهريّه سنگين مانعى بر سر راه جدائى گردد، و يا در فرض جدائى كمكى به زن در مشكلات ناشى از آن نمايد. مسلّماً اگر سه عامل فوق از بين برود، چشم و همچشمى‌ها و رقابتها در ميان نباشد، و نخواهند به وسيله ازدواج تجارت كنند، و به زندگى مشترك آينده در سايه ايمان و تقوا اميدوار باشند، دليلى ندارد كه به دنبال اين گونه مهرهاى كمرشكن بروند. *** #✍آیت الله مکارم شیرازی https://eitaa.com/zandahlm1357
005.mp3
1.99M
رابطه صحیح زن و شوهر در خانواده بخش پنجم 🔺 پر شدن ظرف روان خانم ها موجب میشه که خانم ها بیشتر به بیرون بودن تمایل پیدا کنند.. 💥 دکتر حمید •┈┈••✾❀💓✿💓❀✾••┈┈