.......:
با عنایت امام رضا (ع)، مرد فلج شفا یافت.
مشهدی نظر، مردی از اهالی مشهد مقدس بود که چندین سال در این شهر سکونت داشت. وی از کمر به پایین فلج بوده به نوعی که سینه خود را به زمین گذاشته، تکیه به هر دو آرنج داده و با کمک دیگران خود را بر روی زمین میکشیده و طوری راه میرفته و زندگانی میکرده است که در میان کوچه و بازار همه مردم او را با این وضعیت دیده بودند
به محض استشفاء]درخواست شفاء[ پناه به دارالشفاء مبارکه حضرت ثامن الاَئمّه و ضامِنُ الاُمّه علیه و علی آبائه و ابنائه آلاف الثناء و التحیّه آورده. شب چهاردهم در عالم رؤیا خدمت حضرت سلام الله علیه مشرف و آغاز تضرع نموده. حضرت امام رضا فرمودند: «برخیز و ناخوشی نداری».
درخواب که برخاسته بود در حالت ایستادگی و قیام بیدار شده بود. همسر خود را بیدار کرده زن دید شوهرش برپا ایستاده از نهایت شادی و شعف فریادی کرد و اهل دارالشفاء جمع شده، دیدند چنین اعجازی ظاهر شده است. بین الطلوعین این خبر را به متولیباشی آستانه متبرکه میرسانند. وی به جهت آنکه به ثبوت شرعی رسیده باشد او را به محضر مجتهد الزمان؛ حاجی میرزا حسن و سایر علماء فرستاده. گروه زیادی که در مدت بیماری او، وی را به آن حالت دیده بودند شهادت
می دهند و به ثبوت شرعی میرسد پس از اثبات شرعی، متولی باشی مژده این معجزه را که در زمان ناصرالدین شاه به ظهور رسیده به شاهزاده حشمتالدوله والی خراسان و قوامالدوله پیشکار اطلاع میدهد و برحسب اجازه ایشان به قانون قدیم آستانه مقدسه، یک شبانه روز برای شادمانی نقارهخانه را نواخته و به مشهدی نظر و سایر فقیران شهر، صدقات داده است.
مردم از ظهور این کرامت تازه سجده شکر برای خداوند به جای آورده و مسرت و شادمانی بیاندازه نمودهاند.
# شفا یافتگان حرم مطهر امام رضا (علیهالسلام) در آینه مطبوعات
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 مجموعه کلیپ چشم انتظار 🎙 حجت الاسلام نصوری ▫️کلیپ شماره ۶ #کلیپ_مهدوی 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مجموعه کلیپ چشم انتظار
🎙 حجت الاسلام نصوری
▫️کلیپ شماره ۷
#کلیپ_مهدوی
🔹🔸🔹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: رفاه همگانی رفاه عمومی در زمان آن خورشید فروزان ولایت به اوج خود میرسد، چنانکه در روایات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فزونی دامها
هنگامی که در جهان فزونی گیاه باشد، فزونی دامها نیز به
[صفحه ۵۰]
وجود میآید که در احادیث به این فزونی تصریح شده است: یخرج فی آخر امتی المهدی یسقیه الله الغیث و تخرج الارض نباتها و یعطی المال صحاحا و تکثر الماشیه و تعظم الامه. [۱].
در پایان امت من (آخر الزمان) مهدی (ع) خارج میشود که خداوند با باران رحمتش او را سیراب میکند، زمین گیاهش را میرویاند، ثروت به طور مساوی تقسیم میگردد، دام در جهان افزون میشود و امت اسلامی با عظمت میگردد.
اصلاح مزاحمتها و رفع نقصانها
در دنیای کنونی، ما شاهد هستیم که مردم به اشکال مختلف برای یک دیگر مزاحمت ایجاد میکند، اما در دوران با شکوه حکومت ولی الله الاعظم تمام مزاحمتها به هر شکلی که باشد، از بین میرود. در دهها حدیث به نمونههایی از این اقدامات اصلاحی اشاره شده است که ما در اینجا به بیان یک نمونه بسنده میکنیم: و وسع الطریق الاعظم و کسر کل جناح خارج فی الطریق و ابطل الکنف و المازیب الی الطرقات و لا یترک بدعه الا ازالها و لا سنه الا اقامها. [۲].
[صفحه ۵۱]
راههای اصلی را توسعه میدهد، بالکونهایی را که به داخل جادهها [و خیابانها] آمده بر میدارد و ناودانهایی را که به کوچهها میریزد
از بین میبرد. هیچ بدعتی نمی ماند جز اینکه از بین میبرد و هیچ سنتی نمی ماند مگر اینکه بر پا میدارد. راستی چه شیرین است زندگی در زیر سایه اش و در زمان حضورش. در خاتمه این بحث دست به دعا بر میداریم و میگوییم: پروردگارا، لباس فرج را بر اندام زیبای دلربایش بپوشان و دل نازنینش را با بشارت ظهورش مسرور فرما و توفیق دیدار جمال ملکوتیش را با عافیت نصیب گردان بمنک و کرمک یا ارحم الراحمین.
[صفحه ۵۲]
پاورقی
[۱] تاریخ ما بعد الظهور، ص ۷۷۴.
[۲] ارشاد مفید، ص ۳۶۵.
#آثار دعا براي فرج امام زمان علیه السلام
نویسنده:
حسین هاشمی نژاد
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: یا حسین، یا زهرا، یا علی، عجب پسر شجاعی! حالا باید نفرات بعدی خود را به «حجت» برسانند. نفر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
معاون گروهان
[صفحه ۴۸]
یک لحظه هم نمی نشیند. نیروها را آماده میکند. بی سیم در اختیار اوست. با گردان و تیپ در تماس است و وضعیت را میگوید و دستور میگیرد. تو هم برخیز و مهمات کافی جمع آوری کن. در نقطه ای که بچهها مشغول ایجاد یک خط پدافندی هستند قرار بگیر. لب پرتگاه، پشت سنگها، چند گونی خاک را هم از سنگرهای دیگر بردار و بیاور. جان پناه محکمی برای خود بساز. دیگران را هم کمک کن. همه خسته اند و احتیاج به استراحت دارند. ولی اینجا جای این حرفها نیست. تو یک رزمنده ای و در قبال حفظ این منطقه مسئولی.
از مجموع گروهان شاید کمتر از ۵۰ نفر اینجا باشند. البته گروهانهای دیگر هم آمده اند، ولی هر
کدام در نقطه ای مستقر شده اند.
یک جیپ فرماندهی عراقی که به این بالا آمده بود و در یورش منهدم شده، همچنان دود میکند. از چند نقطه دیگر هم دود بلند میشود که مربوط به انبار مهمات و ماشینهاست.
با شنیدن صدای اذان، آستینها بالا میرود و با آب موجود وضو میگیرند و بعد نماز. بعضی از بچهها خونی هستند و شب گذشته هنگامی که مجروحان را پانسمان میکردند، خونی شده اند، ولی اشکالی ندارد، حکم اضطرار است و میتوان با آن نماز خواند؛ آن هم نماز عشق. اما در این حالت باید پوتینها را در آورد و مسح کرد و حتی المقدور ایستاده نماز خواند، مگر آنکه احساس خطر شود. چند نفر از بچهها گویی جایی برای گریه کردن پیدا کرده اند. سر به سجده گذاشته و میگریند و ناله میکنند. از فراق دوستان. در غم شهادت یاران. گریه میکنند که چرا خودشان شهید نشده اند؟ چرا اینها جا مانده اند؟ برای ادامه درگیری و عملیات گریه میکنند و برای شهادت نوبت میگیرند. «الهی و ربی من لی غیرک... »
این قله و ارتفاع به بلندای استقامت این جوانان حسد میورزد. آنها را در آغوش کشیده و با آنها انس گرفته. این کوه پذیرای عارفان شاهد و شهیدان عارف شده و به طور حتم بر این کار مباهات خواهد کرد. این خاکهای انباشته شده بر
[صفحه ۴۹]
روی هم در روز قیامت گواهی خواهند داد، خون مقدس شهیدان بر روی آن جاری و کربلای رزمندگان شده است.
انتظار زیاد طولانی نمی شود! بعداز ظهرها عراقیها حمله میکنند. اول یک آتش پر حجم و سنگین. طوری که همان دقایق اول تعدادی از نیروها مجروح شده و همین آتش
بازی باعث از دست رفتن روحیه ی تعدادی از بچهها میشود. در سنگرها میخزند و بیرون نمی آیند. آتش خمپارهها خیلی سنگین است ولی نباید وظیفه ی اصلی را فراموش کرد. در اصل، شیپور جنگ را در همین جا میزنند. مردانه بلند شو و نبرد کن. صدای هلهله ی عراقیها در چند قدمی به گوش میرسد.
دستها را جلوی دهان گرفته و هلهله میکنند. کمی هم وحشتناک شده.
- آرپی جی زن، بلند شو، بزن تو ستون!
- تیربارچی، امون نده، بزن... اگه نمی تونی بیا کنار!
- نارنجک، نارنجک، بچهها نارنجک بندازین.
- تک تیراندازها. بزنین. یا حسین، یا علی.
معاون گردان میرسد. شجاع و رشید. نگاهی به پایین میاندازد و دستور لازم را میدهد. بعد پشت یک تخته سنگ مینشیند و با عقب تماس میگیرد.
اما جنگ خیلی جدی است، عراقیها آمدند. محسن تمام قد میایستد و به وسط عراقیها شلیک میکند. تعداد زیادی از آنها تکه تکه شده و روی زمین ریخته اند. اما باقی مانده مثل دم مارمولک در حال حرکت اند. حرکت دستان فرمانده که به دور سر میچرخاند و بعد با دو دست طرفین را نشان میدهد، آنها را آموزش میدهد. دوباره هلهله و حمله. هلهله و حمله. یکبار دیگر بچههایی که کپ نکرده و همین جلو میجنگند، آتش میریزند. نارنجک، آرپی جی، تیر. اما آنها میآیند، میریزند، آرایش میگیرند و دوباره حمله میکنند. تعدادشان هم خیلی زیاد است، مثل سگ هارند. حقیقتا خوب میجنگند. ایمان ندارند ولی در راه دستور فرمانده سربازی میکنند. بگذار تا بیایند، ما هم میکشیم. البته ما هم تلفات میدهیم. اکثر بچهها مجروح شده اند، تعدادی هم شهید. کسی هم
[صفحه ۵۰]
نیست اینها را جمع و جور کند.
یک بار
محسن بر میخیزد و در حالی که گلوله آرپی جی را در قبضه جای میدهد، دستهایش مورد اصابت رگبار عراقی قرار میگیرد، میسوزد، نعره میزند. قبضه و گلوله آرپی جی از دستش رها میشود. یک تیر هم به خود گلوله آرپی جی خورده. خوب شد گلوله منفجر نشد. محسن هم میافتد. تمام صورتش در یک پنجه جمع شده. چشمان و لب و دهان و صورتش را از زور درد به هم جمع کرده و جرأت نمی کند دستانش را ببیند. چند تا از انگشتانش قطع شده و خون مثل شیر آب میریزد. او یک لوله کش است و همیشه به این انگشتان نیاز داشته، ولی حالا، «فدای یک تار موی حسین».
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | لحظات ناب از حضور سردار سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس و در زمان مبارزه با تکفیریها
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: مولوی این ز ابراهیم ادهم آمده است کوز راهی بر لب دریا نشست دلق خود میدوخت آن سلطان جان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پند
به یکی از صوفیان گفته شد: چی شده، هر وقت حرف میزنی، هرکس میشنود میگرید ولی کسی از سخن واعظ شهر نمی گرید؟ گفت: گریه زن بچه مرده مانند گریه نوحه گر نمی ماند!
مولوی
گر بود در ماتمی صد نوحه گر
آه صاحب درد را باشد اثر
همایون
ممتاز بود نالهام از ناله ی عشق
چون آه مصیبت زده در حلقه ماتم
مولوی
زین جهان تا آن جهان بسیار نیست
در میانه جز دمی دیوار نیست
هر کبوتر میپرد از جانبی
ما کبوتر جانب بی جانبی
ما نه مرغان هوا نه خانگی
دانه ی ما دانه ی بی دانگی
زان فراخ آمد چنان روزی ما
که دریدن شد قبا دوزی ما
*
اذکرونی اگر نفرمودی
زهره ی نام او کرا بودی
بقیاسات عقل یونانی
نرسد کس به ذوق ایمانی
عقل خود کیست تا به منطق رأی
ره برد با جناب پاک خدای
گر به منطق کسی ولی بودی
شیخ سنت ابوعلی بودی
چشم عقل از حقایق ایمان
هست چون چشم اکمه از الوان
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.007-008.mp3
2.84M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.009.mp3
3.08M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.010.mp3
2.03M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
جواب دوم شبهه نهم 👌✅در نظام هاى اجتماعى، اکراه و اجبار از ابزارهاى پیش بینى شده در کلیه نظام ها است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جواب سوم به شبهه نهم
☘💯انسان تکوینا آزاد خلق شده است ولی در تشریع مثل تکوین آزاد نیست
👈یعنی انسان زمانی که آفریده شده است آزاد هست که سم یا آب بخورد، إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا
ما به حقیقت راه (حق و باطل) را به او نمودیم حال خواهد (هدایت پذیرد و) شکر (این نعمت) گوید و خواهد (آن نعمت را) کفران کند.
👆👈ولی اینطور نیست که در شریعت و دین هم آزاد باشد هر چیزی که دوست دارد بخورد اگر اینطور بود که انسان هر کاری را بخواهد انجام بدهد، سپس بگوید لا اکراه فی الدین پس جهنم برای چه کسی است پس آیاتی مثل این برای چه کسی است سوره حاقه خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ﴿۳۰﴾
بگيريد او را و در غل كشيد (۳۰)
ثُمَّ الْجَحِيمَ صَلُّوهُ ﴿۳۱﴾
آنگاه ميان آتشش اندازيد (۳۱)
✅پس مشخص است ما در اندیشه آزادی داریم ولی در عمل نمیتوانیم مثل حوزه اندیشه آزاد باشیم
👈یا آیاتی که میگوید حد را اجرا بکنید برای کیست؟سوره نور آیه ۲ الزَّانِیَةُ وَ الزَّانی فَاجْلِدُوا کُلَّ واحِدٍ مِنْهُما مِائَةَ جَلْدَةٍ
باید هر یک از زنان و مردان زنا کار را به صد تازیانه مجازات و تنبیه کنید
✅👈نتیجه پس از نظر عقلی بخاطر جلو گیری از هرج و مرج های اجتماعی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی(مثلا حفظ کیان خانواده،یا آلوده نشدن دیگران و....) الزام بودن رفتارهای دینی از جمله حجاب لازم است و از نظر شرعی هم که عقوبت دنیوی و اخروی دارد.
#قرآن_شناسی
جواب چهارم به شبهه نهم
جواب👇👇
چرا قرآن لا اکراه فی الدین گفته است❓
چون اولا اسلام دینی است که سرتاسر برهان و منطق است و لذا نیازی به اجبار کردن دیگران در اسلام آوردن ندارد.
دوما لا اکراه فی الدین جمله ای است(حُکمی) که علتش ادامه همین آیه آمده است یعنی چرا نباید اکراه باشد❓ چون قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ
این قسمت از آیه علت حکم است یعنی چون وقتی هدف رشد انسان است باید اولا وسایل و امور مرتبط به رشد هم فراهم بشود از جمله مبانی عقلی باشد(کما اینکه اسلام اینگونه است) دوما خود شخص باید با رغبت انتخاب بکند سوما جبر رشد نمیدهد چهارما وقتی که رشد علت و هدف است پس باید موانع رشد هم برداشته بشود آیا فضای بی حجابی موجب رشد است یا فضای عفت و حجاب❓مسلما فضای حجاب
👌👌البته این جواب برای کسی است که میخواهد به وسیله قرآن علیه قرآن استفاده بکند یعنی میخواهد با آیه قرآن(لا اکراه فی الدین) علیه قرآن(که حجاب باشد) استفاده بکند ولی کسی که نخواهد با این آیه با شما بحث بکند مثلا فقط بگوید من دوست ندارم حجاب داشته باشم چهار دیواری اختیاری و....جواب های دیگری باید به او داد.
#قرآن_شناسی
جواب پنجم به شبهه نهم(روش پاسخ به شبهات)
👌👌شاید یکی از مهمترین جوابها این باشد که شان نزول آیه را باید نگاه کرد 👇👇
👈مردى از اهل مدینه بنام ابو حصین دو پسر داشت برخى از بازرگانانى که به مدینه کالا وارد مى کردند هنگام برخورد با این دو پسر آنان را به عقیده و آیین مسیح دعوت کردند، آنان هم سخت تحت تاثیر قرار گرفته و به این کیش وارد شدند و هنگام مراجعت نیز به اتفاق بازرگانان به شام رهسپار گردیدند.
ابو حصین از این جریان سخت ناراحت شد و به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) اطلاع داد و از حضرت خواست که آنان را به مذهب خود برگرداند و سؤال کرد آیا مى تواند آنان را با اجبار به مذهب خویش باز گرداند؟
آیه فوق نازل گردید و این حقیقت را بیان داشت که: در گرایش به مذهب اجبار و اکراهى نیست.
👌👌👌👌ولی حجاب یک رفتار دینی است ولی آیه درباره اصل اعتقاد داشتن مذاهب دارد صحبت میکند، البته هر مذهبی را هم انتخاب کردیم باید به رفتارهای دینی آن هم ملتزم باشیم (اگر هم کسی بگوید من که مسلمان نیستم که ملتزم به رفتار دینی باشم (مثلا حجاب) جواب میدهیم ولو اینکه شما مذهبتون اسلام نباشد تا زمانی که در لوای حکومت اسلامی زندگی میکنید باید ملتزم به رفتارهای دینی و اجتماعی آن هم باشید)
#قرآن_شناسی