#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيام به مناسبت سومين روز از دهه ى مباركه فجر روز «ايثار و شهادت» پيام به مناسبت سومين روز از دهه ي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيام به نخستين كنگره ى علمى، تخصصى دائرةالمعارف فقه اسلامى
پيام به نخستين كنگره ي علمي، تخصصي دائرةالمعارف فقه اسلامي بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم نخستين گردهمايي علمي - تخصصي دائرةالمعارف فقه، پيام آور آن است كه در حوزه ي علميه ي قم تحوّل مباركي كه همه چشم انتظار آنند، با آهنگي متين و بي وقفه، در حال وقوع است. نگارش دائرة المعارف فقه بر مذهب اهل بيت (عليهم السّلام) خود، كاري تازه و نيز متّكي بر پايهها و ابزارهايي است كه آشنايي حوزههاي علميه ي ما با آن، تازه است. و آنگاه كه اين كار با چنين پختگي و استواري و فراگيري، پا به عرصه ي هستي ميگذارد، بيننده را به داوري خوشبينانه رهنمون ميگردد. فقه مصطلح اسلامي، متضمّن مجموعه ي كاملي از مباحثي است كه در عرف علمي امروز «علم حقوق» ناميده ميشود و داراي عرصههاي متنوعّي است كه مجموعاً متكفّل تنظيم روابط ميان افراد جامعه ي بشري است و نظامات و مقرّرات حاكم بر زندگي بشر از جهات گوناگون را شامل ميشود. افزون بر اين فقه، روابط ميان انسان با خدا را نيز در قالب احكامي متين و مشروح، مشخّص ميسازد كه علم حقوق از اين بخش، بيگانه است و بدين ترتيب، فقه مصطلح اسلامي از علم حقوق مصطلح جهاني، بسي گسترده تر است. و در ميان فقه مذاهب مختلف
اسلامي، فقه اماميّه كه متّخذ از مذهب اهل بيت (عليهم السّلام) است داراي ذخيره يي گرانبها و درياي عميقي از تحقيق و تفريع است كه نظير آن را در فقه مذاهب ديگر اسلامي نمي توان يافت و اين به فقه شيعه غناي فوق العاده و بي همانندي بخشيده است. از آغاز پيدايش فقه تفصيلي و استدلالي در شيعه در قرن چهارم هجري تا امروز، اين دانش ديني روزبه روز گسترده تر و با كيفيت تر گشته و بتدريج از اسلوب و روش استنباطي متقن و استوار كه همان روش «فقاهت» است و علم اصول فقه، عهده دار تدوين و تحكيم اجزاء و اصول آن است، برخوردار شده است. در اين عرصه، تلاش موفّق و مجاهدت آميز هزاران فقيه برجسته ي شيعه كه در ميان آنان صدها مؤلّف نامدار و دهها فقيه صاحب سبك و مبتكر ديده ميشوند، حجم عظيمي از يك حركت هزار ساله و رو به رشد و داراي محصولي اعجاب انگيز را، در برابر ديدگان ما قرار ميدهد. اين گنجينه ي پربار و كم نظير، امروزه در اختيار فقهاي برجسته ي شيعه و مورد استفاده ي آنان و تا حدودي آحاد مردم متدين است. ليكن تكريم اين ثروت معنوي سه وظيفه ي عمده در قبال آن را برعهده ي همه ي علاقه مندان و متخصصان فقه اماميه قرار ميدهد. اين سه وظيفه عبارت است از: معرفي، بهره برداري و تكميل. دو وظيفه ي اول ناظر به گذشته و اكنون است، و وظيفه ي سوم، ناظر به آينده است. بجا است درباره ي هر يك از اين سه، سخن كوتاهي گفته شود: ۱- معرفي: فقه شيعه ناشناخته است - در معلومات غيرمسلمين از فقه اسلام، غالباً جايي ندارد - در كتب استدلالي فقه كه از سوي غيرشيعه تدوين
مي شود آراي آن غالباً مورد سكوت و غفلت است - در دائرةالمعارفهاي جهاني و حتي اسلامي آراي آن غالباً در رديف آراي فقهيِ مذاهب مهجور قرار ميگيرد. و اين ستمي بزرگ است، هم به دانشي بدين وسعت و عمق و پيشرفت كه شايد بتوان گفت: هيچ يك از مذاهب اسلامي به تنهايي داراي فقهي با اين خصوصيات سه گانه نيستند، و هم به كساني كه ميخواهند از آن بهره ببرند. معرفي اين فقه و كشاندن آن به مجموعههاي جهاني و كتب فقهي ديگر مذاهب اسلامي و مطالعات حقوقيِ مراكز علمي جهان، خدمتي به علم و به دانشمندان است و اين كار بايد به شيوه ي درست و منطقي انجام شود. ۲- بهره برداري: بجز در احوال شخصيه و نيز در آنچه مربوط به فرد مسلمان است، فقه اسلامي و از جمله فقه شيعي، در طول قرنها، مورد بهره برداري قرار نمي گرفته است، پس از تشكيل جمهوري اسلامي، فقه شيعه يكسره در معرض عمل جامعه ي ايراني است و به تبع آن، در همخواني با موج همه جاييِ گرايش ملتها به اسلام، فقه ساير مذاهب نيز در برخي كشورها به
جايگاه قانون گذاري نزديك شده است. با اين همه هنوز توان عظيم فقه، در گره گشايي معضلات زندگي و حل نقاط كور در مناسبات اسلامي فرد و جامعه، به كار گرفته نشده و بعضاً، شناخته نشده است. پديدههاي روزبه روز زندگي در مقام استفهام و استفتاء از فقه اسلامي، طبعاً بايد به پاسخي قانع كننده و حكمي قابل استدلال برسد. به علاوه، فقه امروز كه از پيچيدگي در استدلال و ظرافت همراه با استحكام برخوردار است، ميتواند در تكميل و پيشرفت دانش حقوق، مورد بهره برداري قرار
گيرد و راههاي تازه يي را در برابر محققان مراكز حقوقي جهان بگشايد. ۳- تكميل: با پيشرفت فني و صنعتي و علميِ بشر كه بر روي همه ي شؤون زندگي وي اثر گذارده و سرعت حوادث و پديدههاي نوين را نسبت به روزگار گذشته چند و چندين برابر كرده است، تعداد موضوعاتي كه در معرض پاسخگويي فقه قرار ميگيرند و فقه بايد حكم شرعي آنها را بيان كند نيز به همين نسبت افزايش مييابد. بي شك سرچشمههاي فقه و نيز
شيوه ي فقاهت براي فهم حكم اين موضوعات كافي است، ولي شناخت موضوعيِ آنها و تحقيق و تدقيق لازم براي تطبيق موضوع با عناوين كلي در فقه و استدلال مناسب و خلاصه بهترين روش براي درك حكم شرعي آن، كاري مهم و راهي دراز است. همچنين اي بسا موضوعاتي كه در فقه مطرح گشته و حكم آن واضح است؛ ولي امروزه، موضوع چنان تحول و تطوري يافته كه به آساني نمي توان حكم آن را از آنچه در گذشته گفته شده است دانست. در چنين مواردي است كه فقهاي عصر بايد با روشن بيني و احاطه ي علمي و پايبندي به روش فقاهت از يكسو، و آزادانديشي و شجاعت علمي از سوي ديگر، مفاهيم جديدي را در فقه، كشف كرده و احكام تازه يي را با استناد به كتاب و سنت، عرضه كنند.
و اين تكميل فقه است. علاوه بر اينها، استفاده از سبكهاي نوين در تدوين و نگارش كتب و رسالههاي فقهي، عمومي و تخصصي، و نيز استفاده از روشهاي تحقيق فني و علميِ جديد و حتي استفاده از روشهاي پيشرفته ي بحث علمي و به كار بردن ابزارهايي كه امروز در تسهيل
كار علمي داراي سهم مؤثري است، همه ي اينها به وظيفه ي تكميل فقه كمك ميكند. آنچه بايد صراحتاً اعلام كنيم آن است كه تدوين دائرةالمعارف فقه بر مذهب اماميه در مورد هر سه وظيفه ي مذكور، اقدامي بزرگ و بسي مؤثر است. اين طرح وسيع و ارزشمند در آن واحد ميتواند هم به معرفي فقه شيعه و هم به بهره برداري علمي و عملي از آن و هم بالاخره به تكميل و توسعه ي آن، خدمتي بزرگ بكند. اين جانب خداوند حكيم و عليم را شكر ميگويم كه اين توفيق به جامعه ي علمي و فقهي ارزاني گشته است و حوزه ي علميه ي قم بحمداللَّه اولين بار مقدمات شروع به كاري به اين عظمت را فراهم آورده است. و وظيفه ي خود ميدانم كه از كليه ي علما و فضلاي عالي قدري كه در اين طرح بزرگ سهيم اند و دامن همت براي انجام اين كار به كمر زده اند، تقدير و سپاسگزاري كنم. به ويژه از فقيه محقق و عالم بزرگوار جناب حجةالاسلام والمسلمين آقاي حاج سيد محمود هاشمي (دامت بركاته) كه دانش وسيع و انديشه ي پيشرو و همت بلند و توانِ كاريِ ايشان موجب شد كه آرزوي قلبي اين جانب در عالم تحقق قدم بگذارد و شروع درخشان اين كار، اميدهاي ديگري را زنده نمايد. اميدوارم زحمات طاقت فرساي ايشان و همكارانشان در پيشگاه پروردگار متعال مأجور و مورد تأييد و پسند حضرت بقيةاللَّه الاعظم (ارواحنافداه) باشد. والسّلام عليكم جميعا و رحمةاللَّه - سيّد علي خامنه اي - ۱۴/۱۱/۱۳۷۲
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #روایت_رهبری قسمت 7⃣1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part18_روایت رهبری.mp3
15.97M
📗کتاب صوتی
#روایت_رهبری
قسمت 8⃣1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀نماهنگ تصویری سخنان رهبری پیرامون مراقبت عرفا در ماه #ذی_القعده الحرام🌀
#قطره_قطره_نو_شدن
آدمها مثل میوهها هر کدام طعم و مزه خودشان را دارند، به ظاهرشان اکتفا نکن.
📚سوره#عبس - 24/32
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘فرازی ماندگار
❤️با صدای آسمانی
✔️استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد
-⚘-⚘-⚘-⚘-⚘-⚘-⚘
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
☀️ بسم الله الرحمن الرحیم☀️
💚 روز غدیر به فرموده امام رضا (ع) روز رفع اندوه است .
✅حتی با زدودن غمی از دل مومنی ،خودت را در ثواب عظیم روز غدیر شریک کن .
✳️ امام خامنه ای (مدظله العالی ) فرمودند :
✅ جوانی امیرالمؤمنین ، الگوست برای جوانهای امت اسلام قضیه امامت و ولایت ، یک قضیه الهی است این جور نیست که پیغمبراکرم با محاسبه شخصی خود ، امیرالمؤمنین انتخاب نکرده باشد.
✅ عهد شباب أمير المؤمنين اسوة لشباب الأمة الإسلامية ، وقضية الإمامة والولاية مسألة إلهية. المسألة ليست هكذا ان يقوم النبي ص باختيار امير المؤمنين بحساب وتفكير شخصي .
✅ Imam Ali (PBUH) in his youth is a model for the entire Muslim youth. prophecy and imamate are divine matters. It is not as if the Holy Prophet of Islam (PBUH) chose imam Ali (PBUH) through his personal ponderings.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان خانم دکتر خزعلی - معاون ریس جمهور - درباره امیرالمومنین و غدیر
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: زخرف متن حديث سورة الزخرف (۴۳) ۱- علىّ بن إبراهيم قال: حدّثنى أبى عن علىّ بن أسباط قال: ح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زمر
متن حديث
سورة الزمر (۳۹) ۱- الصدوق عن الفقيه المروزى، عن أبي بكر النيسابورى عن أبى القاسم الطائى عن أبيه عن الرضا عليه السلام عن آبائه عن علىّ بن أبى طالب عليه السلام قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله: لمّا نزلت هذه الآية (إنك ميّت و إنّهم ميّتون) قلت: يا ربّ أتموت الخلايق كلّهم و يبقي الأنبياء؟ فنزلت (كلّ نفس ذائقة الموت ثمّ إلينا ترجعون). ۲- الصفار قال: حدّثنا أحمد بن محمّد عن الحسين بن سعيد، عن محمّد بن إسماعيل، عن حمزة بن بزيع عن علىّ السائى قال: سألت أباالحسن الرضا عليه السلام و أباالحسن الماضى عن قول الله عزّوجلّ (أن تقول نفس يا حسرتى علي ما فرّطت فى جنب الله و إن كنت لَمِن الساخرين) قال: جنب الله، هو أميرالمؤمنين، كذلك من كان من بعده من الأوصياء بالمكان المرفوع إلي أن ينتهى الأمر إلي آخرهم و الله أعلم بمن هو كائن بعده.
سوره زمر (۳۹) ۱- صدوق از فقيه مروزي، از ابوبكر نيشابوري، از ابوالقاسم طائي، از پدرش، از حضرت رضا، از پدران بزرگوارش، از علي بن ابي طالب (ع) روايت كرده است كه فرمود: رسول خدا (ص) فرمود: چون آيه (براستي كه تو خواهي مرد و آنها نيز
مي ميرند) ۱ نازل شد، عرض كردم: پروردگارا، آيا همه خلايق بميرند و پيامبران باقي مانند؟ پس، اين آيه نازل شد (هر كسي طعم مرگ را خواهد چشيد سپس سوي ما بازگرديد) ۲، ۳. ۲- صفار از احمد بن محمد، از حسين بن سعيد، از محمد بن اسمايعل، از حمزة بن بزيع، از علي سائي روايت كرده است كه گفت: از ابوالحسن الرضا و ابوالحسن ماضي (ع) درباره اين قول خداي عزّوجلّ (هر كسي ميگويد اي حسرت و پشيماني از آنچه كه در قرب خداوند انجام دادم و راستي كه از استهزاء كنندگان بودم) ۳ سؤال كردم، فرمود: قرب خداوند همان اميرالمؤمنين و نيز اوصياي بلند مرتبه او هستند تا به آخرين نفر آنها برسد، و خدا بهتر ميداند كه بعد از او كه خواهد بود۴.
منبع حديث
۱- زمر / ۳۰. ۲- عنكبوت / ۵۷. ۳- عيون اخبار الرضا ۲/ ۳۲. شايد مقصود از پيامبران، فرشتگانى باشند كه براى پيامبر وحى مى آوردند؛ چنان كه در صحيفة الرضا (صفحه ۶۲) به جاى "يبقى الانبياء" عبارت "تبقى الملائكة" آمده است. ۳- زمر / ۵۶. ۴- بصائر الدرجات۸۲.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
حكمت ۳۵
المُؤمِن … إِذَا قَدَرَ لَمْ يَأْخُذْ أَكْثَرَ مِنْ حَقِّه
نكته اي بشنو ز فرزند رسول
آن كه مردم را امام و پيشواست
گر كه قدرت دست مؤمن اوفتاد
بيشتر از حقّ خود هرگز نخواست
#چهل حکمت رضوی (ع)
نویسنده✍علی باقر زاده
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥معیار سنجش مدعی منحرف چیست؟ #استاد_نصوری #گامی_به_سوی_ظهور 🔶🔹🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا هر غیر مومن زمان ظهور گردنش زده می شود؟
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
ﭘﺪﺭﻣﺼﺮﯼ :
ﭘﺴﺮﻡ ﻣﺎ ﺩﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﯽ ﻭﺳﯿﻊ
ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ!
ﭘﺪﺭﯾﻮﻧﺎﻧﯽ :
ﭘﺴﺮﻡ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﺩﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ!
ﭘﺪﺭﺍﯾﺘﺎﻟﯿﺎﯾﯽ :
ﭘﺳﺮﻡ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭﯼ
ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﯼ ﺑﻮﺩﻩ!
ﭘﺪﺭﻋﺮﺑﯽ :
ﭘﺴﺮﻡ ﻣﺎﭘﯿﺎﻣﺒﺮ داشته ايم!
ﭘﺪﺭﺍﯾﺮﺍﻧﯽ :
ﭘﺴﺮﻡ ﺩﺭﮔﺬﺷﺘﻪ ﻣﺎﮐﺸﻮﺭﯼ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ ﮐﻪ؛
ﻣﺼﺮ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯﺁﻥ ﺑﻮﺩ؛
ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﯾﻮﻧﺎﻧﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣی اﻣﺪﻧﺪ؛
ﺭﻭﻣﯽ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﻫﺎ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺷﮑﺴﺖ ﻣﯿﺨﻮﺭﺩﻧﺪ؛
ﻭﻫﺰﺍﺭ ﺳﺎﻝ ﻗﺒﻞ ﺍﺯﺍﻋﺮﺍﺏ؛
ﻣﺎﺧﺪﺍﺭﺍﭘﺮﺳﺘﺶ ﻣﯿﮑﺮﺩﯾﻢ!
ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﯿﮕﻦ ﺗﺎﺭﯾـــــــــــــﺦ
ایرانی نیستی منتشر نکنی
در پاسخ به این پست چه باید گفت؟؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👌🏻خُب اینکه ما قبلا کشوری به اسم مصر داشتیم در زمان هخامنشیان به چه صورت؟ با حمله به آن، این را به دست آوردیم دیگر! حمله و تجاوز به کشور دیگر مگر درست است؟ بعد اینکه دانشمندان کشورهای دیگر به ایران می آمدند، به ایران می آمدند برای کمک به ایرانی ها! نه اینکه در ایران علم یاد بگیرند. وقتی شاپور اول دانشگاه جندی شاپور را زد از دانشمندان رومی و یونانی استفاده کرد اینها تاریخ را خیلی قشنگ تحریف می کنند.
👈🏻بعدش هم که خدا پرست بودیم اینها دروغ محض هست!! معبد چغازنبیل که برای زمان قبل از هخامنشیان است نشان می دهد که ایرانی ها در هر شهری بت های مخصوصی داشتند که معبد چغازنبیل دیگر نمونه باستانی اش هست و می توانید به راحتی رجوع کنید و ببینید اینکه دیگر چیز ثابتی است و در دوره محامین هم در ترم اول بحث تاریخ اینها را کامل مطرح کردیم. اینها از آن دروغ های فضای مجازی است که فکر می کنند کسی اینها را نمی داند و می آیند اینها را مطرح می کنند. یک آدم با سواد هیچ وقت چنین حرف هایی نمی زند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: درس و مشق و نهضت سواد آموزی راست میگویند، بچهها باید بیشتر کار کنند و بهانه دست دشمنان و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا