eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ۶-۳-۳-۱- عدم رعایت پوشش و رفتار مناسب زنان در داخل ادارات من به خصوص تأکید می‌کنم، نسبت به رفتار زن و مرد و پوشش زنان در داخل ادارات. بعضی شِکوه دارند؛ گِله دارند. خانواده‌های شهدا و زنان مؤمن به ما شکایت می‌کنند. به این جا تلفن می‌کنند، نامه می‌نویسند، یا ما را که می‌بینند، مکرّر می‌گویند که رفتار بعضی از زنان جامعه ی ما، رفتار مناسب و شایسته ی شأن زن مسلمان نیست. [۳] ---------- [۳]: . بیانات در دیدار اعضای انجمن‌های اسلامی ادارات، کارخانه‌ها و بیمارستان‌های سراسر کشور ۴-۶-۱۳۷۱. ۴-۳-۱- راهکارهایی برای جوامع اسلامی و جامعه ی ایرانی ۱-۴-۳-۱- انس زنان با قرآن و درک مفاهیم آن اگر زن‌ها با قرآن مأنوس بشوند، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد؛ چون انسان‌های نسل بعد در دامن زن پرورش پیدا می‌کند و زن آشنای با قرآن و مأنوس با قرآن و متفاهم با مفاهیم قرآن، خیلی می‌تواند در تربیت فرزند تأثیراتی داشته باشد و امیدواریم ان شاءالله به برکت این حرکت عظیم شماها، فردای جامعه ی ما به مراتب از امروز قرآنی تر باشد. [۱] ۲-۴-۳-۱- رفتن به سراغ راه حلّ الهی و پیام وحی و نظر اسلام می گوییم نگرش به مسأله ی زن درست نیست؛ می‌توان گفت نگرش به مسأله ی مرد درست نیست - تفاوتی نمی کند - یا نگرش به کیفیت دو جنس، یعنی هندسه ی قرار گرفتن دو جنس، نگرش غلطی است. نارسایی‌ها زیاد و مشکلات فراوان است؛ علاج چیست؟ علاج این است که ما سراغ راه حلّ الهی برویم و آن را پیدا کنیم؛ چون درباره ی مسأله ی زن و مرد، پیام وحی حاوی مسائل مهمّی است؛ برویم ببینیم وحی دراین باره چه می‌گوید. وحی هم فقط به موعظه کردن بسنده نکرده، بلکه نمونه سازی کرده است... «وَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلًا لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَةَ فِرْعَوْنَ». [۲] اگر ما امروز بخواهیم برای زنان کشورمان، یک حرکت حقیقی و اساسی بکنیم، تا زنان بتوانند به وضع مطلوب خودشان برسند، باید به احکام اسلامی نظر داشته باشیم و از آن الهام بگیریم. برای ما، روش را احکام اسلام معیّن می‌کند. [۳] ۳-۴-۳-۱- بازنویسی، بازگویی و بازبینی ارزش و کرامت زن در نظر اسلام [زن] شمع جمع افراد خانواده است؛ مایه ی انس و سکینه و آرامش است... بنابراین حقیقتاً باید در زمینه ی ارزش و کرامت زن در نظر اسلام، بازنویسی و بازگویی و بازبینی کرد. [۱] ---------- [۱]: . بیانات در دیدار جمعی از بانوان قرآن پژوه کشور ۲۸-۰۷-۱۳۸۸. [۲]: . بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، جمعی از بانوان پزشک متخصص و مسئولان کنگره حجاب اسلامی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) ۴-۱۰-۱۳۷۰. [۳]: . بیانات در همایش بزرگ بانوان در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر۳۰-۰۷-۱۳۷۶. [۱]: . بیانات در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۰۵-۰۵-۱۳۸۴. ۴-۴-۳-۱- ترویج فکر «لزوم رشد زنان از لحاظ معنوی و اخلاقی»، اصلاح قوانین و تبیین نظر اسلام چند نکته ی اساسی را که باید مورد توجّه باشد، عرض می‌کنم: اوّلاً فکر رشد زنان از لحاظ معنوی و اخلاقی، بایستی یک فکر رایج در میان خودِ زنان باشد... دوم، اصلاح قوانین است. یک مسأله ی دیگر که باز از کارهای لازم است، این است که نظر اسلام در مورد حقوق زن و حقوق مرد باید تبیین شود. خودِ بانوان هم در این زمینه باید کار کنند؛ امّا بیش تر باید کسانی که در معارف اسلامی آگاهی دارند، تلاش کنند و بتوانند نظر اسلام را در آن جا‌هایی که حقوق زن و مرد متفاوت است، درست تبیین نمایند، تا هر کسی تصدیق کند که این دقیقاً براساس طبیعت و فطرت انسانی زن و مرد و بر طبق مصالح جامعه است. [۲] ۵-۴-۳-۱- یافتن خلأهای معرفتی و اخلاقی زنان و اصلاح آن با فضائل فاطمه زهرا (س) و القاء و بیان آن شما ببینید امروز نسل جوان شما - چه دخترهاتان، چه پسرهاتان - و جامعه ی شما از خلأ کدام معرفت رنج می‌برند و آسیب می‌بینند؛ از کمبود کدام عنصر سازنده ی اخلاقی رنج می‌برند، آن عنصر اخلاقی را در وجود فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) و در فضایل آن بزرگوار و این وجودهای مقدّس پیدا کنید و به زبان شعر - که زبان هنر- آن را القا و بیان کنید. ببینید ما در زندگی سیاسی و اجتماعی مان به کدام درس اهل بیت احتیاج داریم، آن را از زندگی این بزرگواران و این بزرگوار به خصوص استخراج کنید و با زبان شعر بیان کنید؛ این‌ها لازم و مهم است. [۳] ---------- [۲]: . بیانات در همایش بزرگ بانوان در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر۳۰-۰۷-۱۳۷۶. [۳]: . بیانات در دیدار مدّاحان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) ۱۷-۰۵-۱۳۸۳. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
البقره كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ﺟﻨﮓ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ، ﻫﺮﭼﻨﺪ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﻧﺎﺧﻮﺷﺎﻳﻨﺪ ﺍﺳﺖ! ﺷﺎﻳﺪ ﭼﻴﺰی ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ؛ ﺍﻣﺎ ﺑﻪ‌ﻧﻔﻌﺘﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ. ﺷﺎﻳﺪ ﻫﻢ ﭼﻴﺰی ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ؛ ﺍﻣﺎ ﺑﻪ‌ﺿﺮﺭﺗﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ. ﺳﻮﺩ ﻭ ﺯﻳﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﻴﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺧﺪﺍ ﻣﻲ‌ﺩﺍﻧﺪ. ﺷﻤﺎ ﻛﻪ ﻧﻤﻲ‌ﺩﺍﻧﻴﺪ! (٢١٦) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣فراز ماندگار و بسیار زیبا 🔹قاری: استاد محمد صدیق منشاوی 🔹سوره: آل عمران ۱۴۶تا۱۴۸ 🔹مدت فراز: ۳دقیقه و ۵۴ثانیه 🔹مکان اجرا: کشور لیبی ⬅️شنونده این فراز فاخر باشید. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: ارث متن حديث الإرث ۱- الكلينى عن علىّ بن إبراهيم عن أبيه عن إسماعيل بن مرّار عن يونس بن عبدالرحمان عن أبى الحسن الرضا عليه السلام قال: قلت له: جعلت فداك كيف صار الرجل إذا مات و ولده من القرابة سواء، ترث النساء نصف ميراث الرجال، و هنّ أضعف من الرّجال و أقلّ حيلة؟ فقال: لأنّ الله عزّوجلّ فضّل الرجال علي النساء بدرجة، و لأنّ النساء يرجعن عيالاً علي الرّجال. ۲- الطوسى بإسناده عن أحمد بن محمّد عن محمّد بن إسماعيل بن بزيع، قال: سألت الرّضا عليه السلام عن ميّت ترك اُمّه و إخوة و أخوات، فتقسّم هؤلاء ميراثه فاعطوا الاُمّ السدس و اعطوا الإخوة و الأخوات ما بقى، فمات الأخوات فأصابنى من ميراثه، فأحببت أن أسألك هل يجوز لى أخذ ما أصابنى من ميراثها علي هذه القسمة أم لا؟ فقال: بلى فقلت: إنّ اُمّ الميّت فيما بلغنى قددخلت فى هذا الأمر أعنى الدَينْ، فسكت قليلاً ثمّ قال: خذه. ۳- الطوسى بإسناده، عن محمّد بن الحسن الصفار، عن معاوية بن حكيم، عن أحمد بن محمّد بن أبى نصر قال: سألت أبا الحسن عن ابن بنت و بنت ابن، قال: إنّ عليّاًعليه السلام كان لايألو أن يعطى الميراث الأقرب، قال: قلت: فأيّهما أقرب؟ قال: ابنة الابن. ارث ۱- كليني از علي بن ابراهيم، از پدرش، از اسماعيل بن مرار، از يونس بن عبدالرحمن روايت كرده است كه گفت: به ابوالحسن الرضا (ع) عرض كردم: قربانت گردم، چگونه و به چه دليل است كه وقتي مردي مي‌ميرد با آن كه فرزندانش (از دختر و پسر) نسبت خويشاوندي يكساني با او دارند، زنها نصف مردها ارث مي‌برند در حالي كه زنها از مردها ضعيفتر و بيچاره تر هستند؟ فرمود: علتش اين است كه اولا خداوند عزّوجلّ مردها را بر زنها يك درجه برتري داده است، ثانيا زنها شوهر مي‌كنند و نفقه شان به عهده مردهاست ۱. ۲- طوسي به اسنادش از احمد بن محمد، از محمد بن اسماعيل بن بزيع روايت كرده است كه گفت: درباره ميّتي پرسيدم كه مادر و چند برادر و خواهر از خود باقي گذاشته است و آنها ميراث او را تقسيم كرده اند، يك ششم را به مادر داده اند و ما بقي را به برادران و خواهران بعدا خواهران هم مردند و از ميراث ميّت چيزي به من رسيد، مايلم سؤال كنم كه آيا جايز است از ميراثي كه از اين خواهران با اين نحوه تقسيم به من رسيده است بگيرم يا نه؟ فرمود: آري. عرض كردم: مادر ميت، آن طور كه به من خبر رسيده، به اين امر، يعني تشيّع، درآمده است. حضرت اندكي سكوت كرد و سپس فرمود: بگير۲. ۳- طوسي به اسنادش از محمد بن حسن صفار، از معاويه حكيم، از احمد بن محمدبن ابي نصر روايت كرده است كه گفت: از حضرت ابوالحسن (ع) درباره پسرِ دختر و دخترِ پسر سؤال كردم، فرمود: علي (ع) از دادن ميراث به وارث نزديكتر خودداري نمي ورزيد، عرض كردم: از اين دو كدام يك نزديكترند؟ فرمود: دختر پسر۳. منبع حديث ۱- فروع كافى ۷ / ۸۴ - ۸۵. ۲- تهذيب ۹ / ۳۲۳ - ۳۲۴. ۳- تهذيب ۹ / ۳۱۸. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارگاه 9 💠 جلسه 9⃣ ❌جلسه پایانی❌ 🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور 👌 انتشار فایل آزاد و حلال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: طرح شش ماهه برای دانشجویان و یا امتیاز قائل شدن در مراکز کارگری و کارمندی، باعث خدشه دار شدن بعضی از انگیزه‌ها شده و همین امر سبب می‌شود، گذران مدت مأموریت مهمتر از هر امر دیگری گردد. ولی جبهه هنوز پاک است و بسیاری از انگیزه‌ها را پاک می‌کند. کمتر کسی است که به جبهه بیاید و نماز اول وقت نخواند. و یا عاشق و عامل نماز شب نشود. جبهه محل تطهیر است و وقتی در این محیط قرار می‌گیری، طاهر می‌شوی. بی انگیزه‌ها هم سعی در ایجاد انگیزه ی خدایی می‌کنند. مگر می‌شود نوجوانان و جوانان ۲۰ - ۱۸ ساله این گونه عارفانه مشکلات را به جان بخرند و این چنین پاک باشند و انسان متأثر نشود؟ یک نماز جماعت در لشکر کافی است تا هر بیننده ای را تحت تأثیر قرار دهد. روح شهیدان هنوز حاکم است. هر آن کس که وارد این میدان می‌شود، باید خدایی شود. اگر خدایی نشود، زود می‌برد و می‌رود. بدون انگیزه ی خدایی نمی توان گرمای اهواز و اندیمشک و دو کوهه را تحمل کرد. بدون انگیزه ی خدایی نمی توان ناملایمات جنگ را تحمل کرد. البته بین نیروهای ابتدای جنگ با نیروهای فعلی تفاوت است. هر توجیه دیگری هم می‌تواند یک دروغ باشد. آنها می‌آمدند و جبهه را رونق می‌بخشیدند [صفحه ۲۲۰] و با اعمال و گفتار صادقانه شان، جبهه‌ها را منور می‌ساختند، ولی حالا، نیروها می‌آیند و از برکت وجود آنها استفاده می‌کنند و منور می‌شوند. اینها در پرتو شمعی که آنها روشن کرده اند، گرم می‌شوند. گاهی از اوقات هم خود، شمع این نورافشانی می‌شوند و حماسه ی جاودانه بودن را می‌آفرینند. بسیجی می‌شوند و ملائک را به تعجب می‌کشانند. «السابقون السابقون اولئک المقربون». همه می‌خواهند کاری حسینی بکنند. همه آمده اند تا دین محمد را گسترش دهند. همه آمده ایم تا پرچم پر افتخار لا اله الا الله را در سر تا سر گیتی برافرازیم. الحمدلله تفاوتها کم است. ولی وضعیت به گونه ای است که باید برای حفظ آن روحیات اول، کوشش کنیم. نباید اجازه بدهیم، روح جبهه به دست عده ای افراد نامطلوب، منقلب شود. اگر چه هیچ یک از آنها نیت بدی ندارند ولی عشق هم درجه دارد و باید طبقه اول را جستجو کرد. طبقات پایین تر هم خوبند ولی نابرابری سلاح و تجهیزات در جنگ، نیاز به روحیه‌هایی قوی و انگیزه‌هایی محکم دارد. ما به نیکوترین عشقها نیازمندیم. حالا که همه دنیا در برابر ما صف کشیده اند، باید قوی بود. اگر تسلیحات و تجهیزات، کافی نیست، باید بر قوت قلبها بیفزاییم و مسلمان تنوری شویم. اگر ولایت گفت برو داخل تنور، برویم. از امام چون و چرا نخواهیم. در دین خود شک نکنیم. سیاست را عین دیانت بدانیم و در راه اهداف سیاسی جنگی، فداکاری کنیم. پس باید مواظب باشیم. مسخ خنده‌ها و شوخی‌های بچگانه نشویم. روحیه داشته باشیم و با لبخندهایمان، جبهه را با صفا کنیم. عملیات گوناگونی در مناطق مختلف صورت می‌گیرد. وسعت جنگ خیلی زیاد است. از غرب تا جنوب، با قرارگاههای متفاوت. گاهی ممکن است یک عملیات نه چندان بزرگ، به وسیله ی چند تیپ و لشکر محدود، صورت گیرد و در حالی که تو خود در جبهه ای از وضعیت آن اطلاع نداشته باشی. فقط صدای مارش عملیات را بشنوی و مانند سایر مردم ایران از طریق رادیو خبرهای [صفحه ۲۲۱] عملیات را پیگیری نمایی. این لحظه‌ها هم، به یادماندنی و خاطره انگیز است. شاید اضطراب تو و دیگر رزمندگان بیش از سایر مردم عادی باشد. چون می‌خواهی نسبت به روند کلی جنگ شناخت پیدا کنی. آیا این عملیات چقدر مؤثر است؟ چه مناطقی به دست ما می‌افتد؟ چند نفر از عراقی‌های مزدور کشته و زخمی و اسیر می‌شوند؟ چه میزان تجهیزات و تانک و نفربر و هواپیمایش از بین می‌رود؟ انجام این عملیات از لحاظ سیاسی و برای بالا بردن روحیه ی امت اسلامی ایران، خیلی لازم است. عراق هم از بازسازی ماشین جنگی اش باز می‌ماند. تعیین وضعیت هم برای عراق مشکل می‌شود و همیشه در حالت پدافند باقی و ابتکار عمل در دست رزمندگان اسلام می‌ماند. ماهیت عملیات متفاوت است. گاهی برای تصرف سرزمین و یا منطقه استراتژیک و گاهی برای انهدام تجهیزات و از بین بردن نیروهای عراق است گاهی هر دو منظور را در بردارد و حتی می‌تواند یک حرکت ایذایی برای انجام یک عملیات بزرگ در منطقه ی دیگر باشد. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357