.......:
فصل دوم در آداب قیام است
و آن، چنان است که سا لک خود را حاضر در محضر حقّ ببیند و عالم را محضر ربوبیت بدانـد و
خود را از حضار مجلس و مقیم بین یدى اللَّه محسوب کند، و عظمت حاضر و محضر را به قلب
برساند و اهمیت مناجات با حق تعالى و خطر آن را به قلب بفهماند؛ و با تفکّـر و تـدبر، قبـل از
ورود در صلاة، قلب ر ا حاضر کند و به او بزرگى مطلب را بفهماند و آن را ملتزم کند بـه خـضوع
و خشوع و طمأنینه و خشیت و خوف و رجا و ذلّ و مسکنت تا آخر نماز . و با قلب مشارطه کند
که از این امور مراقبت و محافظت کند، و تفکّر و تدبر در احوال بزرگـان دیـن و هادیـان سـبل
کند که براى آنها چه ح الاتى دست مى داده و آنها چه معامله اى با مالک الملوك مى کردند؛ و از
احوال ائمه هدى سرمشق اتخاذ کند و تأسى به آن بزرگواران کند و از تاریخ بزرگان دین و ائمه
معصومین اکتفا به سال و روز وفات و تولّد و مقدار عمر شریف و امثال ایـن امـور، کـه چنـدان
فایده بزرگى ندا رد، نکند؛ بلکه عمده سیر او در سیر و سلوك ایمانى و عرفـانى آنهـا باشـد، کـه
معاملات آنها در عبودیت چه بوده و در سیر الى اللَّه چه مشیى داشتند و مقامات عرفـانى آنهـا،
که از کلمات معجز آیات آنها به دست مىآید، چه اندازه بوده .
افسوس که ما اهل غفلت و سکر طبیعت و م غروران بى مایه در تمام امور دست نـشانده شـیطان
پلید هستیم و هیچ گاه از خواب گران و نسیان بـى پایـان بیـرون نمـى آیـیم؛ و اسـتفادت مـا از
مقامات و معارف ائمه هدى علیهم السلام به قدرى کم و ناچیز است که به حساب درست نیاید؛
و از تاریخ حیات آنها به قشر و صورت اکتفا کرد یم و از آنچه غایت بعثت انبیـاء علـیهم الـسلام
( است بکلّى صرف نظر کرده و در حقیقت مشمول مثل معروف استَسمنَ ذا ورمٍ 225 .(هـستیم .
و ما اکنون در این مقام بعضى از روایاتى که در این باب وارد است ذکر مى کنیم شـاید بعـض از
اخوان مؤمنین را تذکّرى حاصل آید . و الحمد للَّه و له الشّکر . عن محمد بن یعقوب باسناده عـن
ابى عبد اللَّه علیه السلام، قال : کانَ على بنُ الْحسینِ علیهما السلام اذا قام الى الصلاةِ، تَغَیرَ لَونُه .
فاذا سجد لَم یرفَع رأْسه حتّى یرْفَض عرَقاً(226 .(
و باسناده عنه علیه السلام، ق ال: کانَ ابى یقولُ کانَ على بنُ الحسینِ اذا قـام الـى الـصلاةِ، کَأَنَّـه
ساقُ شَجرٍ لا یتَحرَّكمنْه شَى ) ء الّا ما حرَّکَت الرّیح منْه 227 .(
و عن محمد بن على بن الحسین فى العلل باسناده عن ابان بن تَغْلب قالَ : قُلْت لابى عبـد اللَّـه
علیه السلام : انّى رایت على بنَ الحسینِ اذا قام الى الصلوةِ، غَشى لَونَه لَونٌ آخَرُ . فقال لـى : و اللَّـه
( انَّ على بنَ الْحسینِ کانَ یعرِف الِّذى یقوم بینَ یدیه 228 .(
و عن السید علّى بن طاوس فى فَلاح السائل فى حدیث،فَقالَ اب و عبد اللَّه علیـه الـسلام : لا تَـتم
الصلاةُ الّا لذى طُهرٍ سابغٍ و تَمامٍ بالغٍ غیرِ نازغٍ و لا زائغ، عرَف فَوقَف ،و اخْبت فَثَبت فَهـو واقـف
بینَ الْیأْسِ و الطَّمعِ و الصبرِ و الجزَعِ کَأَنَّ الْوعد لَه صنع و الوع ید بِه وقَـع؛ یـذلُّ عرْضَـه و یمثِّـل
عرْضَه؛ و بذَلَ فى اللَّه المهجۀَ، و تَنَکَّب الَیه الْمحجۀَ غَیرَ مرْتَغمٍ بِارتغـامٍ؛ یقْطَـع علائـقَ الْاهتمـامِ
بِعینِ منْ لَه قَصد ،و الَیه وفَد و منْه استَرْفَد . فاذا اتى بذ لک ،کانَت هى الصلاةُ الَّتى بها امرَ و عنها
اخْبِرَ. و انَّها هى الصلاةُ الَّتى تَنْهى عنِ الْفَحشاءو المنْکَرِ ... ( الحدیث 229 .(
و عن محمد بن یعقوب باسناده الى مولانا زینِ العابِدین علیه السلام انَّه قال : و اما حقُوقُ الصلاةِ،
فَأَنْ تَعلَم انّها وِفَادةٌ الى اللَّه و انَّک فیها قائم بینَ یدىِ اللَّه . فَاذا علمت ذلک ،کُنْت خَلیقًا انْ تَقوم
فیها مقام الْعبد الذَّلیلِ الرّاغبِ الرّاهبِ الخائف الرّاجِىِ الْمسکینِ المتَضَرَّعِ المعظمِ مقام منْ ی قـوم
بینَ یدیهبالسکونِ و الْوقارِ و خُشوعِ الاطْراف و لینِ الْجناحِ و حـسنِ المناجـات لَـهفـىِ نَفْـسه و
( الَّطَلبِ الیه فى فکاك رقَبته الَّتى احاطت به خطیئته و استهلکتها ذنوبه، و لا قوة الا باللَّه 230 .(
و عن النّبى صلى اللَّه علیه و آله: ( اعبد ربک کَانَّک تَراه؛ فان لَمتَکُنْ تَراه ،فَانّهیرْاك 231 . (
و عن فقْه الرضا علیه السلام : فَاذا اردتانْ تَقُوم الى الصلاةِ، فَلا تَقُم الَیها متَکاسلًا و لا متَناعساً و
لا مستْعجِلًا و لا متَلاهیاً؛ و لک نْ تأْتیهـا علـى الـسکونِ والوقـارِ و التُّـؤَدةِ . و علَیـک بالخُـشوعِ و
الخُضوع متَواضعاً للَّه عزَّ و جلَّ متَخاشعاً؛ علَیک الخَشْیۀَ و سیماء الخَوف راجِیاً خائفًـا بِالطُّمأْنینَـۀِ
.......:
على الْوجلِ والْحذَرِ؛ فَقف بینَ یدیه کالْعبد الآْبِقِ المذْنبِ بینَ یدى مولاه . فَصف قَدمیک ،و انْصب
نَفْسک؛ و لا تَلْتَفت یمیناً و شـمالًا؛ و تَحسبکَانَّـک تَـراه؛ فَـانْ لَـم تَکُـنْ تَـراه ،فَانَّـه یـراك ...
( الحدیث 232 .(
و فى عدة الداعى : روِى انّ ابراه یم علیه السلام کانَ یسمع تَأَوهه على حد میلٍ، حتّى مدحه اللَّـه
بِقَوله :انّ ابراهیم لَحلیم اواه منیب . و کانَ فى صلاته یـسمع لَـه ازیـر کَـازیرِ الْمرْجـلِ . و کَـذلک
یسمعمنْ صدرِ سیدنا رسولِ اللَّه صلى اللَّه ع لیه و آله مثْلُ ذلک . و کانَت فاطمـۀُ علیهـا الـسلام
( تَنْهج فى الصلاةِ منْ خیفَۀِ اللَّه 233 .(الى غَیرِ ذلک من الاخبار .
و در این موضوعات اخبار شریفه بیش از این است که در این مختصر بگنجد . و تفکر در همـین
چند حدیث نیز براى اهل تذکر و تفکر کفا یت مى کند- هم راجع به آداب صوریه و هم راجع به
آداب قلبیه و معنویه و کیفیت قیام بین یدى اللَّه .
قدرى تفکر کن در حالات علىبن الحسین، و مناجات آن بزرگوار بـا حـضرت حـق، و دعاهـاى
لطیف آن سرور که کیفیت آداب عبودیت را به بندگان خـدا تعلـیم مـى کنـد . مـن نمـى گـویم
مناجات آن بزرگواران براى تعلیم عباد است، زیرا که این کلام بى مغـز بـاطلى اسـت کـه صـادر
شده از جهل به مقام ربوبیت و معارف اهل البیت؛ خوف و خشیت آنها از همه کس بیشتر بـوده
و عظمت و جلال حق در قلب آنها از هر کس بیشتر تجلّى نموده؛ لکن مى گـویم بایـد بنـدگان
خدا از آنه ا کیفیت عبودیت و سلوك الى اللَّه را تعلّم کنند، وقتى ادعیه و مناجـات هـاى آنهـا را
مىخوانند لقلقه لسان نباشد، بلکه تفکر کنند در چگونگى معامله آنها بـا حـق و اظهـار تـذلّل و
عجز و نیاز نمودن آنها با ذات مقدس .
و لَعمرِ الحبیبِ که جناب على بن الحسین از بزرگتر ین نعمتهایى است که ذات مقدس حـق بـر
بندگان خود به وجودش منّت گزارده و آن سرور را از عـالم قـرب و قـدس نـازل فرمـوده بـراى
( فهماندن طرق عبودیت به بندگان خود و لَتُسئَلُنَّ یومئذ عنِ النَّعـیم 234 .(و اگـر از مـا سـؤال
شود که قدر این نعمت را چرا ندانستید و استف ادت از این بزرگوار چرا نکردیـد، جـوابى نـداریم
جز آنکه سر خجلت به پیش افکنیم و به نار پشیمانى و تأسف بسوزیم؛ و در آن وقت پـشیمانى
نتیجه ندارد
#آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰 وقتی هنوز #ولی_فقیه لب باز نکرد...
💠 ملت ایران سالهاست که جایگاه و اهمیت نظام و جمهوری اسلامی را می داند ، چون در پیروزی و استقرار و تثبیت و رشد آن نقش مهم داشتند و در این سالها به چشم خود رشد کردن آن نهال کوچک را که الان به یک درخت تنومند تبدیل شده است را دیده اند ، برای آن خون داده اند ، عزیز از دست داده اند ، سختی ها تحمل کرده اند ، برای سربلندی آن در خطرات و فتنه ها دست ها به دعا برداشتند ، ختم قرآن ها برداشته اند ، شب بیداری ها کشیدند و...
👈 پس معلوم و طبیعی هست این مردم وقتی خطری احساس کنند پای صحنه بیایند و دفاع خود از این نظام را قوت ببخشند.
✅ اما نکته مهم ماجرا اینجاست که مردم عزیز ما سالهای سال است خودشان وقتی خطر را احساس می کنند به صورت خودجوش بدون دستور #امام_جامعه وارد صحنه می شوند و با راهپیمایی های قدرت مندانه خود بساط فتنه گران را در هم می پیچند.
👈 این قضیه برای الان نیست ، سال 76 هم که آیت الله منتظری آن سخنرانی موهن و توهین آمیز علیه رهبری را در 13 رجب ایراد کرد ، مردم قدردان ایران برای دفاع از رهبری به خیابان ها آمدند ، سال 78 و 5 روز بعد فتنه 18 تیر ، باز این مردم بودند که خودجوش وارد صحنه شدند ، فتنه روز #عاشورا سال 88 را فراموش نکردیم که خود مردم وارد صحنه شدند و حماسه عظیم 9 دی را به وجود آوردند، برخی شهرها مثل تبریز هم 8 دی به خیابان ها آمده بودند.
👈 فتنه دی 96 ، آبان 98 و این فتنه چند روزه هم باز شاهدی هست بر بلوغ فکری و بصیرتی مردم که بدون درخواست رهبری وارد صحنه شدند.
👈 دشمن حقیر باید بداند این ملتی که هنوز #ولی_فقیه آن دهان باز نکرده این چنین خروشیدند ، اگر رهبرش دستور و فرمان دهد چه می کنند...
⬅️ این خروش پرصدای مردم خود جوابی محکم است به آن افرادی که مردم را مخالف نظام و برگشته از آرمان های انقلاب می دانند ، دشمن نمی فهمد و نخواهد فهمید همان مردمی که با صدای بلند به گرانی ها و تبعیض ها و حقوق کم و... به دولت اعتراض دارند ،با صدای به مراتب بلند تر و رساتر از نظام و حکومت دفاع می کنند و اعتراض آنها فقط اعتراض است ، نه اغتشاش و براندازی .
🔰 ما به حرف رهبری عزیزمان ایمان داریم که این ملت را دارای آینده روشن می داند و با یقین هم از این آینده قطعی سخن می گوید ، این آینده دور نیست ، در همین نزدیکی هاست و ملت قهرمان ایران با بصیرت و رشد فکری ای که از خود نشان دادند قطعا به آن دست پیدا خواهند کرد.
👈 نوجوانان و جوانان امروز هم تلاش خود را مضاعف کنند تا در عرصه #علم و #رسانه خود را قوی کنند و در رشد این نظام نقش اساسی ایفا کنند. هرچه قدر علم شما بالاتر برود دست شما قدرتمندتر است و بهتر می توانید برای نظام و اسلام کار کنید. ان شالله
✍️ احسان عبادی
🔰خطاب به #شهاب_حسینی و برخی کم اطلاع ها از اسلام
💠 ادعا نمودید شیوه پیامبر(ص) و امیرالمومنین (ع) و دیگر ائمه (ع) رحمت و مهربانی بود و برخورد قهر آمیز #جمهوری_اسلامی با معترضین طبق سیره اهل بیت نیست !
👈 البته آقای حسینی ارادت خودش به کشور را قبلا نشان داده است و ما ایشان را در صف ضدانقلاب نمی بینیم و معتقدیم تحت تاثیر جو روانی این حرفها را زده اند ، اما بحث ما روی آن مثلا روحانیونی است که لباس پیامبر بر تن دارند اما حرفهایی می زنند که نشان می دهد نه تاریخ اسلامی خوانده اند و نه با مبانی آشنائیتی دارند.
1️⃣ اگر می خواهید دوران زندگی اهل بیت (ع) را با #جمهوری_اسلامی مقایسه کنید ، باید زمانی را مثال بیاورید که اهل بیت دارای حکومت بودند ، این یعنی زمان پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) و البته دوران بسیار کوتاه امام حسن (ع).
2️⃣ بنده از این عزیزان سوال می کنم آیا برخورد پیامبر (ص) با پیمان شکنان بنی قریظه یهود و اعدام حدود 700 الی 900 نفر از سران آنها در یک روز ، برخورد مهربانانه بود یا قاطعانه و سخت ؟؟؟؟
👈 بنی قریظه ای که پیمان شکنی کردند ، وقتی اسلام درگیر جنگ خندق بود ، از پشت به اسلام حمله کردند و به زنان و کودکان مسلمان حمله بردند و ایجاد رعب و وحشت در جامعه اسلامی کردند ، برخورد قاطع پیامبر با این جماعت چگونه بود ؟ اینها را نخواندید و ندیدید؟
3️⃣ آیا نخواندید که حضرت علی (ع) در روز جنگ نهروان حدود 4 هزار خوارجی را از بین برد ؟ آنها همه سر به سجود و آیه خوان و اهل نماز شب و روزه همیشگی بودند ، باور کنید اگر شماها در آن زمان بودید به همین کار حضرت اعتراض می کردید که چرا این همه نمازشب خوان و قاری قرآن را کشتی ؟؟؟ !!!
👈 حضرت علی تا جای ممکن با خوارج مدارا کرد ،اما وقتی دید آنها به شهرها و محله های مسلمین حمله می کنند و امنیت جامعه را به خطر می اندازند و به اندک بهانه ای مسلمین را می کشند که داستان ابن خباب و همسر حامله اش مشهور است در این مورد ، سکوت را جایز ندانستند و با تمام قوا به این شورشی های اغتشاش گر حمله بردند و آن چنان قاطع برخورد کردند که کمتر از 10 نفر این خوارج زنده ماندند !!!!
👈 آقای حسینی و برخی روحانیون بی اطلاع به ما جواب دهند این رفتار حضرت علی مهربانانه بود یا قاطعانه و سخت؟؟؟
3️⃣ بارها در تاریخ آمده که هم شخص پیامبر(ص) و هم امیرالمومنین (ع) در بازار یا در ملاء عام جلوی چشم همه ، مجرمین را تعزیر و تنبیه کردند و حدود الهی بر آنها جاری کردند ، آیا این برخورد این عزیزان مهربانانه بود یا قاطعانه و سخت ؟؟؟
4️⃣ در جنگ بدر که پیامبر(ص) مشرکین اسیرشده زیادی را با گرفتن فدیه و یا تعهد به سوادآموزی به مسلمین آزاد کرد ، دو نفر از معروف ترین آنها نضربن حارث و عقبة بن ابى معیط که با جنگ روانی و تبلیغات منفی علیه اسلام ، دیگران را به جنگ علیه اسلام تشویق کردند #اعدام کرد و به هیچ عنوان به آنها تخفیف نداد ، چون مسبب و زمینه ساز جنگ علیه مسلمین بودند.
5️⃣ در قوانین فقهی ما که از کلام معصوم و همچنین آیه #قرآن گرفته شده است مجازات کسانی که امنیت جامعه را به هم می زنند و با سلاح به جان مردم می افتند ، #اعدام لحاظ شده است .
👈 آقای حسینی و برخی روحانیون بی اطلاع به ما جواب دهند این قوانین اسلام مهربانانه است یا قاطعانه و سخت؟؟؟
❇️ آقای حسینی عزیز و برخی هم لباسهای روحانی بنده ، مشکل شما عزیزان این است که اسلام را یک بعدی و یک زاویه ای دیده اید و روی دیگر زندگی معصومین را اصلا نخوانده اید.
👌آقای حسینی عزیز ، قطعا طبق فرمایش شما حکومت باید صدای معترضین را بشنود ، این حق مردم است که در برابر نواقص به حکومت اعتراض کنند و حکومت هم وظیفه دارد به سوالات مردم پاسخ بگوید ، این را همه قبول دارند ، 👈👈 اما در همه جای دنیا به کسانی که به اموال عمومی آسیب می زنند و با کارهای خودشان امنیت جامعه را مختل می کنند ، آشوبگر و اغتشاش گر می گویند ، نه معترض ، و برخورد با آشوبگر هم در هر جای دنیا سخت و قاطعانه است.👉👉
⬅️ پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) همواره در حکومت خودشان تا جای ممکن نهایت مدارا و مهربانی را لحاظ می کردند و تا جای ممکن سعی می کردند از در دوستی وارد شوند اما وقتی خود برخی افراد و گروه ها از این فرصت ها سوء استفاده می کردند و نه تنها بیدار نشدند بلکه امنیت جامعه را هم به اختلال کشاندند ، آن وقت همین حضرات مهربان ، با شدیدترین و قاطعانه ترین روش با آنها برخورد می کردند.
👈 پس آقای حسینی عزیز و برخی روشنفکرنماها و روحانیون بی اطلاع ، بدانید هر برخورد سخت و قاطعی ، رفتار اموی و عباسی نیست !!!
✍️ احسان عبادی
🌀 تکرار تاریخ 1439 سال قبل !!!
✅ 1439 سال قبل یعنی سال پنجم هجری ، مشرکین قریش با دیگر احزاب از جمله کفار و یهود دست به دست هم دادند و همدل شدند برای شکست مسلین و آن جنگ به نام #احزاب معروف شد.
👈 حزب ها و گروه های مختلفی که فکر می کردند این بار کار اسلام تمام است ، علیرغم تمام اختلافاتی که با هم داشتند ، هم دست شدند تا اسلام را شکست دهند .
👈 اما با یاری خدای متعال و حفر خندق ، این احزاب زمین گیر شدند و نتوانستند به هدف خود برسند ، بزرگ آنها عمروبن عبدود هم توسط امیرالمومنین (ع) به هلاکت رسید.
👈 حال امروز و در سال 1444 قمری ، دوباره این مشرکین و کفار و یهود و سلطنت طلب ، فرقه رجوی و دیگر احزاب دست به دست هم دادند تا به خیال خود این بار دیگر طومار #جمهوری_اسلامی را در هم بپیچند ، اما خودشان در هم پیچیدند و حتی کار به دعواهای خشن بین خودشان هم رسید !
🌀 امروز به چشم خود #جنگ_احزاب را دیدیم ، در واقع تمامی فتنه ها علیه این نظام در این 44 سال ، به نوعی #جنگ_احزاب بود ، چون در تمامی فتنه ها ، همه این احزاب دشمن با هم دست به یکی شدند و همه آنها هم با هم به شکست رسیدند !!!
🔸 و مکروا مکرالله و الله خیرالماکرین 🔸
✍️ #استاد_احسان_عبادی
🔰سیاست همراه دیانت🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پاسخی کوتاه به دو شبهه ای مهم علیه پیامبر
سن حضرت خدیجه(س) و عایشه هنگام ازدواج با پیامبر(ص) ، واقعیت یا دروغ⁉️
آیا واقعا حضرت خدیجه در زمان ازدواج 40 ساله بود⁉️
آیا واقعا جناب عایشه در زمان ازدواج 6 ساله بود 😳⁉️
آیا نعوذبالله پیامبر هوسباز بود⁉️
🎤 پاسخی کوتاه و عالی را همین الان ببینید
🔰 نشر این کلیپ در فضای مجازی و مخصوصا اینستاگرام فراموش نشه
#نقدی_بر_نقداسلام
مشاهده+دانلود+کیفیت های مختلف آپارات
🗣 #استاد_احسان_عبادی ( #کلیپ )
31.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 اکر می خواهید #ایران ما دوباره دچار اعتشاشات نشود ، حتما این فیلم را ببینید.
🔰 دهه نودی های امروز ، چندسال دیگر وارد مدارس یا دانشگاه می شوند .برای آنها چه کرده ایم ؟
👈 آن دهه هشتادی ای که وارد دانشگاه شده یا قصد ورود دارد را با چه برنامه ای باید جذب کرد ؟
👌 ویژگی مهم #معلم و #استاد در #تراز_انقلاب چیست ؟
👈 دیدن فیلم در آپارات با کیفیتهای بهتر 👈 اینجا
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی ( از اساتید مهدویت کشور و مدرس علوم حدیث و تاریخ )
⬅️⬅️ امروز یکی از مهمترین وظایف نیروهای انقلابی پر کردن سنگر معلمی مدارس و استادی دانشگاه است ،خلاء بزرگی که باید جبران شود ➡️➡️
🔰سیاست همراه دیانت🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️روبوسی کیارستمی با نامحرم
فیلم فوق رو ببینید👆👆👆
بعد این تحلیل رو بخونید👇👇👇
ببینید دوستان منظور رهبری از این صحبت به آقای ضرغامی این نیست که محرم و نامحرم رعایت نشه و یا اینکه اصلا کیارستمی خوب کرده رفته با خانم نامحرم روبوسی کرده !!! نه منظور این نیست !!!
بلکه حرف اینه که یه اشتباه رو خیلی بزرگ نکنید و کش ندید ...
حضرت آقا میفرمایند که حالا ما بچه حزب اللهی ها تو این دست مجالس نمیریم و اتفاقی برامون پیش نمیاد ولی خب کسی مثل ایشون ممکنه جایی بره که همچین اتفاقی براش بیفته و از سر سهو باشه نه عمد
حالا حرف اینه که تذکر بدید و تمام و دیگه کشش ندید و بزرگش نکنید
دقیقا مثل حرفی که یکی از روحانیون اهل سنت نسبت به یکی از ائمه گفت که خب بالاخره ما جواب مستدل دادیم و برخوردی هم شد اما دیگه کش دادنش و بزرگتر کردنش بدتره و باعث میشه یه حرف کوچیک تو یه جا توسط یه کی اینقدر بزرگ و مهم بشه که اصلا کل امنیت مملکت اسلامی به خطر بیفته که این غلطه
اشتباه های این چنینی مثل کار آقای کیارستمی تذکر گرفت و رفت و تموم شد و وظیفه امت حزب الله کش دادن و هم زدن این آش نیست !!!!!!!
✍ #استاد_احسان_عبادی
💠 #روشنگری_مهم
🔰 نیروی انتظامی و بسیج در هر اغتشاشی تا جای ممکن دست به سلاح نمی برند اما اگر در جایی مجبور به استفاده از سلاح شوند ، از سلاح با #گلوله_پلاستیکی استفاده می کنند که فقط درد دارد اما زخمی نمی کند .
👈👈 اما اگر مشاهده کردید با سلاح و #گلوله_جنگی مشغول تیراندازی هستند شک نکنید که در حال دفاع از یک مکان بسیار مهم و حساس هستند که در هر کشوری برای چنین مکان هایی حق تیر داده می شود.
⬅️ یکی از این مکان ها پایگاه های بسیجی هست که در آن #سلاح_جنگی وجود دارد .
👈 تصویری که مشاهده می کنید تصویر معروفی هست که در سال 88 با ضریب بالا نشر داده شد ، البته کلیپش هم موجود است ، می گفتند بسیج در حال تیراندازی به مردم است ! اما اصل قضیه چه بود ؟
👈 این مکان یک پایگاه بسیج در تهران بود که بالای 150 عدد سلاح جنگی با گلوله در آن بود ، اغتشاش گران که این را خوب می دانستند در حال حمله به آنجا و تصرف آن بودند .
◀️ شما فقط یک لحظه فکر کنید آنجا با این همه سلاح جنگی در اختیار اغتشاش گران آَشوبگر و عده ای از افراد هیجانی تحت تاثیر جو روانی قرار گرفته می افتاد ، آن وقت چه کشت و کشتار عظیمی راه می افتاد ؟؟؟؟
👈 در اینجا آن بسیجی ها حق تیر پیدا کردند که بتوانند از کمر به پائین افرادی که قصد بالا آمدن از دیوار یا افرادی که در حال شکستن درب بودن را بزنند تا جلوی تصرف آن اسلحه خانه گرفته شود.
⬅️ دیشب هم وزیر کشور به این مورد اشاره کردند که عده ای کشته شدگان از کسانی بودند که قصد حمله به مراکز حساس را داشتند.
👌 اگر کلیپی دیدید که با سلاح جنگی کسی در حال تیراندازی هست ، بدانید قضیه از چه قرار است
توصیه هایی برای سال جدید تحصیلی.MP3
7.44M
🔰 توصیه هایی کوتاه برای قوی شدن در سال تحصیلی جدید
💠 توصیه به عزیزان مدرسه ای
✅ توصیه به عزیزان دانشگاهی
🌀توصیه به عزیزان طلبه
🎤 #استاد_احسان_عبادی
👌 حتما گوش دهید ، سعی کرده ایم حاصل تجربیات خود را از تحصیل در این سه مقطع خدمت شما بگوئیم، اگر خواهان قوی شدن هستید بسم الله
👈 مخصوصا افرادی که در دانشگاه ها و حوزه های قوی نیستند اما دوست دارند قوی شوند گوش دهند
🔰سیاست همراه دیانت🔰
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت 🔹 چند دقیقه با #حکومت اسلامی ⬅️ قسمت نوزدهم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥با زور نمیشه هیچ خانمی را به #حجاب تشویق کرد...🎙دکتر رفیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥درباره قانون #حجاب در کشورمون...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥این چادری که رو سر خواهرامونه...🎙کربلایی حسین طاهری
#حجاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شبهه ۱۰۴۴
مقایسهی قانون حجاب با قانون برده داری
وقتی میگی باید به قانون حجاب احترام گذاشت، میگن بردهداری هم قانون بود! هر قانونی را که نمیشه قبول داشت. چی جواب بدیم؟
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: از نشانه هاى توجه اسلام به حجاب اين است كه زينت كردن و استفاده از زيورآلات در حال احرام، بر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ماجراى چسبيدن دست زن و مرد نامحرم در حال طواف
زنى دوركعبه طواف مى كرد و مردى نيز پشت سر آن زن مى رفت. لحظه اى آن زن بازوى خود را از چادر بيرون آورد تا كعبه را لمس كند. ناگهان آن مرد دستش را دراز كرد و روى بازوى زن گذاشت. خداوند دست آن مرد را به بازوى زن چسباند. مردم ديدند و ازدحام كردند، چنان كه راه عبور بسته شد. كسى را نزد امير مكه فرستادند و امير مكه فقها و علما را حاضر كرد و آنها فتوا دادند كه بايد دست مرد را ببرند؛ زيرا آن مرد مرتكب گناه شده است. امير مكه كه از فتواى علماى مكه قانع نشده بود، گفت: «آيا در اينجا از خانواده پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) كسى هست؟ » گفتند: «بله، حسين بن على (عليه السلام) اينجاست».
امير مكه كسى را نزد امام حسين (عليه السلام) فرستاد. امام حسين (عليه السلام) تشريف
آوردند. به آن حضرت عرض كردند: «اى فرزند رسول خدا! حكم خدا درباره اينها چيست؟ »
امام حسين (عليه السلام) رو به كعبه ايستادند و دست هايشان را بلند كردند.
آن گاه مدتى مكث فرمودند و دعا كردند. سپس به طرف زن و مرد رفتند و دست آن مرد را از بازوى آن زن جدا كردند. امير مكه عرض كرد: «اى حسين! آيا اين مرد را براى كارى كه از او سر زده است، مجازات نكنيم؟ » حضرت فرمود: «نه».
گويند آن مرد همان شتربانى است كه در كربلا دست امام حسين (عليه السلام) را قطع كرد و اين گونه لطف آن حضرت را پاسخ داد. [۱]
----------
[۱]: شجره طوبي، حا، عين، ص۴٢٢.
#راهکار تقویت فرهنگ حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
۶۹- شکیبایی مادرانه
یکی از اصحاب بزرگ پیغمبر صلی الله علیه و آله به نام ابوطلحه پسری داشت که بسیار مورد محبت او بود. اتفاقا سخت بیمار شد. مادر آن پسر همین که احساس کرد نزدیک است بچه از دنیا برود ابوطلحه را به بهانه ای نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله فرستاد. پس از اینکه ابوطلحه از منزل خارج شد طولی نکشید که بچه از دنیا رفت. امّ سلیم مادر، جسد فرزندش را در جامه ای پیچید و در گوشه اتاق گذاشت و به اعضای خانواده سفارش کرد که به ابوطلحه خبر مرگ بچه را نگویند سپس غذای مطبوعی تهیه نمود و خود را با عطر و وسایل آرایش آراست و برای پذیرایی شوهرش آماده شد.
هنگامی که ابوطلحه به خانه آمد پرسید: حال فرزندم چگونه است؟ زن گفت: استراحت کرده.
سپس ابوطلحه گفت: غذایی هست بخوریم؟ امّ سلیم فوری برخاست و غذا را آورد پس از صرف غذا خود را در اختیار ابوطلحه گذاشت و با وی همبستر شد. در این حین به وی گفت: ای ابوطلحه! اگر امانتی از کسی نزد ما باشد و آن را به صاحبش
باز گردانیم، ناراحت میشوی؟
ابوطلحه: سبحان الله! چرا ناراحت باشم. وظیفه ما همین است.
زن: در این صورت به تو میگویم پسرت از طرف خدا نزد ما امانت بود که امروز او امانت خود را باز گرفت.
ابوطلحه بدون تغییر حال گفت: اکنون من به صبر شکیبایی از تو که مادر او بودی سزاوارترم. آن گاه ابوطلحه از جا حرکت کرد و غسل نمود و دو رکعت نماز خواند. پس از آن محضر پیغمبر صلی الله علیه و آله رسید و داستان همسرش را به عرض پیامبر صلی الله علیه و آله رساند.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: خداوند در فرزند آینده تان به شما برکت دهد. سپس فرمود:
- سپاس خدای را که در میان امت من زنی همانند زن بردبار بنی اسرائیل قرار داد.
از حضرت سؤال شد شکیبایی آن زن چگونه بود؟
فرمود: در بنی اسرائیل زنی بود که دو پسر داشت. شوهرش دستور داد برای مهمانان غذا تهیه کند غذا آماده شد و مهمانان آمدند بچهها مشغول بازی بودند که ناگهان هر دو به چاه افتادند زن نخواست آن مهمانی به هم بخورد و مهمانان ناراحت شوند جنازه بچهها را از چاه
بیرون آورد و در پارچه ای پیچید و در کنار اتاق گذاشت پس از رفتن مهمانها خود را آرایش کرد و برای همسرش آماده شد پس از فراغت از بستر، مرد پرسید: بچهها کجایند؟ زن گفت: اتاق دیگرند.
مرد بچهها را صدا زد ناگهان آن دو کودک زنده شده و به سوی پدر دویدند زن که این منظره را دید گفت:
- سبحان الله! به خدا سوگند این دو کودک مرده بودند و خداوند به خاطر شکیبایی و صبر من آنها زنده کرد. [۱]
----------
[۱]: بحار: ج ۸۲، ص ۱۵۰.
جلد ۲
📚داستانهای بحار الانوار
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: داعی- داعی خشک و جامد و متعصّب و جاهل نمی باشم خیلی ممنون میشوم که اگر لغزشی در گفتارم ظاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا