.......:
حقوق مؤمن
حسن بصری امام زین العابدین را دید، امام به او فرمود: ای حسن! هرکس به تو احسان میکند اطاعت نما، و اگر اطاعتش نمی کنی دستورش را نافرمانی نکن و اگر دستورش را نافرمانی میکنی روزی او را نخور، اگر وی را نافرمانی کردی و روزیش را خوردی و در خانه اش نشستی، جوابی برای او بیاب.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 17 💠 جلسه 7️⃣1️⃣ ( مبانی مشروعیت حکومیت / قسمت اول ) 🎤 #ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
45.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 18
💠 جلسه 8️⃣1️⃣ ( مبانی مشروعیت حکومیت / قسمت دوم )
🎤 #استاد_احسان_عبادی
🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است
👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ام را ابلاغ كرد. على (عليه السّلام) فرمود: سبحان الله، چيزى را ادعا كرده كه شايستۀ آن نيست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عكس العمل على (عليه السّلام) و سرشناسان اصحاب در برابر غصب خلافت
اشاره
اميرالمؤمنين على (عليه السّلام) و برخى از بزرگان اصحاب، (همان گونه كه گذشت) گذشته از مقاومت اوليه در برابر توطئۀ سقيفه و به رسميت نشناختن آن، اقدامات ديگرى نيز انجام دادند كه به آن مى پردازيم:
اقدام اميرالمؤمنين (عليه السّلام)
پس از غصب خلافت، چند شب على (عليه السّلام)، همسرش حضرت فاطمه (سلام الله عليها) را بر مركبى سوار مى كرد و دست حسن و حسين (عليهماالسّلام) را مى گرفت و درِ خانه هاى مسلمانان به ويژه انصار را مى زد و از آنان براى مقابله با غاصبان و احقاق حق خود استمداد مى كرد. حضرت فاطمه (سلام الله عليها) نيز آنها را به يارى على (عليه السّلام) فرا مى خواند؛ اما آنها در جواب مى گفتند: اى دختر پيغمبر! كار بيعت تمام شده است. اگر پسر عمويت پيش از ابوبكر از ما بيعت مى خواست، جز او كسى را نمى پذيرفتيم. على (عليه السّلام) هم مى فرمود: شما انتظار داشتيد پيكر پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) را بدون غسل و كفن و دفن، رها كنم و براى حكومتى كه از او باقى مانده، نزاع مى كردم؟!
در منابع سنى آمده است كه على (عليه السّلام) يك شب همراه با فاطمه (سلام الله عليها) و حسنين (عليهماالسلام) به در منزل اصحاب پيغمبر رفت و آنان را به يارى خود فرا خواند. آنان نيز قول دادند تا فردا همه با سرهاى تراشيده آن حضرت را يارى كنند. اما هنگام عمل به وعده، فقط سلمان و ابوذر و مقداد حاضر شدند و عمّار نيز با تأخير خود را رساند. على (عليه السّلام) كه چنين ديد، فرمود: مردمى كه در اجراى فرمان من حاضر به تراشيدن سر خود نيستند، چگونه براى بازپس گيرى خلافت به ميدان خواهند آمد؟
معاويه نيز به هنگام سركشى در برابر خلافت اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، در نامه اى به آن حضرت به اين موضوع اشاره كرده و مى نويسد: «گويى همين ديروز بود كه پرده نشين خانۀ خود را سوار الاغى كردى در حالى كه دو دستت ميان دست هاى فرزندانت حسن و حسين بود، روز بيعت با ابوبكر به در خانۀ يكايك اهل بدر و سابقين اسلام رفتى و آنها را به بيعت با خود فرا خواندى. با همسر و دو فرزندت به آنان التماس كردى
و درخواست نمودى تا از يار رسول خدا (ابوبكر) دست بردارند، ولى به غير از چهار، پنج نفر كسى خواستۀ تو را اجابت نكرد... » [۱] .
امام باقر (عليه السّلام) مى فرمايد: موقعى كه مردم با ابوبكر بيعت كردند (و حاضر نشدند على را يارى كنند و آن حضرت بدون ياور ماند)، اميرالمؤمنين (عليه السّلام) از ادّعاى خلافت دست برداشت. چرا كه بيم داشت مسلمانان يك باره به سوى بت پرستى باز گردند و نداى حق «لا إله الا الله» و «محمد رسول الله» فراموش گردد... ؛ على (عليه السّلام) از آن رو در برابر آنها قيام نكرد كه ياور نداشت. [۲]
اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در خطبه اى پيرامون عكس العمل در برابر غصب خلافت، پس از در خواست صبر و شكيبايى بر اين مصيبت بزرگ، مى فرمايد: «... نگريستم و انديشيدم، ديدم به غير از خاندانم كسى براى من باقى نمانده است، راضى نشدم كه آنها كشته شوند. پس آب را در حالى كه استخوان در گلو داشتم، نوشيدم، و براى فرو نشاندن خشم به چيزى تلخ تر از حنظل، و به تيغى برنده تر از كارد بر دل، صبر كردم» [۳] .
اميرالمؤمنين (عليه السّلام) پس از تنها ماندن، در حقيقت با عدم بيعت با ابوبكر، نامشروع بودن خلافت او را آشكار ساخت و اين نكته را به مسلمانان رساند كه خويشان و نزديكان پيغمبر اسلام به دليل عدم مشروعيت ابوبكر، از خلافت او ناراضى هستند.
----------
[۱]: . نگاه كنيد به: الامامة و السياسة، ج ۱، ص ۱۹ و تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۲۶ و شرح نهج البلاغة، ج ۲، ص ۴۷ و زندگانى اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، ص ۲۴۰ به نقل از بحار الانوار و قاموس الرجال، و عبدالله بن سبا، ج ۱، ص ۱۳۳.
[۲]: . سيرۀ علوى، ص ۲۸ به نقل از صحيح كافى، حديث ۴۴۰۷.
[۳]: . خطبۀ ۲۱۵ نهج البلاغة.
#تاریخ تشیع
✍️استاد محمد حسین رجبی
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔵 ماشین کشتاری به نام رضاخان
#شما_یادتون_نمیاد_ولی...
💠 جنایات 15 سال سلطنت #رضاخان کبیر به حدی وحشتناک و غیرقابل انکار بوده که حتی نویسندگان خارجی هم به آن اعتراف کرده اند، بطوریکه آقای کریستین دلانوآ فرانسوی در کتاب خودش نوشته:تخمین زده می شود در طول پانزده سال سلطنت رضاشاه 24 هزار نفر از میان ایلات و #روشنفکران ومخالفان رژیم کشته شده باشند.
📚منبع: کتاب ساواک/نوشته کریستین دلانوآ/ترجمه عبدالحسین نیک گهر/صفحه21
🌐
🔵 ارتش پوشالی رضاخان
#شما_یادتون_نمیاد_ولی...
💠 بعضی ها میگن #رضاخان یکی از قوی ترین و مدرن ترین ارتش های جهان رو ساخته بود، در مورد عظمت این #ارتش، جناب آقای باقر عاقلی مورخ مشهور ایرانی در کتابش نوشته:
بعد از حمله #روسها به ایران افسران از خبر آمدن آنها دچار وحشت عجیبی شده و همگی با استفاده از کامیونها و وسایل نقلیه ارتشی فرار کردند و روسها ، در تمام مسیر خود از شمال ترکمن صحرا تا گرمسار فقط با یک افسر برخورد کردند و آن هم رئیس شهربانی شاهرود بود که یک روز تمام از او بازجویی کردند که علت فرار نکردن او چیست؟
📚 منبع : کتاب رضاشاه و قشون متحد الشکل /نوشته باقر عاقلی/صفحه 750
جرعه ای از زیارت عاشورا 3.MP3
7.01M
💠 سلسله جلسات #جرعه_ای_از_زیارت_عاشورا 3
✳️ شرح معرفتی و کوتاه #زیارت_عاشورا
🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم)
🎬 جلسه 3️⃣
یکی از چرت و پرت ترین اتفاقات کارتون باب اسفنجی دریا تو خود دریا بود😐
اما باید بگم آنچنان هم این اتفاق دور از ذهن نیست و همچین چیزی واقعا وجود داره :|
عکسی که میبینین یکی از شگفت انگیز ترین کشفیات تاریخ بشر بوده.
رودخانه «سنوته آنجلیتا» به رودخانه زیر دریا معروفه و فقط غواصان حرفه ای می تونن اونجا برن.
۹۰ فوت زیر دریا غواصان با پدیده ای روبه رو شدن که شبیه یک رودخانه بود(واقعا هست) این رودخانه پر از "سولفید هیدروژن" است که از ترکیب آب شور و شیرین بوجود اومده..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیاط طبیعت
مرغ دوزنده منقار تیز خود را به جای سوزن به کار میبرد و به جای نخ از تکههای علف یا الیاف سبزیجات و تار عنکبوت استفاده میکند.
برای ساختن لانهها برگهای بزرگ را به هم میدوزد و از آنها کیسهای میسازد و ته کیسه را با پشم یا موهای نرم و علف پر میکند.
🌏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه ذره فیزیک ببینیم!🤓
🌏
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خاک بر سرت کنند حجتی! خرمشهر بودیم! بچهها، رحلها رو چیدند دور تا دور سنگر و قرآنها رو گذاشتند رو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
نمی دونید من نامحرمم؟!
شلمچه بودیم!
قیصری گفت: «همه جورش خوبه!».
صالح گفت: «نه، اسیر شدن بده!».
هر کسی چیزی گفت تا رسید به شیخ اکبر. دستاشو بالا برد و گفت: «خدایا! همهاش خوبه؛ ولی من نمیخوام توی توالت شهید یا مجروح بشم!». نزدیک اذان ظهر بود که رفتیم برای تجدیدِ وضو. دورِ تانکر آب ایستاده بودیم. حرف میزدیم و وضو میگرفتیم که خمپارهای پشتِ توالت منفجر شد و توالتو ریخت رو هم. هاج و واج، نگاهِ گرد و غبار انفجار میکردیم، که صدای جیغ و داد کسی بلند شد. دویدیم طرفِ صدا. صدای شیخ اکبر بود. از زیرِ گونیا و چوبای خراب شده توالت، داد میزد و میگفت: «آهای مُردَم! بیائیـــد کمک. نه! نه! نیایید کمک. من لُختم! خاک به سرم شد. همه جام پر از ترکش شده». از خنده ریسه رفته بودیم و شیخ اکبرِ لُخت و زخمی رو از زیر گونیا میکشیدیم بیرون، که داد زد: «نامردا ! نگاه نکنید! مگه نمیدونید من نامحرمم؟! خاک بر سرتان کنند!».
هنوز حرفش تموم نشده بود که دیگه نتونستیم بِبَریمِش. شیخ اکبرو وِلو کردیم رو زمین و حالا نخند و کی بخند. ما میخندیدیم و شیخ اکبر، دم از نامحرمی میزد. جیغ و داد می کرد که امداگر از راه رسید و رفت طرفش. شیخ اکبر گفت: «نیا! کجا میای؟!». امدادگر گفت:« چشماتو ببند تا خجالت نکِشی!» و بعد نشست کنارش.
نمی دونید من نامحرمم؟!
مجموعه اکبرکاراته
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یذره جگوار، کروکودیل و زده زیر بغلش داره میره😳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پارک گل در هوکایدو ،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپی دیدنی و آموزنده از فرار ماهی از سلف پخت و پز در ویتنام
ماهی با تلاش زیاد، خودش را به جوی آب رساند و ... بهترین مثال برای تلاش و ناامید نشدنه💪👌
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فیلم داستان زندگی (هانیکو) نوستالژی دهه شصت قسمت 29
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
79.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم داستان زندگی (هانیکو)
نوستالژی دهه شصت
قسمت 30
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: در معنای یس و این که س نام مبارک پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلم میباشد چون میدانید که
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
مراد از آلیاسین آل محمداند
پس چون س نام مبارک آن حضرت میباشد در این آیه شریفه میفرماید: سَلاٰمٌ عَلیٰ إِلْ یٰاسِینَ یعنی سلام بر آل محمّد علیهم السّلام.
حافظ- این بیاناتی است که شما میخواهید با سحر کلام اثبات نمائید و الاّ در میان علماء چنین معنائی نیامده که سلام بر آل یس باشد.
داعی- تمنی مینمایم در منفیّات بطور جزم کلامی نفرمائید بلکه بطریق تردید بفرمائید که در موقع جواب افسردگی حاصل نگردد اگر شما از کتب علمای خود بی خبرید یا باخبرید و صلاح در تصدیق نمی دانید ولی ما از کتب شما با خبر و انکار حق هم نمی نمائیم.
در کتب علمای بزرگ شما زیاد اشاره باین معنی شده است از جمله ابن حجر مکّی متعصّب در ذیل آیه سیم از آیاتی که در صواعق محرقه در فضایل اهل بیت نقل نموده نوشته است که جماعتی از مفسرین از ابن عباس (مفسّر و حبر امت) نقل نموده اند که ان المراد بذلک سلام علی آل محمد یعنی مراد از آلیاسین آل محمّدند پس سلام بر آل یس یعنی سلام بر آل محمّد و مینویسد که امام فخر رازی ذکر نموده است ان أهل بیته صلّی الله علیه و سلم یسارونه فی خمسة اشیاء فی السّلام قال السّلام علیک أیها النبی و قال السّلام علی آلیاسین و فی الصلاة علیه و علیهم فی التشهد و فی الطهارة قال تعالی طه یا طاهر و قال یطهرکم تطهیرا و فی تحریم الصدقة و فی المحبة قال تعالی قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله و قال قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودّة فی القربی [۱]
و سیّد ابی بکر بن شهاب الدّین علوی در صفحۀ ۲۴ باب اول رشفة الصادی من
بحر فضائل بنی النّبی الهادی (چاپ مطبعۀ اعلامیۀ مصر در سال ۱۳۰۳ هجری از جماعتی از مفسرین از ابن عباس و نقاش از کلبی و در ص ۳۴ از باب ۲ نیز نقل نموده که مراد از آل یس در آیه آل محمّدند و امام فخر رازی در ص ۱۶۳ جلد هفتم تفسیر کبیر ذیل همین آیه شریفه و جوهی در معنی آیه نقل نموده در وجه دوم گفته است مراد از الیاسین آل محمّد (سلام اللّه علیهم اجمعین) اند.
و نیز ابن حجر در صواعق آورده که جماعتی از مفسّرین نقل نموده اند از ابن عباس که گفت سلام علی آلیاسین سلام بر آل محمّد است.
و اما راجع بصلوات بر اهل بیت طهارت امریست مسلّم بین الفریقین حتّی بخاری و مسلم هم در صحیحین خود تصدیق دارند که پیغمبر فرمود بین من و اهل بیت من در صلوات جدائی نیندازید:
----------
[۱]: ۱) اهل بیت آن حضرت در پنج چیز با آن حضرت برابری میکنند اول در سلام فرموده سلام بر پیغمبر بزرگوار و نیز فرموده سلام بر آل یس (یعنی سلام بر آل محمد) و دوم در صلوات بر آن حضرت و بر ایشان در تشهد نماز سیم در طهارت خدای متعال فرموده است طه یعنی ای طاهر و درباره آنها آیه تطهیر را نازل فرموده و چهارم در تحریم صدقه که بر پیغمبر و اهل بیت آن حضرت صدقه حرام است پنجم در محبت که خدای تعالی فرموده بگو اگر شما دوست میدارید خدا را پس متابعت نمائید مرا تا دوست بدارد خدا شما را و درباره اهل بیت آن حضرت فرموده محمد بگو (بامت) من اجر و مزدی از شما نمی خواهم مگر دوستی ذوی القربی و اهل بیت من.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357