eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: بايد مي‌رفتم حبيب آقاجاني بعد از عمليات بيت المقدس [۴] در تبريز به عضويت رسمي سپاه در آمدم. دو ماه از عضويتم در سپاه مي‌گذشت كه تقاضاي اعزام به جبهه كردم. تقاضا براي اعزام زياد بود، بيشتر بچه‌ها مي‌خواستند بروند جبهه. به خاطر كنترل نيروهاي اعزامي و خالي نشدن واحدهاي سپاه، براي هر واحد سهميه معين كرده بودند كه در بين داوطلبين قرعه كشي مي‌شد و آنهايي كه در قرعه برنده مي‌شدند، مي‌رفتند جبهه. در قرعه كشي نام من در نيامد و بايد مي‌ماندم اما بايد مي‌رفتم، به هر شكلي كه بود. افتادم دنبال آنهايي كه بايد اعزام بشوند. تا رضايت يكي را جلب كنم و به جايش بروم، اما موفق نشدم. هيچكس قبول نكرد. از هيچ كس گلايه نداشتم فقط از شانس خودم گله مند بودم. ناصر داداشي يكي از برادران سپاه جزو اعزامي‌ها بود و از طرفي هم متأهل بود. به او متوسل شدم و صغري و كبري چيدم؛ تو متاهلي و صدها مشكل داري و... تا اينكه بزرگواري كرد و نوبتش را داد به من. حضورم در جبهه مقارن شد با عمليات و الفجر ۲ و ۴. در عمليات و الفجر ۴ فرمانده دسته بودم كه پس از تصرف تپه كله قندي كوچك مجروح شدم. از بيمارستان تازه مرخص شده بودم و با عصا راه مي‌رفتم. در واحد عمليات سپاه تبريز هنگام ظهر وضو گرفتم و رفتم نمازخانه، وقتي وارد نمازخانه شدم، چهره صميمي آقا مهدي باكري در قاب چشمانم جا گرفت. عده اي از پاسداران دورش حلقه زده بودند و آقا مهدي برايشان صحبت مي‌كرد. من او را مي‌شناختم كه فرمانده لشكر است. ولي او مرا به نام نمي شناخت. وقتي مرا ديد از جايش بلند شد و آمد نزديكتر، ابراز محبت كرد، از تواضع آقا مهدي خجالت زده شدم و خواستم برگردم. ولي ديدم بد مي‌شود. عرق شرم پيشاني‌ام را پوشانده بود. مرا گرم در آغوش كشيد و جوياي احوالم شد. - اسمت چيست؟ - حبيب آقاجاني - كجا مجروح شدي؟ - تصرف كله قندي كوچك تركش خوردم... پس از صحبت با من برگشت در جمع برادران پاسدار. جوري با من برخورد كرد كه انگار سالهاست همديگر را مي‌شناسيم و... https://eitaa.com/zandahlm1357
Part05_خاطرات شهید صیاد شیرازی.mp3
5.39M
👆🏻 ◉━━━━━──── ↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆ 🎧کـــتاب صــوتی " خاطــرات شهیــد علــی صیــادشــیرازی"« ره» 🔴قسمــت 5 💚سلامتی و تعجیل در فرج حضرت امــام زمــان «عــجل الله تعالی فرجه الشریف» و شــادی ارواح طــیبه شهــدا و حــاج_قــاسم صلــوات 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: وحدت اسماء و اشاره به وحدت اسماء و انطواء آنها در ذات بسیط حقّ است ما ورد فی الدعاء: « سبحانک یا لا إله إلاّ أنت، وحدک لا شریک لک، اللّهم أنت الأوّلُ فلیس قبلک شی ء، و أنت الآخر فلیس بعدک شی ء، و أنت الظاهر فلیس فوقک شی ء، و أنت الباطن فلیس دونک شی، و أنت العزیز الحکیم ». [۱] ---------- [۱]: ۲ - الکافی، ج ۲، ص ۵۰۳ ؛ إقبال الأعمال، ج ۱، ص ۲۵ ؛ عدّة الداعی، ص ۲۶۰ ؛ مکارم الأخلاق، ص ۳۰۸. 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: مولوی صبغةاللّٰه چیست خم رنگ هو پیسها یک رنگ می‌گردد در او چون در آن خم افتد و گوییش قم گویدت بی شک منم خم لاتلم این منم خم خود اناالحق گفتن است رنگ آتش دارد اما آهن است چون شود آهن ز آتش سرخ رنگ پس اناالنار است لافش بی درنگ شد ز طبع و رنگ آتش محتشم گویدت من آتشم من آتشم آتشم من گر تو را شک است و ظن آزمون را دست خود بر من بزن آتشم من بر تو گر شد مشتبه روی خود یک دم به روی من بنه آتشی چه آهنی چه لب به بند ریش تشبیه و مشبه را مخند ای برون از وهم و از تخییل من خاک بر فرق من و تمثیل من این اشعار را وقت عجیبی نوشتم، در آن وقت احساس تقرب به خدا می‌نمودم، ای کاش باقی بماند و دوام بیابد تا قلب را از بیماری شفا بخشد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام علیکم من نیت نمازمسافر رومثلا میگم دورکعت نمازظهرمیخوانم قربه الی الله .درسته؟؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم به زبان آوردن نیت نماز لازم نیست؛ بنابراین، وقتی‌که مسافر برای خواندن نماز ظهر یا عصر یا عشا به نماز می‌ایستد و تکبیر می‌گوید و به‌قصد قربت، نماز را دورکعتی می‌خواند، صحیح است؛ ولی اگر بخواهد نیت را به زبان آورد، ‌می‌تواند بگوید: «نماز ظهر به‌جا می‌آ‌ورم، قربة الی الله» یا «دو رکعت نماز ظهر به‌جا می‌آورم، قربت الی الله» یا «نماز ظهر شکسته به‌جا می‌آورم، قربة الی الله».
سؤال👇 سلام علیکم بنده نذر کرده بودم که روز شهادت امام رضا(ع)آش بپزم و بین همسایه ها تقسیم کنم ببا توجه به اینکه صیغه نذر هم خونده بودم ولی روز شهادت ایشان به کلی یادم رفت که آش بپزم و اواخر شب یادم اومد الان تکلیف بنده چیه؟ مرجع رهبری پاسخ👇 سلام علیکم چون عمدا ترک نکرده اید، چیزی به عهده شما نیست.
سؤال👇 سلام وقتتون بخیر همسرمن کارمند شرکتیه گفتن نامه بیارید از مهدبرای فرزند۳تا۶ساله ماهیانه مبلغی رو براشون رو حقوق بریزن حالا اگه مانامه روببریم و نخوایم بفرستیم مهد ب خاطر نوع اموزششون ک مناسب نیست و درعوض هزینه رو صرف خود بچه بکنیم مورد داره دریافت این هزینه؟ پاسخ👇 سلام علیکم چنین نامه ای صحیح نمی باشد و نمی توان این مبلغ را دریافت کرد.
سؤال👇 باسلام خرید و فروش موی طبیعی چه حکمی داره؟ نظر مراجع عظام: نوری همدانی و صافی گلپایگانی و گلپایگانی ممنون پاسخ👇 سلام علیکم اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام علیکم اگر در رکعت سوم وچهارم نماز ظهر بجای تسبیحات اربعه سهوا حمد بخوانم حکم نماز چیست مقلدآیت الله سیستانی؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم اگر قبل از رکوع متوجه شود، لازم است تسبیحات اربعه خوانده شود. اگر در رکوع یا بعد از آن متوجه شد، اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام بعضیها جیگر خام گوسفند یا خیلی کم روشو میپزن برا کم خونی میگن خوبه میخورن عایا اون خونی ک تو جیگر هست ومیخورن حرامه یاخیر پاسخ👇 سلام علیکم اگر پس از ذبح، به صورت طبیعی از حیوان خون خارج شود، خونی که داخل بدن باقی می‌ماند گرچه نجس نیست، ولی خوردن آن حرام است، مگر آنکه هنگام پخت در غذا مستهلک شود یا به صورتی در گوشت باشد، که جزء آن محسوب شود.
سؤال👇 سلام ایا لیزر تموم بدن حتی بیکینی اشکال داره پاسخ👇 سلام علیکم نگاه و لمس عورت توسط نامحرم حتی اگر همجنس باشد، حرام است اما لیزر سایر اعضای بدن توسط همجنس اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام علیکم وقت بخیر. این دومورد رو ملاحظه میفرمایید ببینید صحیح ست یاخیر؟ اگر بین رکعات نمازباشتباه تشهد اضافی خوانده شود،درپایان نمازسجده سهو واجب میشود واگردررکعات کم وزیادشود(سهوا)درپاپان نماز،نمازاحتیاط واجب میشود سپاسگزار زحمات شما پاسخ👇 سلام علیکم 1- بله 2- بستگی به آن مورد دارد در برخی از موارد اینگونه است اما نمی توان حکم را برای همه موارد جاری کرد.
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد صفحه شاعران ایران زمین .......: @zandahlm1357
اثیرالدین ابوالفضل محمد بن طاهر اخسیکتی معروف به اثیر اخسیکتی (زادهٔ سال نامعلوم در اخسیکت، درگذشته به سال ۶۰۹ هجری قمری در خلخال) از شاعران مشهور سدهٔ ششم هجری است. اثیر در شهر اخسیکت زاده شد که در قرن ششم یکی از شهرهای آباد ماوراءالنهر در منطقهٔ فرغانه در شمال رود سیحون بوده‌است. اثیر سخنوری را در همانجا آغاز کرد. با حملهٔ ترکان غز و زوال دولت سنجری و پریشانی خراسان که خود از آن با عنوان «وحشت خراسان» یاد می‌کند، نواحی شرقی ایران را ترک گفت و به نواحی غرب و شمال غرب ایران روی آورد. نخست در همدان به دربار غیاث‌الدین محمد بن ملکشاه سلجوقی (۵۵۵ ه‍.ق) پیوست و سال‌های متمادی او و جمعی از وزیران و امیران دربارش را مدح گفت. در لشکر غیاث‌الدین محمد، با علاءالدین عربشاه (۵۸۴ ه‍.ق) حاکم کُهستان آشنا شد. عربشاه شعر اثیر را پسندید و او را نواخت. اثیر مدت زیادی از عمر خود را به تفاریق در همدان و کُهستان در دستگاه عربشاه بود. اثیر اخسیکتی با شاعران بزرگ همعصر خود همچون خاقانی شروانی، نظامی گنجوی، رشید وطواط، مجیر بیلقانی و ظهیر فاریابی مراودات و معارضاتی داشته‌است. اثیر بعضی از قصاید خاقانی را جواب گفته و پایه خود را بالاتر شمرده است. همچنین حکایتی در مورد ملاقات این دو شاعر در دست است که کمابیش بوی افسانه دارد. نویسندگان معاصر اثیر، به رقابت میان او و مجیر بیلقانی اشاره کرده‌اند. اثیر، یکجا در یکی از اشعارش مجیر را دزد شعر خود خوانده است: «از برای خدای خواجه مجیر/ کاروانهای شعر من چه زنی؟». رقابت‌های شعری اثیر اخسیکتی و مجیر بیلقانی گاه باعث کدورت ممدوحین ایشان، قزل ارسلان و محمد جهان پهلوان، که برادر بودند، نیز می‌شد. دیوان اشعار اثیر از روی نسخهٔ آماده شده به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان (بر اساس تصحیح دکتر رکن‌الدین همایون فرخ منتشر شده به سال ۱۳۳۷ هجری شمسی) در گنجور در دسترس قرار گرفته است. https://eitaa.com/zandahlm1357
دلبری دارم که جان می‌خواهد از من، چون کنم از سر جان برنشاید خاست، ای تن، چون کنم گوهر مهرش چو کان در دل نهان کردم ولیک با چنین دریای مروارید معدن، چون کنم چشمِ سوزن کرد بر من عالَم، از بس کافری ای مسلمانان، وطن در چشمِ سوزن چون کنم خانه من برد و پس در خانه خود تن بزد چاره چه، با آن جهان‌آشوبِ تن‌زن، چون کنم اختیاری نیست داغ درد را لیک از جهان چون دل مسکین در او کرده است مسکن، چون کنم یا دل من پیش او دارید تا رحمی کند یا طریقی پیش من بنهید تا من، چون کنم تر همی‌آید غزل در شیوه شعر اثیر کشتگان عشق را زین شیوه شیون چون کنم   شمارهٔ ۱۱۱: همه عارض تو بینم، چو نظر بر آب دارم » « شمارهٔ ۱۰۹: دوش با دوست محاکات بجان میگردم https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357