eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥میگن جمهوری اسلامی ایران به زنان ظلم کرده، میگن در جمهوری اسلامی آزادی نداریم، میگن اجباری است... 🔺ببینید و منتشر کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 مسأله‌ی حجاب 📝 وقتی خواص گرفتار عملیات روانی دشمن می‌شوند 🎥 امام خامنه‌ای 🔺 امام مثل کوه، در برابر منکرات می‌ایستاد. 🔻 از عدم تشخیص و اشتباه محاسباتی برخی خواص، رنج می‌بریم. ✅ فرهنگ الهی، آزادی و استقلال ما را تأمین می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ابوالقاسم طالبی: در وقایع اخیر به نقاط قوت کشورمان حمله کردند، مثل حجاب زنان🔸اینها دارند به آن بانوی پزشک با و ورزشکار با حجاب ایرانی توهین می‌کنند زیرا زنان ما بدون اینکه زیبایی‌های جسمی خود را نشان دهند موفق شده‌اند و فلسفه غرب را به چالش کشیده‌اند. ✅
.......: استفتائات از مراجع تقليد درباره حجاب آيا حجاب از ضروريات اسلام است؟ منكر آن و كسانى كه به اين دستور الهى، به ويژه در جامعه اسلامى عمل نمى كنند، چه حكمى دارند؟ امام خمينى (رحمه الله): «اصل حكم حجاب، از ضروريات است و منكر آن، حكم منكر ضرورى را دارد و منكر ضرورى، محكوم به كفر است؛ مگر اينكه معلوم باشد كه منكر خدا يا رسول نيست». [۱] حد پوشش براى مردان و زنان چقدر است؟ آيا تجاوز از كمتر از اين مقدار حرام است؟ امام خمينى (رحمه الله): «بر مرد ستر (پوشاندن) عورتين واجب است و ستر باقى بدن واجب نيست؛ اگر چه بر زن حرام است بدن مرد نامحرم را نظر كند و بر زن واجب است تمام بدن خود را از نظر نامحرم بپوشاند. ولى پوشاندن وجه و كفين (صورت و دست‌ها تا مچ) لازم نيست، مگر آنكه مفسده اى بر آن مترتب باشد». [۲] آيا حجاب از ضروريات دين است؟ حكم كسانى كه به آن بى اعتنايى مى كنند، چيست؟ مقام معظم رهبرى: «اصل حجاب، ضرورى دين محسوب مى شود. ولى بعضى فروع آن ممكن است ضرورى نباشد و بى اعتنايى به اصل حجاب و عدم رعايت آن، معصيت و گناه است». حضرت آيت الله تبريزى: « اصل حجاب، براى زنان از ضروريات دين است و حكم كسانى كه به آن بى اعتنايى نمايند، حكم بى اعتنايى به ساير تكاليف دينى است». حضرت آيت الله صافى: اصل وجوب حجاب، فى الجمله از ضروريات اسلام است و منكر آن مرتد است. ولى بى اعتنايى به آن با عدم انكار وجوب آن، باعث فسق است». حضرت آيت الله سيستانى: « اصل حجاب از مسلّمات شريعت است و در قرآن آمده است. ولى كسانى كه توجه به وضوح آن ندارند، انكار آنها مستلزم انكار نبوت نيست و بى اعتنايى عملى گناه است». حضرت آيت الله مكارم شيرازى: «آرى، حجاب از ضروريات دين است، ولى انكار آن براى كسانى كه از ضرورى بودن آن آگاهى ندارند، موجب ارتداد نمى شود». حضرت آيت الله بهجت: «بى اعتنايى به حجاب گناه است و داشتن حجاب واجب است». [۱] پوشيدن جوراب نازك و بدن نما براى خانم‌ها در بيرون از منزل و انظار نامحرمان چه صورتى دارد و بيرون گذاشتن موهاى سر از چادر و مقنعه توسط خانم‌ها در ديد نامحرمان چگونه است؟ حضرت آيت الله خامنه اى: « پوشانيدن بدن از نامحرمان بر زن واجب است و چنين جوراب هايى براى حجاب شرعى واجب، كفايت نمى كند و پوشاندن تمام موى سر در برابر نامحرمان واجب است». آرايش زنان در خيابان‌ها و بيرون گذاشتن مقدارى از موها و پوشيدن جوراب بدن نما و لباس هاى محرك چه صورتى دارد؟ حضرت آيت الله خامنه اى: «بر زن واجب است تمام بدن و موى و زينت خود را از نامحرم بپوشاند». حضرت آيت الله فاضل لنكرانى: «حرام است». حضرت آيت الله بهجت: «حرام است». حضرت آيت الله صافى گلپايگانى: «حرام است». حضرت آيت الله مكارم شيرازى: «بدون شك جايز نيست». حضرت آيت الله تبريزى: «جايز نيست». حضرت آيت الله سيستانى: «جايز نيست». [۱] عده اى همراه با تبليغات فرهنگى دشمن، در روزنامه‌ها و سخنرانى هايشان مى گويند: «چادر مشكى براى بانوان مكروه است و بايد پوشش جديد، مانند مانتو و كت و دامن با رنگ هاى متنوع، جايگزين چادر مشكى شود». آيا چنين حرف و اقدامى صحيح است؟ خواهشمند است نظر شريفتان را مرقوم بفرماييد. حضرت آيت الله خامنه اى: «اين صحبت، صحيح نيست، و بهترين حجاب، پوشش چادر است و چادر سياه هم بى اشكال است و كراهت ندارد». حضرت آيت الله تبريزى: «زن بايد بدن خود را در غير وجه و كفين از نامحرم بپوشاند و نيز بايد زينت خود را بپوشاند و لباسى كه زينت حساب مى شود، آن را هم بپوشاند و با چادر، بهتر مى تواند بدن و زينت را بپوشاند و چادر سياه، مثل عباى سياه كراهت ندارد». حضرت آيت الله بهجت: «اين اقدام باطل است». حضرت آيت الله صافى گلپايگانى: «نظريه مذكور صحيح نيست و مفاسد بسيار دارد. متأسفانه در اين زمان، عده اى اصرار بر آشكار شدن مفاتن زن و خروج او از ستر و عفاف كه حفاظ شخصيت و ارزش و متانت اوست، دارند و مع الاسف مى خواهند اين امر را اسلامى جلوه دهند؛ درحالى كه برخلاف اسلام است». ---------- [۱]: استفتائات امام خميني \، ج٣، ص٢۵۶. [۲]: همان، ص٢۵۵. [۱]: مسائل جديد از ديدگاه علما و مراجع تقليد، ج١، ص٣٠. [۱]: مسائل جديد از ديدگاه علما و مراجع تقليد، ج١، صص ٣١ - ٣۴. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۷۲- جوان ارزشمند مردی با خانواده خود سوار بر کشتی شد و به دریا سفر نمود. کشتی در وسط دریا در هم شکست جز همسر آن مرد تمام سرنشینان کشتی غرق شدند زن روی تخته پاره کشتی نشست و امواج ملایم دریا آن تخته را حرکت داد تا به ساحل جزیره ای رساند زن در ساحل پیاده شد و بعد از پیمودن ناگهان خود را بالای سر جوانی دید اتفاقا آن جوان راهزنی بود که از هیچ گناهی ترس و واهمه نداشت. جوان ناگاه دید که بالای سرش زنی ایستاده سرش را بلند کرد. رو به زن کرد و گفت: تو جنی یا انسان؟ زن پاسخ داد: از بنی آدمم! مرد بی حیا بدون آنکه سخنی بگوید افکار خلافی در سر گذراند و چون خواست اقدامی صورت دهد، زن را سخت پریشان و لرزان دید راهزن گفت: این قدر پریشان و لرزانی؟ زن با دست به سوی آسمان اشاره کرد و گفت: از او (خدا) می‌ترسم. مرد پرسید: آیا تا بحال چنین کاری کرده ای؟ زن پاسخ داد: به خدا سوگند نه! ترس و اضطراب زن در دل مرد بی باک اثر گذاشت راهزن گفت: - تو که تاکنون چنین کاری را نکرده ای و اکنون نیز من تو را مجبور می‌کنم، این گونه از خدای می‌ترسی. به خدا قسم! که من از تو به این ترس و واهمه از خدا سزاوارترم. راهزن این سخن را گفت و بدون آنکه کار خلافی انجام دهد برخاست و توبه کرد و به سوی خانه اش به راه افتاد همین طور که در حال پشیمانی و اضطراب راه می‌پیمود. ناگاه به راهبی مسیحی برخورد کرد و با یکدیگر همراه و هم سفر شدند مقداری از راه را با هم رفتند. هوا بسیار داغ و سوزان بود و آفتاب به شدت بر سر آن دو نفر می‌تابید. راهب گفت: جوان! دعا کن تا خدا سایه بانی از ابر برای ما بفرستد تا از حرارت خورشید آسوده شویم. جوان با شرمندگی گفت: من عمل نیکویی در پیشگاه خدا ندارم تا جرأت درخواست چیزی از او داشته باشم. عابد گفت: پس من دعا می‌کنم، تو آمین بگو. جوان قبول کرد. راهب دعا کرد و جوان آمین گفت: طولی نکشید توده ای ابر آمد بالای سرشان قرار گرفت و بر سر آن دو سایه انداخت هر دو زیر سایه ابر مقدار زیادی راه رفتند تا بر سر دو راهی رسیدند و از یکدیگر جدا شدند عابد به راهی رفت و جوان به راهی. راهب متوجه شد ابر بالای سر جوان حرکت می‌کند. راهب او را مورد خطاب قرار داد و گفت: اکنون معلوم شد تو بهتر از من هستی. دعای من به خاطر آمین مستجاب شده. اکنون بگو ببین چه کار نیکی انجام داده ای که در نزد خدا ارزشمندتر از عبادت چندین ساله من است جوان داستان خود را با آن زن تفصیلا نقل کرد. راهب پس از آگاهی از مطلب گفت: خداوند گناهان گذشته ات را به خاطر آن ترس آمرزیده مواظب آینده باش و خویشتن را بار دیگر به گناه آلوده مساز. [۱] ---------- [۱]: بحار: ج ۱۴، ص ۵۰۷. جلد ۲ 📚داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: نسبت شرک دادن بشیعه حافظ- مطلب بقدری واضح است که گمان نمی کنم محتاج بتوضیح باشد بدیهی است با اقرار بخداوند بزرگ توجه نمودن بغیر خدای تعالی شرک است و مشرک کسی است که روی بغیر خدا نموده و طلب حاجت از او بنماید. جامعه شیعه بنابر آنچه مشهود است ابدا توجهی بخدا ندارند و تمام تقاضای خود را از امامان خود می‌نمایند بدون اینکه نام خدا را ببرند حتی می‌بینم فقراء شیعه در معابر و درب خانه‌ها و دکانها که می‌آیند می‌گویند یا علی یا امام حسین یا امام رضای غریب یا حضرت عباس یک مرتبه شنیده نشده یا الله بگویند اینها خود دلیل شرک است که جامعۀ شیعه ابدا توجهی بخدا ندارند بلکه تمام توجه خود را بغیر خدا می‌نمایند. داعی- نمی دانم این نوع گفتار شما را حمل بر چه معنائی بنمایم آیا دلیل بر لجاج است که عمدا سهو می‌نمائید یا دلیل بر عدم توجه شما بحقایق است امیدوارم اهل لجاج نباشید. چون یکی از شرایط عالم عامل انصاف است آن کس که حق را بداند ولی برای اثبات مرام و مقصد خود حق کشی نماید انصاف ندارد و کسی که انصاف ندارد عالم بلا عمل است و در حدیث است که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود: العالم بلا عمل کالشجر بلا ثمر [۱] چون مکرّر بین جملات خود پیوسته جملات شرک و مشرک بر زبان جاری می نمائید و اصراری دارید که با دلائل پوچ و بی مغز خودتان شیعیان موحّد را مشرک معرّفی نمائید. و ممکن است بیانات شما در عوام بی خبر برادران اهل تسنّن مؤثر واقع شود و شیعیان را مشرک بدانند (چنانچه تا بحال در آنها اثر سوء بخشیده) ولی همین آقایان شیعیان محترم حاضر در مجلس در اثر بیانات شما کاملا عصبانی و ناراحت هستند و شما را یک عالم مغرض و مفتری می‌دانند چه آنکه بعقاید خود توجه دارند و می‌دانند که هیچ یک از این کلمات شما در آنها وجود ندارد پس در کلمات و بیانات خود سعی فرمائید یک نوع جملاتی اداء نمائید که صدة مطلب بر آنها واضح و قلوبشان بشما جذب گردد. ناچارم برای روشن شدن اذهان ساده آقایان حاضرین و غائبین برادران اهل تسنّن چنانچه اجازه فرمائید باقتضای وقت مجلس مختصری در اطراف شرک و مشرک آنچه را که عقیدۀ محقّقین حکماء و فقهاء و علماء بزرگ اسلام است از قبیل علاّمۀ حلّی و محقّق طوسی و علاّمۀ مجلسی رضوان اللّه علیهم که از نوابغ و مفاخر علماء شیعه هستند و دیگران از حکماء و ارباب تحقیق مانند صدر المتالهین شیرازی و ملاّ نوروز علی طالقانی و حاجی ملا هادی سبزواری و دو صهر با عظمت صدر مرحومین فیض کاشانی و فیّاض لاهیجانی قدّس اللّه اسرارهم استخراجا از آیات قرآنیه و دساتیر عالیه أئمه طاهرین سلام اللّه علیهم اجمعین بعرضتان برسانم تا آقایان جلساء محترم گمان ---------- [۱]: ۱) عالم بی عمل مانند درخت بی میوه می‌باشد. وقت مجلس مختصری در اطراف شرک و مشرک آنچه را که عقیدۀ محقّقین حکماء و فقهاء و علماء بزرگ اسلام است از قبیل علاّمۀ حلّی و محقّق طوسی و علاّمۀ مجلسی رضوان اللّه علیهم که از نوابغ و مفاخر علماء شیعه هستند و دیگران از حکماء و ارباب تحقیق مانند صدر المتالهین شیرازی و ملاّ نوروز علی طالقانی و حاجی ملا هادی سبزواری و دو صهر با عظمت صدر مرحومین فیض کاشانی و فیّاض لاهیجانی قدّس اللّه اسرارهم استخراجا از آیات قرآنیه و دساتیر عالیه أئمه طاهرین سلام اللّه علیهم اجمعین بعرضتان برسانم تا آقایان جلساء محترم گمان نکنند معنی شرک همانست که آقا مغلطه کاری می‌فرمایند. حافظ- (با عصبانیت) بفرمائید. نواب- قبله صاحب چون وضع این مجلس برای فهم بی سوادان است چنانچه قبلا هم عرض و تقاضا نموده‌ام تمنا داریم در فرمایشاتتان نهایت درجه رعایت سادگی را بفرمائید فقط نظرتان بآقایان علماء و جواب مطابق فهم آنها نباشد رعایت اکثریت اهل مجلس بالخصوص اهالی هند و پیشاور که اهل لسان نیستند لازم است مستدعی است مطالب پیچیده و مشکل نفرمائید. داعی- جناب آقای نواب یادآوریهای شما مورد توجه است و اختصاص باین مجلس ندارد بلکه قبلا هم عرض کردم عادت داعی بر اینست در هر مجلسی که عدّه ای از عوام و بی خبران حاضر باشند قطعا روی سخن را بخواص معطوف نمی دارم. چه آنکه غرض از ارسال رسل و انزال کتب جلب نظر بی خبران است و البته این منظور عملی نمی شود مگر آنکه حقایق همان قسمی که فرمودید ساده و بلسان قوم بیان شود چنانچه در حدیث است رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود نحن معاشر الانبیاء نکلم الناس علی قدر عقولهم [۱] البته تقاضای شما کاملا اساسی و پیوسته مورد توجه داعی بوده امید است بر وفق مرامتان بیش از پیش عمل نمایم و هرکجا غفلتی بی اراده از داعی بشود متمنی است آقایان محترم یادآور شوید. ---------- [۱]: ۱) ما جماعت پیغمبران با مردم بمقدار عقلهای آنها حرف می‌زنیم. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۱۲۹.mp3
11.06M
۱۲۹ ♨️ خطرناک‌ترین و حساس‌ترین لحظه‌ی زندگی هر انسان، دقیقاً لحظه‌ی بعد از خروج او از بدن، و قبل از شروع ماجرای زندگی ابدی‌اش است! ✦ لحظه‌ای که به ملاقات خصوصی با خدا نائل می‌شود! ☜ کیفیت این ملاقات نه در گِرو عبادات ماست، و نه اعمال ما... پس در گِرو چیست؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اساتيد : گلپايگاني & شهناز-ماهور - كانال شعر و موسيقي اصيل ايراني.mp3
1.52M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 ای آرزوی چشمم رویت به خواب دیدن دوری نمی تواند پیوند ما بریدن ترسم که جان شیرین، هجران به لب رساند تا وقت آن که باشد ما را به هم رسیدن چشمی که دیده باشد آن شکل و آن شمایل بی او ملول باشد از روی خوب دیدن 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥محال است یه کسی با ولایت فقیه مشکل داشته باشه با عجل‌الله دوست باشه... ♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ۱۷۳. از آن زمان تاکنون، ما به آب حیات انتظار زنده ایم؛ انتظار ظهور منتقم خون حسین علیه السلام. خدا کند که بیایی ۱۷۴. انتظار و بردباری را وسعتی است از هابیل تاکنون، و تا برخاستن فریاد جبرئیل در زمین و آسمان، و آوردن مژده ظهور امام زمان علیه السلام. خدا کند که بیایی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: پيام به ملت ايران به مناسبت بيستمين سالگرد انقلاب اسلامى پيام به ملت ايران به مناسبت بيستمين سالگرد انقلاب اسلامي ملت سرافراز ايران! هر ملتي و كشوري در طول زندگاني ممتد خويش، دورانهايي و حوادثي را مي‌گذراند كه تاثير آن در سرنوشت تاريخي او، بسي تعيين كننده و ماندگار است و مي‌تواند او را به نيكبختي و عزت و اقتدار، يا سيهروزي و ذلت و حقارت بكشاند. اين حوادث هر چند سالها بطول انجامد در مقايسه با عمر ملتها، در حكم لحظه يي زودگذر است، و اگر ملتي كه در تندبادِ چنين حوادثي قرار مي‌گيرد از خود اراده و هوشمندي و ايمان و استقامت نشان دهد قله‌هاي شرف و بهروزي را فتح مي‌كند و قدم در جاده ي پيشرفت و تعالي مي‌گذارد و با هر گردنه ي دشوار و سنگلاخي مواجه شود از آن عبور مي‌كند و خود رابه هدف مي‌رساند. ولي اگر ضعف و تن پروري و دل سپردن به لذت و راحتِ موقت و ناهوشمندي و بي ارادگي و بي ايماني گريبانگير او شود آينده ي خود را تباه مي‌كند و دستخوش ذلت و اسارت و وابستگي مي‌شود، و همه ي سختي‌ها و گرفتاريهاي ملل عالَم كه ناشي از وابستگي و اسارت است پي درپي و بتدريج بر او مي‌تَنَد و او را دچار بدبختي دنيا و آخرت مي‌كند. ملتهاي پيشرو و موفق جهان در همه ي دورانها، ملتهايي هستند كه در يكي از چنين لحظه‌هاي تاريخي تصميمي شرافتمندانه و شجاعانه گرفته و سختيهاي مجاهدت و پايداري را با شوق و شور، تحمل كرده اند و خود را با تلاش و هوشمندي به نقطه ي اَمن و عزت و استقلال رسانده اند. ملت بزرگ ايران در انقلاب اسلامي كبير خود كه در چنين روزهايي در سال ۱۳۵۷ به اولين پيروزي تاريخي خود رسيد يكي از زيباترين و شگفت انگيزترين نمايشها را از اينگونه در صحنه ي تاريخ اجراء كرد. رژيم پهلوي كه در بيكفايتي و فساد و سرسپردگي به بيگانگان در ميان حكومتهاي فاسد اين منطقه از همه روسياهتر بود در طول دهها سال حكومت خود بزرگترين ضربه‌ها را برملت و كشور ايران وارد آورده بود: ملت را با ديكتاتوري خشن و سركوب بيرحمانه از صحنه ي سياسي كشور بيرون رانده، منافع كشور را قرباني بند و بست با قدرتهاي مداخله گر و كمپانيهاي غارتگر كرده، جوانان را با رواج ابتذال و شهوتراني از انديشيدن به سرنوشت كشور باز داشته و صداي هر معترض و آزاديخواهي را در گلو شكسته بود. با نابود كردن كشاورزي ملي و وابسته كردن صنعت ناقص و معيوب، و بازگذاشتن دست بيگانگان حريص و نوكران دربار و غارت منابع نفتي و بذل و بخشش ثروت ملي به اربابان امريكايي و اروپايي و ويران كردن روستاها و تبديل ايران به بازار كالاهاي بي ارزش خارجي و پس مانده ي محصولات كشاورزي امريكا و برنامه‌هاي خائنانه ي ديگري از اين قبيل، اقتصاد كشور را دچار انحطاط مزمن و وابسته به اراده ي قدرتهاي خارجي كرده و رگ حيات ملت را به دست دشمنان سپرده بود. ايمان و فرهنگ و اعتقادات ملت ايران را به تمسخر گرفته و با تحقير آن و ترويج تحميلي فرهنگ غرب، به مبارزه يي جدي با خود باوري و اعتماد بنفس اين ملت بزرگ كمر بسته بود. دين و روحانيت را كه درطول چندقرن هميشه منشأ حق طلبي و عدالت خواهي وآزادگي و سنگر اصلي مقاومت دربرابر تهاجم بيگانگان وستمگران ومستبدان بودند، مورد سخت ترين انتقامها قرار داده و با همه ي وسائل زور و تهديد و تهمت و تبليغ با آنها رفتار مي‌كرد. در حاليكه فقر و تنگدستي و گرسنگي و سطح پائين زندگي گلوي اكثريت ملت ايران را مي‌فشرد، اسراف و ولخرجي و تجمل و زندگيهاي افسانه وار و كاخهاي شاه و خانواده و رجال درباري و فرماندهان نظامي اش از يكطرف و غارت منابع ملي بوسيله كمپانيهاي بيگانه و دلالان داخليشان از طرف ديگر روزبروز عرصه را بر مردم تنگتر مي‌كرد. احكام نجاتبخش اسلام بدست گنهكار سران رژيم بكلي از صحنه ي زندگي اجتماعي خارج شده و حتي رعايت تقواي ديني و نماز و عبادت در محيطهاي زير نفوذ مستقيم رژيم مانند محيطهاي نظامي و آموزشي، مورد تمسخر و در مواردي جرم بود. كمترين انتقادي از رژيم ظالم و سفاك با برخوردهاي خشن و خونين روبرو مي‌شد و ساواك جهنمي شاه كه بوسيله سياي امريكا و صهيونيستهاي ضد بشر سازماندهي و تجهيز شده بود سخت ترين شكنجه‌ها و مخوفترين زندانها را براي سركوب كسانيكه جرئت مقابله با آن رژيم را به خود مي‌دادند، آماده داشت. حوزه‌هاي علميه وطلاب وعلماي مبارز و جوانان و دانشجويان و دانشگاهها بخصوص آنهائيكه از دين و مبارزات ديني دم مي‌زدند، مورد خشن ترين وحشيگريها قرار مي‌گرفتند. كشور رو به ويراني، ايمان ديني رو به اضمحلال، استقلال و عزت و شرف ملي مورد غارت بيگانگان و آينده ي ايران و ايراني بشدت تيره و سياه بود. نهضت اسلامي برهبري امام خميني عظيم در ميانه ي سالهاي ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۷ در چنين شرائطي آغاز شد و رشد و تكامل يافت. امام بزرگوار ما با تكيه به تعاليم اسلام ناب محمدي (صلّي اللَّه عليه واله وسلّم)، و با اعتماد به ايمان ديني مردم، و با شجاعت و اخلاص و توكل كم نظ
ير خود، راه مبارزه را در ميان سختي‌ها و مصائب طاقت فرسا گشود و پيش رفت و صبورانه و پيامبرگونه ذهن و دل مردم رابا واقعيتهاي تلخ و راه علاج آن آشنا كرد. ملت ايران كه از اولين قدمها به نداي اين مرد الهي و روحاني گوش فرا داده و به منطق حق و درس روشنگر او دل بسته بودند، با انگيزه ي نيرومند ايمان و عشق به اسلام، فداكاري‌ها و جانفشانيهاي فراموش ناشدني كردند....... مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357