.......:
پيام به كنگره ى بزرگداشت صدرالمتألّهين (ملاصدرا)
پيام به كنگره ي بزرگداشت صدرالمتألّهين (ملاصدرا) از تشكيل اين مجمع بزرگ علمي و فكري كه بر گرد انديشه و شخصيّت فيلسوف نامدار ايراني، حكيم صدرالمتألّهين شيرازي فراهم آمده، احساس افتخار و مسرّت ميكنم و خداي سبحان را سپاس ميگويم. اگرچه دانستههاي دنياي غرب و حتي بخشهايي از دنياي اسلام از اين شخصيّت كم نظير چندان وسيع نيست، ولي حوزههاي فلسفي ايران لااقل در سه قرن اخير - يعني تقريباً از صد سال پس از تأليف كتاب اسفار تاكنون - يكسره از آراء فلسفي صدرالمتألّهين تغذيه شده و كتابها و آراء مهمّ او - كه بسياري از آنها حداقل در قالب
استدلالي و عقلاني اش از ابتكارات اوست - محور درس و تحقيق و شرح و تنقيح بوده است. از طرفههاي زمانه اين است كه صدرالمتألّهين، هم بيشترين پيروان و منتحلان فلسفي و هم بيشترين منتقدان و مخالفان را در مدت چهار قرن گذشته داشته است. در اين مدت بيشترين مشعلداران فلسفه ي الهي در ايران، دنباله روان و شارحان فلسفه يي بشمار ميروند كه او با نبوغ و ابتكار خود همچون ناسخ شيوههاي معروف مشايي و اشراقي، و مشتمل بر همه ي برجستگيهاي آن، بنيان نهاد و مباني آن را در هزاران صفحه با تقرير رسا و پر جاذبه ي خويش، تبيين كرد. و باز در همين مدّت كسان زيادي از منتحلان عقايد او در ابواب وجود و الهيات خاص و معاد و غيره، به همان سرنوشتي دچار شدند كه وي در دوران زندگي اش آن را بتلخي آزموده و موطن مألوف را بخاطر آن ترك كرد. البتّه نقد علمي و تحقيقي آراء او بدور از توسّل به طعن و جنجال نيز از دوران يكي از دو شاگرد بلافصل و مقرّبش تا امروز ادامه داشته و نام آوراني چند از حكماي متأله، در برخي از اصليترين مبانيِ دستگاه فلسفي شامخ صدرايي، مناقشات جدّي وارد كرده اند. ترديد نبايد كرد كه هم آن تاثير خاضع كننده بر روي بزرگاني از سرآمدان فلسفي، و هم اين برانگيختگي عقيدتي يا علمي از سوي منتقدان و مخالفان، به نقطه ي يگانه يي اشاره ميكند كه همانا جز عظمت فكري، و نيروي ابداع، و بنيان رفيعِ فلسفه ي اين حكيم بزرگ، چيز ديگري نيست. مكتب فلسفي صدرالمتألّهين همچون شخصيت و زندگي خود او، مجموعه ي در هم تنيده و به وحدت رسيده ي
چند عنصر گرانبها است. در فلسفه ي او از فاخرترين عناصر معرفت يعني عقل منطقي، و شهود عرفاني، و وحي قرآني، در كنار هم بهره گرفته شده، و در تركيب شخصيّت او تحقيق و تأمّل برهاني، و ذوق و مكاشفه ي عرفاني، و تعبّد و تديّن و زهد و انس با كتاب و سنّت، همه با هم دخيل گشته، و در عمر علميِ پنجاه ساله ي او رحلههاي تحصيلي به مراكز علمي روزگار، با مهاجرت به كهك قم براي عزلت و انزوا، و با هفت نوبت پياده اِحراميِ حج شدن، همراه گرديده است. همان گونه كه فلسفه ي صدرايي - كه خود او بحق آن را حكمت متعاليه ناميده - در هنگام پيدايش خود، نقطه ي اوج فلسفه ي اسلامي تا زمان او و ضربه يي قاطع بر حملات تخريبي مشكّكان و فلسفه ستيزان دورانهاي ميانه ي اسلامي بوده است، امروزه پس از بهره گيري چهار صد ساله از تنقيح و تحقيق برجستگان علوم عقلي، و نقد و تبيين و تكميل در حوزههاي فلسفه، و وَرز يافتن با دست تواناي فلاسفه ي نامدار حوزههاي علمي بويژه در اصفهان و تهران و خراسان، نه تنها استحكام بلكه شادابي و سرزندگي مضاعفي گرفته و ميتواند در جايگاه شايسته ي خود در بناي فرهنگ و تمدن، بايستد و چون خورشيدي در ذهن انسانها بدرخشد و فضاي ذهني راتابناك سازد. مكتب فلسفي صدرالمتألّهين همچون همه ي فلسفهها در محدوده ي مليت و جغرافيا نمي گنجد و متعلق به همه ي انسانها و جامعهها است. همواره همه ي بشريت به يك چهارچوب و استخوان بندي متقن عقلاني براي فهم و تفسير هستي نيازمندند. هيچ فرهنگ و تمدني بدون چنين پايه ي مستحكم و قابل قبولي نميتواند بشريت را به
فلاح و استقامت و طمأنينه ي روحي برساند و زندگي او را از هدفي متعالي برخوردار سازد. و چنين است كه بگمان ما فلسفه ي اسلامي بويژه در اسلوب و محتواي حكمت صدرايي، جاي خالي خويش را در انديشه ي انسان اين روزگار ميجويد و سرانجام آن را خواهد يافت و در آن پابرجا خواهد گشت. ما ايرانيان بيش از همه به اين فلسفه الهي وامدار و بيش از همه در برابر آن مكلّفيم. دوران ما با دميدن خورشيدي چون امام خميني كه يگانه ي دين و فلسفه و سياست و خود يكي از صاحبنظران برجسته در حكمت متعاليه بود، و نيز با حوزه ي درسي و تحقيقي پربركت حكيم علامه ي طباطبايي كه استاد يگانه ي مباني ملاصدرا در طول سي سال در حوزه ي قم به شمار ميرفت، و تلاش تلامذه و همدورههاي آنان، بيشك دوره ي با بركتي براي فلسفه الهي است. و اكنون بر پايي اين گردهمايي بزرگ از فرزانگان ايراني و غير ايراني مژده ي آگاهيهاي ژرفتر و گسترده تري در باب فلسفه ملاصدرا ميرساند. شايد اين يكي از موجباتي شود كه مسير مستقيم و تكاملي و نامتناقض فلسفه كه از مميّزات فلسفه ي
اسلامي بويژه پس از روشن شدن مشعل حكمت صدرايي است، در ذهن انديشوران و فيلسوفان غرب، با مسير پر تقاطع و پرتناقض و پرنشيب و فراز فلسفه ي غربي در همين چهار صد سال مقايسه شود و فرصت تازه يي براي نقد و بحث در باشگاه جهانيِ معرفت و استدلال عقلاني، فراهم آيد. در پايان لازم ميدانم سپاس عميق و صميمانه ي خود را از برگزار كنندگان عزيز اين مجمع علمي و نيز از شركت كنندگان آن ابراز دارم و انتظار خود را
براي نشر مجموعه ي آراء صدرالمتألّهين در كتابي جداگانه تكرار كنم. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - سيّد علي خامنه اي
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۴-۶-۳- دقّت نهادها و رسانههای اجتماعی در کیفیت ارائه ی مسائل مربوط به خانواده و روابط بین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل هفتم: زن در خانواده
۱-۷-۳- جایگاه زن در خانواده
۱-۱-۷-۳- خانواده ی اسلامی
۱-۱-۱-۷-۳- همانند گلی در محیط زندگی، نه کارپرداز خانه
«اَلمَرْأَةُ رَیْحانَةٌ وَ لَیْسَت بِقَهْرَمانَةٌ» [۱] قهرمان، یعنی همین کارپرداز امروز زندگی... این زن، کارپرداز شما نیست که همه کارهای زندگیتان را روی دوش او بگذارید و بعد هم از او مواخذه کنید. نه! این یک گلی است در دست شما... حتی اگر دانشمند یا سیاستمدار باشد، در بحث معاشرت خانوادگی او گل است. [۲]
در داخل خانواده هم، از نظر اسلام مرد موظف است که زن را مانند گلی مراقبت کند. میفرماید: «المرأة ریحانة»؛ زن گل است. این مربوط به میدانهای سیاسی و اجتماعی و تحصیل علم و مبارزات گوناگون اجتماعی و سیاسی نیست؛ این مربوط به داخل خانواده است. «اَلمَرْأَةُ رَیْحانَةٌ وَ لَیْسَت بِقَهْرَمانَةٌ»؛ این چشم و دید خطابینی را که گمان میکرد زن در داخل خانه موظف به انجام خدمات است،
پیغمبر با این بیان تخطئه کرده است. زن مانند گلی است که باید او را مراقبت کرد. با این چشم باید به این موجود دارای لطافتهای روحی و جسمی نگاه کرد. این نظر اسلام است. [۱]
----------
[۱]: . بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۱۰۰، ص ۲۵۳.
[۲]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۲۸-۶-۷۹.
[۱]: . بیانات در دیدار با گروه کثیری از بانوان ۳۰-۰۶-۱۳۷۹.
جایگاه زن در خانواده، همانی است که در گفتارهای گوناگون ائمّه (علیهم السّلام) آمده: «اَلمَرْأَةُ رَیْحانَةٌ وَ لَیْسَت بِقَهْرَمانَةٌ». در تعبیرات عربی، قهرمان یعنی کارگزار، پادو، یک خدمتگزار محترم. میفرماید: در داخل خانه، زن قهرمانه نیست؛ ریحانه است، گلِ خانه است. خطاب به مردان میفرماید: بهترین شما کسانی هستند که بهترین رفتارها را با همسرانشان دارند. اینها نظرات اسلام است و از این قبیل الی ماشاءالله وجود دارد. [۲]
۲-۱-۱-۷-۳- عضو اصلی و دارای جایگاه اساسی و رفیع در خانواده
وقتی خانواده هست، همسر و مادر عضو اصلی است. زن در این مجموعه، جای بسیار اساسی و رفیعی دارد. به همین خاطر، وقتی اصل خانواده - یعنی زن - زیر سؤال و متزلزل است، در آن جا هیچ چیزی در جای خودش قرار ندارد. اینها بحثهایی است که واقعاً باید روی آنها خیلی تأمّل و تدقیق بشود. [۳]
در مسأله ی زن آن چه که در درجه ی اوّل اهمیّت قرار دارد، مسأله ی خانواده است؛ نقش زن به عنوان عضوی از خانواده. به نظر من از همه ی نقشهایی که زن میتواند ایفاء کند، این اهمیّتش بیش تر است. البته بعضیها این طور حرفها را در همان نظر اوّل با شدّت رد میکنند و میگویند آقا شما میخواهید زن را در خانه اسیر کنید، محبوس کنید، از حضور در صحنههای زندگی و فعّالیت باز بدارید؛ نه، به هیچ وجه قصد ما این نیست؛ اسلام هم این را نخواسته. [۴]
۳-۱-۱-۷-۳- نقطه اتّکاء برای مسائل روحی و معنوی زندگی و خانواده
----------
[۲]: . بیانات در دیدار با بانوان نخبه درتاریخ ۱-۳-۱۳۹۰.
[۳]: . بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان ۱۶-۱۰-۱۳۶۹.
[۴]: . بیانات در دیدار گروهی از بانوان نخبه در آستانه سالروز میلاد حضرت زهرای اطهر (س) ۱۳-۴-۱۳۸۶.
زن به نوبه ی خود نقطه اتّکاء است برای مسائل روحی و معنوی زندگی. دریایی است از انس و محبّت میتواند مرد را در این فضای سرشار از محبّت، از همه ی غصهها و غمهای خودش خارج کند. اینها تواناییهای زن است. توانییهای روحی اوست. [۱]
زن را به چشم آن عنصر اصلی تشکیل خانواده در نظر بگیرید؛ که خانواده اگرچه از مرد و زن تشکیل میشود و هر دو در تشکیل خانواده و موجودیّت آن مؤثرند، امّا آسایش فضای خانواده، آرامش و سکونتی که در فضای خانه است، به برکت زن و طبیعت زنانه است. با این چشم به زن نگاه کنند تا معلوم شود که او چگونه کمال پیدا میکند و حقوقش در چیست. [۲]
۴-۱-۱-۷-۳- شمع جمع افراد خانواده
شمع جمع افراد خانواده است؛ مایه ی انس و سکینه و آرامش است. کانون خانواده - که حوضچه ی آرامش زندگی پرچالش و پرتلاش هر انسانی است - به وجود زن آرام میگیرد و سکینه و اطمینان پیدا میکند. آن وقت نقش او به عنوان همسر، به عنوان مادر، به عنوان دختر خانواده، هر کدام یک فصل طولانی در تکریم دارد. بنابراین حقیقتا باید در زمینه ی ارزش و کرامت زن در نظر اسلام، بازنویسی و بازگویی و بازبینی کرد. [۳]
۵-۱-۱-۷-۳- زن؛ بزرگ خانه و محور مدیریت درونی خانواده
نظر اسلام در باب خانواده و جایگاه زن در خانواده، نظر خیلی روشنی است. «المرأة سیّدة بیتها» [۴] ؛ بزرگ خانه، زن خانه است؛ این از پیغمبر اکرم است. [۵]
----------
[۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۶-۶-۱۳۸۱.
[۲]: . بیانات در دیدار گروهی از بانوان به مناسبت فرخنده میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن ۲۵-۹-۱۳۷۱.
[۳]: . بیانات در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۰۵-۰۵-۱۳۸۴.
[۴]: . کنز الاعمال، متقی هندی، ج ۶، ص ۲۲ (موسسه الرساله بیروت).
[۵]:
. بیانات در دیدار با بانوان نخبه درتاریخ ۱-۳-۱۳۹۰.
در واقع، خانواده را هم زن به وجود میآورد و اداره میکند؛ این را بدانید. آن عنصر اصلیِ تشکیل خانواده، زن است، نه مرد. [۱]
زن در داخل خانواده، عزیز و مکرّم و محور مدیریت درونی خانواده است.
----------
[۱]: . بیانات دراجتماع بانوان خوزستان۲۰-۱۲-۱۳۷۵.
.......:
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
شکست خوردگان دیروز، سیاست بازان امروز شده اند.
💠آن قدر که اسلام از این مقدسین روحانی نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلومیت و غربت امیر المومنین علیه السلام که در تاریخ روشن است.
💠طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدس مابی و دین فروشی عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاست بازان امروز شده اند.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
📚صحیفه نور ، جلد ۲۱ ، صفحه ۹۲
https://eitaa.com/zandahlm1357
آل عمران
هُوَ الَّذِي يُصَوِّرُكُمْ فِي الْأَرْحَامِ كَيْفَ يَشَاءُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
ﺍﻭ ﻛﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮﻃﻮﺭ ﺻﻠﺎﺡ ﺑﺪﺍﻧﺪ، ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺷﻜﻢ ﻣﺎﺩﺭﺍﻧﺘﺎﻥ ﺷﻜﻞﻭﺷﻤﺎﻳﻞ ﻣﻲﺩﻫﺪ. ﺟﺰ ﺍﻭ ﻣﻌﺒﻮﺩی ﻧﻴﺴﺖ. ﺷﻜﺴﺖﻧﺎﭘﺬﻳﺮِ ﻛﺎﺭﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ. (٦)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢پست #ویژه
✳️فرازی بسیار زیبا از استاد شحات محمد انور از سوره:انسان که اشک مقام معظم رهبری را درآورد😰😨
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
شكر نعمت متن حديث إنا اهل بيت نري و عدنا علينا دينا كما صنع رسول الله (ص) ما خانداني باشيم كه وعده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
نيكويى خلق
متن حديث
مَن لَم يَشكُرِ المُنعِمَ مِن المَخلوقين لَم يَشكُر اللهَ عزّوجلّ
شنيدهام كه على بن موسى كاظم خديو طوس، بفرمود نكته اى زيبا كسى كه نيكويى خلق را نداشت سپاس نكرده است سپاس خداى بى همتا
دورى از محرّمات و زشتى
متن حديث
الايمانُ اداءُ الفرائضِ و اجتِنابُ المَحارِم
فرمود رضا امام هشتم: انجام فرائض است ايمان دورى ز محرّمات و زشتى پرهيز ز ناصواب و عصيان
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
امام رضا (علیه السلام) و اهمیّت عزاداری بر سیدالشهداء (علیه السلام) حسن بن فضال گوید: حضرت رضا (عل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اشکهای جاری در مصیبت سیدالشهداء (علیه السلام)
امام رضا (علیه السلام) فرمود: محرم، ماهی است که اهل جاهلیت، جنگ را در آن حرام میدانستند، (ولی) خونهای ما در آن حلال شمرده شد و حرمت ما هتک گردید و فرزندان و زنهای ما اسیر گشتند، در خیمههای ما آتش افکندند و هرچه از اثاث بود، غارت شد و برای پیامبر خدا نسبت به ما هیچ حرمتی مراعات نگردید.
اِنَّ یَوْمَ الحُسَینِ اَقْرَحَ جُفونَنا وَ اَسْبَلَ دُموعَنا وَ اَذَلَّ عَزیزَنا؛....
همانا روز (مصیبت و قتل) حسین، پلکهای ما را (از کثرت اشک) مجروح کرد و اشک ما را سرازیر نمود،
عزیز ما را در سرزمین غم و بلا خوار کرد و برای ما تا روز قیامت، غم و بلا به ارث گذارد. فَعَلی مِثْلِ الحُسَینِ فَلْیَبْکِ الباکُونَ فَأِنَّ الْبُکاءَ عَلَیْهِ یَحُطُّ الذُّنوبَ الْعِظامَ؛ (بر همچون حسین باید گریه کنندگان بگریند، همانا گریه بر او گناهان بزرگ را فرو میریزد. )
وقتی ماه محرم میشد، کسی امام رضا (علیه السلام) را خندان نمی دید و غم بر او چیره میگشت تا آن که ده روز میگذشت، روز دهم، روز مصیبت و غم و گریه او بود و میفرمود: این روزی است که حسین صلوات الله علیه در آن کشته شد. [۱]
----------
[۱]: بحار، ج ۴۴، ص ۲۸۳ از امالیصدوق، مجلس ۲۷.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 میگن اگه آدم مرگ به یکی بده برمیگرده به خودش حتی اگه دشمنش باشه نظر شما چیه؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ هر دو کلیپ بالا که از بیانات آقا درباره " #جهاد_تبیین " درست شده را با دقت ببینید ، خواهشا چندبار ببینید ، نقشه راه را آقا گفته ، وظیفه ما را هم فرمودند ، دیگر تعلل برای چیست ؟ دیگر کار نکردن چه معنایی دارد؟
👌 جالب اینکه آقا فرمودند با منطق و استدلال درست وارد این عرصه شوید و گله و شکایت کردند از رفتار برخی ها که با فحش دادن و انواع و اقسام تهمت ها به جریان های رقیب و مخالف در حال فعالیت هستند.
⬅️⬅️ دقیق و کامل در یک تکه کاغذ یادداشت کنید که آقا چه چیزهایی را به عنوان فعالیت های دشمنان و چه کارهایی را به عنوان وظایف ما معرفی می کنند ، سپس آن کاغذ را همیشه جلوی چشم خود بگذارید تا هر وقت خسته شدید ، بدانید که ما جهادی مهم در پیش داریم ، پس خستگی معنا ندارد.
باید خود را مجهر و مسلح به سلام علم و تحلیل و استدلال کرد، نگذاریم حرفها و توصیه های آقا فراموش شود .
👈 بسم الله 👉
668.6K
🔰 بنشینیم خود را بررسی کنیم تا بهتر از انقلاب دفاع کنیم...
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اينجا محل شهادت شماست كريم حرمتي بعد از عمليات خيبر، روي عملياتي در پاسگاه زيد كار ميكرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ظهر هنگام بود و نيروهاي خط شكن بر روي اسكله در ابتداي آبراهه موته براي حركت لحظه شماري ميكردند.
وقت نماز كه شد صداي اذان از حنجرههاي مشتاق رزمندگان عاشورايي هور را در برگرفت. هور درهاله اي از معنويت فرورفته بود. اذان كه تمام شد همه به نماز ايستادند. هر رزمنده اي در عالم خودش بود و با خدايش راز و نياز ميكرد. چشمهاي اشكبار و شانههايي كه تكان ميخورد. در آن لحظات همه چيز رنگ خدايي به خود گرفته بود... ساعت سه بعد از ظهر آقا مهدي به فرماندهان گردانها دستور داد كه حركت كنند. نيروهاي خط شكن با چشماني اشك بار از همديگر جدا ميشدند و قول شفاعت ميگرفتند.
آقا مهدي ابتداي آبراه موته داخل قايق ايستاده بود و پرچمهاي جمهوري اسلامي ايران و يا حسين (عليه السلام) در قايقش در اهتزاز بود. به بچهها كه از همديگر خداحافظي ميكردند نگاه ميكرد. فرماندهان را يك به يك پيش خود ميخواند و توصيه اي ميكرد. نيروها كه سوار بر بلمها از جلوي جلوي چشمانش رد ميشدند، دست تكان ميداد و چيزي ميگفت. روي حركت آرام و بي صدا تا رسيدن به خط دشمن زياد سفارش ميكرد. داشتم بلمها را وارد آبراهه موته ميكردم كه صدايم زد. رفتم نزديكش، سلام و احوالپرسي كرديم. خسته نباشيدي به هم گفتيم و بعد آقا مهدي گفت: آقا كريم! به بچهها بگين ذكر خدا را فراموش نكنن، توي مسير تا رسيدن به سيل بند، اگه هلي كوپتري چيزي ديدين، هيچ
[ صفحه ۱۲۷]
كس حق تيراندازي نداره، حتي اگه هلي كوپتري شما را با موشك خواست بزنه، سريع برين داخل ني زارها پناه بگيرين ولي حق تيراندازي ندارين...
با آقا مهدي خداحافظي كردم و آرام آرام از اسكله دور شديم.
نزديكهاي غروب به سه راهي فتح رسيديم، تا اينجا اتفاق خاصي نيفتاده بود؛ ولي اينجا سر و كله دو فروند هلي كوپتر دشمن در آسمان هور ظاهر شد كه درست ميآمدند بالاي سر ما. به توصيه آقا مهدي بي هيچ عكس العملي سريع خزيديم داخل ني زارها. «و جعلنا» ميخوانديم و توي دلمان از خدا دفع شر هلي كوپتر را ميخواستيم. هلي كوپترها چرخي در آسمان زدند و بعد برگشتند رفتند. پيش بيني آقا مهدي درست از آب در آمده بود و با شكر به درگاه خداوند متعال به راه مان تا رسيدن به خط دشمن ادامه داديم.
عمليات انجام شد و گردانهاي خط شكن به اهداف خود رسيدند...
روز اول عمليات، آقا مهدي از سيل بند اول، منطقه عمليات را بررسي ميكرد و با بي سيم به فرماندهان دستورات لازم را ميداد. تعدادي از نيروهاي خط شكن هم دور و برش ميپلكيدند و حاضر بودند آقا مهدي دستوري بدهد با جان و دل انجام دهند. تانكهاي عراقي از محور گردان علي اصغر ميگريختند.
توي بي سيم به فرمانده گردان علي اصغر گفت: برادر تقي لو! چرا ميذارين تانكها فرار كنن؟ نمي دوني هر كدام از اين تانكها كه سالم از محاصره ما ميرن، در ادامه اين عمليات يا عمليات بعدي هر يك ميتونه دهها رزمنده بسيجي ما را به شهادت برسونه...
[ صفحه ۱۲۸]
تقي لو گفت: آقا مهدي! نيرو نداريم، چند نفر بيشتر
نيستيم، بي سيم چي هست و خودم و...
https://eitaa.com/zandahlm1357