eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
49هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
طلا دستم را از زیر چادر بیرون آوردم و یکبار دیگر برای آخرین بار به آن نگاه کردم. النگوهایم را از دستم بیرون آوردم و گفتم: «می خواهم برای جبهه بدهم. » برادری که در دکه ایستاده بود، گفت: «چیه؟ طلاست؟ » ... یکباره به خاطرم آمد لحظات خوشی را که برای خریدنش صرف کرده بودیم. مغازه دار وقتی آن را آورد، گفت: «عقیق این انگشتر یمنی است. » تو خوشحال شدی و به عنوان تنها خرید ازدواجمان آن را خریدی. می‌خواستم به آن برادر بگویم: «آره طلاست. تنها خرید ازدواجمان است. » می‌خواستم بگویم که «خیلی دوستش دارم. » می‌خواستم بگویم که «چند روزی در دستم کردم که خاطره اش در ذهنم بماند... » آن برادر نوشت: «انگشتر طلا با نگین دریافت گردید.... » از دکه کمک به جبهه بیرون آمدم و در دلم گفتم: «یا زهرا (س) قبول کن! » [۱] ---------- [۱]: از نامه‌های مرحومه فهیمه بابائیان پوربه همسر شهیدش غلامرضا صادق زاده 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: در شناخت ادوات بدن چنان که جاذبه، طعام و شراب را أوّلاً جذب به معده نموده، و از آنجا بعد از تصفیه و تعدیل جاذبه هر عضوی از اعضای باطنیه چون طحال و ریه و کبد و قلب هر یک سهم خود را از معده جدا نموده جذب به محل خود نمایند، و در قلب بعد از آن که غذا صورت خون گرفت به توسّط آن عروق و شرائین متّصله به قلب که به منزله جداول و انهارند تقسیم شده، و از مجاری خود به تمام اسافل و اعالی اعضا برساند، تا آن که هر جزء و هر عضوی آنچه سهم او است از قلب اخذ نماید، و قوّه جاذبه که به آن محلّ رسانید باید قوّه ماسکه که به منزله مَلَکِ موکّله است آن خون را که به واسطه رقّت و مائیّت مایل به اسفل است قهراً در عُلوّ نگاه بدارد، تا آن که قوّه مصوّره او را به صورت آن عضو نماید. قیاس نما باقی دیگر را. در شناخت آلات بدن باری، و آن اعضای باطنیه و ظاهریه که موارد و محلّ هر یک از این قوااند که به توسّط آن عضو آن اثر بروز و ظهور می‌نماید، آنها را « آلات » نامند، چون آلات صانع ظاهریه که هر یک مصدر کاری اند که بدون آن آلات صانع نمی تواند اظهار صنعت نماید، علاوه آن که آلات طبیعی او چون یَدَیْن و اصابع او در عمل باید گاهی گشاده و منبسط، و گاهی جمع و منقبض گردد، تا صنعت و آثار خود را بتواند به ظهور برساند، قال تعالی: « أَیَحْسَبُ الاْءِنسَانُ أَ لَّن نَّجْمَعَ عِظَامَهُ * بَلَی قَادِرِینَ عَلَی أَن نُّسَوِّیَ بَنَانَهُ [۱] »، یعنی: آیا گمان می‌کند انسان که ما جمع و تألیف نمی نمائیم به این هیئت حسنه عظام اعضای او را حاوی بر حکم عدیده، چه در جمع و ترکیب و تألیف هر عظمی بر عظمی چندین حکم و مصالح منظور شده که اگر بر غیر این تألیف و هیئت اجتماعیه بود عمل بدنیه به کلّی مختلّ و مهمل بود، پس آیا مع ذلک گمان می‌نماید که این جمع و تألیف از ما نیست بکلّه، به اقتضای طبیعت عدیم الشعور این هیئت اعضا و عظام فراهم شده ؛ لیس الأمر کما زعم، « بَلَی قَادِرِینَ عَلَی أَن نُّسَوِّیَ بَنَانَهُ [۱] »، یعنی: ما قادر بودیم که بنان و اصابع یدین و رجلین او را مستویه و مساویه قرار می‌دادیم، نه آن که به اقتضای حکمت و مصلحت طویل و قصیر، کبیر و صغیر، یا آن که قادر بودیم که قرار بدهیم آنها را شی ء واحد کخُفّ البعیر و حافر حمار، تا ممکن نباشد که یعمل شیئاً ممّا کان یعمل بأصابعه المتفرقة، ذات مفاصل و الأنامل من البسط و القبض، المستلزم لبروز الآثار و الأعمال و الصناعة. قال مولینا امیرالمؤمنین علیه السلام: و فی قبض کفّ الطفل عند ولوده دلیل علی حرص المرکب فی الحیّ و فی بسطها عند الممات مواعظ ألا فانظرونی قد خرجت بلا شی [۲] و من أسمائه تعالی: یا باسط یا قابض، أی یبسط الرزق لمن یشاء من عباده و یقبض و یضیق لمن یشاء، و یبسط الارواح فی الأبدان عند الحیاة و یقبض الارواح عن الأبدان عند الموت. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه قیامت، آیه ۳ و ۴. [۱]: ۲ - همان، آیه ۴. [۲]: ۱ - دیوان علی علیه السلام، ص ۴۸۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: عزت نفس پرستو لانه ی خود را از گل و مو می‌سازد و از همان مو می‌خورد، و از خوراک آدمیان نمی خورد. شاعری گفته از هرچه در اختیار مردم است دوری کن تا همه تو را دوست داشته باشند، مگر نمی بینی که پرستو خوراک مردم را بر خود حرام کرده و به همین خاطر در خانه هایشان چون پیش زاده (ربیبه) اقامت دارد. کن زاهداً فیما خوته یدالوری تضحی ای کل الانام حبیبا او ماتری الخطاف حرم زادهم فغداً مقیماً فی البیوت ربیباً حسن ظن بزرگی گفته: باید برای لغزش دوستت، هفتاد عذر بیاوری. هرگاه دلت آسوده نشد به قلب خود بگو چقدر تیره دل هستی؟ با اینکه برادرت هفتاد عذر آورده، باز هم عذر او را نمی پذیری؟ با اینحال تو خود را مورد سرزنش قرار می‌دهی نه او را. ابوسعید دل از نظر تو جاودانی گردد غم با الم تو شادمانی گردد گر باد بدوزخ برد از کوی تو خاک آتش همه آب زندگانی گردد ای نه دله ده دله هر ده یله کن صراف وجود باش و خود را چله کن یک صبح به اخلاص بیا بر در دوست گر کام تو برنیارد آنگه گله کن شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
32.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه 27 💠 جلسه 7⃣2⃣(بررسی توقیع شریف امام زمان در اثبات ولایت فقیه ) 🎤 🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است 👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
.......: ممنوعيت ثبت و ضبط احاديث پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) عمر پس از به قدرت رسيدن، با شعار «حَسْبُنا كتابُ الله» كتاب خدا ما را كفايت مى كند، از ثبت و ضبط احاديث نبوى جلوگيرى كرد. بدان اميد كه به مرور حديث معتبر و متواتر غديرخم، حديث منزلت و ساير سفارش هاى پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) پيرامون جايگاه رفيع اميرالمؤمنين و اهل بيت (عليهم السّلام) و حاميان آن‌ها و نيز سخنان پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) در مذمت طيف خاصى از اصحاب به فراموشى سپرده خواهد شد و اقدام غاصبان خلافت پس از پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) را توجيه خواهد كرد. [۲] ---------- [۲]: . نگاه كنيد به: اجتهاد در مقابل نص، ص ۱۵۶ تا ۱۶۲ وسير حديث در اسلام، مرحوم آيت الله احمد ميرخانى، ص ۳۵۲ تا ۳۶۱ و نيز نگاه كنيد به: بر اميرمؤمنان على (عليه السّلام) چه گذشت، سيد محمد حسن موسوى كاشانى، ص ۸۸ كه اشاره به آتش زدن احاديث نبوى توسط خليفۀ دوم دارد، و كتاب نقش ائمه در احياء دين، علامه سيد مرتضى عسكرى، جلد اول صفحۀ ۱۴۸ و ۱۷۵. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357