#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حمد الهی بر ظهور صبح قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ فَلَکَ الْحَمْدُ عَلَی مَا فَلَقْتَ لَنَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تأویل دعا
اما به حسب تأویل از باب آن که کلمات ائمه هدی علیهم السلام چون آیات کلام الهی ذی وجوه یعنی حاوی بر تفسیر و تأویل است، لهذا تأویل عنوان دعا آن که: حمد خاص خدائی است که چون عنایت ازلیه اش اقتضای ایجاد نمود که آثار فیض عامه و رحمت واسعه او از محل خفا به معرض ظهور و بروز و از مکمن غیب الغیوبی به منصه شهود رسیده، و کلیه ماسوی که عباد اویند مستفیض شوند.
لهذا، شقّ نمود ظلمت عدم را به نور وجود، از افق أعلی به ظهور و بروز آثار و اشراق وجود اوّلاً از افق مبین که عالم عقول مجرّدات است که از آنها به عالم جبروت و صبح ازل تعبیر شده ؛ چه اول طلیعه نور وجود از آنها است که اول ما صدراند، کما ورد: « أوّل ما خلق اللّه العقل » [۱] .
و أیضا قال مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام فی الجواب عن سؤال الحقیقة که: « ماالحقیقة » چه، حقیقت همان وجود است از باب ثبوت او بالذات و ثبوت الأشیاء به. قال علیه السلام: « الحقیقة نور یشرق من صبح الأزل، فیلوح علی هیاکل التوحید آثاره » [۲] .
أوّلاً بر آن حقیقت وجود، نور اطلاق فرموده اند، برای آن که مصداق نور و تعریف او ظاهر بالذات و مُظهر لغیره است، و این وصف وجود است که ظاهر و موجود است بذاته، و مُظهر و موجد غیری است که تعیّنات و ماهیات باشد ؛ یعنی حقیقت، نوری است که اشراق و اضاءه و ظهور نمود از صبح ازل، یعنی عالم جبروت و عقول مجرّده به همان اعتباری که آنها اوّل ما صدرند از مبدأ أعلی.
« فیلوح علی هیاکل التوحید آثاره » یعنی: ظاهر و هویدا شده مبدأ و مصدر
آثار است بر « هیاکل التوحید » که عبارت از تعیّنات عالم باشد از ذرّه بیضاء تا ذرّه هبا هیولای آثار، آن وجود چه وجود مطلقاً در هر چه باشد مبدأ و مصدر آثار است اعمّ از أسماء و سماویات، چون کواکب ثابته و سیّاره که از عالم مُلکند،
و ملائکه سکّان سماوات که از عالم ملکوتند.
و أعم از ارض و أرضیات از بسایط چون ارضِ فقط و ماءِ فقط و نار و هوا و مرکّبات از آنها ؛ اعمّ از معدنیات بأقسامها، و مرکبات نبّاتیه بأصنافها، و مرکبات حیوانیة باجناسها و انواعها، و نوع أشرف و أصفی آدم است که نوع الانواع و فصل الفصول باشد، خصوص افراد کاملش که هیاکل مقدّسه انبیاء و اولیاء علیهم السلام باشند، لا سیّما اکمل از کامل که هیکل مبارک حضرت ختمی مآب که لبّ اصفای این شجره مبارکه حقیقت و ثمره أوفی و غایة الغایات و منتهی الطلبات است که اگرچه تمام ذرات عوالم علوی و سفلی مظهر ظهور آن حقیقت وجودند.
ولی آن حقیقت کامله مظهر جامع از برای ظهور آثار آن حقیقت است، که آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری، چه آن ظهوری که حضرت از او به حقیقت تعبیر فرموده القاب و اسماء حسنی بسیار دارد، که هر یک به اعتباری بر او اطلاق میشود، چون: نور اللّه، و ظل اللّه، و مشیة اللّه، و کلمة اللّه، [و] کن امر تکوینی، و حقّ مخلوق به، و رحمت واسعه، و ظلّ ممدود، و فیض مبسوط، و وجه اللّه الباقی بعد فناء کلّ شی ء، و حقیقت محمدیه، الی غیر ذلک.
----------
[۱]: ۱ - بحارالانوار، ج ۱، ۹۷ ؛ سعد السعود، ص ۲۰۱ ؛ عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۹۹.
[۲]: ۲ - بسنجید: شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۱۳۳.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شرافت با همت عالی محقق میشود نه با استخوان پوسیده. دروغگو متهم است اگرچه دلیلش واضح و لهجه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
مثلهای عرب
- هرکه با تو تلاش میکند با توست، کسی که به خود ضرر رساند تا به تو نفع برسد.
- هرگاه با شاخ بازی میکنی با صاحب شاخ همآورد باش.
- بپرهیز که زبانت گردنت را بر باد دهد.
- وقتی گفته میشود وزن کن، سرش را پایین میاندازد و غمناک میشود.
- چه بسا یک لقمه تو را از لقمهها باز دارد.
- چه بسا تیری بدون تیرانداز، چه بسا برادری که از مادرت نیست، چه بسا سکوتی که جواب است، چه بسا ملامت شده ای که بی گناه است، چه بسا چشمی که نمام تر از زبان است.
- سوار شدن بر شیر است نه راه رفتن بر گلیم.
- باد تابستان اندک هم باشد، ابرها را پراکنده میسازد.
- چشم جوانمرد از زبانش خبر میدهد.
- صبحدم از قومی که شبانه حرکت کرده اند ستایش میشود.
- چشمی که بفهمد گریان شود.
- ببند و توکل کن.
- موقع امتحان انسان اکرام یا اهانت شود.
- هر سگی در خانه صاحبش شیر است.
- سرزنش زیاد، کینه ایجاد میکند.
- سخن و سؤال مؤنث و جواب مذکر است.
- هرچه بکاری درو میکنی.
- سگ دوره گرد از شیر خوابیده بهتر است.
- بیچاره است هرکه روباهها بر سرش ریزند.
- تیزی هر شمشیری و بخشش هر جوادی به پایان رسد.
- شاید عذری دارد که تو ملامتش میکنی.
- هر چیزی بیفتد کسی او را میگیرد.
- زبانی از رطب و دستی از گندم.
- ناله زن بچه مرده مانند نوحه گر نیست.
- چیزی مانند ناخن تو پشت تو را نمی خاراند.
- عتاب دوستان از نبودشان بهتر است.
- به به از ریاست هرچند بر سنگی.
- مردم را میپوشاند خودش برهنه است.
- دست تو از توست هرچند معلول باشد.
سلطان الغ بیک گورکانی
بینی تو بقاء ملک مغیر گشته
در وقت غلط زیر و زبرتر گشته
در سال غلب (۱۰۳۲) اگر بمانی بینی
ملک و ملل و مذهب و دین برگشته
محقق طوسی
در الف و ثلاثین دو قران میبینم
وز مهدی و دجال نشان میبینم
یا ملک شود خراب یا گردد دین
سریست نهان و من عیان میبینم
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دوران کودکی، دوران کودکی کردن و تمرین زندگی است؛ دوران بزرگسالی نیست. وقتی لباس های مجلل و گران قیمت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
یکی از حاضرین سوءال کردند که: من به دخترم میگم که نباید پایش لخت باشد ولی او اصرار دارد که مثل سایر بچه ها جوراب شلواری نپوشد و پایش لخت باشد؟
استاد: اولین و مهمترین مسئله در پوشیدن لباس این است که خود ما چه الگویی هستیم. خود ما هم در منزل اجازه نداریم که هر لباسی دلمان خواست بپوشیم.
در بحث تربیت جنسی راجع به این موضوع صحبت شد وقتی اصل، اصول، ارزش ومهارت ها برای ما مشخص باشند، لباس پوشیدن یک مهارت است، حال ارزش های آن برای ما چیست؟ یکی از ارزش ها سادگی است، یکی دیگر پوشیدگی و حجاب است. ما در خانه هم نمی توانیم هر طور که می خواهیم بپوشیم. مواقعی که تنها هستیم یا با همسرمان هستیم یا فرزندمان هست و یا زمانی که مهمان داریم، هر کدام یک جور لباس نیاز دارد.
مگر پدرو مادر محرم نیستند؟ ولی وقتی به منزل ما می آیند باز هم همان طور که تنها هستیم لباس می پوشیم؟ ارزش ها نباید بازدارنده باشند بلکه باید در حد تعادل باشند. تنها جایی که پوشش هیچ نوع محدودیتی ندارد بین زن و شوهر است چون عمیق ترین محرمیت بین این دو است. و غیر از آن ما با محدودیت روبه رو هستیم و با تمام محارم دیگر محدودیت پوشش داریم و اصلاً نمی شود که محدودیت نباشد.
بنابراین ما یک ارزش در جامعه داریم به نام « پوشش » که بر پایه ی این ارزش باید مهارت لباس پوشیدن داشته باشیم. روی این موضوع باید کار کنیم. و منظور من این نیست که از فردا باید بچه های ما باید این جوری یا آن جوری بپوشند، من فقط می خواهم که در ذهن شما یک جرقه ایجاد کنم تا روشن شود و ببینید که چه عواملی باعث می شود که بچه هایمان تا این حد به سمت دیده شدن بروند چون این مسئله آسیب می زند.
#شخصیت {قسمت44}
[مباحث کودک متعادل ]
در پاسخ به مادری که سوءال کردن که خود بچه ها دوست دارند که این شکل لباس بپوشند؟ بله ما همیشه این مسئله را داریم که والدین اذعان می کنند: آخه خود بچه می خواد. مثلاً می پرسیم چرا کودک 4 ساله ات را کلاس زبان می فرستید؟ در جواب میگن که "آخه خود بچه می خواد"
قبلاً هم بسیار گفتم که باید به عنوان پدر و مادر کلی نگری داشته باشیم، بچه ها چی می خوان؟ بچه ها رشد می خواهند، توجه می خواهند، و دیده شدن را می خواهند و همه ی این ها ذیل کلمه ی رشد هستند یعنی توجه را برای کمک کردن به رشد او باید به کودک کرد و دیده شدن باید به گونه ای باشد که به رشد و تکامل کودک کمک کند نه به جلوه گری و غیره.
کودک به طور فطری می خواهد رشد کند اما ما زندگی را چگونه به او معرفی می کنیم. من نمی گم که کودک اصلاً لباس عروس نپوشد یا لباس چین چین نپوشد و از امروز فقط بلوز و شلوار تن بچه ها کنید! بلکه منظور من این است که ارزش ها را بشناسیم، مهارت ها را پایه ریزی کنیم و به چرائی ها پاسخ بدهیم. چرا بچه ی ما باید لباس بپوشد؟
#شخصیت {قسمت45}
[مباحث کودک متعادل ]
مراقب بچه هامون باشیم...
◽اثر: مهناز یزدانی
https://eitaa.com/zandahlm1357
30.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ کامل جمعخوانی سرود جشن فرشته ها در حضور حضرت آقا
چقدر خوب بود😍😭❤️
https://eitaa.com/zandahlm1357
Khers Zoorgoo(1).mp3
5.07M
فایل صوتی شماره 3
#خرس_زورگو🐻
موضوع: تقویت روحیه همکاری و اتحاد،عدم زورگویی
https://eitaa.com/zandahlm1357