10.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#امام_زمان عج
🔻 تقطیع ناجوانمردانه (البته ناشیانه) صحبتهای استاد رحیم پور به همراه کلیپ اصلی...
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧 کتاب صوتی : #دلفین_های_اروند4⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دلفین های اروند ۵.mp3
32.33M
🎧 کتاب صوتی : #دلفین_های_اروند5⃣
7.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 سرود آوای باران
👈 ویژه دفاع مقدس و شهیدان
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تکمیل ایمان و یقین در دنیا و چون تکمیل و تحصیل ایمان و یقین که علّت غائی ایجاد نوع انسان است موقوف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غلبه آرزو و فتنه هوی
قوله علیه السلام: سُوءَالَ مَنْ قَدْ غَلَبَ عَلَیْهِ الاْءَمَلُ، وَ فَتَنَهُ الْهَوَی.
یعنی: سؤال و ابتهال من به تو سؤال کسی است که غلبه کرده است بر او آمال
و آرزو، و سؤال کسی که مبتلا و معذّب نموده است او را هوای نفس امّاره بالسوء.
زیرا که تمام فتنه و فساد اعمال و اخلاق و ابتلاء به واردات سوء کلیةً منشأ و مصدر آنها هوی است، از باب آن که چنان که علم مبدأ اخلاق حمیده است، هوی مبدأ اوصاف ذمیمه است، اگر چه به ظاهر اوصاف ذمیمه نتایج نفس و ابلیس اند ؛ امّا چون هوی بر همه محیط است زیادت و نقصان ایشان متعلّق به جنبش او است، چون آدم و حوّا به هم عقد بستند و از مقاربت و مخالطت ایشان با یکدیگر صورت ذریه از اولاد آدم پیدا شدند، نیز از امتزاج آن دو در ولادت معنویه هوی متولّد گردید، و بر حسب الهام فجور و تقوی نفس امّاره و لوامه را هوی در حرکت آورد.
بالجمله، متابعت هوی و ضلالت و شقاوت بنی آدم و غلبه او بر ایشان به حدّی است که پیغمبر صلوات اللّه و سلامه علیه فرمود: « الهوی أوّل إله عُبد فی الارض » [۱]، پس تمام فتنه و عذابهای دنیوی و اخروی از نتیجه هوی است، چنان
که مخالفت این طاغوت موجب و مستوجب فوز دنیا و آخرت و دخول جنة المأوی است، کما قال تعالی: « وَ أَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَ نَهَی النَّفْسَ عَنِ الْهَوَی * فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأوَی [۲] ».
و خوف از مقام ربّ چنان که معصوم فرموده، این است که: « من علم أنّ اللّه تعالی یعلم ما تصوّر الانسان فی نفسه و یسمع ما یقول فیه الملأ و الخلأ من [ال-]أقوال الشنیعة، و یبصر کلّ ما یصدر منه من الأفعال القبیحة المنهیة، و ذلک العلم یحجزه و یمنعه عن عموم المعاصی و التفکّرات السخیفة والأقوال الشنیعة والأفعال الذمیمة المنهیّة، فهذا ممّن خاف مقام ربّه و نهی نفسه عن الخطأ » [۳]، فله
فی الدنیا الفوز بمطلوبه و فی الآخرة الجنة مأواه و منزله، لذا قال المولوی قدس سره:
از پی آن گفت حق، خود را سمیع تا ببندی لب ز گفتار شنیع
از پی آن گفت حق، خود را بصیر تا بود دید ویت هر دم نذیر
از پی آن گفت حق، خود را علیم تا نیندیشی فسادی را ز بیم [۱]
----------
[۱]: ۴ - بسنجید: شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۲۷ و ج ۲، ص ۶۱.
[۲]: ۱ - سوره مبارکه نازعات، آیات ۴۰ و ۴۱.
[۳]: ۲ - این عبارت ناظر به مأثور ذیل است: « من علم أنّ اللّه یراه و یسمع ما یقول و یعلم ما یعمله من خیر أو شرّ فیحجزه ذلک عن القبیح من الأعمال، فذلک الذی خاف مقام ربّه و نهی النفس عن الهوی ». الکافی، ج ۲، ص ۷۰ ؛ بحارالأنوار، ج ۶۷، ص ۳۶۴.
[۱]: ۳ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۸۲۸، « غرض از بصیر و سمیع و علیم گفتن خدا را ». (با تقدیم و تأخیر در ابیات).
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پیاله و می صاحب بن عباد میگوید: رق الزجاج و رقت الخمر و تشاکلا فتشابه الامر فکانما خمر و لا قد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تواضع
طفیلی فرزندش را چنین سفارش کرد، وقتی در مجلسی تنگ قرار گرفتی به کسی که کنار تو نشسته بگو ممکن است من جا را بر شما تنگ کرده باشم، وی حرکتی میکند و جا بر تو باز میشود.
ضعف جسم
تنم از ضعف چنان شد که اجل جست و نیافت
ناله هر چند نشان داد که در پیرهن است
موسیقی
موسیقی علمی است که در آن آوازها و شیوه ایجاد آنها و لحنها و تهیه آلات موسیقی، مطرح میشود. موضوع این علم، صدا است از آن جهت که در نفس مؤثر باشد.
نغمه صوتی است که با درنگ الحان چون حروف جاری میشوند. بسائط نغمه هفده چیز است و اوتار آن چهل و هشت تا است. ایقاع نیز اعتبار زمان صوت است.
شرعاً منعی در تعلیم این دانش نیست بلی شریعت مطهره عمل به این دانش را ممنوع کرده است. کتابهایی که در این باره نوشته شده دانش موسیقی را مطرح کرده اند.
موسیقیدان علمی، نغمه هارا تصور میکند از آن جهت که عموماً مسموع هستند و نظری به دستگاه ویژه ندارد. و هرکس موسیقی عملی میداند، به ادوات موسیقی از آن جهت نگاه میکند که آوازی خاص از آنها به گوش میرسد.
عده ای بر این عقیده اند که لحنهای موسیقی از نسبت اصطکاکات فلکی بوجود میآیند.
این حرف اشاره است و رمز، وگرنه اصطکاک در افلاک وجود ندارد و آنها صدایی ندارند.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نماز مسافر نماز، از واجبات بسیار مهمّی است آه در هیچ حال از انسان ساقط نیست، حتی در مسافرت، بیماری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا