#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✨✨ 📚#جهاد_با_نفس 🎧👆 ✨ جلسه ۲۹ ✨موضوع: کیمیای #تقوا . تقوا کلید قبولی اعمال. معنی تقوا. حقیقت فر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روایت 177 کتاب جهاد.mp3
12.43M
✨✨ 📚#جهاد_با_نفس 🎧👆
✨ جلسه ۳۰
✨موضوع: حقیقت #تقوا .
مراتب و مقامات تقوا.
ارزش لباس تقوا.
رابطه ایمان و تقوا .
🔊 #کلیپ_صوتی :
📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ #حر_عاملی (ره)
✨ #درس_اخلاق
✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏
═══✼🍃🌹🍃✼══
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بازار عشق نیز آنچه در کاشان گفته ام: آنانکه شمع آرزو در بزم عشق افروختند از تلخی جان کندنم از عاش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
آشنا آشنا:
نور ستارگان
وقتی اختلاف شد در اینکه نور ستارگان اصلی است یا چون ماه از خورشید کسب نور میکنند؟ علامه پس از بیان اینکه ماه از خورشید کسب نور میکند، میگوید: در این باب
اختلاف است ولی نتیجه نظر او این است که ستارگان از خورشید کسب نور میکنند. حال اگر کسی بگوید چرا جمله او را که میگوید: الاشبه انها ذاتیه مربوط به برخی کواکب نباشد و استخدام صورت نگرفته باشد؟ گوئیم خیلی از ذوق سلیم بعید است، چون یا نور کواکب از خود آنهاست و یا خورشید و راه سومی وجود ندارد.
اگر گفته شود: ممکن است نظر علامه در اختلاف ستارگان مربوط به پنج ستاره مریخ و مشتری و زحل و عطارد و زهره باشد، و مراد از اینکه کسب نور ستارگان و یا نور دهی آنها، اختلافی است به معنای این نیست که اختلافی در همه ی ستارگان نیست تا اینکه کذب گوینده روشن شود زیرا که خلاف در کل مستلزم خلاف در بعض است.
در پاسخ گوئیم: وقتی ما راهی برای نورانیت ستارگان نیافتیم، دلیل را به برخی ستارگان اختصاص میدهیم نه اینکه بخواهیم فقط برخی را بیان کرده باشیم و نه نقل خلاف در بعض و اینکه علامه کاذب نباشد. چه اینکه بی دلیل است این حرف که خلاف در کل مستلزم خلاف در بعض باشد، و البته این از انسان صاحب رأی نیست. چرا که محذور لزوم کذب سخن علامه در این نقل نیست، بلکه محذور این است کلام او بی معنا خواهد شد.
همین شکل در نزاع اشاعره و معتزله نیز هست. این دو اختلاف دارند که آیا افعال بندگان از خود آنهاست یا کسبی بوده و خدا افعال را صادر میکند. کسی ممکن است اشکال کند و بگوید: اختلاف در کل افعال است چگونه به برخی افعال اختصاص پیدا کرده است. وی میتواند پاسخ دهد که اختلاف در کل مستلزم اختلاف در بعض است و اینکه نقل خلاف از بعض کردیم به این دلیل است که راهی برای صدور کل پیدا نکردیم. البته این سخن بی ارزش است و بدور از سخنی حکیمانه میباشد.
همچنین اگر گفته شود که از نشانههای مختلفی در کلام علامه این قول تقویت میشود که نظر وی به پنج ستاره بر میگردد، اگر گفته شود این صحیح است در ستارگانی که زیر خورشید هستند ولی ستارگان روئین...
از جمله این شواهد عبارتند از:
۱- مراد از روئین (علویه) که واژه ای اصطلاحی است، ستارگان فوق شمس است نه همه ی آنها.
۲- قرینه دیگر در کلام علامه این است که وی وقتی از خسوف قمر و کسب نور وی از خورشید سخن میگوید، چون قمر سیاره است لازم است به احوال او بپردازد نه ستارگان.
۳- علامه با کمترین فاصله میگوید: دانشمندان اختلاف کرده اند که آیا کواکب دارای رنگ مخصوص هستند؟ اکثر علماء میگویند: رنگ مخصوص دارند مانند رنگ زحل و پرتو مشتری و زهره و قرمزی مریخ و زردی عطارد و در خورشید اختلاف است و رنگ قمر در خسوف آشکار میشود.
از ظاهر بیان علامه بدست میآید که مراد وی اختلاف در رنگ سیارات است و لذا ماقبل آن هم اختلاف انوار آنها بود، چه اینکه ادامه ی کلام قرینه ی ابتدای آن است.
۴- نیز علامه میگوید: اگر گفته شود یکی از ستارگان غیر از خورشید به باقی آنها نور میدهد... از این عبارت بدست میآید که اگر مراد علامه عموم بود کسی میتواند چنین اشکال کند که ستارههای ثابت نیز اختلافی از نظر وضع به اینکه قریب یا بعید باشند ندارند لذا دلیل تمام نیست.
می گویم: هیچ کدام از این قرائن دلالت بر بحث ما ندارد چرا که مراد از علویه ستارگان فوق الشمس نیست و علویه معنای اصطلاحی ندارد و این ایرادی نیست.
قرینه دوم نیز صحیح نیست چه اینکه اگر یک ستاره استفاده از نور خورشید کند لازم است ستارگان دیگر نیز مطرح شوند.
قرینه سوم نیز صحیح نیست چرا که مناسبتی با مطلب ندارد. در این عبارت آمده است که مشهور اختلاف دارند از اینکه ستارگان غیر از قمر نور دارند یا نه و بیان هفت ستاره به عنوان تمثیل است نه شاهد خصوصیت.
قرینه چهارم نیز درست نیست چرا ستارگان نور ده اگر ثابت باشند در هیچ وقت هلال و غیر آن نمی شوند و قرب و بعد آنها بی تأثیر است و اگر ثابت نباشند گاهی هلالی و گاهی به شکل دیگر هستند.
از این اشکلات که بگذریم، شواهدی قائم است بر اینکه کلام علامه عام است و شامل همه ی ستارگان ثابت و متغیر میشود. از جمله ی این شواهد این است که وی در آخر بحث گفته است: ستارگان ثابت در طلب نور قسمت مریی آنها با علویه شریکند. حال اگر ذکر ثوابت با علویه در این جمله برای استفاده همگی آنها از خورشید نباشد، خلاف انتظار است.
حال که این را متوجه شدی بدان که: شعاع از دو راه در جسم نفوذ میکند ۱- نفوذ عبوری مانند نفوذ چشم که از برخی چیزها میگذرد و به ستاره میرسد. ۲- نفوذ وقوفی که به ماوراء تجاوز نمی کند مانند درخشندگی آتش در قرمزی، نفوذ اول محتاج به این نیست که جسم
به شکلی در آید که پرتو در آن نفوذ کرده است و نیز مستلزم انعکاس نمی باشد بخلاف نفوذ دوم که جسم از آن اثر میپذیرد و انعکاس ظاهر میباشد.
حال گوئیم کسانی که میگویند س
تارگان از
شمس نور میگیرند باید ن
فوذ شعاع شمس را وقوفی بدانند که اعماق آنها از نور خورشید پر شده باشد.
اگر کسی بگوید: اگر خورشید در عمق ستاره نفوذ کند باید خفیف باشد و به همان اندازه باید شعاع چشم هم در آن اثر کند. گوئیم: اگر مراد نفوذ به معنای دوم باشد، لازم نیست ستارگان خفیف باشند، نفوذ چشم هم به معنای دوم است و حاجب ماوراء نمی باشد. البته وجود مانع موجب شده است که چشم نتواند مانند خورشید در جسم نفوذ کند.
نیز گفته شده است: اگر نور چشم از خورشید لطیف تر نباشد، سنگین تر از او نیست در حالی که نفوذ آن مانند نفوذ خورشید نیست.
در جواب میگوئیم: اگر مراد کیفیت نفوذ خورشید نفوذ نکردن چشم باشد، معلوم است و این ضرری به آنچه که ما گفتیم نمی رساند و اگر مراد او این باشد که چرا نور چشم در حال درخشش خورشید نفوذ نمی کند علت آن شدت نور خورشید است چنانچه شدت نور خورشید نمی گذارد نور چشم در برف نفوذ کند، همین علت است که نور چشم در سیارات نافذ نیست و صاحب ماوراء است...
وحشی
بر دری زامد شد بسیار آزاریم هست
گر خدا صبری دهد اندیشه ی کاریم هست
صبر در میبندد اما نیستم ایمن زخود
خانه ی پر رخنه و کوتاه دیواریم هست
گر شود ناچار دندان بر جگر باید نهاد
چاره ی خود کردهام جان جگر خواریم هست
کی گریزم از درت اما زمن غافل مباش
نقش دیوارم و لیکن پای رفتاریم هست
هر چه گویم در فراقت روز و شب داند دلم
بیش از اینم ناله و صد چند گفتاریم هست
گرچه ناید بندگی من به کار کس ولی
گر تو هم خواهی که بفروشی خریداریم هست
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
ما سامرا نرفتہ گداے تو مےشويم
اے مهربان امام فداےتو مےشويم
هادےِ خلق،ڪورے چشمان گمرهان
پروانگان شمع عزاے تو مےشويم
🏴شهادت #امام_هادی(ع) برهمه عزیزان تسلیت باد 🏴
#شهادت_امام_هادی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله جلسات #بصیرتی و #سیاسی با موضوع #تاریخ_انقلاب 20 🌀 بررسی دولت ها و وقایع بعد انقلاب جهت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ انقلاب 21.MP3
5.98M
🔰 سلسله جلسات #بصیرتی و #سیاسی با موضوع #تاریخ_انقلاب 21
🌀 بررسی دولت ها و وقایع بعد انقلاب جهت روشنگری سیاسی
🎬 جلسه 1️⃣2️⃣
✳️ #فصل_دوم ، #دولت_هاشمی ( جلسه 12)
🎤 #استاد_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ معاصر و انقلاب
⬅️⬅️ جهت #روشنگری_انقلابی و درست علیه جریان غیرانقلابی برای #انتخابات1400 و روی کار آمدن #دولت_انقلابی ، حتما این فایلها را نشر دهید ، حتی با لینک خودتان ➡️➡️
🔵 سوء تغذیه همایونی
💠 در زمان #شاه وضعیت اقتصادی مردم به حدی خوب بوده که دکتر جان فوران آمریکایی در کتاب خود مینویسد: سازمان ملل متحد در دهه 1950/ 1330برآوردی به عمل آورد و متوجه شد در ایران هر بزرگسال روزانه کمتر از 1800کالری دریافت میکند،که از تمامی مناطق فقیر نشین خاورمیانه کمتر و پایین تر بود!
📚 منبع:کتاب مقاومت شکننده/نوشته جان فوران(استاد دانشگاه کالیفرنیا) /ترجمه احمد تدین /صفحه349
📸 تصویر صفحه کتاب به عنوان کامنت اول بارگذاری شده.
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔵 جایگاه تعلیم و تربیت در رژیم پهلوی
💠 خانم نیکی آر. کدی استاد دانشگاه یوسی ال ای آمریکا در مورد توجه #رژیم_پهلوی به بخش تعلیم و تربیت کشور مینویسد:در طول سلطنت #رضاشاه تنها 4درصد از بودجه کل کشور صرف تعلیم و تربیت میگردید، و این عدم کفایت بودجه آموزشی در زمان حکومت فرزندش همچنان ادامه یافت.
📚 منبع:کتاب ریشه های انقلاب ایران/نوشته نیکی آر.کدی(استاد دانشگاه یوسی ال ای آمریکا) /ترجمه عبدالرحیم گواهی/صفحه 153
📸 تصویر صفحه کتاب به عنوان کامنت اول بارگذاری شده.
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔵 حاتم بخشی شاه از جیب ملت ایران!
💠 شما یادتون نمیاد ولی در زمان #شاه بخش قابل توجهی از بودجه مملکت صرف کمک به خانواده های سلطنتی جهان میشد، بطوریکه اسدالله عَلَم وزیر دربار شاه در خاطراتش مینویسند :یک روز شاه به من فرمودند:هزار دلار به ماهیانه ده هزار دلار پادشاه #افغانستان برای مخارج تحصیل بچه های او اضافه کن، همچنین ماهیانه ده هزار دلار به پادشاه #یونان بده، بعد هم یک منزل برای پادشاه افغانستان در رم بخرید، و همه این پول را از بودجه سرّی دولت بگیرید.
📚 منبع:كتاب یادداشتهای عَلَم /نوشته اسدالله علم (وزیر دربار شاه) /جلد3 /صفحه332
📸 تصویر صفحه کتاب به عنوان کامنت اول بارگذاری شده.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🗓 آخرین روزها ... 🔹بی شبهه آخرین روزهای پیامبر(ص)، همراه با نگرانی نسبت به وضعیت آینده مسلمانان بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆امام علی علیه السلام:
🔰نهج البلاغه، خطبه150
👈و چون خداوند، فرستاده خود را نزد خویش برد، گروهی به گذشته برگشتند، و با پیمودن راه های گوناگون به گمراهی رسیدند، و به دوستانی که خود گزیدند، پیوستند و از خویشاوند گریختند. از وسیلتی که به دوستی آن مامور بودند، جدا افتادند، و بنیان را از بن برافکندند، و در جای دیگر بنا نهادند. آنان معدن هر گناهند و هر فتنه جو را درگاه و کناه. از این سو بدان سرگردان. در غفلت و مستی به سنت فرعونیان؛ یا از همه بریده و دل به دنیا بسته، و یا پیوند خود را با دین گسسته.👉
♦️زیر سقف سقیفه
🔸در فصل پایانی کتاب سیره رسول خدا (ص)، درباره بحران سیاسی موجود در مدینه، در سال پایانی زندگی آن حضرت، سخن گفتیم.📚
حقیقت آن است که درک درست رخدادهایی که پس از رسول خدا (ص)، در ارتباط با رهبری جامعه افتاد و ابوبکر به خلافت رسید، بدون توجه به جناح بندی های موجود در مدینه آن روز ممکن نیست.
⚠️یک گروه مهم انصار بودند که از جریان فتح مکه به این طرف در اندیشه مشکلات پس از رحلت رسول خدا (ص)🥀 افتاده و نگران آینده خود بودند، آنان به دلیل ترسی که از تسلط قریش داشتند، بی توجه به بیعتی🤝 که در غدیر با امام علی (ع) کرده بودند --و شاید احتمال موفقیت او را نمیدادند-- در سقیفه اجتماع کردند.
👤حباب بن منذر یکی از سران انصار، در سخنان خود در سقیفه، انصار را برتر از قریش دانست و گفت: این شمشیر آنان بودکه اسلام را پیروز کرد.
از سخنان حباب چنین به دست می آید که آنچه انصار را به این اقدام نسنجیده واداشت❌، ترس همراه با رقابت در برابر قریش بوده است.
از سوی دیگر چند نفر از مهاجران که در دو هفته اخیر زندگی رسول خدا (ص) دست به اقدامات مشکوکی💥 زده بودند، با شنیدن اجتماع سقیفه، به سرعت به آن محل رفته و به بحث و گفتگو با انصار پرداختند.
📚گزارش مفصل سقیفه را از طرق خبری مختلف، ابوبکر جوهری در کتاب السقیفه خود آورده است. مورخان دیگر هم کمابیش به آن پرداخته اند.
💠ابن اعثم می نویسد: پیش از آمدن مهاجران به سقیفه، میان انصار بحث و گفتگوی فراوانی شد. یکی از انصار گفت: شخصی را برگزینید که قریش ملاحظه هیبت او را بکند و انصار از او ایمن باشند. کسانی سعدبن عباده👤 را پیشنهاد کردند. اسید بن حضیر که از اشراف اوس بود به مخالفت برخاست. او گفت: خلافت باید در قریش بماند. دیگران بر ضد او سخن گفتند؛ بشیر بن سعد خزرجی -رقیب سعد بن عباده- نیز از قریش دفاع🗡 کرد. عویم بن ساعده گفت: خلافت جز از آن اهل بیت نبوت نخواهد بود، همان جایی قرارش دهید که خدا✨ قرار داده است.
📑گزارش ابن اعثم نشانگر تضاد و رقابت داخلی میان انصار است. اشاره اخیر حکایت از آن دارد که در سقیفه کسانی به یاد امام علی (ع)✨ بوده اند.
👥اسید بن خضیر از اوس و بشیر بن سعد عموزاده سعد بن عباده، اولین افراد انصاری بودند که در سقیفه با ابوبکر بیعت کردند. می دانیم که بعدها انصار از تسلط قریش ناراضی گشتند.
💥تردیدی نباید کرد که در سقیفه، پس از کنار گذاشتن بیعت با امام علی (ع)، رقابت قبیله ای👨👩👧👦 آغاز شد و عاقبت با استناد به "برتری قبیله ای" که قریش داشت، علی رغم محدودیت نفوذ آنان در مدینه آن روز، و البته با استفاده از عنادهای داخلی انصاد، قریش به خلافت رسید👑. توجه به سن ابوبکر و معیار قرار دادن آن نیز مورد نظر موافقان بود، در حالی که امام علی (ع) جوان بود.
🌀بدین ترتیب باید گفت هیچ شیوه و شرایط شناخته شده ای برای انتخاب ابوبکر جز معیارهای قبیله ای --استناد به برتری قریشی و پیوند خانوادگی با رسول خدا (ص)✨-- در سقیفه مطرح نشده است.
🔰آنچه که به عنوان معیارهای یک خلیفه مطرح شد همین بستگی به قریش و اشاره به سن ابوبکر بود. در واقع این تنها معیارهای جاهلی بود که همراه جدل های سیاسی او را به خلافت رساند.
👈پس از خاتمه بیعت در سقیفه، آنان از آن محل خارج شدند. بنا به روایت براء بن عازب، آنان در کوچه ها به راه افتاده و به هر کس می رسیدند دست او را گرفته، به دست ابوبکر می مالیدند🤝، چه آن شخص بدین کار تمایلی می داشت یا نه؛
💠براء می افزاید: در آن زمان بود که من به در خانه بنی هاشم رفتم و خبر را به آنان دادم. توجه این گروه در بیعت گرفتن برای ابوبکر تا اندازه ای بود که بنا به نقل ابن ابی شیبه، آنان در مراسم تدفین رسول خدا (ص)🥀 حضور نداشتند و تنها بعد از دفن بازگشتند.
🔹ادامه دارد ...
✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ
سیـاسی اسلام (تاریخ خلفا)، ج2، ص18-25"،
رسول جعفریان.
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۶۸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: 🔯🔯🔯 #یهودیت #صهیونیزم #تاریخی 🔯 قطعا ریشه های یهود فعلی رو در بین خاندان های گذشته میش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
🔯🔯🔯
#یهودیت
#صهیونیزم
#تاریخی
📚 در گذر اجمالی بر تاریخ ادیان و انبیا و بررسی تاریخ شکل گیری و توسعه صهیونیزم جهانی ، به بررسی تجارت جهانی یهودیان زرسالار ادامه میدیم ان شاءالله .
گفتیم از مهمترین و پرسودترین تجارت های یهود در جهان تجارت بردگان بود . ابتدا با فروش کنیزان و غلامان که در فتوحات خلفای اموی و عباسی به دست میامدند . بعد در اروپا فروش کودکان مسیحی که والدین فقیری داشتند یا کسانی که به یهودیان بدهکاری مالی داشتند و یهودیان به خودشان اجازه میدادند که این افراد بدهکار رو عوض بدهی تسویه نشده شان بفروشند .
بعد هم در افریقا بطور خیلی گسترده به شکار سیاهان و بعد انتقال دادن آنان به بنادر غربی و شمال غربی افریقا و انتقال آنان به اروپا و امریکا به عنوان نیروی کار رایگان که در مزارع بیشتر بکار گرفته می شدند . در خود افریقا هم مستعمره چیان یهودی ، صاحب مزارع وسیع و معادن طلا و الماس و فلزات پر کاربرد و مواد معدنی بودند و بردگان سیاه در افریقا به بردگی و بیگاری وادار میشدند .
همچنین در کشیدن خط آهن بخصوص در امریکای شمالی بکار گرفته میشدند. راه آهن از امور مهم یهود بود و به اندازه کشتی رانی اهمیت داشت. امریکا سرزمینی بکر بود که با مهاجرت اروپایی ها ، مدام رو به توسعه صنعتی و کشاورزی بود. سرزمینی وسیع و کاملا رایگان که آن را به زور از دست بومیان و ساکنان سنتی آنجا در آورده و مالک آن شده بودند. کشتاری وسیع و بی سابقه و وحشیانه و یک پاکسازی نژادی تمام عیار . سرخپوستان رو کاملا مقهور و منکوب کردند و به نواحی خاصی راندند . وادارشون کردند تا آداب و سنت ها و فرهنگ نیاکانشون رو کنار بگذارند و فراموش کنند . تا جایی که حتی پوشیدن لباس سنتی و رقص کنار آتش رو هم برای سرخپوستان ممنوع کردند و هر کس به هر یک از آداب و رسوم سرخپوستی اقدام میکرد به مثابه جنگ طلب و برهم زننده صلح و شورشی تلقی میشد و تحت نظر قرار میگرفت تا به موقع حذف بشه .
شبیه این قضیه هم الان در مورد مسلمانان ایجاد کرده اند و به کمک رسانه دجالی خودشون منتشر و القاء میکنند . تک تک مسلمانان جهان برای غربیان یک دشمن آشوبگر و شورشی به حساب میاد . اگر مناسک مذهبی انجام بده یعنی دشمنیش رو با بشریت ابراز کرده . غربیان خودشون فقط رو بشریت میدانند و بشریت رو خلاصه در نژاد غربیان کرده اند.
تجارت برده تا قرن 19 برای یهودیان تداوم پیدا کرد. اما کم کم با اختراع ماشین آلات و ابزار ، این تجارت برای یهودیان پر سود به حساب نمیامد و یهود نه به دلایل بشردوستانه و یا رأفت ، بلکه به دلایل اقتصادی و صنعتی ، این تجارت رو از رونق انداخت و کم کم کنار گذاشت. برده داری سنتی لغو میشد و یهود بجای اون در صنایع دیگه و اختراعات و تولید و قاچاق و اسلحه سازی و غیره و غیره سرمایه گذاری میکرد . برده داری سنتی لغو شد اما برده داری نوین همچنان وجود داره . نمونه اون هم تجارت و فروش زنان بدکاره و به بردگی گرفتن و بکار گرفتن خلاف میل زنان در شبکه گسترده فحشای جهانی که متعلق به یهودیان است . همانان که جنبش های بشر دوستانه و فمینیستی رو ایجاد و منتشر کردند ، صاحبان صنعت پورن در سطح جهانی برای به بردگی جنسی گرفتن زنان در مراکز زنجیره ای فحشا هستند . همین طور بکار گرفتن آنها در سینمای ژانر پورن در رسانه های ماهواره ای و اینترنتی و شرکت های فیلمسازی جهان .
کسی هم نمیدونه که صاحب هر دو امر یهودیان هستند .
ادامه دارد ان شاءالله
https://eitaa.com/zandahlm1357
قدیمی ترین شعر جهان که شامل غزلی عاشقانه است بر روی یک سنگ قبر 4300 ساله در مصر یافت شد؛
من عاشق زیبایی توام و آن را تحسین می کنم من تحث تاثیر این زیبایی ام!
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قبرستانی در اندونزی که روی قبر شیشه میگذارند و جنازه روئیت میشود در حالی که میپوسد😕
https://eitaa.com/zandahlm1357
ټصۅیڔــےِ از زیباټڔین قبر ایڔاݧ
این قبر به عݧۅان زیباټڔین قبر در دݦاۅݧد ټهڔان قڔار داڔد که با سݪیقه ݦݧځصڔبهڣڔدــےِ طڔاځــےِ ۺده اسټ!
https://eitaa.com/zandahlm1357
ما سامرا نرفتہ گداے تو مےشويم
اے مهربان امام فداےتو مےشويم
هادےِ خلق،ڪورے چشمان گمرهان
پروانگان شمع عزاے تو مےشويم
🏴شهادت #امام_هادی(ع) برهمه عزیزان تسلیت باد 🏴
#شهادت_امام_هادی
شوخی زشت - @Maddahionlin.mp3
1.65M
🏴 #شهادت_امام_هادی(ع)
♨️شوخی زشت
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #رفیعی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
CQACAgQAAxkDAAFYv49h_SK7ccZXqjWYG1y4w7MU9tbzDwACSwoAAjCCUVFEBLtUyvDi-iME.mp3
9.13M
🔳 #شهادت_امام_هادی(ع)
🌴بر دل شکسته همیشه سر پناهی
🌴من اومدم دوباره پی یه نیم نگاهی
🎤 #حسین_طاهری
شهید مصطفی چمران به روایت همسرش « غاده»
قسمت1⃣
سالها از آرام گرفتن چمران می گذرد و روزهای جنگ های سرنوشت ساز پایان یافته اند و اکنون در این روزگار به ظاهر آرام "غاده چمران" با لحنی شکسته داستانی روایت می کند، "داستان یک نسیم که از آسمان روح آمد و در گوشش کلمه عشق گفت و رفت به سوی کلمه بی نهایت."
سال ها از روزی که سرانجام چمران در این زمین آرام گرفت می گذرد و این بار غاده داستانی از تاریخ این سرزمین روایت می کند، داستان "مرد صالحی که یک روز قدم زد در این سرزمین به خلوص . "
دختر قلم را میان انگشتانش جابه جا کرد و بالاخره روی کاغذی که تمام شب مثل میت به او خیره مانده بود نوشت "از جنگ بدم میآید" با همه غمی که در دلش بود خنده اش گرفت ، آخر مگر کسی هم هست که از جنگ خوشش بیاید ؟ چه می دانست ! حتماً نه . خبرنگاری کرده بود ، شاعری هم ، حتی کتاب داشت . اما چندان دنیا گردی نکرده بود . "لاگوس" را در آفریقا می شناخت چون آن جا به دنیا آمده بود و چند شهر اروپایی را ، چون به آنجا مسافرت می رفت . بابا بین آفریقا و ژاپن مروارید تجارت می کرد و آن ها خرج می کردند، هر طور که دلشان می خواست . با این همه ، او آن قدر لبنانی بود که بداند لبنان برای جنگ همان قدر حاصلخیز است که برای زیتون و نخل . هر چند نمی فهمید چرا!
نمی فهمیدم چرا مردم باید همدیگر را بکشند. حتی نمی فهمیدم چه می شود کرد که این طور نباشد، فقط غمگین بودم از جنگ داخلی ، از مصیبت .
خانه ما در صور زیبا بود ، دو طبقه با حیاط و یک بالکن رو به دریا که بعدها اسرائیل خرابش کرد . شب ها در این بالکن می نشستم ، گریه می کردم و می نوشتم . از این جنگ که از اسلام فقط نامش را داشت با دریا حرف می زدم، با ماهی ها ، با آسمان . این ها به صورت شعر و مقاله در روزنامه چاپ می شد . مصطفی اسم مرا پای همین نوشته ها دیده بود . من هم اسم او را شنیده بودم اما فقط همین . در باره اش هیچ چیز نمی دانستم ، ندیده بودمش ، اما تصورم از او آدم جنگ جوی خشنی بود که شریک این جنگ است .
ماجرا از روزی شروع شد که سید محمد غروی ، روحانی شهرمان ، پیشم آمد و گفت: آقای صدر می خواهد شما را ببیند . من آن وقت از نظر روحی آمادگی دیدن کسی را نداشتم ، مخصوصا این اسم را . اما سید غروی خیلی اصرار می کرد که آقای موسی صدر چنین و چنان اند ، خودشان اهل مطالعه اند و می خواهند شمارا ببینند. این همه اصرار سید غروی را دیدم قبول کردم و "هرچند به اکراه" یک روز رفتم مجلس اعلای شیعیان برای دیدن امام موسی صدر ، ایشان از من استقبال زیبایی کرد . از نوشته هایم تعریف کرد و اینکه چقدر خوب درباره ولایت و امام حسین (ع) "که عاشقش هستم " نوشته ام . بعد پرسید: الان کجا مشغولید ؟ دانشگاهها که تعطیل است . گفتم: در یک دبیرستان دخترانه درس میدهم . گفت: اینها را رها کنید ، بیایید با ما کار کنید .
پرسیدم ( چه کاری ؟) گفت: شما قلم دارید ، می توانید به این زیبایی از ولایت ، از امام حسین(ع) ، از لبنان و خیلی چیزها بگویید ، خوب بیایید و بنویسید . گفتم: دبیرستان را نمی توانم ول کنم ، یعنی نمی خواهم. امام موسی گفت: ما پول بیشتری به شما میدهیم ، بیایید فقط با ما کار کنید. من از این حرف خیلی ناراحت شدم . گفتم: من برای پول کار نمی کنم ، من مردم را دوست دارم . اگر احساسم تحریکم نکرده بود که با این جوانان باشم اصلاً این کار را نمی کردم ، ولی اگر بدانم کسی می خواهد پول بیشتر بدهد که من برایش بنویسم احساسم اصلاً بسته میشود . من کسی نیستم که یکی بیاید بهم پول بدهد تا برایش بنویسم . و با عصبانیت آمدم بیرون . البته ایشان خیلی بزرگوار بود ، دنبال من آمد و معذرت خواست، بعد هم بی مقدمه پرسید چمران را می شناسم یا نه . گفتم: اسمش را شنیده ام .
گفت: شما حتماً باید اورا ببینید .
ادامه دارد.......
بامــــاهمـــراه باشــید🌹
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#پرواز_در_آسمان_رجب۳ فایل دوم [ رجب، ماه اختصاصی " تو " و " خداوند " است.] ☆ در این ماه، خداوند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6025948169802615435.mp3
10.48M
#پرواز_در_آسمان_رجب۳
فایل سوم
⬅️ تنها درک این موضوع برای انسان بس است که؛
" ماه رجب " مانند ماه های دیگر نیست که همه انسان ها بتوانند به آن وارد شوند!
⬅️ کسانی اهل رجب میشوند که به این ضیافت بزرگ الهی #دعوت شده باشند.
چگونه میتوان جزو مدعوین این ضیافت بود؟
#استاد_شجاعی
#استاد_پناهیان