#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
احمد بن محمد بن عيسى اشعرى قمى وى شيخ قميين و فقيه بلامنازع و رئيس آن ديار بوده و پس از حضرت رضا (ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بكر بن محمد ازدى
وى از خاندان آل نعيم و از ثقات اهل كوفه است كه عمرى دراز نمود. پيشتر، از محضر حضرت صادق (ع) و موسى بن جعفر (ع) نيز درك فيض كرده بود.
جعفر بن بشير وشاء بجلى
وى از زهّاد و عبّاد شيعه و در عين حال از ثقات راويان است. مسجد بجيله در كوفه منسوب به اوست. وشاء ظاهراً به فروش پارچه هاى ابريشمى الوان اشتغال داشته است. از آثار وى « كتاب المشيخة » (كه مانند كتاب مشيخه ابن محبوب، معروف بوده است)، « كتاب الصلوة »، « كتاب الصيد » و « كتاب الذبائح » است.
وى به جرم تشيّع دستگير و شكنجه شد.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
می پذیرم اما...
مأمون گفت: «ای پسر رسول خدا! با این سخنان میخواهی شانه خالی کنی و این مسئولیت را نپذیری تا مردم بگویند که علی بن موسی، زاهد و بی اعتنا به مال و مقام است؟! »
امام رضا علیه السلام فرمودند: «به خدا از هنگامی که خدا مرا آفریده دروغ نگفتهام و به خاطر مردم دنیا اهل زهد نبودهام و میدانم که تو چه قصدی داری! »
گفت: «چه قصدی دارم؟ »
امام علیه السلام پرسیدند: «در امانم؟ »
گفت: «بلی»
حضرت فرمودند: «تو میخواهی با این کار بگویی که علی بن موسی الرضا اهل زهد و پرهیز از دنیا نبوده بلکه این دنیا است که از او پرهیز کرده بود! ندیدید چطور ولایت عهدی را به طمع خلافت پذیرفت؟! »
مأمون عصبانی شد و گفت: «تو همیشه طوری با من رفتار میکنی که من ناراحت شوم. فکر کردی که از دست من در امانی! به خدا قسم اگر ولی عهدی را قبول نکنی تو را مجبور خواهم کرد و اگر باز هم نپذیری گردنت را خواهم زد!... »
امام علیه السلام فرمودند: «خدا مرا نهی کرده است که خودم را به هلاکت افکنم؛ اگر قصه چنین است میپذیرم اما با این شرط که کسی را عزل و نصب نکنم و رسم و روشی را تغییر ندهم... » [۱]
----------
[۱]: . همان
یک قمقمه دریا....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥شباهت های حضرت ولیعصر(عج) به انبیاء #استاد_کلباسی #گامی_به_سوی_ظهور 🔶🔹🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پاسخ کارشناس برنامه به شبهه که امام زمان(عج) ربطی به ما ندارد و خرافه اند
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
mojtehedi_sharh-doa-roozhaye-mah-e-ramezan25.mp3
2.09M
🔰 شرح و تفسیر #ادعیه_روزانه ماه رمضان
💠 دعای روز 25
🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه
👌 به همراه بیان یک نکته شرعی مورد توجه در #ماه_رمضان
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: دو پیچ متوالی انتخاب میشود تا سر و ته ستون دیده [صفحه ۹] نشود و افراد نتوانند یکدیگر را
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
آنجا یک ساعت فکر کردن بهتر از هفتاد سال عبادت است پس چه بهتر که تیر انداختن هم با شعور باشد. به آسمان نگاه کن. ستارگان را بنگر. علت آفرینش،
رسالت انبیا، امامت، کربلا، قیامت، وظیفه، عزاداری، کوفه، نخلستان، مدینه، فلسفه، علم، عرفان، کلام، حدیث، شعر، مادر، پدر، خواهر، برادر، انقلاب اسلامی، کربلا و نینوا، مشک بی آب، دست راست، دست چپ، تشنگی، بیعت، اطاعت، عبادت، انسانیت، احسان، شهید، مجروح، صدق، رضای خدا، جهاد، حج، امر به معروف، نهی از منکر، حوزه، دانشگاه، قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تانک، موشک، تمدن و فرهنگ.
به همه اینها فکر کن. در تمام کلاسها شرکت نما. فکر کردن که برای چه از خانواده و شهر جدا شده ای؟ کجا آمده ای و چرا آمده ای؟
تو دانسته ای که این راه خطرناک است. خمپاره، اندام را تکه تکه میکند. چرا این همه سختی را میخواهی تحمل کنی. از فردا صبحگاه و کیلومترها دویدن در این کوهها. از چند شب دیگر رزم شبانه و انفجارهای مهیب. آیا برای هوس آمده ای؟ آیا برای نام آمده ای؟ آیا پولی به تو میدهند؟ عنوانت چیست؟ با خود حرف بزن. اگر برای هوس و نام و پول آمده ای که اشتباه است. اینجا از نام و پول و هوس خبری نیست. اگر اینها را میخواهی در همان شهر خیلی راحت تر به دست میآوری. اصلا اینجا جای کشتن هوس است. اگر غیر از خدا را در نظر گرفته ای مغبون خواهی بود. چون بعدا باید از غیر خدا مزدت را بگیری. کجا میروی؟ به سوی انجام تکلیف. جهاد با دشمن خدا. کربلا. راه مشخص است. عشق و محبت تفسیر تمام این حرفها است. اگر انسان از فیض و برکت خداوند تبارک و تعالی آفرینش یافته پس عشق سر لوحه تمام این حرفهاست. خدا کرم کرده و انسان را آفریده. آیا انسان میتواند جز
برای دین خدا فداکاری کند. خدایی که خونش علی بن ابی طالب و حسین بن علی است. «السلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره» حسین هم برای خدا قیام کرد. تو هم باید برای خدا قیام کنی. حسین خون خداست. حسین پسر خون خداست. یعنی دین خدا با خون حسین رونق
یافت. دین خدا با قیام کربلا شعله ور شد و همین حسین برای یاری دین خدا شهید شد. پس تو هم باید برای خون خدا بروی. برای حسین قربانی شوی. کربلای دیگر بیافرینی. تو بسیجی هستی. کربلا نشانه است. از این نشانه به صاحبخانه برس.
[صفحه ۱۳]
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نوای به یاد ماندنی «کربلا کربلا ما داریم می آییم » با مداحی اکبر شریعت
و #کربلا را تو مپندار که شهری است در میان شهرها و نامی است در میان نام ها ؛ نه ، کربلا حرم حق است و هیچ کس را جز یاران امام حسین ( ع ) راهی به سوی حقیقت نیست.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در عیش نقد کوش که چون آبخور نماند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
همنشین از تنهایی در میان مردم شکایت نمی کنم، زیرا روزگار مرا از همنشینانم جدا کرده است. اشتیاق به
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رباعی بی نقطه، عشق
شگفتا که مرا از وصال خودتان ممانعت میکنید و دل مرا رنجور میسازید. اطمینان دارم وعده و ممانعت شما هر دو وسیله ی رنجوری است. چه بسیار ممانعتی که از ناحیه شما بوجود آمد و انتظارش را نداشتم و چه بسیار در اندیشه وصال شما بودم و وصالی دست نداد.
واهاً لصد لوصلکم علله
وعدکم و صدکم علله
کم حصل صدکم و ما امله
کم امل وصلکم و ما حصله
ای ماه شب تاریک که مرا به وصال خود زنده ساختی، به ویژه آنگاه که بر اثر جلوگیری در نابودی من پرداختی. اکنون سوگند به خدا هرچه زودتر خون مرا بریز که تاب شب هجران تو را ندارم.
یا بدر دجی بوصله احیانی
اذ زاروکم بحجره افنانی
باللّٰه علیک عجلن سفک دمی
لا طاقة لی بلیلةالهجران
مهر و مشتری
ز انشای طلب در هر دو جانب
عیان گشت این خبر بر ابن حاجب
چو کرد آن فعل را تمییز در حال
بکسر و رفع آن با خویش زد فال
بدل گفتا که بر من گشت لازم
که باشم بر تعدی سخت جازم
کنم افعال قلب هر دو اظهار
چنان کاید تعجب زان پدیدار
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۱۳- انگیزههای تغییر شکل عبادت پرتوی از اسرار نماز » انگیزههای تغییر شکل عبادت قرآن، نم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۱۴- شرایط قبولی عبادات
پرتوی از اسرار نماز » شرایط قبولی عبادات
عبادات، غیر از شرایط صحّت، شرایط «قبول» و «کمال» هم دارد. یعنی آنچه که مراعاتش، انسان را به قرب خدا و رشد معنوی میرساند و در فرد و جمع، تأثیر میگذارد.
گاهی عبادت، صحیح است، ولی رشد آور نیست، مثل دارویی که شفابخش نیست.
گاهی عبادت، از کیفر میرهاند ولی ما را محبوب خدا نمی سازد.
در آیات و روایات، شرایطی برای قبولی اعمال و عبادات بیان شده که نمونههایی از آنها از این قرار است. (۹۱)
۱- شرط اعتقادی
۲- شرط سیاسی
۳- شرط اخلاقی
۴- شرط اقتصادی
۵ - شرط اجتماعی
۶- شرط بهداشتی و...
قبل از توضیح این موارد، تأکید میشود که انسان باید به مسئله قبولی عبادت عنایت خاصّی داشته باشد تا از تلاش معنوی اش بهره بیشتر ببرد.
علی علیه السلام میفرماید: «کُونُوا عَلی قَبُول الْعَمَلِ اَشَدَّ عِنایةً مِنکُم عَلَی الْعَمَل» (۹۲) به قبولی عمل، بیش از اصل عمل توجّه داشته باشید.
انسان ممکن است برای پذیرش در جایی، هم کارت ورود بگیرد، هم طبق مقررات ظاهری عمل کند، ولی در مصاحبه به دلائلی مانند فساد اخلاق یا سوء سابقه یا... رد شود. عبادات هم ممکن است از نظر مقررات الهی، درست انجام گیرد، ولی به دلایلی مورد قبول خدا نشود. مگر نه اینست
که گاهی کارهای صحیحی از طرف افراد غیر مسئول انجام میگیرد ولی بجای تشکّر، از آنان انتقاد هم میشود؟! پس شرطِ قبولی کار، چیزی دیگر است.
اینک به بیان آن شرایط میپردازیم:
۱- شرط اعتقادی: ایمان به خدا
نداشتن ایمان، مایه تباهی اعمال است: «وَمَن یَکُفُرْ بِالْإِیمَنِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ» (۹۳)
کسانی مساجد خدا را آباد میکنند که ایمان به خدا و معاد داشته باشند: «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَجِدَ اللَّهِ مَنْ ءَامَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْأَخِرِ» (۹۴)
و عمل صالح از زن ومرد «مؤمن» است که موجب زندگی پاک میشود: «مَنْ عَمِلَ صَلِحاً مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَوةً طَیِّبَةً» (۹۵)
کسی که خدا را قبول ندارد، برای او هم کاری نمی کند تا انتظار پاداش داشته باشد. قرآن کریم، اعمال کافران را همچون خاکستری میداند که در یک روز طوفانی در برابر باد قرار گیرد. که چیزی از آن باقی نمی ماند.
۲- شرط سیاسی: ولایت
ولایت و رهبری صحیح و آسمانی، همه بندگان خدا و بندگیها و نماز و حجّ و جهاد و... را در مسیر الهی قرار میدهد و به آنها جهت شایسته میبخشد. مثل ایران امروز که با برخورداری از ولایت فقیه، راه رو به رشدی را میپیماید. در مقابل، کشورهای اسلامی دیگر، با آنکه نماز و روزه و... دارند ولی بخاطر انحراف در خط سیاسی و رهبری، در ذلّت اند.
رهبری جامعه، همانند راننده در یک ماشین است. اگر همه سرنشینان، شیک و مرتب و مؤدّب باشند ولی راننده مست باشد یا جاده منحرف باشد، سقوط در پیش است. ولی اگر راننده، سالم و با تجربه باشد، هر چند مسافران، کهنه پوش و نامرتب باشند، این سفر به مقصد میرسد.
در حدیث از امام باقر علیه السلام است: «مَنْ دانَ اللّهَ بعبادَةٍ یَجْهَدُ فیها نَفْسَهُ وَ لا اِمام لَهُ مِنَ اللّه فَسَعْیُهُ غَیر مُقْبُولٍ» (۹۶)
کسی که به خدا ایمان دارد وعبادتهای طاقت فرسا هم انجام میدهد ولی امام لایقی از طرف خدا ندارد، تلاشش بی فایده است.
اگر رهبر آسمانی بود، پرستش خدا به طاغوت پرستی کشیده نمی شد و قوانین آسمانی تبدیل به خرافات نمی گردید و نمازهای جمعه، با همه شکوهش، به نفع طاغوتها نمی انجامید و حج، این مظهر قدرت و عزّت اسلام و مسلمین، چنین بی اثر یا به سود حکام دور از اسلام تبدیل نمی شد.
در حدیث میخوانیم: «فَمَنْ لَم یَتَوَّلنا لَم یَرْفَعِ اللّهُ لَهُ عَمَلاً» (۹۷) هر کس ولایت و رهبری ما را نپذیرد، خدا هم اعمال او را قبول نمی کند.
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
📿 چطور یه نماز خوب بخونیم؟
✍آیتالله مجتهدی تهرانی مگفتن:
🍃یکی از کسانی که زیر سایه عرش الهیاند، نمازخوانهای خوب هستند؛ آنهایی که نماز خوب میخونن، تقلید صحیح، حمد درست، با حضور قلب...
از نماز لذت ببرید، کیف کنید، همونطور که گرسنه از غذا لذت میبره...
▫️ بعضیها وقتی به رکوع میروند، هنوز بدنشون آرام نگرفته، ذکر رکوع رو میگن. این نماز درست نیست.
به سجده نرسیده ذکر رو میگن. ذکر سجده رو سه قسمت میکنند، هنوز پیشونیشون به زمین نرسیده میگن «سبحانَ»، «ربی الاعلی و بحم» رو در سجده میگن، «ده» رو موقع بلند شدن!
📿 نماز باید با طمأنینه باشه. بدنتون آروم که گرفت، بعد ذکر بگید.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فصل دوم در اشاره به مراتب طهور است بدان که انسان تا در عالم طبیعت و منزلگاه ماده هیولان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل سوم در آداب قلبیه سالک است هنگام توجه به آب براى طهارت
و در این باب حدیث شریف مصباح الشّریعه را ذکر و ترجمه مى کنیم تا قلوب صافیه اهل ایمان
را از آن نورانیتى حاصل شود
داب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی عل هی
فى مصباح الشَّریعۀِ قالَ الصادقُ علیه السلام : اذا اردت الطّهارةَ و الوضوء ،فَتَقَدم الى الْماء تَقَدمک
لىا رحمۀِ اللَّه . فَانَّ اللَّه تَعالى قَد جعلَ الْماء مفتاح قُرْبته و مناجاته و دلیلًا الى بِـساط خدمتـه و .
کَما انَّ رحمۀَ اللَّه تُطَهرُ ذُنُوب الْعباد، کَذلک النَّجاسات الظّاهرَةَ یطهرُها الْمـاء لا غَیـرُ . قـالَ ا للَّـه
: تَعالى هو الَّذى ارسلَ الرِّیاح بشْراً بینَ یدى رحمته و انْزَلْنا منَ الـسماء مـاء طَهـوراً . و قـالَ اللَّـه
تَعالى: و جعلْنا منَ الْماء کُلَّ شَى ء حى ،ا فَلا یؤْمنونَ . فَکَما احیا بِه کُلَّ شَـى ء مـنْ نَعـیمِ الـد نْیا،
کَذلک بِرَحمته و فَضْله جعلَ حیاةَ الْقُلُوبِ الطّاعات . و تَفَکَّـرْ فـى صـفاء الْمـاء و رِقَّتـه و طُهـرِه و
. ء برَکَته و لَطیف امتزاجِه بِکُلَّ شَىو استَعملْه فى تَطْهیرِ اْلَاعضاء الَّتى امرَك اللَّه بِتَطْهیرِ ها [خ ل :
و تعبدك بِادائها ].و آت بِ آدابِها فى فَرائضه و سنَنه فَانّ تَحتکُلِّ واحدةٍ منْها فَوائد کَثیرَةً؛ فاذا
استَعملْتَها بِاْلحرْمۀِ، انْفَجرَت لَک عیونُ فَوائده عـنْ قَریـبٍ . ثُـمعاشـرْ خَلْـقَ اللَّـه کَـامتزاجِ الْمـ اء
بِاْلَاشْیاء :یؤَدى کُلَّ شَى ء حقَّه و لا یتَغَیرُ عنْ معناه ،معتَبِراً لقَولِ رسولِ اللَّه صلّى اللَّه علیه و آلـه :
مثَلُ المؤمنِ المخْلص [خ ل : الخاص[ کَمثَلِ الماء . و لْتَکُنْ صفْوتُک مـع اللَّـه تَعـالى فـى جمیـعِ
طاعتک کَصفْوةِ الْماء حینَ انْزَلَه منَ السماء و سماهطَهوراً . و طَهرْ قَلْبک بالتَّقْوى و الیقـینِ عنـد
طَهارةِ جوارِحکبِاْلماء(103 .(
در این حدیث شریف لطایف و دقایقى است و اشارات و حقایقى است که قلوب اهـل معرفـت را
زنده کند و ارواح صافیه اصحاب قلوب را حیات بخشد. فرماید :
چون اراده طهارت و وضو کردى، متوجه آب بشو آن سان که متوجه رحمت حق شوى، زیرا که
حق تعالى قرار داده آب را کلید تقرّب به خود و مناجات خویش و راهنماى بساط خدمت خـود .
و چنانچه رحمت خدا پاك مى کند گناهان بندگان را همان طـور نجاسـات ظـاهره را آب پـاك
مىکند نه غیر آن . خداى تعالى فرماید : اوست آن کس که فرستاد بادها را براى بشارت در جلـو
رحمتش و نازل نمودیم از آسمان آب پاکیزه را .(104 (و فرمود خداى تعالى : و قرار دادیم از آب
هر چیز زنده را(105 .(
و این که در این حدیث آب را به رحمت حق تشبیه، بلکه تأویل، نموده یکى از نکاتش آن است
که آب یکى از مظاهر بزرگ رحمت حق است که در عالم طبیعـت آن را نـازل فرمـوده و مایـه
حیات موجودات آن را قرار داده؛ بلکه رحمت واسعه الهیه را که از سماء رفیع الدرجات حـضرت
اسماء و صفات نازل و اراضى تعینات اعیان بـه آن ز نـده گردیـده، اهـل معرفـت بـه آب تعبیـر
نمودند. و چون در آب ملکى ظاهرى جلوه رحمت واسعه الهیه از دیگر موجودات دنیائى بیـشتر
است، حق تعالى آن را براى تطهیر از قذارات صوریه قرار داد و مفتاح باب قرب و مناجات خـود
مقرّر فرمود و راهنماى بساط خدمت خویش، که باب الابواب رحمتهاى باطنیه اسـت، قـرار داد .
بلکه آبِ رحمت حق در هر نشئه اى از نشئات وجود و در هر مشهدى از مشاهد غیـب و شـهود
نزول و ظهور کند، تطهیر ذنوب عباد اللَّه نماید موافق با آن نشئه و مناسب آن عالم؛ پس با آب
رحمت نازل از سماء احدیت ذنوب غیبت تعینات اعیان تطهیر شود؛ و بـا آب رحمـت واسـعه از
سماء واحدیت ذنوب عدمیت مهیات خارجیه تطهیر شود؛ و در هر مرتبه از مراتب وجود مطـابق
آن مرتبه . و در مراتب نشئات انسانیه نیز آب رحمت را ظهوراتى اسـت مختلفـه؛ چنانچـه از آب
نازل از حضرت ذات به تعینات جمعیه برزخیه ذنوب سرّ وجودى تط هیر شود وجـودك ذَنْـب لا
( یقاس به ذَنْب .(و با آب نازل از حضرات اسماء و صفات و حضرت تجلّى فعلى رؤیت صفت
و فعل تطهیر شود . و با آب نازل از سماء حضرت حکمِ عدلْ قذارات خلقیه باطنیه تطهیر شـود .
و با آب نازل از سماء غفاریت ذنوب عباد تطهیر شـود . و بـا آب نـازل از سـماء ملکـوت قـذارات
صوریه تطهیر شود . پس معلوم شد که حق تعـالى آب را مفتـاح قـرب و دلیـل بـساط رحمـت
خویش قرار داده . پس از آن، در حدیث شریف دسـتور دیگـرى دهـد و راه دیگـرى بـراى اهـل
سلوك و مراقبه مفتوح فرماید. مىفرماید :
و تفکّر نما در صفاى آب و رقت و طهارت و برکت آن و لطافت ممزوج شدن آن با هر چیـزى و .
استعمال کن آن را در تطهیر آن اعضائى که خداوند امر فرموده تو را به پاکیزه نمودن آنها . و ادا
کن آداب آنها را در فریضه ها و سنّتهاى الهى؛ زیرا که در تحت هر یک از آنها فایدههایى اسـت