eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
امکان ملاقات با حضرت.mp3
4.59M
💠 کاربران 🔰با توجه به نامه امام زمان به نائب چهارم که در آن مدعیان مشاهده حضرت در زمان غیبت کبری را درغگو خطاب کردند ، پس چطور این همه داستان از ملاقات و تشرفات افراد در کتب معتبر ذکر شده است؟ 🎤 عبادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
Part03_ققنوس فاتح.mp3
13.33M
📖کــتاب صــوتی « ققنوس فـــاتــــــــح » 🔵 زندگــینــــامـــه داستـــانی ســــردار شهـــید مــــحـــسـن وزوایــــی 🔷 قـــــســــمـــت 3 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸
.......: لباس عروسی شهناز گاهی با بچه‌ها شوخی می‌کرد. لباس شیری رنگی داشت که آن را به بچه‌ها نشان می‌داد و می‌گفت: «لباس عروسیه! » نامزد داشت... وقتی به سردخانه رفتم دیدم «شهناز»‌ها کنار هم در سردخانه خوابیده اند. «شهناز حاجی شاه» لباس شیری رنگش را پوشیده بود. » [۱] ---------- [۱]: کتاب گل سیمین- نشر سوره مهر شهیدی رو آسفالت به ما خبر دادند که در منطقه پلیس راه، جنازه یکی از شهدا روی زمین مانده. تصمیم گرفتم هر طور شده بروم و جنازه را به قبرستان منتقل کنم. از طرفی عوامل دشمن و ستون پنجم در شهر پراکنده بودند و ممکن بود به من صدمه برسانند. برای همین ۳ سرباز را با خود بردم. با هر زحمتی بود بالای سر شهید رسیدیم. چند روز از شهادتش می‌گذشت. ترکش، شکمش را پاره کرده بود و به آسفالت چسبیده بود. سربازان گفتند: «نمی شود او عقب برد. » اما من اصرار کردم. گفتند: «باید چیزی باشد که جنازه را در آن بپیچیم و ببریم. » هرچه گشتیم چیزی پیدا نکردیم و من به ناچار، چادرم را درآوردم و شهید را روی چادر گذاشتیم و به عقب منتقل کردیم. البته روسری داشتم. وقتی برگشتم رفتم و چادر مادرم را گرفتم و این تنها روزی بود که من برای چند ساعت بدون چادر بودم. 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: فضیلت امت مرحومه در امهال بر عذاب قوله علیه السلام: فَلَوْ لَمْ نَعْتَدِدْ مِنْ فَضْلِهِ إِلَّا بِهَا لَقَدْ حَسُنَ بَلاَوءُهُ عِنْدَنَا، وَ جَلَّ إِحْسَانُهُ إِلَیْنَا وَ جَسُمَ فَضْلُهُ عَلَیْنَا. عتید: به معنی حاضر و مهیّا است. دو لفظ فضل در فقره دعا اگر به معنای واحد باشد تکرار لازم آید ؛ لهذا اول به معنای احسان است، و ثانی به معنی زیاده. « بلا » به معنی اختبار است. و « جلّ » به معنی علوّ، و بمعنی العموم یقال: مطر مجلل، التی تعمّ الأرض بمائه الجسیم بمعنی العظیم. بالجمله، مفاد فقره دعا آن که: از فضل و احسان خدا به این امت مرحومه که آنها را به اضافه عبادی فضیلت بر جمیع امم ماضیه داد. « فلو لم نعتدد » یعنی: پس اگر چنانچه ما از روی خطا و نسیان و اسراف بر نفس حاضر و مهیّا نشویم کما هو حقّه بر اداء اوامر واجبه در طاعات و اجتناب منهیّات إلاّ بها، یعنی مگر فقط به همین توبه، باز هم مع ذلک « لقد حسن بلائه عندنا »: یعنی: اختبار و ابتلاء او به ما بلا و اختبار حسن است، أعنی به ادنی عقوبتی متنبّه و خبر می‌نماید، نه آن که چون امم ماضیه که در ترک اوامر و ارتکاب نواهی آنها را مبتلا نماید به ابتلاءات سوء، چون استیلاء عدو بر آنها به قتل و غارت و اسارت و خرابی معابد و اِحراق کتب سماوی آنها، چون ابتلای بنی اسرائیل و غلبه بخت النصر و آتش زدن و منهدم نمودن بیت المقدس و احراق تورات در دفعه اول، و مرتبه ثانی در مجازات عصیان و تمرّد آنها غلبه قحط و غلا و طاعون و وبا. ولی در این امت مرحومه « أبلاه اللّه بلاء حسناً » [۱] یعنی: اختبار حسن است، چون مرض و فقر و شیب که کفّاره گناهان است، کما ورد: « و لاتبتلنا إلا بالتی هی أحسن » [۱]، أی لاتختبرنا إلاّ بوجه الحسن. و لذا قال المعصوم: « و أجلّ إحسانه إلینا » یعنی: عالی و عامّ است در عموم احوال عطوفت خدا به ما امت مرحومه، « و جسم [۲] فضله علینا » یعنی: و عظیم است زیادتی رأفت و تعالی بر ما، چنان که در کلام مجید نوید مرحمت کرده حیث قال: « یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَی أَنفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِن رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا [۳] »، یعنی: ای عبادی که اسراف و افراط و جهالت ورزید بر نفوس خود به این که تجاوز نمودید از حدود الهیه مأیوس مباشید از رحمت عامه خدا، که خدا غفران و ستر می‌نماید ذنوب و اثرات مفاسد و تجاوزات شما را جمیعاً، لذا داعی علیه السلام در فقره دعاء می‌فرماید: رفع تکالیف مشکل از امت اسلام فَمَا هَکَذَا کَانَتْ سُنَّتُهُ فِی التَّوْبَةِ لِمَنْ کَانَ قَبْلَنَا، لَقَدْ وَضَعَ عَنَّا مَا لاَ طَاقَةَ لَنَا بِهِ. یعنی: پس این طوری که به این امّت مرحومه رعایت نموده نبوده سنت و سیره و طریقه حق تعالی در توبه امم ماضیه که قبل از ما بودند ؛ چه شرط قبول توبه آنها موقوف بر قتل انفس بود، کما قال تعالی: « فَتُوبُوآا إِلَی بَارِئِکُمْ فَاقْتُلُوآا أَنفُسَکُمْ [۴] »، لهذا از خصایص پیغمبر صلی الله علیه و آله خبر می‌دهد « یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الاْءَغْلاَلَ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِمْ [۵] »، یعنی: پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم به قوانین و احکام سهله سَمحه از امت خود إصر و ثقل اعمال شاقّه و تکالیف صعبه که به منزله قیودات و اغلال و سلاسل بر آنها بود از آنها موضوع و مطروح می‌نماید، که من جمله از آن تکالیف شاقّه قطع موضع نجاست از ثوب و احراق غنایم و حرمت اخذ اسیر و فدیه او و صوم ثلاثة اشهر و غیر ذلک بود. لذا معصوم در این فقره دعا متذکّر است: « وضع عنا ما لا طاقة لنا به » چنان که حق تعالی از باب عنایت ازلیه که به این امت دارد آنها را به این دعا تلقین می‌نماید که: « رَبَّنَا لا تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِینَآ أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَ لا تَحْمِلْ عَلَیْنَآ إِصْرًا کَمَا حَمَلْتَهُ عَلَی الَّذِینَ مِن قَبْلِنَا رَبَّنَا وَ لا تُحَمِّلْنَا مَا لا طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَ اعْفُ عَنَّا وَ اغْفِرْ لَنَا وَ ارْحَمْنَآ [۱] » الی آخره ؛ چه نسیان ترک اوامر و ارتکاب نواهی است غفلت من غیر عمد، و خطا مرتکب شدن عصیان است متعمداً. ---------- [۱]: ۱ - شرح نهج البلاغه، ج ۸، ص ۲۶۸. [۱]: ۲ - بسنجید: بحارالانوار، ج ۹۴، ص ۲۳۳: « و لا تبتلنی ». [۲]: ۳ - متن: و جسیم. [۳]: ۴ - سوره مبارکه زمر، آیه ۵۳. [۴]: ۵ - سوره مبارکه بقره، آیه ۵۴. [۵]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۵۷. [۱]: ۲ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۸۶. ربّنا، ای مالک و مربی و مدبّرِ ما، تحمیل مکن بر ما تکالیف شاقّه فوق طاقت ما چنان که تحمیل کردی بر اممی که سابق بر ما بودند، کما این که به یک تمرّد بنی اسرائیل از دخول بیت المقدس، بأن « قَالُواْ یا مُوسَی إِنَّ فِیهَا قَوْماً جَبَّارِینَ [۲] »، « إِنَّا لَنْ نَّدْخُلَهَآ أَبَداً مَّا دَامُوا فِیهَا [۳] »، خدای تعالی به مجازات این عصیان آنها را به عقوبت: « فَ
إِنَّهَا مُحَرَّمَةٌ عَلَیْهِمْ أَرْبَعِینَ سَنَةً یَتِیهُونَ فِی الاْءَرْضِ [۴] »، أی یتحیرون و یترددون، مبتلا نمود. ---------- [۲]: ۳ - سوره مبارکه مائده، آیه ۲۲. [۳]: ۴ - همان، آیه ۲۴. [۴]: ۵ - همان، آیه ۲۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357