eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: حمد بی اندازه بر خداوند قوله علیه السلام: ثُمَّ لَهُ الْحَمْدُ مَکَانَ کُلِّ نِعْمَةٍ لَهُ عَلَیْنَا وَ عَلَی جَمِیعِ عِبَادِهِ الْمَاضِینَ وَ الْبَاقِینَ عَدَدَ مَا أَحَاطَ بِهِ عِلْمُهُ مِنْ جَمِیعِ الاْءَشْیَاءِ، وَ مَکَانَ کُلِّ وَاحِدَةٍ مِنْهَا عَدَدُهَا أَضْعَافاً مُضَاعَفَةً أَبَداً سَرْمَداً إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ. الحمد: مبتدا است، و « له » خبر او است. و علاوه بر آن که لام « له » لام اختصاص است، مع ذلک، خبر، حقّ او تأخیر از مبتدا است، و تقدیم ما هو حقّه التأخیر یفید الحصر. یعنی حمد خاص خدا است به ازاء هر نعمتی از نِعم ظاهره و باطنه که از او بر ما است، و به ازاء هر نعمتی که به تمام خلق ذی حیات او است از گذشتگان و باقیان، و به عدد اشیائی که احاطه دارد علم خدا به آنها از ذرات موجودات علوی و سفلی به اَضعاف مضاعف، أی أمثالاً کثیراً أبداً، أی دهراً طویلاً سرمداً، أی دائماً مستمرّاً الی یوم القیامة، انتهاء عمر العالم ؛ و حمدت اللّه بجوامع الحمد، أی بکلمات جمعت أنواع الحمد و الثناء علی اللّه. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ابن دهان به خاطر شادی از سلامتی یکی از حکام به او نوشت: مردم برای سلامتی تو نذر کردند که روزه بگیرند، و من نذر کردم افطار کنم، زیرا بهبودی تو عید است و روزه عید هرچند نذری باشد، باطل است. نذر الناس یوم برئک صوما غیر انی نذرت وحدی فطرا عالما ان یوم برئک عید لا اری صومه و ان کان نذرا فریاد از ظواهر خواجه عبداللّٰه انصاری گوید: فریاد از معرفت رسمی و حکمت تجربتی و محبت عاریتی و عبادت عادتی. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام مَنْ‌ يُعْطِ‍‌ بِالْيَدِ الْقَصِيرَةِ‌ يُعْطَ‍‌ بِالْيَدِ الطَّوِيلَةِ‌. امام عليه السلام فرمود: كسى كه با دست كوتاه ببخشد با دست بلند به او بخشيده مى‌شود. ١ مرحوم سيد رضى مى‌گويد:«معناى اين كلام اين است كه آنچه انسان از اموال خود در راه خير و نيكى انفاق مى‌كند هرچند كم باشد خداوند جزا و پاداش او را بسيار مى‌دهد و منظور از دو دست (دست كوتاه و بلند) در اينجا دو نعمت است كه امام عليه السلام ميان نعمت پروردگار و نعمت انسان را با كوتاهى و بلندى فرق گذاشته است؛ نعمت و بخشش از سوى بنده را كوتاه و آنچه را از ناحيۀ خداوند است بلند شمرده است و اين بدان جهت است كه نعمت خدا همواره چندين برابر نعمت مخلوق است، زيرا نعمت‌هاى الهى اصل و اساس تمام نعمت‌هاست؛ تمام نعمت‌ها به او باز مى‌گردد و از سوى او سرچشمه گرفته مى‌شود (حتى نعمتى كه انسان آن را به ديگرى مى‌بخشد آن هم از سوى خداست و با توفيق الهى بذل و بخشش مى‌شود)»؛ (قالَ‌ الرَّضِيُّ‌ وَ مَعنى‌ ذلِكَ‌ أنَّ‌ ما يُنْفِقُهُ‌ الْمَرْءُ مِنْ‌ مالِهِ‌ فِي سَبيلِ‌ الْخَيْرِ وَ الْبِرِّ وَ إنْ‌ كانَ‌ يَسيراً فَإنَّ‌ اللّهَ‌ تَعالى‌ يَجْعَلُ‌ الْجَزاءَ عَلَيْهِ‌ عَظيماً كَثيراً وَ الْيَدانِ‌ هاهُنا عِبارَةٌ‌ عَنِ‌ النِّعْمَتَيْنِ‌ فَفَرَّقَ‌ عليه السلام بَيْنَ‌ نِعْمَةِ‌ الْعَبْدِ وَ نِعْمَةِ‌ الرَّبِ‌ّ تَعالى‌ ذِكْرُهُ‌ بِالْقَصيرَةِ‌ وَ الطَّويلَةِ‌ فَجَعَلَ‌ تِلْكَ‌ قَصيرَةً‌ وَ هذِهِ‌ طَويلَةً‌ لِأنَّ‌ نِعَمِ‌ اللّهِ‌ أبَداً تَضْعُفُ‌ عَلى‌ نِعَمِ‌ الْمَخْلُوقِ‌ أضْعافاً كَثيرَةً‌ إذْ كانَتْ‌ نِعَمِ‌ اللّهِ‌ أصْلُ‌ النِّعَمِ‌ كُلُّها فَكُلُّ‌ نِعْمَةٍ‌ إلَيْها تَرْجِعُ‌ وَ مِنْها تَنْزِعُ‌) .
شرح و تفسير فزونى پاداش‌هاى الهى امام عليه السلام در اين گفتار نورانى اشاره به تفاوت پاداش الهى نسبت به اعمال بندگان كرده مى‌فرمايد:«كسى كه با دست كوتاه ببخشد با دست بلند به او بخشيده مى‌شود»؛ (مَنْ‌ يُعْطِ‍‌ بِالْيَدِ الْقَصِيرَةِ‌ يُعْطَ‍‌ بِالْيَدِ الطَّوِيلَةِ‌) . اشاره به اين‌كه عطاى بندگان هرقدر زياد باشد در مقابل عطاى الهى و پاداش‌هاى بسيار عظيمش كم و كوچك است. قرآن مجيد مى‌فرمايد: «مَنْ‌ جاءَ بِالْحَسَنَةِ‌ فَلَهُ‌ عَشْرُ أَمْثالِها» ؛هر كس كار نيكى را به جا آورد، ده برابر آن پاداش دارد». ١ در جاى ديگر مى‌فرمايد: «مَثَلُ‌ الَّذِينَ‌ يُنْفِقُونَ‌ أَمْوالَهُمْ‌ فِي سَبِيلِ‌ اللّهِ‌ كَمَثَلِ‌ حَبَّةٍ‌ أَنْبَتَتْ‌ سَبْعَ‌ سَنابِلَ‌ فِي كُلِّ‌ سُنْبُلَةٍ‌ مِائَةُ‌ حَبَّةٍ‌ وَ اللّهُ‌ يُضاعِفُ‌ لِمَنْ‌ يَشاءُ وَ اللّهُ‌ واسِعٌ‌ عَلِيمٌ‌» ؛ كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى‌كنند، همانند بذرى هستند كه هفت خوشه بروياند؛ كه در هر خوشه، يكصد دانه باشد و خدا آن را براى هر كس بخواهد (و شايسته باشد)، دو يا چند برابر مى‌كند؛ و لطف خدا گسترده، و او (به همه چيز) داناست». ٢ در اين آيه ملاحظه مى‌كنيم كه پاداش الهى هفتصد برابر و گاهى دو يا چند برابر اين مقدار است كه قابل مقايسه با كار نيك بندگان نيست. سرانجام در آيۀ ديگرى خداى متعال به بندگان عطاى «غير مجذوذ»(بخشش هميشگى و جاويدان) را نويد مى‌دهد. ١ البته جاى تعجب نيست؛ عظمت خداوند و وسعت رحمت او و جود و بخشش چنين اقتضايى را دارد و همۀ اينها جزو برنامه‌اى تشويقى براى ايجاد انگيزه‌هاى قوى‌تر در بندگان براى انجام كارهاى خير است. تعبير به «يَد طَويله» (دست بلند) و «يَد قَصيره» (دست كوتاه) كنايه از نعمت‌هاى بزرگ و كوچك است، زيرا انسان معمولا چيزى را كه مى‌بخشد با دست خود مى‌بخشد. در حديثى كه مسلم در كتاب صحيح خود نقل كرده است مى‌خوانيم كه پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله به همسرانش فرمود: «أسْرَعُكُنَّ‌ لِحاقاً بي أطْوَلُكُنَّ‌ يَداً ؛از ميان شما كسى زودتر به من ملحق مى‌شود كه دستش از همه بلندتر باشد» ٢ همسران پيامبر صلى الله عليه و آله معناى اين سخن را نفهميدند و گمان كردند اشاره به همين عضو مخصوص است و گاه طول دست خود را با هم مقايسه مى‌كردند تا اين‌كه «زينب بنت جحش»(همسر پيامبر صلى الله عليه و آله) از دنيا رفت و نخستين كسى از همسران پيامبر صلى الله عليه و آله بود كه به آن حضرت ملحق شد و او زنى بود كه بسيار در راه خدا صدقه مى‌داد و كارهاى خير فراوانى مى‌كرد حتى وسائلى با دست خود مى‌ساخت و مى‌فروخت و بهاى آن را در راه خدا انفاق مى‌كرد اينجا بود كه آنها مراد پيامبر صلى الله عليه و آله را فهميدند. علامۀ شوشترى رحمه الله بعد از نقل اين سخن در شرح نهج البلاغۀ خود از عايشه چنين نقل مى‌كند كه زينب (بنت جحش) به مقامى رسيد كه هيچ كس به آن نرسيد؛ پيامبر صلى الله عليه و آله به او بشارت داد كه به زودى به وى ملحق مى‌شود و همسرش در بهشت خواهد بود. ١ مرحوم «مغنية» تفسير ديگرى براى اين گفتار گرانبهاى مولا كرده و «يَد قَصيره» را اشاره به جهاد در راه خدا و شهادت و امثال آن مى‌داند در حالى كه اين تفسير مناسبتى با تعبير «يد» ندارد به خصوص اين‌كه تعبير به «يد» در مورد بخشش در راه خدا در روايات ديگر نيز آمده است. اضافه بر اين چنين تفسيرى سبب مى‌شود كه «يد طويلة» و «يد قصيرة» با يكديگر هماهنگ نباشند در حالى كه در تفسيرى كه در بالا آمد و مرحوم سيد رضى نيز بعداً ذكر مى‌كند اين دو يد با يكديگر هماهنگ‌اند و هر دو به معناى بخشش نعمت‌اند. مرحوم سيد رضى در اينجا بر خلاف روش معمولى خود، شرح نسبتاً مفصلى براى اين سخن آورده، مى‌گويد:«معناى اين كلام اين است كه آنچه انسان از اموال خود در راه خير و نيكى انفاق مى‌كند هرچند كم باشد خدا پاداش او را بسيار مى‌دهد و منظور از دو دست (دست كوتاه و بلند) در اينجا دو نعمت است كه امام عليه السلام ميان نعمت پروردگار و نعمت انسان را با كوتاهى و بلندى فرق گذاشته است؛ نعمت و بخشش از سوى بنده را كوتاه و آنچه را از ناحيۀ خداوند است بلند شمرده است و اين بدان جهت است كه نعمت خدا همواره چندين برابر نعمت مخلوق است، زيرا نعمت‌هاى الهى اصل و اساس تمام نعمت‌هاست؛ تمام نعمت‌ها به او باز مى‌گردد و از سوى او سرچشمه گرفته مى‌شود (حتى نعمتى كه انسان آن را به ديگرى مى‌بخشد آن هم از سوى خداست و با توفيق الهى بذل و بخشش مى‌شود)»؛ (قالَ‌ الرَّضِيُّ‌ وَ مَعنى‌ ذلِكَ‌ أنَّ‌ ما يُنْفِقُهُ‌ الْمَرْءُ مِنْ‌ مالِهِ‌ فِي سَبيلِ‌ الْخَيْرِ وَ الْبِرِّ وَ إنْ‌ كانَ‌ يَسيراً فَإنَّ‌ اللّهَ‌ تَعالى‌ يَجْعَلُ‌ الْجَزاءَ عَلَيْهِ‌ عَظيماً كَثيراً وَ الْيَدانِ‌ هاهُنا عِبارَةٌ‌ عَنِ‌ النِّعْمَتَيْنِ‌ فَفَرَّقَ‌ عليه السلام بَيْنَ‌ نِعْمَةِ‌ الْعَبْدِ وَ نِعْمَةِ‌ الرَّبِ‌ّ تَعالى‌ ذِكْرُهُ‌ بِالْقَصيرَ
ةِ‌ وَ الطَّويلَةِ‌ فَجَعَلَ‌ تِلْكَ‌ قَصيرَةً‌ وَ هذِهِ‌ طَويلَةً‌ لِأنَّ‌ نِعَمِ‌ اللّهِ‌ أبَداً تَضْعُفُ‌ عَلى‌ نِعَمِ‌ الْمَخْلُوقِ‌ أضْعافاً كَثيرَةً‌ إذْ كانَتْ‌ نِعَمِ‌ اللّهِ‌ أصْلُ‌ النِّعَمِ‌ كُلُّها فَكُلُّ‌ نِعْمَةٍ‌ إلَيْها تَرْجِعُ‌ وَ مِنْها تَنْزِعُ‌) .
نكته: اهميت صدقه و كمك به نيازمندان در اسلام در آيات و روايات اسلامى تأكيد فراوانى بر انفاق در راه خدا و كمك به نيازمندان شده كه در كمتر چيزى اين گونه تأكيد وارد شده است. اهميت اين مسئله به اندازه‌اى است كه در قرآن مجيد هنگامى كه به پرهيزگاران نويد بهشت برين را با وسعتى كه به اندازۀ آسمانها و زمين است مى‌دهد اولين صفت آنها را انفاق در هر حال مى‌شمارد، مى‌فرمايد: «وَ سارِعُوا إِلى‌ مَغْفِرَةٍ‌ مِنْ‌ رَبِّكُمْ‌ وَ جَنَّةٍ‌ عَرْضُهَا السَّماواتُ‌ وَ الْأَرْضُ‌ أُعِدَّتْ‌ لِلْمُتَّقِينَ‌* اَلَّذِينَ‌ يُنْفِقُونَ‌ فِي السَّرّاءِ وَ الضَّرّاءِ وَ الْكاظِمِينَ‌ الْغَيْظَ‍‌ وَ الْعافِينَ‌ عَنِ‌ النّاسِ‌ وَ اللّهُ‌ يُحِبُّ‌ الْمُحْسِنِينَ‌» ؛ و شتاب كنيد براى رسيدن به آمرزش پروردگارتان و بهشتى كه وسعت آن، آسمانها و زمين است و براى پرهيزگاران آماده شده است*(همان) كسانى كه در توانگرى و تنگدستى، انفاق مى‌كنند؛ و خشم خود را فرو مى‌برند؛ و از (خطاى) مردم درمى‌گذرند و خدا نيكوكاران را دوست دارد». ١ در جاى ديگر به كسانى كه آشكارا و پنهان در راه خدا انفاق مى‌كنند وعده مى‌دهد كه هيچ ترس و اندوهى (در قيامت) در برابر عذاب‌هاى الهى نخواهند داشت: «اَلَّذِينَ‌ يُنْفِقُونَ‌ أَمْوالَهُمْ‌ بِاللَّيْلِ‌ وَ النَّهارِ سِرًّا وَ عَلانِيَةً‌ فَلَهُمْ‌ أَجْرُهُمْ‌ عِنْدَ رَبِّهِمْ‌ وَ لا خَوْفٌ‌ عَلَيْهِمْ‌ وَ لا هُمْ‌ يَحْزَنُونَ‌» ؛آنها كه اموال خود را، شب يا روز، پنهان يا آشكار، انفاق مى‌كنند، مزدشان نزد پروردگارشان (محفوظ‍‌) است؛ نه ترسى بر آنهاست و نه اندوهگين مى‌شوند». ٢مرحوم كلينى در كتاب كافى در آغاز جلد چهارم، چندين باب با روايات بسيار ذكر مى‌كند دربارۀ اهميت صدقه و اين‌كه تأثير عميقى در دفع بلا دارد و موجب افزايش و بركت اموال مى‌شود از جمله در حديثى از امام باقر عليه السلام مى‌خوانيم: «الْبِرُّ وَالصَّدَقَهُ‌ يَنْفِيانِ‌ الْفَقْرَ وَيَزيدانِ‌ فِي الْعُمْرِ وَيَدْفَعانِ‌ تِسْعينَ‌ ميتَةَ‌ السّوءِ ؛نيكى و صدقه فقر را از انسان دور مى‌كند و سبب طول عمر مى‌شود و نود (و در بعضى از نسخه‌هاى سبعين به معناى هفتاد) نوع مرگ بد را دور مى‌سازد». ١ در حديث ديگرى از همان حضرت آمده است كه فرمود: «وَلَاَنْ‌ اعْوَلَ‌ أهْلَ‌بَيْتٍ‌ مِنَ‌ الْمُسْلِمينَ‌ أشْبَعُ‌ جَوْعَتَهُمْ‌ وَأكْسُوَ عَوْرَتَهُمْ‌ وَأكُفَّ‌ وُجُوهَهُمْ‌ عَنِ‌ النّاسِ‌ أحَبُّ‌ إلَىَّ‌ مِنْ‌ أنْ‌ احُجَّ‌ حَجَّةً‌ وَحَجَّةً‌ وَحَجَّةً‌ حَتَّى انْتَهى‌ إلى‌ عَشْرٍ وَعَشْرٍ وَعَشْرٍ وَمِثْلَها وَمِثْلَها حَتَّى انْتَهى‌ إلى‌ سَبْعينَ‌ ؛اگر خانواده‌اى از مسلمانان را كه فقيرند تكفل كنم، گرسنگى آنها را برطرف سازم، برهنگان آنها را بپوشانم و آنها را از اين‌كه دست نياز به سوى مردم دراز كنند باز دارم براى من محبوب‌تر از آن است كه يك حج و يك حج و يك حج، و همچنان امام عليه السلام ادامه داد تا ده حج و ده حج و ده حج تا به هفتاد حج رسيد به جا آورم». ٢ احاديث در اين زمينه بسيار است. با حديث ديگرى از امام صادق عليه السلام اين سخن را پايان مى‌دهيم، فرمود، «بَكِّرُوا فِي الصَّدَقَةِ‌ وَارْغَبُوا فِيها فَما مِنْ‌ مُؤْمِنٍ‌ يَتَصَدَّقُ‌ بِصَدَقَةٍ‌ يُريدُ بِها ما عِنْدَاللّهِ‌ لِيَدْفَعَ‌ اللّهُ‌ بِها عَنْهُ‌ شَرَّ ما يَنْزِلُ‌ مِنَ‌ السَّماءِ إلَى الْأرْضِ‌ في ذلِكَ‌ الْيَوْمِ‌ إلّاوَقاهُ‌ اللّهُ‌ شَرَّ ما يَنْزِلُ‌ مِنَ‌ السَّماءِ إلَى الْأرْضِ‌ في ذلِكَ‌ الْيَوْمِ‌؛ صبحگاهان صدقه دهيد و به آن علاقه‌مند باشيد. هيچ مؤمنى نيست كه براى خدا به نيازمند صدقه دهد تا شر بلاهايى كه از آسمان به زمين نازل مى‌شود در آن روز ازاو باز دارد مگراين‌كه خداوند چنين خواهد كرد و اين شرور را از او دفع مى‌كند»
☘☘ ☘☘ ☘☘دوستان با سرد شدن هوا و به دلیل ندادن کود تقویتی در ماه های اخر سال سعی کنین به گلهای داخل خونه کود آهن بدین چون وقتی هوا سرد میشه خاک و ریشه ها هم فعالیشون کم و سرد میشه و در بعضی گلها در حالت خواب هستن و اکسیژن رسانی به ریشه ها کم میشه و نمیتونه مواد غذایی رو جذب کنه و به مرور باعث زردشدن برگها میشه پس بهتره الان بهشون کود آهن بدین که به این مشکل نخورین. هر سه ماه یه بار یه سوم قاشق چایخوری در یه لیتر اب کافیه ☘☘
کاشت کاکتوس به روش تایلندیها🌱 ۱.زغال ۲.خاک کاکتوس ۳.کاشت کاکتوس ۴.گرانول ۵.سنگ ریزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از طریق زیر گلدونی 🌱 این روش برای مواقعیکه گل تشنگی زیاد کشیده باشه استفاده میکنیم چون اگه از بالا ابیاری بشه ممکنه اب به قسمتهای دیگه نرسه و‌سیراب نشه بهترین روش برای سیراب کردن گل و‌گیاه از طریق زیر گلدونی هست چون ریشه ها با اب درتماسه تا جاییکه لازم داره میکشه برای اینکه بفهمیم تا کی باید این روش ادامه باشه از این روش میفهمیم تا زمانیکه گلتون سرحال شد یا برگهاش شاداب شدن و حالت پژمردگی نداشتن باید بردارین تا اب اضافی ازش خارج بشه
.......: توصيه ۸۶) در اسلام دستور است كه مرد دزد و زن دزد را دستشان را قطع كنيد. (اگر چه تحت شرايطي است) آيا شايسته است دستي كه بايد در پيشرفت اهداف خود وخانواده و مملكت خدمت كند قطع شود و عمري را از يك عضو اصلي بدن خود را محروم كند و نكته ظريف قرآن در اين است كه اول مرد را ذكر كرده چون مرد قوي و نان آور خانواده و پدر است. توصيه ۸۷) از نظر اجتماعي دزد با ديد خيانت به اموال مردم رويت مي‌شود و وي را شخصي خدانشناس و بي ايمان مي‌پندارند زيرا در حاليكه كسي جز خدا و فرشتگان نيست به اموال مردم خيانت مي‌كند و زحمات مردم را كه در طول ۶۰۵۰ سال با صدمه و سختي تهيه كرده اند در ظرف چند ساعت چپاول مي‌كند اگر چه بيشتر سارقين گرفتار قانون و زندان و يا به درك اسفل جهنم شده اند كه بايد گفت: مرد آخر بين مبارك بنده اي است نه مرد لحظه بين؟! توصيه ۸۸) مسئله قاچاق مواد مخدر و مشروبات الكلي گناه و جرمش از دزدي به مراتب بيشتر است و اين قماش افراد با هستي مردم و جامعه مبارزه مي‌كنند كه روز بروز بر شدت جرم آنها افزوده خواهد شد. و قاچاق اساس پيشرفت كشور را دچار آسيب مي‌كند. توصيه ۸۹) فروش مواد غذايي كه از تاريخ مصرفشان گذشته و يا فاسد شده اند و يا در شرف فاسد شدن ميباشند. جرم وپول آنرا فروشنده بخريدار ضامن است. توصيه ۹۰) شخصي از معصوم سوال مي‌كند اگر شي ء در مكاني بود و صاحب آن نبود آيا ما مجازيم براي خودمان برداريم، حضرت مي‌فرمايند خير، اگر دستي اشياء گم شده را برندارد دير يا زود صاحبش پيدا خواهد شد (البته اگر احتمال از بين رفتن بدهيم مسئوليت بيشتر است كه با برداشتن بايد پي صاحب آن گشت و نهايتاً اگر مأيوس شديد از طرف صاحب صدقه بدهيد). خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین" ⚛️ دور دوم / قسمت ۳۲ 📝 محور بحث: 💠 قسمت پانزدهم ⚜ نقد منصفانه به آن نقدی گفته می شود که شاخص های، ایجاد پذیرش در طرف مقابل و درصدد جبران قرار دادن شخص مقابل را داشته باشد. 🔹 در قسمت قبل به یک فرمول نقد پرداختیم و در ادامه نیز به آنها میپردازیم. 2⃣ کار خوب + نقد 3⃣ کار خوب + نقد + هم دردی 🔸 مثلا بگوییم: به به خانم، عجب سفره ای انداختی، اتفاقا حوس آب گوشت ام کرده بودم ولی یکم خوش نمک شده؛ البته آدم که روزه دار باشه نمی تونه غذا رو بچشه و طبیعی ام هست که شور بشه. 🔺 اگر نقد به صورت منصفانه باشد سبب می شود نه تنها شخص اشتباه و مشکل خود را بپذیرد، حتی سبب می شود، شخص تلاش کند برای اصلاح اشتباه خود. ▪️ زنها دو ویژگی دارند که باید با آنها با مدارای بیشتری سخن گفت: ➖ ریحانه ای بودن امير المؤمنين عليه السّلام می فرمایند: إِنَّ الْمَرْأَةَ رَیْحَانَةٌ / زن ریحانه است. غرر الحکم و درر الکلم، ج ۱، ص ۵۳۴ و لذا مرد ها مقاوم تر اند ولی زن ها مانند گل می مانند. ➖ احساسی بودن به همین دو ویژگی خانم ها مدارای بیشتری می طلبند و مثلا وقتی شما می خواهید به یک خانم انتقاد کنید باید اول پنج تا ویژگی خوبشان را بگویید بعد یک انتقاد کنید، ولی گاهی دو تا، یا سه تا و یا چهار تا ویژگی هم برای یک انتقاد کافی است، متناسب با نقد و شرایط. 🔮با ما همراه باشید.
😁 💠 این را شما خانم‌ها بدانید، وجود شما آن تحولی را در روحیات مرد به وجود می‌آورد که گاه هیچ عاملی نمی‌تواند آن تحول را ایجاد کند. شما می‌توانید دل مرد را گرم کنید و به او امیدواری به زندگی و شوق ادامه کار بدهید. 💠 اصلاً این توان در شما هست که در وجود مرد نیرو بدمید. وجود شما این قدر مهم است. مرد هم نسبت به زن همین است. حالا مرد گاهی ممکن است مثلاً اخم‌آلود وارد خانه شود. اگر زن قدری عقل و پختگی‌اش بیشتر باشد و از اخم او جا نخورد و لبخند نشان دهد و در مقابل محبت بورزد، یواش یواش با افسون محبت، می‌تواند گره اوقات‌تلخی و بداخلاقی مرد را باز کند و ببیند که او چه احتیاج داشت. من این حرفی که می‌گویم خواهش می‌کنم مردها نشنوند؛ چون ممکن است بدشان بیاید! شما خانم‌ها این را بدانید آقایان تا آخر هم مثل یک پسربچه هستند و باید اداره‌شان کنید. واقعاً خانم‌ها باید این بچّه‌پسری را که حالا ریشش هم بعد از پنجاه، شصت سال زندگی سفید شده اداره کنند. 🔸 ۸۱/۷/۱۱ ___________________ واقعا حرف حق رو بایداز آقا شنید😍 خانوما بدونید که نقشتون خیلی موثره تو جو آرامش خانه و خانواده! https://eitaa.com/zandahlm1357
37.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رازهای افزایش صبر آکادمی بین المللی دکترمسلم داودی نژاد
سلام وقت بخیر خدا خیرتون بده ک‌باعث رونق زندگیم شدین با فایل مدیریت خشم و هنر زن بودن...دوساله ک‌زیر یک سقف هستیم اما چند تا سوال برام پیش اومده اینکه من حس میکنم همسرم و البته میدونم خانوادشون حسادت دارن متاسفانه مثلا در تعریف هاشون بعد مهمونی ها هیچوقت تمجید نکردن از کسی و همیشه حالت انتقاد بوده مثلا من به همسرم میگم فلان مراسمشون خوب بود میگه نه معمولیه تو اغراق میکنی..این اهلاقشون واقعا ازار دهندس برام مخصوصا ک‌بعد از مهمونی های خانواده من همش انتقاد دارن و میخوان کوچیک کنن چجوری این عادت رو از سرشون بندازم ؟؟ سوال بعدیم اینه ایشون خیلی با خرفاشون میخوان منو متقاعد کنن و منو شکل خودشون کنن مثلا همش دلیل مختلف برای انتقاداشون میارن منم دلم میخواد با صحبت هام نظر همسرمو راجع ب مسایل تغییر بدم اما نمیدونم چی بگم شما گفتین مرد دوبار تربیت میشه ولی من نمیتونم مثل ایشون دلیل و مدرک بیارم ک این مثلا رفتار خوب نیست یا حتی متوجه کنم ک‌من تعریف های اغراق آمیزی انجام نمیدم نمیدونم منظورم رو رسوندم یا ن ممنون میشم جواب بدین. 🌹🍃 پاسخ خانم 👇 بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم بسیار خرسند و شاکریم که با تلاش و همراهی توانسته اید در پیشبرد و استحکام پایه های زندگی تان خوب عمل کرده و نتیجه آن امروز رضایت و آرامش شماست🌺 در خصوص مسئله تان، باید عرض کنم: آنچه دیده میشود اختلاف نظری است که دو طرف با تمام قوا سعی بر قانع کردن طرف مقابل و اثبات حقانیت و درستی تفکر و کلام خودشان هستند. خواهر عزیزم بجای زورآزمایی در اختلافات و تفاوت سلایق، سعی کنید این صحنه جدل را تبدیل به میدان عاطفه و رفاقت کنید، بجای اینکه تلاش کنید نقطه مقابل باشید، همسرتان حس کند که شما در کنار او هستید نه مقابل او. بقول عارفی که فرمودند اگر مرد حتی سرکه باشد، اما خانم سعی کند عسل باشد، آن وقت زندگی میشود با طعم سکنجبین😊 دلچسب و مطبوع. لذا اگر در مقابل انتقادهای بجا و یا نابجای همسر محترم، از تکنیک خاموشی، تغافل، حواس مرتی و حتی گاهی اندکی تایید (بله درک میکنم، احساس شما را می فهمم، متوجه منظور شما هستم، می فهمم چی میگی، چقدر خوبه که باهام حرف میزنی و نظر و احساست رو باهام در میون میزاری)، حس خوب و ارزشمند همدلی و همراهی را به همسر محترم تون منتقل کنید تا به مرور تایید مثبت ایشان را دریافت کنید و ایشان انشاالله به تدریج دست از این اصرار بر اثبات این گفته ها برخواهند داشت. انشاالله موفق و سربلند باشید 🌹