🔰 سلسله #پوسترهای_وظایف_منتظران 22
شماره 2⃣2⃣
🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #قرارگاه_محمود فصل 3️⃣1️⃣ "عشق دلبستگی است یا وابستگی"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part14_قرارگاه محمود.mp3
9.25M
📗کتاب صوتی
#قرارگاه_محمود
فصل 4⃣1⃣
"پرواز همچون حضرت عباس علیه السلام"
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شهیدی که ساعتش رو برای نمازشب کوک کرده بود: به وقت خدا
#شهدا
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تحقیق در اسم مالک قوله علیه السلام: مَالِکُ الْمُلْکِ. الملک: المملکة والسلطنة، و هی الاستیلاء و ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رحمت الهی
قوله علیه السلام: رَحِیمٌ بِالْخَلْقِ.
الرحمن و الرحیم: هما مشتقان من الرحمة، و هو العطوفة بالنسبة إلی العباد. ولی موردِ استعمال اند و تغییر دارند، چه « رحمان » اطلاق میشود بر حقّ به اعتبار انتشار فیض و نِعَم ظاهره و باطنه بر عباد، المتعلّقة بامور دنیاهم.
و الرحیم: یطلق علیه باعتبار فیضان علوم و معارف حقه از او بر اهل ایمان، لذا ورد فی الدعاء: « یا رحمان الدنیا و یا رحیم الآخرة » [۱] ارحم مَن لیس له الدنیا و الآخرة.
----------
[۱]: ۵ - ثواب الاعمال، ص ۷۵ ؛ بحارالأنوار، ج ۸۸، ص ۳۵۵، ذیل عبارت در ادعیه مشهور وارد نشده است.
که رحیمیت حقّ که اعطای معارف باشد متعلّقه به احوال روح و عالم آخرت است.
از اینجا است که چون وجود مبارک حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم منبع و منشأ علوم و معارف است، نسبت به خلق میفرماید: « وَ مَآ أَرْسَلْنَاکَ إِلاَّ رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ [۲] »، و نیز اشاره به آن که رحمت خدا و جهت رحیمیت او غیر از جهت رحمانیت او
است، و رحیم مخصوص به ارشاد و هدایت حقّه است بلاواسطه ؛ چون نسبت به خود انبیاء عظام که آنها را خود هدایت نماید و به واسطه، چون ارشاد خدا به اقتضای رحیمیت خلق را به توسّط انبیاء چه « هادی المضلّین [۳] » از القاب و اوصاف خود حق است لاغیر.
باری، ایماء به مطلب مذکور است، کلام الهی که: « أَهُمْ یَقْسِمُونَ رَحْمَتَ رَبِّکَ نَحْنُ قَسَمْنَا بِیْنَهُمْ مَعِیشَتَهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیَا وَ رَفَعْنَا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجَاتٍ لِیَتَّخِذَ بَعْضُهُم بَعْضًا سُخْرِیًّا [۱] »، زیرا که چون منکرین و معاندین ایراد میکردند که اگر این قرآن منبع علوم و معارف و از خدا است، چرا باید نازل نشود بر رجلی معروف و از اهالی یکی از دو شهر عظیم، و نازل شود بر شخصی غیر معروف از اهل مکّه که وادی غیر ذی زرع است، و ابداً اشتهار و اهمیتی ندارد.
خدا در ردّ عقیده باطله آنها میفرماید که: آیا آنها تقسیم مینمایند رحمت و معرفت خدا را، که مقصود ارشاد محمد صلی الله علیه و آله وسلم، و وصول او به درجه نبوّت و خصوصیت نزول قرآن به او باشد که امر روحانی معنوی است، و دست تصرّف آنها به کلّی از او مقطوع است، و حال آن که معیشت و امور معاشیه آنها که امر حسّی جسمانی ظاهری است در حیات دنیا، ما بر آنها تقسیم مینمائیم در قلّت و کثرت، به آن که به حکمت خود رفعت میدهیم بعض آنها را بر بعضی در معیشت و تموّل و ثروت، تا آن که اخذ نماید بعض از متموّلین بعض دیگران مستضعفین را سخریاً، یعنی منقاد و مستخدم که اگر تمام در درجه مساوی بودند امور کلیه عالم مختلّ و مهمل بود، کما قیل:
اگر کنّاس نبود در ممالک همه خلق اوفتند اندر مهالک [۲]
و نیز از جمله آیات شریفه که دلالت مینماید بر آن که رحیم که از رحمت است مخصوص است به افاضه کمالات مغیوبه و معارف الهیه که حقّ تعالی از الطاف و عنایات خود به قلوب مستعدّه عطا میفرماید، و آن غیر از انعام حسیه
است که عام باشد این آیه مبارکه است: « قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَ بِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِکَ
فَلْیَفْرَحُوا هُوَ خَیْرٌ مِّمَّا یَجْمَعُونَ [۱] »، یعنی: بگو پس فرح و سرور شما به علوم و معارف که امور معنویه و رحمت و فضل باقیه اند باشد بهتر است از فرح و انبساط شما به آنچه سایرین از جهال و ابناء دنیا جمع مینمایند. از اثاثیه و زخارف دنیا و زینتها التی لاتبقی لکم، و أنتم لاتبقون لها ؛ لذا ورد فی الحدیث: « لو یعلم الناس ما فی فضل معرفة اللّه تعالی، ما مدّوا أعینهم إلی ما متّع به الأعداء من زهرة الحیاة الدنیا » [۲] .
----------
[۲]: ۶ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۱۰۷.
[۳]: ۱ - بنگرید: مصباح الکفعمی، ص ۲۵۷ ؛ البلد الأمین، ص ۴۱۰ ؛ إقبال الاعمال، ج ۱، ص ۴۵۲.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه زخرف، آیه ۳۲.
[۲]: ۳ - گلشن راز، شبستری، « اشارت به زنار ».
[۱]: ۱ - سوره مبارکه یونس، آیه ۵۸.
[۲]: ۲ - الکافی، ج ۸، ص ۲۴۷.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ابوتراب مردی سنی مقداری گندم کهنه برای یک شیعی فرستاد. شیعی گندم را عودت داد و مقداری گندم تازه مخل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ستم
علی علیه السلام میفرماید: روز ستمدیده بر ستمگر، شدیدتر است از روز ستمگر بر ستمدیده.
*
یکی از سلاطین گفته است: من حیا میکنم از اینکه ستم نمایم به کسی که دادخواهی جز خدا ندارد.
*
یکی از صوفیان بر کسی گذشت که به فرمان حجاج بر چوبه دار بود، گفت: خدایا بردباری تو نسبت به ظالمان پرضررتر است نسبت به بردباری تو در باره ی مظلومان. شب در خواب قیامت را دید که خودش در بهشت است و همان به دار آویخته در عالی ترین مراتب بهشت جای گرفته است. در همان حال منادی ندا کرد: حلمی که نسبت به ظالمان دارم، مظلومان را در درجات برترین بهشت قرار میدهد.
تأثیر پند
احمد بن طولون پیش از عدالت ورزی، ستمکار بود، و فریاد مردم از ظلم او بلند بود.
مردم نزد نفیسه آمدند و از احمد گلایه کردند. نفیسه پرسید: احمد چه زمان بر اسب سوار میشود؟ گفتند: فردا. نامه ای نوشت و سر راه احمد قرار گرفت و او را صدا زد. احمد او را شناخت و به احترامش ایستاد، نامه اش گرفت و خواند.
وی نوشته بود: مردم را مالک شده و امیر کردید و مسلط شدید و ستم کردید، روزی را بر آنها بستید، میدانید تیرهای سحرگاههان نافذ است مخصوصاً اگر از درون مردمی برآید که شما آن را به درد آورده اید و از ترکش بدنهایی کشیده شود که شما برهنه کرده اید؛ هر کار خواهید انجام دهید، ما در برابر شما شکیبا هستیم؛ هرچه خواهید ستم کنید، ما در برابر ستم شما پناه گاهی داریم؛ هرچه خواهید ظلم کنید، ما ظلم پذیریم. احمد از تأثیر این نامه همان لحظه ستم را کنار گذاشت و دادگری را پیشه ساخت.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹🌷 مناجات فوق العاده زیبای امام خمینی رحمت الله علیه با خداوند متعال
از دعای خیر برای دیگران فراموش نکنیم
#ماه_رمضان_مبارک
https://eitaa.com/zandahlm1357