#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #حقوق_زن_در_اسلام ❇️ ( جلسه 5 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 آیا اسلام برای زن رشد ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 48.mp3
7.52M
❇️ تدریس کتاب #حقوق_زن_در_اسلام
❇️ ( جلسه 6 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 چرا دختر برای ازدواج اول به اذن پدر نیاز دارد؟
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 11.mp3
1.85M
💠 سلسله مباحث #آیات_مهدوی 11
❇️جلسه یازدهم
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
هر شهیدی
در جیب هایش
در موهایش
و لای دکمه های یونیفرمش
زنی را با خود به میدان جنگ میبرد
آمار کشته های جنگ همیشه غلط بوده است
هر گلوله دو نفر و گاهی چند نفر را از پای در میآورد
شهید و مادر یا همسر یا دختری که در سینه اش میتپد.
🇮🇷@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🇮🇷 فیلم سینمایی جاسم به جبهه می رود 🇮🇷 کمدی ، طنز ، اکشن ، جنگی 🇮🇷 قسمت اول @zandahlm1357 #فیلم #سین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
49.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نفوذ مقدّرات الهی باری، پس بعضی از ترجمه کلام امیرالمؤمنین علیه السلام آن که: « بدانید از روی یقین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راحتی یقین داران در دنیا
« و العارف بهذا [۳]، أعظم الناس راحة فی منفعة » [۴]، یعنی: عارف و عالم به این مقام از یقین نیست الا بهترین مردم از حیث راحت در انتفاعات تعیّش خود، به واسطه آن که آن علم او را مانع میشود از کوشش بی فائده و تعب ناشی شونده از حرص ؛ زیرا که از نتیجه یقین است قناعت و توکّل و رضای به آنچه قسمت شده از برای او در ازل.
و صاحب «ینفق مما رزقه اللّه بالسهولة فیکون فی رفاهیة من عیشه ». چنان که « من أعرض عن العلم استولی علیه الحرص، فیعیش ضنکاً » [۵] . یعنی: جاهل چون خود را و تدبیر و کوشش خود را مؤثّر در تحصیل معاش دانسته، و چنان گمان نماید که آنچه بیشتر سعی و طلب کند بیشتر تهیه مایحتاج مینماید و نفهمیده که « الرزق مقسوم و الحریص محروم » [۶]، لهذا دائم در رنج بی فائده است، از این است که بعد میفرماید:
« والتارک له الشاکّ فیه أعظم الناس شغلاً فی مضرّته » یعنی: تمام کوشش و تعبی که به خود دهد در مضرّت خود است، و ذره[ای] نتواند اضافه بر ما « قدر له » نماید.
[برخورداری از نعمات و استدراج بنده]
و مع ذلک: « فربّ منعم علیه مستدرج بالنعمی [۱] و رب مبتلا مصنوع له
بالبلوی » [۲] ؛ یعنی: چه بسیار انعام کرده شده ای است که آن نعمت اسباب استدراج او است، یعنی که خدای او را به آن نعمت اخذ نموده به عذاب متدرّجاً من حیث لایشعرون، کما قال تعالی: « سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَیْثُ لاَیَعْلَمُونَ [۳] »، لذا قال خطاباً للنبی صلی الله علیه و آله وسلم: « فَلاَ تُعْجِبْکَ أَمْوَالُهُمْ وَ لاَ أَوْلاَدُهُمْ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُم بِهَا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا [۴] »، و نیز بسا مبتلا به عقوبات و صدماتی است که احسان کرده شده است به سبب آن بلا و عقوبات یعنی: همان بلا، اسباب تنبّه و ارشاد و موجب انابه و رجوع او شده به حق تعالی، کما قال تعالی: « وَ إِذَا أَنْعَمْنَا عَلَی الاْءِنسَانِ أَعْرَضَ وَ نَأی بِجَانِبِهِ [۵] » و اذا مسّه الشرّ، فذو دعاء عریض، لذا قال:
شکر کی روید زاملاک و نعم شکر میروید ز بلوی و سقم [۶]
----------
[۳]: ۳ - نهج البلاغه: العارف لهذا العامل به.
[۴]: ۴ - نهج البلاغه، ص ۵۲۳ ؛ غررالحکم، ص ۱۰۲ ؛ الأمالی، طوسی، ص ۱۶۳.
[۵]: ۵ - در تفسیر غریب القرآن (طریحی، ص ۴۳۹) آمده است: « من أعرض عن الدین استولی علیه الحرص والجشع... فیعیش ضنکاً ».
[۶]: ۶ - أعلام الدین، ص ۱۲۲.
[۱]: ۷ - اصل: بالنعماء.
[۲]: ۱ - نهج البلاغه، ص ۵۲۳ ؛ بحارالانوار، ج ۱۰۰، ص ۳۷.
[۳]: ۲ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۸۲.
[۴]: ۳ - سوره مبارکه توبه، آیه ۵۵.
[۵]: ۴ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۸۳.
[۶]: ۵ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۳، ص ۶۹۴، « بیان آن که حق تعالی صورت ملوک را... ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تعامل با دیگران پیامبر خدا صلی الله علیه و آله میفرماید: با احسان به برادرت به او عتاب نما، شر او
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا