eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌در محضر امام روح الله (۳۸) 📌امام خمینی (ره): امید است با دست توانای شما پُر افتخار حکومت اسلامی در تمام اقطار به اهتزاز درآید،این است مسئلت من از خداوند تعالی. 📚صحیفه نور ،جلد٣،صفحه ٢٧٧ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
امام: اگر كسي را بياورم كه نام محمد و خاندان و پيروانش را از انجيل بخواند به او ايمان مي‌آوري؟ جاثليق: آري، ايمان محكم. امام رو به نسطاس رومي كرد، و فرمود: سفر سوم انجيل را چگونه حفظي؟ نسطاس: كاملاًً آن را از بر دارم. باز امام رو به « رأس الجالوت » كرد، وفرمود: تو نمي تواني انجيل را بخواني؟ : چرا مي‌توانم. امام: سفر سوم را بياور، و گوش كن تا من بخوانم، اگر به جايي رسيدم كه از محمد و خاندان و پيروانش ياد شده بود، شما همگي گواهي دهيد، و گرنه هيچ. امام در برابر انبوه دانشمندان، سفر سوم انجيل را از بَر مي‌خواند تا رسيد به نام پيامبر، در اينجا كمي مكث كرد، و رو نمود به دانشمند مسيحي و فرمود: اي نصراني تو را به حق مسيح و مادرش سوگند، فهميدي كه من عالم به انجيل هستم؟ جاثليق: آري. سپس امام نام محمد و خاندان و پيروانش را از انجيل قرائت نمود[۴] و بعد جاثليق فرمود: چه پاسخي داري؟، « يا بايد بگوئي آن چه خواندم انجيل نيست، يا بايد بگوئي انجيل دروغ است، اما احتمال اول كه بطلانش ثابت شد، بنابراين يا بايد به نبوت محمد طبق اخبار انجيل اعتراف كني، و يا كشتنت واجب مي‌شود چون خدا و پيامبر و كتاب خود را منكر شده اي »؟ جاثليق: آن چه وجودش در انجيل برايم ثابت و روشن شد انكار نمي كنم و به آن اعتراف دارم. امام حاضران مجلس را بر اعتراف او گواه گرفت، سپس به او گفت هر چه مي‌خواهي بپرس. جاثليق: حواريين عيسي، و اولين دانشمندان انجيل چند نفر بودند؟ امام: حواريين عيسي، دوازده نفر بودند و از همه بهتر و داناتر الوقا بود. و اما دانشمندان نصاري سه نفر بودند: يوحناي اكبر كه در ۱ج[۵] بود، و يوحنا در قرقيسا[۶] و يوحناي ديلمي در زجار[۷] و نزد همين يوحنا از پيامبر اسلام و خاندان و پيروانش ياد شده بود، و او همان كسي است به امت عيسي، و بني اسرئيل مژده ظهور پيامبر اسلام را داده است. سپس به او فرمود: به خدا سوگند ما به آن عيسي كه ايمان به محمد آورد ايمان داريم، و تنها عيبي كه عيساي شما داشت اين است كه او مردي ضعيف و ناتوان بود و روزه كم مي‌گرفت، و نماز كم مي‌خواند. جاثليق با ناراحتي گفت: علم خود را تباه كردي، و ناتواني خود را از نظر علمي آشكار نمودي، پيش از اين سخن، من فكر مي‌كردم كه شما داناترين مسلمان هستي. امام: براي چه؟ جاثليق: چون عيسي را مردي ناتوان و كم نماز و روزه معرفي نمودي، درصورتيكه او هيچ روزي را افطار نكرد، و هيچ شبي را نخوابيد، همه روزها روزه، و همه شبها مشغول عبادت بود؟ امام: بنابراين او « كه خود خدا است » براي كه، آن همه روزه مي‌گرفت و نماز مي‌خواند؟ جاثليق: در پاسخ فروماند. امام: اكنون من، سئوالي از تو مي‌كنم؟ جاثليق: بفرمائيد، اگر بتوانم پاسخ مي‌دهم؟ امام: چرا نمي پذيري كه عيسي، مرده‌ها را بفرمان خداوند عزوجل زنده مي‌كرد؟ جاثليق: چون كسي كه مرده‌ها را زنده نموده، و كور و پيس را شفا داده، او خود (پروردگار) است، و سزاوار پرستش. امام: پيامبران ديگري هم مانند يسع و حزقيل كار‌هاي عيسي را انجام داده اند پس چرا كسي آنها را به عنوان خدائي نپرستيد؟ و همچنين پيامبر، كارهائي مانند عيسي انجام داد ولي ما قائل به خدائي او نشديم... اگر بنا باشد كه هر كس مرده را زنده كرد و يا كور و پيس را شفا داد، خدا باشي، سپس همة اينها را خدا حساب كن؟ [۸] جاثليق: سخن شما صحيح است، و جز الله خداي ديگري وجود ندارد. در اينجا امام رو به بزرگترين دانشمندان يهودي كرد، و فرمود: توجه كن، تو را به آيات ده گانه ايكه بر موسي نازل شد سوگند، آيا خبر ظهور محمد و امتش را در تورات با اين عبارت، يافته اي: « هنگامي كه آخرين امت، پيروان شتر سوار بيابند، خدا را با جديت تسبيح مي‌گويند، تسبيحي جديد در كنيسه‌هاي نو ظهور، در آن وقت بني اسرائيل بايد به آنها پناهنده شوند، و به حكومت آن‌ها تن در دهند تا آرامش يابند، زيرا در دست آنان شمشيرهائي است كه در نقاط مختلف زمين ازتمام ملتهاي كافر انتقام مظلومين را مي‌گيردند » [۱]. فرزند هارون، از خلفاي بني العباس، متوفي ۲۱۸ هجري در سن ۴۸ سالگي، مدت خلافتش بيست سال و پنج ماه و چند روز (دائرة المعارف فريد وجدي). [۲]. طبق گفته دانشمند معروف، راغب در مفردات، صائبين جمعيتي از پيروان نوح بوده اند، و اقوال ديگري هم در تفسير اين كلمه هست (مراجعه كنيد به تفسير نمونه ج۱ ص ۱۹۷). [۳]. اين كلمه فارسي است و به معناي: بزرگان هند، و به قولي دانشمندان آنها، خدمتگذاران آتش در آئين مجوس (المنجد). [۴]. براي آشنا شدن كامل با پيشگوئي‌هاي انجيل از نبوت پيامبر اسلام به كتاب (انيس الاعلام جلد ۵) نوشته يكي از
دانشمندان مسيحي كه مسلمان شده، مراجعه فرمائيد. [۵]. نام مكانهائي است كه در آنجا زندگي مي‌كرده اند (ر. ك: به بحارالانوار ج ۱۰ ص ۳۰۳) [۶]. نام مكانهائي است كه در آنجا زندگي مي‌كرده اند (ر. ك: به بحارالانوار ج ۱۰ ص ۳۰۳) [۷]. نام مكانهائي است كه در آنجا زندگي مي‌كرده اند (ر. ك: به بحارالانوار ج ۱۰ ص ۳۰۳) [۸]. اين قسمت خيلي مفصل بود و تلخيص شد. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 65.mp3
5.97M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 2 کتاب جاذبه و دافعه علی) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 29.MP3
11.9M
💠 سلسله مباحث 29 ❇️جلسه ۲۷ 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دهه هشتادی و نودی‌ها برای ماموریت آماده میشن! 🎙سخنان جالب حاج حسین یکتا در نمایشگاه کتاب @zandahlm1357
توحید صفاتی امّا توحید صفاتی آن است که: موحّد آنچه صفات علیا و اسماء حسنی در موجودات مشاهده می‌نماید تمام را از صقع ربوبیت دانسته، و جمیع را مظاهر صفات او ملاحظه نماید ؛ یعنی انسان را که اشرف ممکنات است مظهر حیِ، علیمِ سمیعِ، بصیرِ مدرِک داند، و کلّیه طبایع را مظهر یا ضارّ و یا نافع، حتی هدایت و ارشاد هادیان و اِضلال مضلّین را از او دانند، به مقتضای اسم «یا هادی»، و «یا مضلّ»، کما قیل: آنچه در چشم جهان بینت نکو است عکس حُسن و پرتو احسان او است گر بر آن احسان و حسن ای حق شناس از تو روزی در وجود آید سپاس در حقیقت آن سپاس او بود نام این و آن لباس او بود .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
پند ابوحازم بر عمربن عبدالعزیز داخل شد. عمر به او گفت: مرا موعظه کن. ابوحازم گفت: بخواب و مرگ را نزد سر خود بگذار، سپس بنگر که دوست داری آن لحظه چه چیزی در تو باشد، پس اکنون همان گونه باش، و نیز دقت کن که آن لحظه دوست داری چه چیزی در تو نباشد، پس اکنون از آن فاصله گیر، چرا که چه بسا قیامت نزدیک باشد. صالح بن بشر زاهد بر مهدی عباسی وارد شد. مهدی به وی گفت: مرا موعظه کن. صالح گفت: آیا پیش از تو در این مجلس پدرت و عمویت ننشستند؟ مهدی گفت: آری. صالح گفت: آیا داشتند اعمالی که امید داری که به وسیله آنها نجات یابند و اعمالی که می‌ترسی به خاطر آنها هلاک شوند؟ مهدی گفت: آری، صالح گفت: کاری که به خاطر آن امید نجات آنها می‌رود بیاور و آنچه به خاطر آن ترس از هلاکتشان داری، ترک کن. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357