پرنده بیقرار۱.mp3
27.66M
🎧 کتاب صوتی : #پرنده_بیقرار1⃣
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
معبودهای غیر الهی قوله علیه السلام: وَ کَفَرْتُ بِکُلِّ مَعْبُودٍ غَیْرِکَ. سابقا گذشت که معبود شی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبرّی از معاندین و جاحدین
وَ بَرِئْتُ مِمَّنْ عَبَدَ سِوَاکَ.
یعنی: علاوه بر آن که تکفیر و تکذیب مینمائیم تمام معبودین را سوای تو، چه عبادت و اطاعت حقیقی خاصّ تو است، به مقتضای: « إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعِینُ [۲] »، که تقدیم ما هو حقّه التأخیر که مفعول « نعبد » باشد یفید الحصر، نیز برائت و بیزاری مینمایم از کسی که هم غیر تو را اطاعت نماید، زیرا که همان طور که تولاّی خدا و اولیاء او شرط ایمان است، نیز تبرّای از معاندین و جاحدین خدا هم شرط است، کما أخبر اللّه تعالی عن لسان یوسف الصدیق: « إِنِّی تَرَکْتُ مِلَّةَ قَوْمٍ لاَّ یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ هُم بِالاْآخِرَةِ هُمْ کَافِرُونَ * وَ اتَّبَعْتُ مِلَّةَ آبَائِی إِبْرَاهِیمَ وَ إِسْحَاقَ وَ یَعْقُوبَ مَا کَانَ لَنَآ أَن نُّشْرِکَ بِاللَّهِ مِن شَیْ ءٍ [۳] »، که اوّلاً یوسف اظهار تبرّی [۴] مینماید از جاحدین و مشرکین باللّه.
و بعد از تبرّی اظهار تولّی مینماید به موحّدین آباء گرام خود، لذا قال تعالی: « مَا کَانَ لِلنَّبِیِّ وَ الَّذِینَ آمَنُوآا أَن یَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِکِینَ وَ لَوْ کَانُوآا أُولِی قُرْبَی مِن بَعْدِ
مَا تَبَیَّنَ لَهُمْ أَ نَّهُمْ أَصْحَابُ الْجَحِیمِ [۱] ». و قال مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام: « انّ الدین شجرة، أصلها الیقین باللّه، و ثمرها الموالاة باللّه و المعاداة فی اللّه سبحانه » [۲] .
----------
[۲]: ۳ - سوره مبارکه فاتحه، آیه ۵.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه یوسف، آیات ۳۷ و ۳۸.
[۴]: ۵ - اصل: تبرّا.
[۱]: ۶ - سوره مبارکه توبه، آیه ۱۱۳.
[۲]: ۷ - غررالحکم، ص ۸۵.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بحث ادبی زمخشری در درةالغواص میگوید: هاوِن غلط است چون در کلام عرب فاعل که عین الفعل آن واو باشد ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طلسم
علم طلسم، علمی است که کیفیت امتزاج قوای فعال عالی با قوای منفصل پایین را میآموزد تا در عالم امری غریب بیافریند. در معنای واژه ی طلسم اختلاف کرده اند، برخی آن را از طل به معنای اثر دانسته اند و آن را به معنای اثر اسم گرفته اند عده ای آن را یونانی و به معنای گره ای که باز نشود میدانند و دسته ای آن را کنایه از مقلوب آن یعنی مسلط میشمارند.
علم طلسم از سحر آسان تر و راه آن کوتاه تر است سکاکی در این رابطه کتاب مهمی دارد.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در ادامه👇👇👇👇
در ادامه....👇👇👇
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۵۴. محتواي سوره حج چيست؟ ساختن كعبه و بيان عبادت حج، مبداء و معاد، جدال و جهاد با مشركين در سوره حج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا