eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
9.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عج 🔻مسئولی که از نظر حضرت امیر (ع) از همان روز اول خائن محسوب می شود❗️ ⬅️ حالا پذیرش ولایت حضرت یه کم سخت میشه❗️باید فکر کنیم بپذیریم؟ نپذیریم؟! @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
19.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 شهدا واسطه فیض هستند؛ 🎙 بخشی از سخنرانی حاج حسین یکتا در شب عید سعید غدیر در گلستان شهدای اصفهان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @zandahlm1357
ظهور انبیاء جهت نهی از منکر پس به واسطه جلوگیری از فواحش هر نفسی از نفوس ناقصه شقیّه، بر هر نفس عالمه[ای] فوق او لازم شده امر به معروف و نهی از منکرات را، و لذا قال تعالی: « فَلَوْ لاَ کَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِن قَبْلِکُمْ أُولُوا بَقِیَّةٍ یَنْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِی الاْءَرْضِ إِلاَّ قَلِیلاً مِّمَّنْ أَنجَیْنَا مِنْهُمْ وَ اتَّبَعَ الَّذِینَ ظَلَمُوا مَا أُتْرِفُوا فِیهِ وَ کَانُوا مُجْرِمِینَ [۱] ». اولا بدان که: « أُولُوا بَقِیَّةٍ » در آیه شریفه مراد صاحبان علم و معرفت و تمیز و طاعت اند، چنانچه در وصف ائمّه هدی است: « أنتم أولوا بقیة اللّه فی عباده » [۲] یعنی: شمائید رحمت خدا و منبع معارف و مصدر طاعات الهیه بین عباد، که منّت گذاشته بر آنها به وجود شما برای هدایت و ارشاد عباد خود. و « مترف » در آیه متنعّم و متلذّذ در عیش و رفاهیت در متابعت شهوات مراد است. و از « مجرم »، آثم و مُفسد و مُذنب و مُنقطع عن الحقّ الی الباطل مراد است. پس بعد از ترجمه لغات الفاظ مفرده آیه تفسیر، و ما حصل آیه شریفه آن که: « فَلَوْ لاَ کَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِن قَبْلِکُمْ أُولُوا بَقِیَّةٍ ». إلی آخره، یعنی: پس چرا نباید باشد از قرون ماضیه و امم سالفه قبل از شما أولوا بقیةٍ، یعنی: صاحبان تمیز و طاعت و رحمت، که عالمین و ناصحین اند، الاّ قلیل از آن کسانی که نجات دادیم از ایشان یعنی از امم قبل شما، چه هر قوم و امّتی را از امم که خداوند به واسطه عصیان آنها بلای هلاکت و استیصال نازل می‌فرمود عموماً هلاک می‌شدند ؛ الاّ قلیلی از اهل تمیز و طاعت که ناهی دیگران بودند از عصیان باقی می‌ماندند، که باز آن معدود قلیل در مرور ازمنه و دهور تناسل و توالد نموده از نسل آن قلیل کثیر پیدا می‌شد. باز « فَطَالَ عَلَیْهِمُ الاْءَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ [۳] » یعنی: چون امتداد مدت نزول عذاب بر آنها طولانی می‌شد قاسی می‌گردید قلوبشان به اِعراض از خداوند و اقبال بر شهوات، به حدّی که مستوجب هلاکت می‌شدند الاّ معدود محدودی از اهل ایمان و تمیز و طاعت که ناهی دیگران بودند باقی می‌ماندند، و لقب آن « أولوا بقیة » در هر دوره[ای] نبی بود، و عدد آنها که ناهی از منکرات بودند در هر دوره چون قلیل بود، لهذا می‌فرماید: « فَلَوْ لاَ کَانَ مِنَ الْقُرُونِ [۱] » إلی آخره، یعنی: چرا باید آنها در هر دوره قلیل باشند که نهی نمایند مُترفین و متلذّذین و متنعّمین از ظلمه و جهّال را از فساد در روی ارض، و به واسطه قلّت آن ناهیان متابعت نمایند جهّال و عوام آن چیزهائی را که متلذّذاند از منکرات و نیل شهوات نفسانی، « وَ کَانُوا مُجْرِمِینَ [۲] » یعنی: و باشند به واسطه متابعت شهوات مجرم، أی منقطعین عن الحقّ و الراغبین الی الباطل حتی یستوجب العقوبة و الهلاک. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه هود، آیه ۱۱۶. [۲]: ۲ - بسنجید: مجمع البحرین، ج ۱، ص ۵۷: - أولوا. [۳]: ۳ - سوره مبارکه حدید، آیه ۱۶. [۱]: ۱ - سوره مبارکه هود، آیه ۱۱۶. [۲]: ۲ - همان. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
بی نیازی عمربن عبدالعزیز چنین دعا می‌کرد: خدایا مرا با نیازمندی به خودت، از دیگران بی نیاز نما و به استغنای از خودت، نیازمند کسی نساز. تفسیر آیه فلا اقسم بالخنس الجوار الکنس خنس و کنس دو اسمی هستند که خدا به آنها سوگند یاد کرده است، این دو اسم همان خمسه متحیرة (عطارد، زهره، مریخ، مشری و زحل) هستند. خُنَّس از خنس مشتق شده و به معنای بازگشت است. کنَّس نیز از کنس الوحش گرفته شده و به معنای حرکت حیوان به لانه است. این ستارگان در زیر نور خورشید ناپدید می‌شوند مانند اینکه به لانه خود می‌روند و مخفی می‌گردند. برخی گفته اند مراد از کنس کسانی است که در کنیسه‌ها هستند. به هر حال در آیه شریفه، خنس اشاره به رجوع و کنس، اشاره به اقامت و جواری، اشاره به استقامت آنهاست. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357