eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠حاکميت جهاني توحيد ناب ▪️وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دينَهُمُ الَّذِي ارْتَضي‏ لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَني‏ لا يُشْرِكُونَ بي‏ شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُون؛ [نور ۵۵] ▪️خداوند به كساني از شما كه ايمان آورده و كارهاي شايسته انجام داده‏اند، وعده داده كه قطعاً آنان را حكمران روي زمين خواهد كرد، همان‌گونه كه به پيشينيان آن‌ها خلافت روي زمين را بخشيد و دين و آييني را كه براي آنان پسنديده، پابرجا و ريشه‏ دار خواهد ساخت و ترسشان را به امنيّت و آرامش تبديل مي‏كند، آنچنان كه فقط مرا مي‌پرستند و چيزي را شريك من نخواهند ساخت و كساني كه پس از آن كافر شوند، آن‌ها فاسقانند. ◽️امام سجاد(ع) بعد از تلاوت اين آيه شريفه فرمود: به خدا قسم آن‌ها شيعيان ما اهل بيت هستند. خداوند به دست مردي از ما اهل بيت که او مهدي اين امت است، اين کار را انجام خواهد داد و او همان کسي است که رسول خدا(ص) فرمود: اگر از عمر دنيا فقط يک روز باقي مانده باشد، خداوند آن روز را آن قدر طولاني مي‌گرداند تا مردي از خاندانم که همنام من است، امور را برعهده گيرد و زمين را پر از عدل و داد نمايد همان‌گونه که از ظلم و ستم پر شده است.» [نور الثقلين ج۳ ص ۶۲۰] ▪️آیه های مهدوی ▪️شماره ۳ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐💐💐💐💐💐 (ص) 🌷 نحوه رفتار پیامبر اکرم(ص) با یک یهودی که باعث مسلمان شدن او می شود @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرن­‌هاست زمین انتظار مردانی این‌چنین را می‌­کشد تا بیایند و کربلای ایران را عاشقانه بسازند و زمینه­ ساز ظهور باشند… آن مردان آمدند و رفتند، فقط من و تو ماندیم و از جریان چیزی نفهمیدیم… شهید مرتضی آوینی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ @zandahlm1357
تأویل بال ملائکه اما اثبات جناح از برای آنها مثنی و ثلاث و رباع، کما فی القرآن [۴] ابداً مخالفت با عقل و نقل ندارد که از برای اشباح برزخیه و صور مثالیه ملائکه که مخصوص است مر مشاهده آنها را عیون انبیاء، که آن که صورت جناح و طیران و مُسیّر [۵] باشد ؛ چه برای هر حقیقتی رقیقه[ای] و به جهت هر معنی صورتی است، چنان که حقیقت « سنین قحط » در صورت « بقرات عِجاف » ظاهر می‌شود، و سنین رخا در صورت « بقرات سمان » [۶] این است که از برای حقایق عقول بشریه جزئیه که جنود و اعوان جبرائیل اند، جناح و طیران است که قوای مدرکه طیاره اند و قوای محرّکه سیّاره، لهذا گفته اند حکماء که: انسان بالقوه صاحب دو بال است، یکی قوّه علاّمه و دیگری عمّاله، و اگر این دو را به علم و عمل و تهذیب اخلاق تکمیل نموده و از قوّه به فعلیت آورد تواند خود را از حضیض ناسوت به اوج ملکوت رساند، و اگر به کلّ علایق دنیا و اوزار طبیعت آلوده نمود که به مفاد: « اثَّاقَلْتُمْ إِلَی الاْءَرْضِ [۱] » مخلّد است، کما قال تعالی: « وَ لَوْ شِئْنَا لَرَفَعْناهُ بِهَا وَلکِنَّهُ أَخْلَدَ إلَی الاْءَرْضِ وَ اتَّبَعَ هَواهُ [۲] ». چنان که در طرف ترقّی و عروج فرموده: « إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ [۳] »، چه، حق تعالی بر روح و نفس موقّته اطلاق کلام و کلمه فرموده، کما قال: « بِکَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ [۴] »، زیرا که الکلمة: هو المعرب عمّا فی الضمیر، و نفوس قدسیه هم چون معرب عمّا فی غیب الغیوب اند، یعنی مظهر اسماء و صفات حق اند، آیه و کلمه اند. بالجمله، اشاره به عروج و صعود نفس است بعد الفراق ما قیل: بگشا پر و بال و پس برون پر زین گنبد چرخ سال خورده ---------- [۴]: ۷ - بنگرید: سوره مبارکه فاطر، آیه ۱. [۵]: ۸ - هکذا در نسخه. [۶]: ۱ - اشاره است به سوره مبارکه یوسف، آیات ۴۳ و ۴۶. [۱]: ۲ - سوره مبارکه توبه، آیه ۳۸. [۲]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۷۶. [۳]: ۴ - سوره مبارکه فاطر، آیه ۱۰. [۴]: ۵ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۴۵. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
ضمیر نکره فخر رازی در کتاب اربعین می‌گوید: اختلاف شده که آیا ضمیر نکره، مانند جائنی رجل و ضربته نکره است یا معرفه. برخی گفته اند: نکره است چون مدلول آن چیزی است که به آن برمی گردد و چون آن نکره است این هم نکره است و این بدان جهت است که مراد از معرفه و نکره، رعایت معنای آنهاست و وقتی مدلول مرجوع الیه نکره بود راجع هم نکره است. برخی نیز گفته اند معرفه است و همین پذیرفتنی است چون هاء در ضربته، مانند رجل دلالت بر عمومیت نمی کند و به همان مرد آمده باز می‌گردد. شاهد بر این مطلب این است که اگر بگویی جائنی رجل و سپس بگویی اکرمنی الرجل، مراد از الرجل همان رجل است و چون الرجل معرفه است، ضمیر عود کننده به آن هم باید معرفه باشد. از آنچه گفته شد، صحیح نبودن حرف کسی که گفته بود مدلول ضمیر مدلول مرجع است، واضح گشت. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357