#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 81 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣تنهاخوراکی که به قلب ما قدرت وقوت ميده؛ یادخدا و ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روانشناسی قلب 82.mp3
5.81M
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 82
🎧آنچه خواهید شنید؛
❣ علامت اینکه يه کسی،دوستمون داره؛
اينه که تندتند،ازما خبر میگیره!
سجاده، ذکر،خلوت...
خبرگیری خدا از توست!
شاد باش که انتخاب شدی.
🕌در محضر امام روح الله (۱۸۲)
💠 آن روز کجا بودند؟
📌 امام خمینی (ره ):
مستضعفین بودند که دنبال انبیا بودند، دنبال علما بودند، دنبال اولیا بودند. نهضت ما هم با مستضعفین پیش رفت. مستکبرین یا فرار کردند یا در منازل خود نشستند. آنهایی که امروز برای استفاده نامشروع میخواهند سر این سفره بنشینند کجا بودند آن روز که مستضعفین خون خود را میدادند؟
📚 صحیفه امام؛ جلد ۷؛ صفحه ۳۲۷
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بدون عينك (بدون عينك) جناب آقاي حاج محمد حسن ايمانيه نقل كرد در ماه رجب ۹۴ مشهد مقدس رضوي (عليه ال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برگ سبز
(برگ سبز)
صديق معظم سيد مكرم حاج سيد محمد معروف به امين الذاكرين نقل فرمود: يك نفر از تجار محترم خرمشهر بنام حكيم به مشهد مقدس براي زيارت مشرف شده بود و چون مريض بود من به همراهي حضرت حجةالاسلام حاج سيد علي اكبر خوئي شب ماه مبارك رمضان به عيادتش رفتيم.
در آنمجلس ذكري از زيارت حضرت رضا (عليه السلام) شد. آن مريض گفت من حكايتي در خصوص مرحمت آنحضرت درباره زائرينش دارم و آن اينست:
در يكي از مسافرتهاي خود كه به مشهد مقدس مشرف شده بودم شبي به مجلس ذكر مصيبت حضرت سيدالشهداء (عليه السلام) رفته بودم در آنجا شخصي را ديدم كه به زبان طائفه بختياري سخن ميگفت لكن به لباس عرب بود. من باو گفتم كه من شما را
بشكل عرب ميبينم اما به زبان بختياري صحبت مينمائي؟
گفت بلي چون من اصلاً بختياري هستم لكن از زمان پدر خود تاكنون در بصره سكونت دارم لذا بصورت عربم و من چند سال است كه هر سال به مشهد مقدس مشرف ميشوم و هر سال يك ماه توقف ميكنم و آنگاه از خدمت حضرت رضا (عليه السلام) مرخص ميشوم و به محل سكونت خود بصره ميروم و سبب تشرف من هر سال اين است كه چون سفر اول مشرف شدم يازده ماه ماندم و توقف نمودم و در آن سفر شبي در عالم خواب ديدم آمدهام براي تشرف بحرم مطهر چون به نزديك در پيش روي امام (عليه السلام) رسيدم كه آنجا اذن دخول ميخوانند ديدم طرف دست چپ تختي است و خود حضرت رضا (عليه السلام) روي آن نشسته است و هر نفري كه ميآيد ومي خواهد وارد حرم شود آنحضرت برمي خيزد و ميايستد وچند قدمي استقبال آن زائر مينمايند تا او داخل حرم ميشود آنگاه مينشيند و كسي از آن در خارج نمي شود پس من
هم داخل شدم.
چون نگاه كردم ديدم زائرين بعد از زيارت هنگام خروج از حرم از در پائين پاي مبارك بيرون ميروند لذا من هم از همان در خارج شدم. در آنجا ديدم تختي طرف دست چپ گذاشته شده وخود حضرت رضا (عليه السلام) روي آن تخت تشريف دارد و ميزي در برابر آنحضرت هست و روي آن ميز جعبه اي
است و در آن جعبه برگهاي سبزي است. و نيز ديدم هر يك نفر از زائرين تا از حرم مطهر بيرون ميآيد امام (عليه السلام) از جاي خود برمي خيزد و يكي از آن برگهاي سبز را برمي دارد بآن زائر عطا مينمايد و ميفرمايد (خذ هذا امان من النار و انا ابن رسول الله) يعني بگير اين را كه اين امان است از آتش منم پسر رسول خدا (ص) چون آن زائر ميرفت آن جناب چند قدم براي بدرقه او برمي داشت.
در آن حال هيبت و عظمت و جلالت آنسرور مرا چنان گرفته بود كه جرأت نداشتم كه نزديك شوم. بالاخره بخود جرأت دادم وپيش رفتم و دست و پاي آنجناب را بوسيدم و عرضكردم آقا زوار بسيار است بر شما سخت و اذيت و دشوار است كه اين قدر از جاي خود حركت ميفرمائيد.
فرمود آنها بر من واردند و بر من است كه ايشان را پذيرايي نمايم آنگاه برگ سبزي هم به من عطا نمود فرمود (خذ هذا امان من النار و انا ابن رسول الله) و من آن برگ را گرفتم ديدم كه بخط طلا آن عبارت نوشته شده بود.
از خواب بيدار شدم و از اين جهت من براي زيارت آنحضرت هر سال مشرف ميشوم و يكماه ميمانم و مرخص ميشوم.
(- كرامات رضويه. )
امام ثامن و ضامن حريمش چون حرم آمن
زمين از عزم او ساكن سپهر از عزم او پويا
نهال باغ
عليين بهار مرغذار دين
شميم روضه ياسين نسيم دوحه طاها
ز رويش پرتوي انجم زجودش قطره اي قلزم
جنابش قبله هفتم رواقش كعبه دلها
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۳. قیام حسین بن حسن افطس حسین بن حسن که از نوادگان امام سجاد (علیه السلام) بود، در سال ۱۹۹ ه از جان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴. قیام ابراهیم
[۱] فرزند امام موسی بن جعفر (علیه السلام) بنابه نقل برخی منابع، ابراهیم فردی شجاع، سخی و بخشنده بود که در زمان مأمون از طرف محمدبن زید بن علی بن حسین (علیهماالسلام) در یمن حکومت میکرد. [۲]
ماجرا از این قرار بود که ابراهیم به همراه عده ای از یارانش در سال ۲۰۰ هجری، مکه را به قصد یمن ترک گفته و راهی آن سامان شد. در آن زمان، والی یمن از طرف مأمون، اسحاق بن موسی بود که با اطلاع از خبر نزدیک شدن ابراهیم به صنعا، از راه نجدیه از آنجا بیرون رفته و یمن را برای ابراهیم خالی گذاشت. [۳] و بدین ترتیب شهر بدون جنگ و درگیری در اختیار ابراهیم قرار گرفت.
پس ازمدتی، حمدویه بن علی بن عیسی بن ماهان از طرف حکومت عباسی برای مقابله با ابراهیم عازم یمن شد و ابراهیم با یارانش، به جنگ با وی پرداخته و نبردهای سختی بین آنها روی داد که سرانجام ابراهیم از یمن به طرف مکه حرکت کرد و در رویارویی بین یزید بن محمد جانشین حمدویه در مکه و
ابراهیم، یزید بن محمد شکست خورده و ابراهیم وارد مکه شد و بر آن غلبه یافت؛ [۱] تااینکه پس از ولایت عهدی امام رضا (علیه السلام)، مأمون فرمان بیعت امام رضا (علیه السلام) را با عیسی جلودی به مکه فرستاد و در این زمان، ابراهیم بن موسی در مکه اقامت داشت و به نام مأمون دعوت میکرد و با ورود جلودی به مکه، ابراهیم به استقبال وی شتافت. از طرف دیگر حمدویه، حاکم عباسی یمن نافرمان شده بود، پس مأمون فرمان حکومت یمن را برای ابراهیم نوشت و ابراهیم طبق فرمان مأمون راهی یمن شد و در مقابله با پسر حمدویه، توانست وی را شکست دهد و راهی صنعا شود ولی در جنگ سختی که بین سپاه او و حمدویه روی داد، ابراهیم شکست خورده و به طرف مکه فرارکرد. [۲]
----------
[۱]: برخی گفته اند که امام کاظم (علیه السلام)، دو فرزند به نام ابراهیم داشته است که یکی ابراهیم اکبر و دیگری ابراهیم اصغر نامیده شده است، که ابراهیم اکبر در زمان مأمون در یمن قیام کرد. (ر. ک: ابی نصر بخاری، پیشین، صص ۳۷ ۳۸؛ احمدبن علی معروف به ابن عنبه، عمدة الطالب فی انساب آل ابی طالب، تحقیق سیّد مهدی رجائی، الطبعة الاولی، مکتبة سماحة آیة ا... العظمی المرعشی النجفی، قم، ۱۴۲۵ ق/ ۲۰۰۴ م، ص ۲۴۵). ظاهراًَ ابراهیم اصغر، ابراهیم مجاب، جدّ سید مرتضی و سید رضی میباشد. (عزیزا... عطاردی، اولاد و برادران امام کاظم (علیه السلام)، مجموعه آثار سومین کنگره جهانی حضرت رضا (علیه السلام)، مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، ۱۳۷۰، ج۲، ص ۲۳۳).
[۲]: مفید، پیشین، صص ۲۴۵ - ۲۴۶.
[۳]: طبری، پیشین، ص ۵۳۶.
[۱]: یعقوبی، پیشین، ج ۲، ص ۴۴۸.
[۲]: یعقوبی، پیشین، ج ۲، صص ۴۴۸ ۴۴۹.
#فرقه_های_درون_شیعی
✍نعمت الله صفری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#امام_زمان عج #حجاب 🔻 آقایونی که میگید به قانون حجاب احترام بذارید اگه یه روزی قانون عوض بشه و داش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چشم به راه - قسمت بیست و پنجم.mp3
11.6M
🎬قسمت: بیست و پنجم
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 کارتون زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۲۳ : دفاع از وطن @zandahlm1357 🇮🇷 بچه ها ! با هم این کانال و تبلیغ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
48.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارتون زیبای شهر موشکی
📼 قسمت ۲۴ : ویروس موشکی
🇮🇷 بچه ها ! با هم این کانال و تبلیغ کنیم
@zandahlm1357
#کارتون #شهر_موشکی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌
هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️
#روایتگری
شماره ۲۵
کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ای ملائکه و ساکنین بهشتِ من! ازدواج علی بن ابی طالب (علیه السلام) را که حبیب محمّد (صلی الله علیه و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اَلسَّلامُ عَلی مَنْ شُرِّفَتْ بِه مَکَّةَ وَ مِنی (سلام بر کسی که مکه و منی به او شرافت یافت)
اثر پذیرش و عدم پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام)
طبق روایات هر آن چه در عالَم از جمادات، نباتات، حیوانات، انسانها و... شرافت پیدا کرده و عزیز شدند به سبب پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است و هرچه ذلیل دچار گردیده به سبب نپذیرفتن ولایت و محبت حضرت میباشد.
سید بن طاوس از امام رضا (علیه السلام) در حدیثی طولانی پیرامون فضیلت غدیر چنین نقل مینماید:
در روز غدیر خداوند ولایت علی (علیه السلام) را به اهل آسمانهای هفت گانه عرضه داشت. اهالی آسمان هفتم از همه پیشی گرفتند و به همین جهت آن آسمان را به عرش آراست. سپس اهل آسمان چهارم؛ پس آن را با
بیت المعمور آراست. بعد اهل آسمان دنیا؛ پس آن را به ستارگان آراست.
سپس آن را بر زمینها عرضه داشت؛ مکه از همه سبقت گرفت لذا مکه را به وسیله کعبه آراست. بعد مدینه سبقت گرفت و آن را به وسیله محمّد مصطفی (صلی الله علیه و آله) بیاراست. بعد کوفه؛ که آنجا را به وسیله امیرالمؤمنین (علیه السلام) زینت بخشید.
سپس آن را بر کوهها عرضه داشت؛ جلوتر از همه سه کوه پیشی گرفتند: عقیق و فیروزه و یاقوت. پس اینها شدند معادن این گوهرها و بهترین جواهر، و بعد کوههای دیگر پذیرفتند که معدن طلا و نقره شدند و هرچه اقرار نکرد و نپذیرفت، در او چیزی نرویید.
در آن روز ولایت را بر آبها عرضه داشت؛ هر آبی که قبول کرد شیرین شد و هر آبی که نپذیرفت، شور و تلخ شد. و آن را بر گیاهان عرضه داشت؛ هرچه قبول کرد، شیرین و خوب شد و هرچه نپذیرفت، تلخ شد.
سپس در آن روز ولایت را بر پرندگان عرضه داشت؛ هر کدام که قبول کردند فصیح و خوش صدا شدند و هر کدام که انکار کردند، گنگ و لال شدند... [۱]
بر اساس این حدیث شریف میتوان گفت ذکر مکه و منی در این زیارت از باب مثال هست نه اختصاص، و یا شاید به جهت سبقت داشتن مکه در پذیرش ولایت به صورت انحصاری ذکر گردیده است. و منی نیز از این جهت که بخشی از سرزمین مکه هست پس از مکه ذکر گردیده است. والله العالِم.
----------
[۱]: . اقبال الاعمال ۲/۲۶۲؛ بحار الانوار ۲۷/۲۶۲؛ مستدرک سفینة البحار ۷/۱۶۷؛ الانوار الساطعه ۴/۳۴۲.
#هفتمین_زیارت
#فاطمه_سادات_درچه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حکومت در نهج البلاغه آمده است: حکم رانیها میدان مسابقه مردان است. نقض تصمیم نیز فرموده است: چه ت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یافعی، مدینه
یافعی در تاریخ خود میگوید: سال ۵۵۴ آتش در بیرون شهر مدینه شعله گرفت. آتشی که از نشانههای خدای متعال بود. آتشی پر شعله و نور که میتوانست گردن شترهای بصره را ببیند. این آتش تصدیق معجزه پیامبر خدا بود. زنان مدینه از روشنایی آن بهره میگرفتند و ریسندگی میکردند، چند روز آتش باقی بود. برخی خیال کردند قیامت شده است و ضجه و ناله بسوی خدا داشتند. ظهور آن در جمادی الاخر بود. این آتش سنگ و کوه را میخورد ولی درخت را نمی خورد، و حرارت نداشت، غلامی تیری بدست گرفته و نزد آتش رفت و تیر را در آتش انداخت، آتش پرههای تیر که از آهن بود سوزانید ولی چوب آن نسوخت، میگویند چوب آن از درختی بود که اصل آن در مسجد پیامبر بود.
یافعی خودش این سخن را نمی پذیرد و میگوید از درخت مسجد، تیر درست نمی شود، پس از درخت دیگری بوده. شاید سرّ نسوختن آن این بوده است که چون آتش از معجزات و نشانه عظمت خدا بوده است بر خلاف سایر آتشها چوب را نمی سوزاند. این آتش سنگهای ذوب شده را به صورت سد در آورده بود و قابل عبور نبود به طوری که دره ای که پشت آن قرار داشت، با این سد بزرگ که از سنگ ذوب شده بود، پر کرد.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مکمل استقلال استقلال یک ضلع از مثلثی است که با دو ضلع دیگرِ مسئولیت پذیری و استفاده از تجارب دیگران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲. مواجهۀ مناسب با اظهارِنظرهای دیگران
حالا اگر کسی پیش قدم شد و قبل ازنظرخواهیِ ما نظری داد چه؟ در مواجهه با این اتفاق نباید لجاجت کنیم و جبهه بگیریم؛ بلکه باید با
ظرفیت بسیار و آرامش، نقدها و نظرها را بشنویم. شنیدن نظر دیگران ظرافتهایی دارد. اگر پدر یا مادر شما نکته ای را گوشزد کردند، بهتر است چنین جمله ای را بیان کنید: «نکتۀ مهمی را گفتید. چشم. با همسرم صحبت میکنم تا ببینیم باید چه کار کنیم. ان شاءالله سعی میکنیم اجرا کنیم. » توجه کنید که با پاسخی مشابه آنچه در بالا بیان شد، هم به آنها احترام گذاشته اید و هم به نحوی شایسته تفهیم کرده اید این شما و همسرتان هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید.
درحقیقت ظرافتهای گفتاری و رفتاری، همان لحن دل نشین کلام و آرامش شما در مواجهه با نظر دیگران است که استقلال شما را تأمین میکند؛ در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید در جبرانِ رفتار بدی که داشته اید، برای به دست آوردن دل شخص مقابل، دست از خواستۀ خود بکشید و نتیجۀ عکس به دست آورید؛؛ بنابراین سعی کنید از مجادله کردن بپرهیزید. انسانهای مستقل اهلِ مجادله نیستند. البته باید به این نکتۀ پراهمیت توجه داشته باشید که پدر و مادرِ خود و همسرتان در دوران و وضعیتی متفاوت رشد کرده و تربیت شده اند و این تفاوت، در نوع تفکر و توقعات آنها اثر میگذارد و نظر آنها میتواند مکمل نظر شما باشد؛ بنابراین سخنانشان را با دل و جان بشنوید و در جای خود، تحسینشان کنید؛ آنگاه اگر از نظر شما مساعد بود، بپذیرید و اگر هم نبود، جدل نکنید و به نرمی از آن عبور کنید.
در کلام پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم): «باتقوا ترین مردم کسی است که کشمکش را رها کند؛ اگرچه حق با او باشد. » [۱]
همچنین امیرالمؤمنین
علی (علیه السلام) در تعبیری دیگر فرموده اند: «کسی که با بستگانش متواضع و نرم خو و بامحبت باشد، دوستی شان را برای خویش همیشگی خواهد ساخت [و حتی اگر آنان از راه راست منحرف شده باشند، امکان به راه آوردنشان وجود خواهد داشت]. » [۱]
----------
[۱]: محمدبن علی بن بابویه قمی (شیخ صدوق)، امالی الصدوق، ص۲۱.
[۱]: علی بن ابی طالب (علیه السلام)، نهج البلاغه، خطبۀ ۲۳.
#تار_و_پود_عاشقی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#نشاطدرزندگی #طباسلامی 🎙 سخنرانی کامل دکتر داودی نژاد 🔖 با عنوان : نکات مهم همسرداری ➕ طب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#زندگیانسانی #نشاطدرزندگی
📹 کلیپ بسیار مهم و نکته دار دکتر داودی نژاد
با عنوان
📋 5 علتی که دیگران به ما دروغ میگویند❗️
📒 آدمای دروغگو آدمایی هستن که ......
شما میتونین با نشر کلیپ ها نقشی موثر در کمک به #زندگیانسانی و #نشاطدرزندگی داشته باشین