eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سکوت و جدل 16.mp3
6.06M
16 امیرِ کلام، علــــی "ع" : ❌از زبانتـــان برحذر باشید؛ چرا که تیــــری است، که به خطا می رود! 🔻مگه میشه از زبان برحذر بود، یا ازش استفاده نکرد؟
🕌در محضر امام روح الله (۲۰۲) 💠 مردم از اسلام مأیوس نمی‌شوند 📌 امام خمینی (ره ) : این معناها را از گوش هایشان بیرون کنند آقایان که این مردم دیگر از جمهوری اسلامی کنار رفته‌اند. خیر، شماها کنار رفته‌اید. شما خودتان را علاج کنید. این مملکت از بین نرفته، و این مردم هم دنبال جمهوری اسلامی هستند، و از مجلس، مادامی که مجلس بر طریقه اسلام باشد، و از دولت، مادامی که دولت بر طریقه اسلام باشد، و از رئیس جمهور، مادامی که رئیس جمهور در طریق اسلام باشد، طرفداری می‌کنند. هر کدامتان بلغزید، مردم دیگر از شما طرفداری نمی‌کنند. برای اینکه مردم اسلام را می‌خواهند. امر دایر می‌شود بین من، و پیغمبر اکرم؛ کدام مسلمان است که ترجیح بدهد من را؟ امر دایر می‌شود بین شما، و اسلام؛ کدام مسلمان است که شما را بر اسلام ترجیح بدهد؟ مردم اسلام را می‌خواهند. تا آخر هم می‌خواهند. این قلم‌ها یک قدری ملاحظه بکنند این مسائل را. همین طور می‌نشینند توی خانه‌هایشان حکم می‌کنند ملت این طوری است! خوب، ملت اینهاست که شما می‌بینید که در کوچه و بازار و آنهایی که در جنگ هستند و آنهایی که هر روز می‌آیند و می‌گویند که ما می‌خواهیم برویم جنگ. ملت من و تو نیستیم! ملت آنها هستند. میزان آنها هستند. 📚 امام خمینی (ره)؛ ۶ خرداد ۱۳۶۰ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
حاج شيخ محمد باقرقايني در جزء سوم كتاب كبريت احمر تأليف محدث بيرجندي علامه حاج شيخ محمد باقرقايني آمده: ما در سفري كه مشرف شدم به زيارت حضرت رضا (ع) پاي احقر چند شبانه روز چنان به شدت درد گرفت كه خواب از من رفته بود و از شدت درد بدن اين ضعيف ميلرزيد و اين درد و حال خود را از كسان خود مخفي ميداشتم كه كدورث بكشند و بر آن صبر ميكردم روزي به حضرت امام رضا (ع) عرض كردم از حال خود و از خاك روي سنگهاي روضة عرش درجه گرفتم و بر پاي خود و مواضع درد ماليدم فوراً درد زائل گرديد و استراحت يافتم و الحمدالله بعد هم عود نكرد و اين معجزة باهره را خود مشاهده كردم از بركت آن حرم مطهر. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
۳- پاکسازیِ احادیث از جعل و تحریف برخی احادیث توسط واقفیان مورد جعل و تحریف قرار گرفته بود که امام رضا (علیه السلام)، راویان و ناقلان این احادیث را دروغگو خوانده و صورت صحیح روایت را بیان می‌نمود، که اینک به نقل روایتی در این زمینه می‌پردازیم. شخصی از امام رضا (علیه السلام) در مورد پدرش پرسید و آن حضرت (علیه السلام) در جواب فرمود که: پدرش (علیه السلام) همانند پدرانش:، از دنیا رفته است. آن شخص پس از شنیدن پاسخ امام (علیه السلام)، گفت: پس با این حدیثی که زرعة بن محمد حضرمی از سماعة بن مهران از امام صادق (علیه السلام) نقل کرده چه کنم؟ و آن حدیث چنین است که امام صادق (علیه السلام) فرمود: همانا این فرزندم (امام کاظم (علیه السلام) )، به پنج تن از پیامبران شباهت دارد؛ بر او حسد ورزیده می‌شود، همان طور که بر یوسف (علیه السلام) حسد ورزیده شد، و غایب می‌شود همان طور که یونس غایب شد و.... امام رضا (علیه السلام) در پاسخ فرمود: زرعه دروغ گفته، حدیث سماعه این گونه نیست. امام صادق (علیه السلام) فرمود: صاحب این امر یعنی قائم (علیه السلام) به پنج تن از پیامبران شباهت دارد و نفرمود، فرزندم [۱] . ---------- [۱]: طوسی، اختیار معرفة الرجال، پیشین، ج ۲، ص ۷۷۴، رقم ۹۰۴. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبهه: 🔥آقا وقتی حکومت صددرصد اسلامی نمی‌تونید درست کنید خوب نکنید! بزارید همون شاه باشه یا هم که امام_زمان عج بیاد❗️ 🔻اول حکومت رو اسلامی کنید بعد جامعه رو اسلامی کنید❗️ پاسخ استاد... @zandahlm1357
چشم به راه - قسمت چهل و سوم.mp3
11.53M
🎬 قسمت: چهل و سوم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
«حاج قاسم» در عملیات مرصاد چه می‌کرد؟ عملیات مرصاد پاکسازی تنگه چهارزبر، آزادسازی شهر اسلام آباد و حرکت به سوی کرند غرب هدف لشکر ثارالله بود. نیروهای شناسایی با لباس محلی به وسیله مینی بوس داخل شهر اسلام آباد رفتند و اطلاعاتی به دست آوردند. گروه جهاد و مقاومت مشرق - مرصاد، یکی از عملیات‌های بزرگ دفاعی ایران در دوران پس از دفاع مقدس است. بعد از پذیرش قطعنامه از سوی ایران و پایان جنگ تحمیلی، دشمنان ایران دست از ملت ایران بر نداشتند و این بار با این خیال خام که قوای نظامی ایران بعد از هشت سال مقاومت، ضعیف شده است، منافقین را اعزام کردند تا بلکه از این طریق کشورمان را اشغال کنند. با این حال، مردم ایران و به طور خاص، نیروهای دفاعی کشورمان در این عملیات نیز حماسه دیگری خلق کردند و منافقین و اربابان آنها را تحقیر نمودند. تجربه آن نبرد، گوهر گران بهایی است که در این دوران، نه فقط برای کشور ما بلکه برای جامعه انسانی ذخیره شد و در تقابل با داعش به کار آمد. قاسم سلیمانی که ستاره جبهه مقاومت در این زمانه است، روایتی خواندنی از عملیات مرصاد دارد که در ادامه می‌خوانید: «در منطقه شلمچه درگیر عملیات بودیم. تقریباً پاتک‌های دشمن را دفع کرده بودیم که اعلام کردند منافقین به غرب حمله کرده اند. در اولین اقدام یک گروهان نیرو همراه با یک توپ ۲۳ و یک توپ ۱۰۶ به وسیله بالگرد شنوک در فرودگاه اضطراری اسلام آباد پیاده کردیم. چند تپه کوچک اطراف فرودگاه اضطراری وجود داشت. کنار تپه‌ها مستقر شدیم و کار شناسایی منطقه را آغاز کردیم. پاکسازی تنگه چهارزبر، آزادسازی شهر اسلام آباد و حرکت به سوی کرند غرب هدف لشکر ثارالله بود. نیروهای شناسایی با لباس محلی به وسیله مینی بوس داخل شهر اسلام آباد رفتند و اطلاعاتی به دست آوردند. باحمله ای که کردیم ابتدا قهوه خانه سقوط کرد. سپس اسلام آباد تصرف شد و یک فرماندار نظامی در شهر منصوب کردیم. از روی جادۀ آسفالت (اسلام آباد - سرپل ذهاب) حرکت را ادامه دادیم و غروب به کرند رسیدیم. در مجموع دو گردان را به کار گرفتیم. همچنین ادوات و یک گروهان پدافند هوایی که با خودرو حرکت می‌کرد و مهمات هم از اهواز آورده بودیم. » منبع خبر: ir mshrgh. /۸۷۷۶۰۳ https://eitaa.com/zandahlm1357
🇮🇷پویش بزرگ وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی 🔸این مسابقه از متن وصیتنامه سیاسی الهی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می گردد. برای دانلود وصیتنامه و شرکت در مسابقه کافیست بر روی لینک زیر بزنید. 🏆جوایز پویش: 🎁۵۰ حلقه انگشتر عقیق یادبود شهید حاج قاسم سلیمانی ✨۵۰ قواره چادر مشکی ⌛۵۰ عدد ساعت هوشمند 🔊۵۰ عدد اسپیکر بلوتوثی ⚽️۵۰عدد توپ فوتبال 🎊۵۰ قواره چادر نماز همراه با سجاده لینک شرکت در مسابقه👇 https://www.digisurvey.net/u/Masjed/6bkp5
شدت ضربت شمشیر امیرالمؤمنین (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده: هنگامی که علی (علیه السلام) مرحب را دو نیم ساخت و او را بر زمین افکند، جبرئیل شگفت زده از آسمان فرود آمد. پیامبر (صلی الله علیه و آله) به او فرمود: «از چه در عجبی؟ » عرض کرد: ملائکه در صومعه‌ها و مساجد آسمان‌ها ندا می‌دهند: «لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار؛ یگانه رادمرد گیتی، علی و یگانه شمشیر هستی، ذوالفقار است». اما شگفتی من از آن است که چون مأمور گشتم قوم لوط را نابود سازم، شهرهای شان را که هفت شهر از زمین هفتم سُفلی تا زمین هفتم عُلیا بود، بر روی پری از بالم حمل کردم و از جای برداشتم و آن را بالا بردم تا آنجا که حاملان عرش الهی، بانگ خروس‌ها و گریه کودکان آنان را شنیدند و تا صبحدم با این شهرها به انتظار حکم الهی توقف کردم و هیچ احساس سنگینی نکردم، ولی امروز وقتی علی (علیه السلام) آن ضربه هاشمی خود را فرود آورد و تکبیر گفت، دستور یافتم که دنباله [ضربت] شمشیرش را بگیرم تا زمین را نشکافد.... [۱] ---------- [۱]: . مشارق انوار الیقین ۱۷۰؛ حلیة الابرار ۲/۱۶۲؛ بحار الانوار ۲۱/۴۰. https://eitaa.com/zandahlm1357
قیراطی گوید: چه بسیار ادیب با هوش و خردمند که فقیر است و چه بسیار نادان که ثروتمند است؟ هر دو به تقدیر خدای علیم است. کم من ادیب فطن عالم مستکمل العقل مقل عدیم و کم جهول مکثر ماله ذلک تقدیر العزیز العلیم تغییر اخلاق گاهی اخلاق انسان بر اثر حوادث روزگار تغییر می‌کند. انسان کریم، بد زبان و خوشرو و عبوس می‌شود. اسباب بد خلقی هفت چیز است: ۱- ریاست، ریاست خلق انسان را دگرگون می‌کند و با دوستان بد اخلاق می‌شود، این رویه معلول دو عامل پست فطرتی و یا تنگ چشمی است. ۲- انزوا، هرکه از دیگران به طور کلی جدا شده است، خلقش تغییر می‌کند و اخلاق جدید می‌یابد. ۳- ثروت، ثروتمند به خاطر پستی نفسانی تغییر جهت می‌دهد و به واسطه محبت به ثروت، انفاق را از دست می‌دهد. ۴- فقر، تهیدستی موجب تغییر اخلاق است، تهیدست خود را خوار می‌شمارد، و از غنای دیگران اندوهناک می‌شود، به همین خاطر پیامبر خدا فقر و کفر را با هم آورده است و می‌فرماید: نزدیک است فقر کفر شود. کاد ان یکون الفقر کفرا. ۵- غصه، غم‌هایی که بر عقل چیره شده و قلب را مشغول نماید، موجب می‌شود توان صبر انسان از بین رود، برخی ادیبان گویند غصه داروی ذخیره شده در قلب انسان محزون است. ۶- بیماری، بیماری همان طورکه موجب تغییرات جسمی می‌شود، باطن را نیز تغییر می‌دهد و با این وصف اعتدال اخلاقی انسان را زدوده و توان بیمار را می‌گیرد. ۷- پیری، کهنسال شدن، موجب کاهش تحمل روان پیر چون بدن او می‌شود. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 رُوِيَ‌ أَنَّهُ‌ عليه السلام رُفِعَ‌ إِلَيْهِ‌ رَجُلانِ‌ سَرَقَا مِنْ‌ مَالِ‌ اللَّهِ‌ أَحَدُهُمَا عَبْدٌ مِنْ‌ مَالِ‌ اللَّهِ‌ وَ الْآخَرُ مِنْ‌عُرُوضِ‌ النَّاسِ‌ فَقَالَ‌ عليه‌السلام أمَّا هذَا فَهُوَ مِنْ‌ مَالِ‌ اللّهِ‌ وَ لَا حَدَّ عَلَيْهِ‌، مَالُ‌ اللّهِ‌ أَكَلَ‌ بَعْضُهُ‌ بَعْضاً؛ وَ أَمَّا الْآخَرُ فَعَلَيْهِ‌ الْحَدُّ الشَّدِيدُ فَقَطَعَ‌ يَدَهُ‌. روايت شده است كه دو نفر را خدمت امام عليه السلام آوردند كه هر دو از بيت‌المال سرقت كرده بودند. يكى از آن دو، برده‌اى متعلق به بيت‌المال بود و ديگرى متعلق به بعضى از مردم. امام عليه السلام فرمود: «اما اين يكى (بردۀ بيت‌المال) خودش مال خداست و حدى بر او نيست (چراكه) بخشى از مال خداوند، بخش ديگر را خورده! و اما آن ديگرى بايد حد شديد بر او جارى شود (منظور از حد شديد همان حدّ سرقت است. و به دنبال آن دستور داد) دست او را قطع كردند.
شرح و تفسير حكم حكيمانه همان گونه كه در ترجمۀ اين كلام شريف آمد به گفتۀ سيّد رضى رحمه الله، اين سخن را امام عليه السلام هنگامى فرمود كه «دو نفر را كه از بيت‌المال سرقت كرده بودند نزد آن حضرت آوردند؛ يكى غلامى بود مربوط‍‌ به بيت‌المال و ديگرى غلامى متعلق به مردم»؛ (رُوِيَ‌ أَنَّهُ‌ عليه السلام رُفِعَ‌ إِلَيْهِ‌ رَجُلانِ‌ سَرَقَا مِنْ‌ مَالِ‌ اللَّهِ‌ أَحَدُهُمَا عَبْدٌ مِنْ‌ مَالِ‌ اللَّهِ‌ وَ الآْخَرُ مِنْ‌ عُرُوضِ‌ النَّاسِ‌) . «عروض»- به گفتۀ لسان العرب - جمع عَرض به معناى متاع است، بنابراين «عُرُوضُ‌ النّاس» يعنى غلامى كه از امتعه و دارايى مردم محسوب مى‌شده نه بيت‌المال؛ ولى در بيشتر نسخ به جاى «عروض»، «عُرض» به معناى تودۀ مردم يا ساير مردم آمده است. امام عليه السلام در اين‌جا حكم حكيمانه‌اى صادر كرد و فرمود:«اما اين يكى (كه بردۀ بيت‌المال است) خود از مال‌اللّه به شمار مى‌آيد و حدى بر او جارى نخواهد شد»؛ (فقال عليه السلام: أمَّا هذَا فَهُوَ مِنْ‌ مَالِ‌ اللّهِ‌ وَ لَا حَدَّ عَلَيْهِ‌) . سپس به عنوان دليل افزود:«بخشى از مال‌اللّه بخش ديگرى را خورده»؛ (مَالُ‌ اللّهِ‌ أَكَلَ‌ بَعْضُهُ‌ بَعْضاً) . اشاره به اين‌كه او فى‌الجمله حق داشته است كه از بيت‌المال چيزى بردارد، چراكه نفقۀ او بر بيت‌المال است، بنابراين اجراى حد در مورد او دليلى ندارد. اما نفر دوم بايد مشمول حد شديد باشد (كه در اين‌جا منظور حدّ سرقت است و به دنبال آن امام عليه السلام دستور داد) دست او را قطع كردند»؛ (وَ أَمَّا الْآخَرُ فَعَلَيْهِ‌ الْحَدُّ الشَّدِيدُ فَقَطَعَ‌ يَدَهُ‌) . اين حكم در كتاب حدود در ميان فقهاى شيعه مسلم است كه اگر برده‌اى جزء غنائم جنگى باشد و چيزى از غنيمت را سرقت كند مشمول حكم قطع دست نمى‌شود. مرحوم صاحب جواهر بعد از ذكر اين حكم كه در متن شرايع آمده مى‌گويد: «بِلا خِلافٍ‌ أجِدُهُ‌ فيهِ‌»؛ (هيچ اختلافى در اين حكم در ميان فقهاى اصحاب نيافتم) و بعد به حديث بالا استدلال مى‌كند، سپس دليل ديگرى را كه در متن شرايع آمده ذكر مى‌كند كه اگر چنين برده‌اى قطع دست شود نه تنها به نفع بيت المال نيست، بلكه ضرر بيشترى به بيت‌المال مى‌خورد و مى‌دانيم يكى از فلسفه‌هاى اجراى اين حد، دفع ضرر است و ضرر را نبايد با ضرر دفع كرد. ١ البته اين نكتۀ جالبى است، خواه به عنوان علت پذيرفته شود و يا به عنوان حكمت و يا مؤيد. در پايان مى‌افزايد: حاكم شرع او را تأديب مى‌كند به‌گونه‌اى كه بار ديگر بر اين كار جرأت نكند. ٢ اين نكته نيز حائز اهميت است كه نفر دوم كه دستور قطع دست او داده شد در يك مورد از اجراى حد معاف مى‌شود و آن اين است كه از كسانى باشد كه سهمى در بيت المال داشته باشند در اين صورت اگر بيش از سهم خود به مقدار نصاب دزدى نكند قطع دست نمى‌شود. ولى فقهاى اهل سنت راه ديگرى را در اين مسئله پيموده و گفته‌اند كسى كه چيزى از مال غنيمت را پيش از قسمتش بدزدد، خواه بيش از حق او باشد يا نه، قطع دست نمى‌شود، چون مخلوط‍‌ شدن حقش با بيت‌المال مصداق شبهه و مانع از قطع دست است. اين در صورتى است كه حقى در غنيمت داشته باشد به اين طريق كه با اذن صاحب خود در ميدان جنگ شركت كرده باشد. و اگر حقى نداشته باشد و صاحب آن غلام حقى در غنيمت داشته باشد باز قطع دست نمى‌شود، زيرا سهم مشاع صاحبش مصداق شبهه است كه مانع قطع دست مى‌شود. ١ همان‌گونه كه ملاحظه مى‌كنيد اين فتوا با اين‌كه مخالف كلام اميرمؤمنان على عليه السلام است استدلال بسيار ضعيفى دارد، زيرا آميخته شدن حق انسان با بيت‌المال در صورتى كه بيش از حدِّ خود را به مقدار نصاب سرقت كند شبهه‌اى ندارد. همچنين آميخته شدن حق صاحب غلام با بيت‌المال، آن هم موجب شبهۀ مانع از اجراى حد نمى‌شود. فرض كنيد كسى پيدا شد كه صد برابر حق خود را از بيت المال سرقت كرد، باز هم بگوييم شبهه است و مانع اجراى حد؟ هيچ فقيه آگاهى مى‌تواند چنين سخنى را بپذيرد؟ به همين دليل در فقه ما بيشتر فقها پذيرفته‌اند كه در چنين صورتى حد جارى مى‌شود، بلكه بعضى معتقدند اگر شريك به‌اندازۀ سهم خود نيز سرقت كند در حالى كه مى‌داند مال مشترك است و تقسيم نشده است و پيش از تقسيم، تصرف در آن جايز نيست، در اين صورت نيز حد بر او جارى مى‌شود؛ ولى بسيارى آن را مصداق شبهه گرفته‌اند كه در اين فرض، حد اجرا نمى‌شود و كلام امام عليه السلام را بر غير اين صورت بايد حمل كرد. شايان توجه است كه اين حديث شريف با سند صحيح از امام باقر عليه السلام در ضمن قضاوت‌هاى اميرمؤمنان على عليه السلام نقل شده و در ذيل آن آمده است: «ثُمَّ‌ أَمَرَ أَنْ‌ يُطْعَمَ‌ السَّمْنَ‌ وَ اللَّحْمَ‌ حَتَّى بَرَأَتْ‌ مِنْهُ‌؛ امام عليه السلام بعد از قطع دست او دستور داد غذاهاى مقوى از گوشت و روغن به او بخورانند تا زمانى كه دست‌هايش التيام پيدا كند و بتواند به خانۀ خود بازگردد».
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357