اللهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ .
خدايا درود فرست بر على بن موسى الرّضا،
امام پسنديده با تقواى بى عيب، و حجّتت بر هر كه بر زمين، و هر كه زير زمين است،
آن راستگوى شهيد،
درودى بسيار و كامل، و پاك و به هم پيوسته و پياپى و در پى هم، مانند برترين درودى كه بر هر یک از اوليائت فرستادى.
📸 السلام علیک یابن رسول الله(صلی الله علیه و آله)
#یا_امام_رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و سی و دوم 👌ادامه مباحثی که می خواهیم خدمت شما عزیزان د
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت دویست و سی و سوم
👤یونس بن عمار از راویان بسیار خوش سابقه است می گوید
«ان العبد لیبسط یدیه و یدعو الله و یساله من فضله مالاً فیرزقه» امام صادق (ع) میفرمایند؛ بنده خدا دستانش را باز میکند 🤲 به سمت خدا دراز می کند و از او تقاضا می کند که به من اضافه بده، فضلت را بده. (فضل بده یعنی اضافه بده)
می گوید «فینفقه فیما لا خیر فیه» اینها را کجا خرج کردی؟ در چه راهی مصرف کردی؟ در آن راهی که خیر و صلاح تو نبود و خدا نهی کرده بود⁉️
💬و دوباره می گوید خدا بده.
✨خدا می گوید مگر به تو ندادم بردی با آن چه کردی؟ آیا با آن نعمتی که به تو دادم این کار و آن کار را نکردی؟
☝️پس حواسمان جمع باشد بی انصافی نکنیم نسبت به خدا، حاجات ما را ندادی و... شاید یک کسی بگوید در این دنیا خدا هیچ حاجت من را نداد.. خیلی خُب نعمت که به تو داد، نعمت سلامتی که به تو داد، نعمت زندگی را به تو داد، تو چکار کردی؟ شکرش را بجا آوردی⁉️ در راه درست خودش مصرف کردی که حالا داری اعتراض می کنی خدایا من فلانم، فلانم.. در راه درست مصرف نکردیم بعد می آییم اعتراض هم می کنیم.
✌️دو راه برطرف کردن موانع:
1⃣. امام زین العابدین (ع) یک راه باز کرده، در همین دعای دوازدهم صحیفه به خدا اینطور می گوید:
«فَهَلْ ینْفَعُنِی یا إِلَهِی إِقْرَارِی عِنْدَک بِسُوءِ مَا اکتَسَبْتُ» خدایا آیا برای من سود دارد که اقرار بکنم بد کرده ام. 😔 می خواهی من اقرار بکنم، اعتراف بکنم به گناهانم، این اقرار من سود دارد، اگر بگویم بد کردم فایده ای دارد؟
💔«وَ هَلْ ینْجِینِی مِنْک اعْتِرَافِی لَک بِقَبِیحِ مَا ارْتَکبْتُ» آیا اگر بیاییم اعتراف بکنیم که من زشت عمل کردم نجات بخش هست؟
پس امام سجاد (ع) دارد راه را باز می کند. پس اقرار ما تأثیر می گذارد، در اینکه موانع برطرف بشود.
2⃣. حاج آقا مجتبی تهرانی میگوید من خودم این را نشستم فکر کردم مطالعه کردم که یکی از چیزهای مهمی که انسان موانع را برطرف می کند طلب شفاعت از اهل بیت است. یعنی از خود اهل بیت بخواهد که راه را باز بکند.
برویم در خانه خود امام عصر (عج) که حجت زنده🌟 خدا هستند، امام زنده ما هستند و از ایشان بخواهیم که راه را برای ما باز بکند.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (64)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 233
💠☀️💠☀️💠☀️💠
_______________
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فایل آموزش معارف مهدویت شماره (۲۴) موضوع: وظایف منتظران ٢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از معرفت مهدوی | استاد عبادی
4_523942300229828767.3gpp
1.98M
فایل آموزش معارف مهدویت
شماره (۲۵)
موضوع: پاداش منتظران
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مهارتهای_کلامی ۱۸ ✘به زبان آوردن و به رخ کشیدنِ محبتها و کمکهایی که در حقّ دیگران، روا داشتهایم؛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهارتهای کلامی_19.mp3
13.35M
#مهارتهای_کلامی ۱۹
▪️در آموزههای اهل بیت، یکی از گناهان زبان، مساویِ بیدینی است ...
و کسی که به این گناه آلوده باشد؛
حتی اگر اهل رعایت ظواهر دینی باشد؛
بیدین از دنیا میرود ...
💥 کدام گناه؟
.
✍ابراهيم عليهالسلام در عين آن كه عابد، پارسا و شيفته حق بود، مرد كار و تلاش بود، هرگز براى خود روا نمىدانست كه بى كار باشد، بخشى از زندگى او به كشاورزى و دامدارى گذشت، و در اين راستا پيشرفت وسيعى كرد، و صاحب چند گله گوسفند شد.
بعضى از فرشتگان به خدا عرض كردند: دوستى ابراهيم با تو به خاطر آن همه نعمتهاى فراوانى است كه به او عطا كردهاى؟
خداوند خواست به آنها نشان دهد كه چنين نيست، بلكه ابراهيم خدا را به حق شناخته است، به جبرئيل فرمود: در كنار ابراهيم برو و مرا ياد كن
جبرئيل كنار ابراهيم آمد ديد او در كنار گوسفندان خود است، روى تلى ايستاد و با صداى بلند گفت:
سبُّوح قُدُّوس ربُّ الملائِكةِ و الرُّوحِ؛
پاك و منزه است خداى فرشتگان و روح!
ابراهيم تا نام خدا را شنيد، آن چنان شور و حالى پيدا كرد و هيجان زده شد كه زبان حالش اين بود:
اين مطرب از كجاست كه بر گفت نام دوست تا جان و جامه نثار دهم در هواى دوست
دل زنده مىشود به اميد وفاى يار جان رقص مىكند به سماع كلام دوست
ابراهيم به اطراف نگريست و شخصى را روى تلى ديد نزدش آمد و گفت:
آيا تو بودى كه نام دوستم را به زبان آوردى؟
او گفت: آرى.
ابراهيم گفت: بار ديگر از نام دوستم ياد كن، يك سوم گوسفندانم را به تو خواهم بخشيد.
او گفت: سبُّوح قُدُّوس ربُّ الملائِكةِ و الرُّوحِ
ابراهيم عليهالسلام با شنيدن اين واژهها كه ياد آور خداى يكتا و بى همتا بود، چنان لذت مىبرد كه قابل توصيف نيست، نزد آن شخص رفت و گفت: يك بار ديگر نام دوستم را ياد كن، نصف گوسفندانم را به تو خواهم بخشيد.
آن شخص براى بار سوم، واژههاى فوق را تكرار كرد، ابراهيم نزد او رفت و گفت: يك بار ديگر از نام دوستم ياد كن، همه گوسفندانم را به تو خواهم بخشيد.
آن شخص، آن واژهها را تكرار كرد.
ابراهيم گفت: ديگر چيزى ندارم، خودم را به عنوان برده بگير، و يك بار ديگر نام دوستم را به زبان آور!
آن شخص نام خدا را به زبان آورد، ابراهيم نزد او رفت و گفت: اينك من و گوسفندانم را ضبط كن كه از آن تو هستم.
در اين هنگام جبرئيل خود را معرفى كرد و گفت: من جبرئيلم، نيازى به دوستى تو ندارم، به راستى كه مراحل دوستى خدا را به آخر رساندهاى، سزاوار است كه خداوند تو را به عنوان خليل (دوست خالص) خود برگزيند.
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام
اگرکسی برای جلوگیری ازگرفتن کرونا یابعدازگرفتن این بیماری برای شفا چندبارتریاک بکشدآیاازنظرشرعی گناه کرده است؟
مرجع:مقام رهبری
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر درمان و معالجه به نحوی متوقف براستعمال مواد مخدّر باشد و اين امر هم با تجويز پزشک مورد اطمينان صورت گيرد، اشکال ندارد.
#احکام
#احکام_بیماری
#استفاده_ازدخانیات
#مطابق_بافتوای_آیت_الله_خامنه_ای
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام و خسته نباشید
ببخشید، حدود 2 سال پیش، یک نفر پولی به شخصی میده که ساکن قم هست که وقتی به حرم میره از طرف اون به بخش نذورات حرم بده و شخص دوم کوتاهی کرده تا حالا
که می خواد پرداخت کنه، آیا باید همون مبلغ رو بده با توجه به تورم
البته موضوع رو شخص اول گفته وایشون گفتن مشکلی نیست،
مرجع آیت الله نوری همدانی
پاسخ👇
سلام علیکم
همان مبلغ را پرداخت کند.
#احکام
#احکام_نذورات
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام علیکم وقت بخیر خدا قوت
دیشب آخر شب دخترم لاک توی دستش بود زده به دستم و لاک روی پوست دستم بود یمقداریش رو پاک کردم بچه کوچک دارم که نق میزد منم گفتم صبح که برای نماز پا شدم اول دستم رو تمیز میکنم که اصلا یادم رفت
تا غروبی که نماز میخوندم یادماومد نمازم تمام کردم رنگی به دستم نبود حالا نمیدونم کی پاک شده حالا نماز صبح ظهر را قضا باید بخونم
مقلد آیت الله فاضل لنکرانی
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر هنگام وضو دقت داشتید، نیازی به قضا کردن نماز نیست و الا قضا کنید.
#احکام
#احکام_وضو
#مانع_وضو
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام علیکم
شخصی آب از دهنش میریزه اگه روزه باشه و آب از دهنش آویزون شه و اون آب رو بکشه تو دهنش دوباره.
آیا روزه باطل میشه؟
این حالت یک نوع مریضیه که آب تو دهن جمع میشه بیشتر موقع خواب از دهنش آب میریزه چون روز کنترلش رو داره
اگه موقع ریختن آب از دهان اونو بکشه تو دهنش و قورتش بده آیا روزه باطل میشود ؟
پاسخ👇
سلام علیکم
اشکالی ندارد.
#احکام
#احکام_روزه
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_معرفتی
سؤال👇
سلام
سرنوشت کسی که در حال دزدی از دنیا برود چیست؟
پاسخ👇
سلام علیکم
حق الناسی است که به عهده اوست و فرصت توبه و جبران نیز نداشته است و قیامت گرفتار است مگر اینکه بازماندگان این حق الناس را رسیدگی کنند و از جهت حق الله بودن گناه نیز برایش خیرات کنند.
#گناهان
#حق_الناس
#مرگ
#مرگ_درحال_گناه
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_معرفتی
سؤال👇
سلام.
1. ببخشید توی خانواده مثلا با خواهر یا برادر دهن به دهن بزاریم و باهم دعوا کنیم یا مسخرشون کنیم و ادای دهنشون رو در بیاریم گناه داره؟؟
2. ببخشید مثلا بعضی کلمه هارو جابجا بگیم من امشب یه کلمه رو از عمد جابجا گفتم بعد تو ذهنم اومد که یکی از اشناها اینطوری میگفته من اصلا قصد مسخره کردن ایشون رو نداشتم. ایا این گناهه؟؟
پاسخ👇
سلام علیکم
1. مسخره کردن دیگران گناه است.
2. خیر
#گناهان
#مسخره_کردن_دیگران
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
باسلام کسی که مرجع تقلید نداره چطور باید انتخاب کنه ،آیا میشه دخترش بهش بگه ازفلان مرجع تقلیدکن؟
پاسخ👇
سلام علیکم
انسان می تواند یکی از راه های زیر را برای انتخاب مرجع تقلید انتخاب کند:
اول: آنکه خود انسان یقین کند، مثل آنکه از اهل علم باشد و بتواند مجتهد و اعلم را بشناسد.
دوم: آنکه دو نفر عالم عادل که میتوانند مجتهد و اعلم را تشخیص دهند مجتهد بودن یا اعلم بودن کسی را تصدیق کنند، به شرط آنکه دو نفر عالم عادل دیگر با گفته آنان مخالفت ننمایند.
سوم: آنکه عدهای از اهل علم که میتوانند مجتهد و اعلم را تشخیص دهند و از گفته آنان اطمینان پیدا میشود، مجتهد بودن و یا اعلم بودن کسی را تصدیق کنند.
#احکام
#احکام_تقلید
#مرجع_تقلید
#انتخاب_مرجع_تقلید
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام
ببخشید بنده میخوام نماز ها و روزه های قضاشده خود رو ادا کنم
میشه کمکم کنین
پاسخ👇
سلام علیکم
در ابتدا می بایست مقدار نمازها و روزه های قضا شده خود را به دست بیاورید. مقداری فکر کنید احتمال هایی را می دهید سپس به کمترین احتمالی که داده اید چون آن مقدار یقینی است عمل کنید.
#احکام
#نمازقضا
#روزه_قضا
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
به کوروش به آرش به جمشید قسم
به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم
ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت
گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت
بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد
چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد
صفحه
شاعران ایران زمین
.......:
@zandahlm1357
animation.gif
6.5K
سعدالدّین محمود بن امینالدّین عبدالکریمبن یحیی شبستری (معروف به شیخ محمود شبستری) یکی از عارفان و شاعران سدهٔ هشتم هجریست. سال تولّد او را گوناگون و از جمله ۶۸۷ ه.ق. دانستهاند. محل تولّد این عارف نامآور قصبهٔ شبستر در نزدیکی شهر تبریز است. او در سال ۷۲۰ ه.ق. در سنّ ۳۳ سالگی وفات یافته و در زادگاهش شبستر مدفون است.
آثار او در این مجموعه:
گلشن راز
کنز الحقایق
https://eitaa.com/zandahlm1357
به نام آن که اول کرد و آخر
به نام آن که ظاهر کرد و باطن
خداوند منزه پاک و بی عیب
که عالم را شهادت کرد از غیب
به هر وصفی که خوانی در شریعت
در آئی انس میدان در طریقت
توان اندر صفاتش ره بریدن
ولی در ذات او نتوان رسیدن
به دانش در صفاتش ره نیابند
به کلّی سوی ذاتش چون شتابند
بسی گوشند و گویند از صفاتش
ولی عاجز شوند از کنه ذاتش
نبی گفتا صفات او ندانند
که اندر ذات او چون ابلهانند
کسی کو ظن برد کاو هست واصل
یقین دانم ندارد هیچ حاصل
کمال معرفت شد ما عرفناک
از آن گفتند خالصان ما عبدناک
هزاران قرن اگرچه علم خوانند
سزاوار صفاتش هم نخوانند
تفکر را نماند آن جا مجالی
به جز حیرت ندارم هیچ حالی
نخواهم آن چه گوید مرد گمراه
از آن گفتارها استغفرالله
به قدر فهم و عقل خویش گویند
یقین دارم اگر چه بیش گویند
نگویم که چنان و که چنین کرد
که گاهی آسمان و گه زمین کرد
ولی دانم که او از امر واحد
همه موجود کرد و اوست واحد
یکی را در یکی زن هم یکی دان
یکی از ذات پاکش بیشکی دان
نه از روی عدد کز راه وحدت
یکی دانَش نه چون هر یک ز صفوت
بدان دارد که میبینم عیانش
به گفتن در نمیگنجد بیانش
سخن ترسم که در توحید رانم
که در تشبیه و در تعطیل مانم
هر آن چیزی که بتوان گفت اینست
که آن یک آسمان، این یک زمین است
زمین و آسمان اندر بیانش
هر آن چیزی که هست او داد جانش
مر او را میرسد از خلق تحسین
تعالی خالق الانسان من طین
ملائک در مقام خویش هر یک
به علم خویش میدانند بی شک
در حقیقت اسلام فرماید
https://eitaa.com/zandahlm1357
خشوع مومنان جان نماز است
از آن معنی که با او دوست راز است
اگر از جان و دل با حق به رازی
یقین میدان که دایم در نمازی
اگر چه افضل طاعت نماز است
فضیلت بیشتر اندر نیاز است
مصلی را فلاح اندر خشوعست
خشوع دوستان در عین جوعست
ازیرا جوع باشد قوت مردان
شکم چون پر شود میدان ز شیطان
ببُر از خلق و با حق گیر پیوند
به کلّی اقتدا کن رکعتی چند
ز اول بفکن این دنیا پس سر
پس آن گاهی بگو الله اکبر
ز خاطر دور کن افعال مَنهی
به قول و فعل گو وجّهت وجهی
چو استادی دوانستی که جایست
به هر سویی که روی آری خدایست
چو میدانی که نیت چیست باری
به نیت کن چو خواهی کرد کاری
قرائت چیست با حق راز گفتن
نیاز خویش با حق باز گفتن
حضور قلب میباید در این کار
اگر داری وگرنه رو به دست آر
اگر چه ما نمازی میگزاریم
ولی در وی حضور دل نداریم
خداوندا حضوری بخش ما را
اجابت کن به فضلت این دعا را
تو را تا بود تو اندر وجود است
تنت فارق چو شیطان از سجود است
ولی چون بود خود را ترک کردی
برو کن سجده اکنون زانکه مردی
برو نیت نکو کن پس قدم نه
که نیت مومنان را از عمل به
نماز پنج وقتی سهل باشد
توان کردن چون این کس اهل باشد
نماز مومنان این بُد که گفتم
به یک معنی و دیگرها نهفتم
نماز مخلصان برتر از اینست
ندانستیش پنداری همین است
نمازی کان به حق دین را ستونست
یقین میدان صلوه دائمونست
بسی خفتی کنون برخیز از خواب
جماعت فوت خواهد گشت دریاب
نخست از فاتحه بشناس خود را
بخوان پس قل هو الله احد را
نماز معنوی زان علی بود
که جان او ز نور حق جلی بود
که پیکان برکشیدش مرد از پای
نجنبید از حضور خویش از جای
تو هم گر عابدی بگذار عادت
که اینست ای اخی سر عبادت
نمازی کز سر صدق و صفا نیست
اگر در کعبه بگذاری روا نیست
مکن سهو نمازت در ره دین
بخوان یک راه ویل للمصلین
نمازی کان به سهو آری تمامت
جزایش ویل باشد در قیامت
برو جان پد بشنو ز محمود
کز اینش جز نصیحت نیست مقصود
نماز از صدق کن کانست اولی
که تا یابی جزایش قرب مولی
https://eitaa.com/zandahlm1357