فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ - لیل 1
سوگند به شب، هنگامی که (همه جا را در تاریکی) بپوشاند
وَالنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ - لیل 2
و سوگند به روز، هنگامی که نمایان شود
💛 تلاوتی زیبا برای آرامش دلها، سوره مبارکه لیل با صدای هزاع البلوشی🎈🤍💚
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: جوانمردي متن حديث المروءة ۱- الصدوق باسناده عن علىّ بن موسي الرضا عليه السلام عن أبيه عن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
سپس اشعاری به این مضمون سرود:
قیل لی انت اوحد الناس طرّاً
فی فنون من الکلام النّبیه
لک فی جوهر الکلام بدیع
یثمر الدّرّ فی یدی مجتبیه
فعلام ترکت مدح ابن موسی
والخصال الّتی تجمّعن فیه
قلت لااهتدی لمدح امام
کان جبرئیل خادماً لابیه
خلاصه ی سخن او این است که به من میگویند تو که سخنور بی همتایی هستی، چگونه مدح حضرت رضا (علیه السلام) را با وجود صفات والای او کنار گذاشته ای؟ من گفتم، نمی توانم مدح امامی را بگویم که جبرئیل خدمتگزار پدر او بوده است. [۱]
روزی حضرت رضا (علیه السلام) در حالی که بر استر چالاکی سوار بود، بیرون آمد. ابونواس نزدیک شد و سلام کرد و گفت: ای پسر پیامبر، در مورد شما اشعاری گفته ام، دوست دارم بشنوی. حضرت فرمود: بگو، ابونواس سه بیت از اشعار خویش را خواند از جمله:
----------
[۱]: کشف الغمه، ۳/۱۵۸.
من لم یکن علویا حین تنسبه
فما له فی قدیم الدهر مفتخر
یعنی هرکه در نسب علوی نباشد، از گذشته افتخاری ندارد....
امام (علیه السلام) اشعار وی را پسندید و به او فرمود: اشعاری برای ما آورده ای که قبل از تو کسی نیاورده است....
سپس حضرت به غلامش فرمود: چقدر از مخارج ما زیاد مانده است؟ عرض کرد: سیصد دینار - هر دینار یک مثقال طلا بوده است - حضرت فرمود: به ابونواس بده، وقتی حضرت به خانه برگشت به غلامش فرمود: شاید آن مبلغ را اندک بشمارد، این استر را نیز برای او ببر. [۱]
----------
[۱]: اعلام الهدایه، ص ۲۲.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله جلسات پاسخ به #شبهات_دکترسروش_علیه_مهدویت 3 💠 قسمت سوم 3️⃣ ، ادامه بحث قبلی ، 👈 اثبات اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلسله کلیپهای #حکومت_موعود 1
🔰 بررسی ویژگی های حکومت #امام_زمان عجل الله فی فرجه
🎬 قسمت 1 : ویژگی های کلی حکومت
🎙با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت کشور
👌دنیای بعد ظهور را بهتر بشناسیم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
چرا فرج امام زمان (عج) تابع خروج به یک خونریز ضد شیعه نیروی نیابتی دشمن به نام سفیانی شده؟ سفیانی ملعون نیروی نیابتی چه خصوصیاتی دارد که سایر خونریزان تاریخ نداشتند؟ از مغول ها گرفته خون ها ریختند و سر ها بریدن و یا داعش، چرا باید نشانه سفیانی باشد؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👈🏻بحث خروج سفیانی یک چیز است، جنگ و خونریزی اش هم یک چیز دیگر.
👌🏻بعد اینکه ظهور شرطش خونریزی سفیانی نیست، شرطش قیام سفیانی است، و حالا ممکن است مردم دست به دست هم بدهند و شاید جلوی خونریزی های سفیانی را هم بگیرند، البته باز هم می گویند جلو گرفتنی نیست و خونریزی ها حتما رخ خواهد داد. خلاصه اختلاف نظرهایی در این زمینه ها هست، ولی شرط ظهور خونریزی سفیانی نیست.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: بايد ميرفتم حبيب آقاجاني بعد از عمليات بيت المقدس [۴] در تبريز به عضويت رسمي سپاه در آمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لذت كار
عابد پرستار
گرماي ۴۰ درجه ظهر تابستان همه را كشانده بود داخل چادرها. از شدت گرما،
توي پادگان دزفول بيرون از چادرها و سنگرها پرنده اي پر نمي زد. همگي در حال استراحت بوديم. گه گاه از بيرون صدايي ميآمد و چرتم را بر هم ميزد. حس ميكردم صدايي مثل صداي برخورد قوطي كنسرو و كمپوتي است كه ميآيد. يكي دو بار بي خيال شدم؛ اما صدا قطع نشد. بظر ميآمد كه كسي به اين قوطيها لگد ميزند يا پرتشان ميكند كه اين صداها ميآيد. رفتم بيرون، هيچ كس نبود. برگشتم داخل چادر، باز همان صدا آمد.
كنجكاو شدم و به كمين نشستم كه بالاخره ته و توي قضيه را در بيارم. ديدم يكي در ميان چادرها ميگردد و قوطيهاي كنسرو و كمپوت را كه به شكل آشغال در محوطه ريخته شده است، يك جا جمع ميكند و بعد ميبرد در چاله اي پشت خاكريز دفنشان ميكند سرش به كار خودش گرم بود. انگار كه از اين لذت
[ صفحه ۱۸]
مي برد. چادر ما كه رسيد ديدم آقا مهدي باكري است...
https://eitaa.com/zandahlm1357
Part06_خاطرات شهید صیاد شیرازی.mp3
5.08M
👆🏻
◉━━━━━────
↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆
🎧کـــتاب صــوتی " خاطــرات شهیــد علــی صیــادشــیرازی"« ره»
🔴قسمــت 6
💚سلامتی و تعجیل در فرج حضرت امــام زمــان «عــجل الله تعالی فرجه الشریف» و شــادی ارواح طــیبه شهــدا و حــاج_قــاسم صلــوات
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: وحدت اسماء و اشاره به وحدت اسماء و انطواء آنها در ذات بسیط حقّ است ما ورد فی الدعاء: « سبح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بچه محل امام رضا:
عدم رؤیت خداوند
قوله علیه السلام: الَّذِی قَصُرَتْ عَنْ رُوءْیَتِهِ أَبْصَارُ النَّاظِرِینَ.
یعنی: قاصر و عاجز است از رؤیت و مشاهده ذات بسیط حق تعالی ابصار، اعنی عقول و بصیرت بصر متفکّرین و متأمّلین، زیرا که حکماء در رؤیت و إبصار شرایط أربعه تعیین نموده اند، که مشروط رؤیت بدون تحقّق هر یک از شرایط اربعه صورت نگیرد.
أولاً باید قرب مُفرط در مرئی نباشد به واسطه آن که:
چو [۲] مبصر با بصر نزدیک گردد بصر ز ادراک او تاریک گردد [۳]
ثانی: آن که باید بُعد مفرط در مرئی نباشد.
ثالث: باید صغر مفرط در مرئی نباشد.
و رابع: آن که اجتماع نورین باشد، یعنی نور باصره به معاونت نور دیگر از نور شمس و قمر و سایر کواکب یا نور سراج که خلیفه شمس اند.
----------
[۲]: ۳ - اصل: چه.
[۳]: ۴ - گلشن راز، شبستری، سؤال در موضوع فکرت.
و چون نور الانوار أقرب تمام اشیاء است نسبت به ناظرین به مقتضای « یا من
هو أقرب إلیّ [۱] من حبل الورید » [۲] چگونه رؤیت او محقق شود با آن که انتفاء شرط مستلزم انتفاء مشروط است، لذا قیل:
یار نزدیک تر از من به من است وین عجبتر که من از وی دورم
چه کنم، با که توان گفت که یار در کنار من و من مهجورم [۳]
دیگر آن که: حق سبحانه و تعالی محیط بر تمام اشیاء است، و ناظرین از جمله محاط او، و رؤیت موقوف بر این است که مرئی محاط باصره واقع شود و احاطه محاط بر محیط محال است.
----------
[۱]: ۱ - اصل: الیه.
[۲]: ۲ - الکافی، ج ۲، ص ۴۸۴ ؛ إقبال الأعمال، ج ۱، ص ۲۰۱ ؛ البلدالأمین، ص ۲۶.
[۳]: ۳ - گلستان، سعدی، حکایت ۱۱: « در جامع بعلبک وقتی کلمه ای همی گفتم... ».
📚✍شرح بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: مولوی صبغةاللّٰه چیست خم رنگ هو پیسها یک رنگ میگردد در او چون در آن خم افتد و گوییش قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بچه محل امام رضا:
پر خوری، انفاق، قناعت، صبر و توکل در کلام جالینوس
در جیب جالینوس حکیم کاغذی پیدا شد که بر آن نوشته بود، احمق ترین انسانها کسی است که شکم خود را از هرچه بیابد پر کند. هرچه میخوری برای جسم تو و هرچه صدقه میدهی برای روح تو، هرچه بجا میگذاری از آن غیر توست، احسان کننده زنده است اگر چه بمیرد و بدکار مرده است اگر چه بزید. قناعت فقر را میپوشاند، با صبر به مقصود میرسی و با تدبیر، کم زیاد شود ولی از آدمیزادگان چیزی نافع تر از توکل به خدای متعال ندیدم.
آثار عمل
از سخنان عیسی علیه السلام است که به آسمان نمی رود مگر کسی که از آن فرود آمده است.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اگر خودايده آل با خودپنداره واقعي فاصله ي زيادي داشته باشد و به سمت پايين و كاذب منفي برود، شخص از خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گفتيم ذهنيت غيرواقعي، برداشتي و القايي و هنجاري است. الآن هنجارهاي جامعه خيلي بهم ريخته است و اين سيل اطلاعات روي هنجارهاي جامعه ي ما تأثير مي گذارد و ما خيلي تحت فشار هنجارهاي اجتماعي هستيم. كه بيشترين تأكيد من در اين دوره روي هنجارهاي اجتماعي است. چون هنجارهاي اجتماعي باعث مي شوند ما شخصيتي به فرزندمان القاء كنيم كه آن شخصيت كاملاً غيرواقعي است و نگاهمان به هنجارهاي اجتماعي باعث مي شود كه يك برداشت غيرواقعي داشته باشيم.
يك مثال خيلي ساده مثل: « چرا همه از اين ماشين ها دارند ما، نداريم». اين مسائل هنجاري هستند كه راجع به آن ها صحبت خواهيم كرد. حال وارد بحث دانايي و چگونگي مي شويم.
چگونه مي توان شخصيت مطلوب ايجاد كرد؟
اولين مسئله اهميت نقش والدين، الگو بودن و حمايت كننده بودن است. در شكل گيري شخصيت كودك هيچ چيز مهم تر و اساسي تر از نقش والدين به خصوص نقش مادر نيست. شخصيت در خانواده شكل مي گيرد نه در مهدكودك و مدرسه.
پايه هاي اصلي شخصيت در خانواده شكل مي گيرد و به قول آقاي دكتر عبدالعظيم قريب بخش اعظم تربيت كودك در سكوت شكل مي گيرد. والدين هركاري مي كنند بچه ها تصوير برداري مي كنند. اصلاً دنبال اين نباشيد كه با نصيحت و موعظه شخصيت بچه ها را متعالي كنيد، مهمترين عامل اين است كه ما، چگونه رفتار مي كنيم؛ شخصيت از طريق والدين به كودك منتقل مي شود. عزت نفس ميراث والدين است. به قول دكتر هايم جينات: عزت نفس گران بهاترين ميراثي است كه پدر و مادر مي توانند براي كودك به ارث بگذارند كه با هيچ ثروتي قابل مقايسه نيست و مستقيم از رفتار والدين گرفته مي شود. (ادامه دارد...)
#شخصیت {قسمت12}
[مباحث کودک متعادل
در هوش متعادل ما مي خواهيم شخصيت را بر پايه ي تفكر سنتي به روز شده و با كمك علم تعريف كنيم. به همين دليل به سراغ ساختار مي رويم.
هر شخصيتي يك ساختار نياز دارد اگر اين ساختار را نشناسيم در حقيقت شخصيت متعادل نخواهيم داشت.
ساختار عبارت است از:
🔸 اصل،
🔸 اصول،
🔸 ارزش
🔸 و مهارت همه ي اين موارد تعريف دارند و اگر آن ها را نشناسيم نمي توانيم شخصيت متعادلي بسازيم.
اصل چيست؟ هدف شما در زندگي چيست؟ حاضرين: متعالي شدن. استاد سلطاني: بعد از اين كه متعالي شديد چي؟ سكوت..... رسيدن به آرامش. استاد سلطاني: بعد از اين كه به آرامش رسيديد چي؟ حاضرين: لذت ببريم. استاد سلطاني: بعد از لذت چي؟ حاضرين: خوب ديگه مي ميريم.
استاد سلطاني: وقتي ما هدفي انتخاب مي كنيم براي رسيدن، در دلش يك ايستايي دارد و همه ي ما گرفتار اين ايستايي هستيم. ما هدف هايي مي خواهيم كه به آن ها برسيم و اصلاً از نظر ما هدف يعني رسيدن ولي وقتي زندگي ما هدفي براي رسيدن است يعني در حقيقت حركت را از آن سلب كرده ايم. گفتيم زندگي يعني حركت و حركت به سمت هدفي كه هيچ گاه به آن نرسيم.
مهمترين قضيه در زندگي اين است كه ما نياز به هدفي داريم كه هيچ وقت به آن نرسيم و بدانيم كه به آن نمي رسيم و مطمئن هستيم كه به آن نخواهيم رسيد ولي به سمت آن حركت مي كنيم. ما به اين مي گوئيم هدف غايي. اين هدف براي رسيدن نيست. براي جهت دادن است. براي اين است كه يك نقطه داشته باشيم كه به آن نگاه كنيم تا راه را گم نكنيم.
مثلا میخواهیم بریم قله دماوند از هر جا که قله را ببینیم جهت را تشخیص میدهیم که آیا درست حرکت میکنیم یانه.
#شخصیت {قسمت13}
[مباحث کودک متعادل ]
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》 - پرورش عقل #تعلیم_و_تربیت ۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا