eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
7.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 1⃣ فصل اول (۱) 📻 خاطرات امیر فرض الله شاهین راد از دوران دفاع مقدس
.......: طیّبات رزق قوله علیه السلام: وَ أَجْرَی عَلَیْنَا طَیِّبَاتِ الرِّزْقِ. یعنی: جاری نمود بر ما نوع انسان طیبات و مستلذّات ارزاق، و کلّما نحتاجون الیه فی معاشنا، کما قال تعالی: « اللَّهُ الَّذِی جَعَلَ لَکُمُ الاْءَرْضَ قَرَارًا وَ السَّمَآءَ بِنَآءً وَ صَوَّرَکُمْ فَأَحْسَنَ صُوَرَکُمْ وَ رَزَقَکُم مِّنَ الطَّیِّبَاتِ [۵] »، یعنی: ارض را ساکن و ثابت قرارداد که مقَرّ ما باشد، و سماء را به منزله بنا و سقف بیت ما بلند ساخت، و شمس و قمر را سراج این خانه قرار داد، و قال: « وَ جَعَلْنَا سِرَاجًا وَهَّاجًا [۶] »، ای وقّاداً، و منبسط نمود در او مائده عامّه از اغذیه و اطمعه لذیذه، و داعی او نبی و مدعوّ بالذات نوع بشر، و سایرین تبع و مستخدم او. چنان که مشهود است که خداوند نبات و حیوان را به منزله دو پستان برای آدم قرار داد، که باید نبات اغذیه کثیفه که لایق اوست چون آب و خاک را جذب نماید، و در وجود خود آنها را تصفیه و تلطیف نموده، الطف او را حبوب و فواکه کرده به انسان خوراند، یا آن که حیوان خار و خاشاک غلیظه را اکل نماید و در قرع و انبیق وجود خود او را چندین مرتبه تصفیه و تعدیل نموده، بعد از کیلوس و کیموس الطف او را خون نموده، و فضولات او را جدا کرده، به اعانت مَلک دافعه دفع نموده، مصفّای او را شیر و گوشت و روغن کرده، قابل اکل انسان نماید. ---------- [۵]: ۵ - سوره مبارکه غافر، آیه ۶۴. [۶]: ۶ - سوره مبارکه نبأ، آیه ۱۳. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: تقدم و تأخر لهو در تفسیر آیه وَ إِذٰا رَأَوْا تِجٰارَةً أَوْ لَهْواً انْفَضُّوا إِلَیْهٰا وَ تَرَکُوکَ قٰائِماً قُلْ مٰا عِنْدَ اللّٰهِ خَیْرٌ مِنَ اللَّهْوِ وَ مِنَ التِّجٰارَةِ وَ اللّٰهُ خَیْرُ الرّٰازِقِینَ. [۱] اگر بگویند: چرا در ابتدای آیه تجارت بر لهو و در آخر آیه لهو بر تجارت مقدم شده است؟ گوییم چون تجارت مورد توجه است و آنها که از نماز دست برداشتند، به تجارت روی آوردند. حرف آیه این است که برخی برای حفظ دین زحمتی نمی کشند و در امورات دینی ثباتی ندارند، اگر دنیا به آنها روی آورد از عبادت خدا دست بر می‌دارند. حتی اگر لهوی پیش آید که نفع آن از تجارت کمتر است باز به جانب آن می‌روند به همین علت تجارت مقدم شده است. ولی چرا در آخر آیه لهو مقدم شده است، باید گفت اقتضای کلام ترقی از پایین به بالا است، چرا که می‌خواست بگوید پاداش جزیل خدا برتر از نفع حقیر مورد نظر آنان است. ---------- [۱]: ۱) - جمعه، ۱۱. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357