هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت #کتاب_صوتی #دفاع_مقدس 📚 #گردان_صد_و_چهل_و_چهار 3⃣ فصل سوم (۳) 📻 خاطرات امیر فرض الله ش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#صوت
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
📚 #گردان_صد_و_چهل_و_چهار
4⃣ فصل چهارم (۴)
📻 خاطرات امیر فرض الله شاهین راد از دوران دفاع مقدس
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: امداد رسانی تازه از اردوی سپاه برگشته بودیم و در حیاط باشگاه اروند آبادان جلسه انتقادات و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اقامت در بیمارستان
وقتی خرمشهر سقوط کرد و امکان سقوط آبادان نیز میرفت، از بسیج به خواهران گفته شده که باید شهر را ترک کنید. لذا ماشین آوردند و همه را حتی خواهرانی را که در مساجد کار میکردند از طریق جاده خاکی انتقال دادند. زیرا تمام جادههای اصلی به محاصره دشمن در آمده بود.
مادرم به من و برادرم اصرار کرد که همراه آنها برویم اما من حاضر نشدم و گفتم اینجا
می مانم. گفتم: «با این کمبود نیرو چه کسی از مجروحان پرستاری میکند؟ »
من و برادرم در شهر ماندیم و از آن به بعد در بیمارستان شرکت نفت آبادان کار میکردیم. شهر بسیار خلوت شده بود و برادرم نیز به خط مقدم رفته بود. من مجبور شدم تنها به خانه بروم تا وسایل لازم را برای اقامت در بیمارستان به همراه بیاورم.
آن روزها درکیف همه خواهران یک اسلحه و یک نارنجک برای محافظت شخصی بود، در کوچههای خلوت راه میرفتم و اسلحه را سخت در دستم میفشردم، این سرود را میخواندم: شهر من اسلحه بر دوش در کوچه هایت میگردم و میگویم تو را ترک نگویم... به این ترتیب دو سال و نیم در بیمارستان ماندم. یکبار بر اثر اصابت ترکش به عصب پاهایم مجروح شدم، که الحمدالله بهبودی حاصل شد.
📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: برآوردن حوائج انسان توسّط حضرت حق سبحان قوله [و] الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَغْلَقَ سدّ [۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عدم استطاعت حمد و شکر الهی
قوله علیه السلام: وَ کَیْفَ [۲] نُطِیقُ حَمْدَهُ أَمْ مَتَی نُوءَدِّی شُکْرَهُ [لاَ، مَتَی].
أوّلاً: بدان که: فرق بین حمد و شکر آن است که حمد آن ثنای جمیل است بر قصدِ تعظیم و تجلیلِ مُنعِم لانعامه، و شکر آن فعلیت است که خبر نماید از تعظیمِ مُنعم، چون اظهار تذلّل و انکسار و تواضع نزد منعم، و حقیقت شکر خدا آن اعتراف نمودن به نعمت او، و ادا کردن واجبات مأمورا بها از طاعات و اجتناب از منهیات او است.
پس داعی عرض مینماید با آن دور نعماء لایتناهی که تمام مخلوقات و موجودات سماوی و ارضی را مسخّر و منقاد و مستخدم ما قرار داده، بر این که غایت حرکات و سکنات آنها در ایاب و ذهاب جلب منافع به سوی ما منظور بوده، چگونه ما طاقت و استطاعت داریم اداء حمد او را، کما قال تعالی: « وَ إِن تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لاَ تُحْصُوهَآ [۳] ».
----------
[۲]: ۲ - صحیفه: فکیف.
[۳]: ۳ - سوره مبارکه ابراهیم، آیه ۳۴.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: امام شافعی گوید: خدا را بندگان زیرکی است که دنیا را طلاق گفته و از آسیبهای آن در اضطراب هست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
در تفسیر آیه وَ یُنَجِّی اللّٰهُ الَّذِینَ اتَّقَوْا بِمَفٰازَتِهِمْ [۱]، آمده است: در قیامت عمل شایسته در برابر نیکوکار مجسم میشود و به آدمی وقتی گرفتاریهای آخرت را میبیند، میگوید: بر من سوار شو چون در دنیا خیلی بر تو سوار بودم. نیکوکار بر اوسوار میشود و از گرفتاریها نجات مییابد.
کرامت
بزرگی میگوید: کسی از مقام بزرگواری برخوردار میشود که یکی از دو صفت را دارا باشد، یا به مردم ننگرد و جز خدا را نبیند و اعتقاد داشته باشد که غیر خدا توان رساندن نفع به او ندارند، یا مردم را از دل بیندازد و از اینکه مردم او را در چه حالی میبینند ناراحت نشود.
----------
[۱]: ۱) - زمر، ۶۱.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
چه کار کنیم که بچه های ما این مسیر را درست طی کنند؟ (مسیر رشد تا 18سالگی که درقسمتهای قبل توضیح دادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا