eitaa logo
ظهور نزدیک است
1.7هزار دنبال‌کننده
58.4هزار عکس
59.9هزار ویدیو
1.3هزار فایل
گلچینی از بهترین مطالب #مهدوی #ولایی #شهدایی #سیاسی #معنوی #معرفتی #تربیتی کانال شهدایی ما👈 @ba_shaheidan کانال قصه های شهداء 👈 @Ghesehaye_shohada ارتباط با خادم 👈 @mohebolMahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹اباعبدالله حسین(ع) با افتخار میفرمود : من فرزند خدیجه ام(س) ◾️رحلت جانسوز (س) تسلیت باد. ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🌹ظهور نزدیک است .... 🥀 گنجینه ای از بهترین مطالب 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c @zohoore_ghaem
♨️این مغازه احتمالا به زودی پلمپ میشود و باید هم بشود ، اما این گونه رفتارها نباید با پلمپ کردن به دست فراموشی سپرده شود و نماد یک حقیقت دردناک است. خوب است بدانید این تصویر حاوی دو پیام است ؛ 1⃣ وقاحت مغازه دار برای فروش و نصب این لباس‌ نامناسب در ویترین 2⃣ انفعال و بی تحرکی مسئولینِ مرتبط با بحث و عفاف در سطح جامعه که باعث شده این فروشنده‌ی جزء ‌، به خودش جرأت دهد چنین لباس زننده‌ای را پشت ویترین مغازه‌ی خود نصب کند! ❓آقای مسئول حواست هست بی حجابی در جامعه در حال نهادینه شدن و جرأت پیدا کردن است؟ ✍میلاد خورسندی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنگ کردن عرصه بر بی‌حجاب ها و روزه‌خواران به سبک شیرازی‌های غیور 📣 بعد از چندین روز حضور بی حجاب‌ها و روزه خوارها جهت عادی سازی در پارک قدوسی شیراز، اهالی این منطقه طی اقدامی خودجوش و کاملاً مردمی، تصمیم گرفتند قرائت قرآن، نماز و افطار خود را در این پارک برگزار کنند. 👌 اما به محض ورود مومنین همه‌ی هنجار شکن ها پراکنده شدند و مصداق آیه جاء الحق زهق الباطل اتفاق افتاد. 📍پ.ن : کار فرهنگی آتش به اختیار [=تمیز و خودجوش] یعنی همین! ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🌹ظهور نزدیک است .... 🥀 گنجینه ای از بهترین مطالب 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c @zohoore_ghaem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | (۷) 🔷 محرم راز 🔖 قرآن، موجودی زنده است که با مخاطبان خویش ارتباط برقرار می‌کند و به همین دلیل، با نامحرمان و نااهلان سخن نمی‌گوید. ◽️برگرفته از کتاب ◽️تألیف TAMHIS.IR | @Abedini ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🌹ظهور نزدیک است .... 🥀 گنجینه ای از بهترین مطالب 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c @zohoore_ghaem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | (۸) 🔷 نجوای دلنشین 🔖 از جمله آداب تلاوت قرآن کریم که شایسته است رعایت شود، تلاوت قرآن با ترتیل است. ◽️برگرفته از کتاب ◽️تألیف 🔽 دانلود نسخه با کیفیت TAMHIS.IR | @Abedini ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🌹ظهور نزدیک است .... 🥀 گنجینه ای از بهترین مطالب 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c @zohoore_ghaem
💠اگر می‌خواهیم صنعت‌مند و صنعت‌کار باشیم باید مستقل باشیم 🔹اگر افکار شما آزاد شد و باورتان آمد که ما می توانیم که صنعت‌مند و صنعت‌کار باشیم،خواهید بود. اگر افکارتان و باورتان این باشد که ما می توانیم مستقل باشیم و وابسته به غیر نباشیم، خواهید توانست. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۴ ، صفحه ۱۹۴ 👈بیانات امام خمینی(ره) در جمع پرسنل صنایع نظامی کشور 📆مورخ: ۱۳۶۰/۰۱/۳۱ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
💠خون سلحشوران کوخ نشین ستم را در هم کوبید. 📚صحیفه نور، جلد ١٩، صفحه ١۶۵ 🗓مورخ: ١٣۶۴/٠٣/٠١ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
💠 کلامش بر جامعه تاثیر ندارد. کسی که خودش فاسد است،نمی تواند کلامش را یک طوری ادا کند که مردم صحیح بشوند،تأثیر ندارد.آن وقتی کلام تأثیر دارد که از قلب مهذب و پاک بیرون بیاید،اگر چنانچه از قلب ناپاک بیرون بیاید و از قلب شیطانی بیرون بیاید،به زبان شیطانی گفته بشود،این تأثیر نمی تواند بکند در قلب اشخاص. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۹ ، صفحه ۹۲ 👈بیانات امام خمینی(ره) در دیدار با رئیس جمهور و اعضای مجلس خبرگان 🗓مورخ: ۱۳۶۳/۱۱/۱۴ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
485128340.mp3
2.8M
📖تفسیر سوره‌ی مبارکه انعام 💠آیه ۳۴ 🎙با صدای استاد قرائتی 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
485130151.mp3
2.4M
📖تفسیر سوره‌ی مبارکه انعام 💠آیه ۳۵ 🎙با صدای استاد قرائتی 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🙏 اللهم وَ أَنْتَ الَّذِي لَا يُفْرِطُ فِي عِقَابِ مَنْ عَصَاهُ‏🔹 🔸خداوندا تويى كه در كيفر كسى كه از تو نافرمانى كرده، از اندازه نمى‏گذرى.🔸 @sahife2
‏ 7 مجرمان‏ 1 ✳️ از وعده‏هاى حتمى خداوند در قرآن مجيد و هشدارهاى معصومان دين، برخورد با مجرمان و ستمگران است؛ زيرا گاهى سخن از حقوق شخصى و مسائل جزئى و اخلاقى فرد است كه از روش حق تعالى و سيره معصومان عليهم السلام در چنين حوزه‏اى، منش بزرگوارى و بخشش كريمانه است و همين شيوه بيشتر اوقات سبب هدايت وبيدارى ديگران شده است. امام صادق عليه السلام در سفارش‏هاى خويش به عنوان بصرى مى‏فرمايد: وَ امَّا اللَّواتى‏ فِى الْحِلْمِ فَمَنْ قالَ لَكَ: إِنْ قُلْتَ واحِدَةً سَمِعْتَ عَشْراً فَقُلْ: إِنْ قُلْتَ عَشْراً لَمْ تَسْمَعْ واحِدَةً وَ مَنْ شَتَمَكَ فَقُلْ لَهُ: إِنْ كُنْتَ صادِقاً فِيما تَقُولُ فَأَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ يَغْفِرَ لى‏، وَ إِنْ كُنْتَ كاذِباً فِيما تَقُولُ فَاللَّهُ أَسْأَلُ أَنْ يَغْفِرَ لَكَ‏ وَ مَنْ وَعَدَكَ بِالخَنى‏ فَعِدْهُ بِالنَّصِيحَةَ وَ الرِّعاءِ. و اما آن چيزهايى كه درباره بردبارى است اين كه: اگر كسى به تو گفت: اگر يكى بگويى ده تا مى‏شنوى، در پاسخش بگو اگر ده تا بگويى يكى هم نخواهى شنيد. اگر كسى به تو ناسزا گفت، به او بگو: اگر آنچه مى‏گويى راست باشد، از خداوند مى‏خواهم كه مرا بيامرزد و اگر دروغ باشد، از خداوند مى‏خواهم كه تو را بيامرزد. اگر كسى به تو وعده اذيّت و آزار دهد تو او را به نصيحت و مدارا وعده بده. و گاهى حقوق ديگران و سرمايه عمومى جامعه مطرح است كه جان و مال و ناموس و خانه و مرز كشورى در خطر تجاوز و نابودى قرار مى‏گيرد. خداوند متعال و پيامبران اعظم و اولياى الهى هرگز در برابر ستم و گناه و فساد سكوت نكرده‏اند بلكه با خطاب‏هاى تهديدى و هشدارهاى تنبيهى؛ فرد يا گروهى را از عمل مجرمانه بازداشته‏اند و يا در زمان مناسب او را مجازات كرده‏اند و يا در قيامت به حساب او رسيدگى مى‏كنند. به ويژه اگر مهلتى هم داده شود؛ كيفرشان سخت‏تر است. خداوند در اين زمينه مى‏فرمايد: وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ أَنَّمَا نُمْلِى لَهُمْ خَيْرٌ لِاَنفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِى لَهُمْ لِيَزْدَادُواْ إِثْمًا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّهِينٌ» آل عمران 178 » و كسانى كه كافر شدند، گمان نكنند مهلتى كه به آنان مى‏دهيم به سودشان خواهد بود، جز اين نيست كه مهلتشان مى‏دهيم تا بر گناه خود بيفزايند، و براى آنان عذابى خوار كننده است. در دگرگونى نعمت خداوند و سرعت بخشيدن به خشم و انتقام خداوند، چيزى نافذتر از ستمگرى نيست؛ زيرا خداوند دعاى ستمديدگان را مى‏شنود و در كمين ستمگران است. حضرت على عليه السلام مى‏فرمايد: وَ لَئِنْ امْهَلَ اللَّهُ الظَّالِمَ فَلَنْ يَفُوتَ اخْذُهُ وَ هُوَ لَهُ بِالْمِرصادِ عَلى‏ مَجازِ طَريقِهِ وَ بِمَوْضِعَ الشَّجى‏ مِنْ مَساغِ رِيقِهِ. اگر خداوند ستمكار را مهلت دهد هرگز فرصت مؤاخذه او از دستش نمى‏رود و بر سر راه او در حالى كه گلويش در دست قدرت اوست در كمين است. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 7 ، ص: 332 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737509T13056590(Web).mp3
4.26M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم (اینجا) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
🔹 و الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِى جَعَلَ ... شَهْرَ الصِّيَامِ، وَ شَهْرَ الْإِسْلامِ، وَ شَهْرَ الطَّهُورِ، وَ شَهْرَ التَّمْحِيصِ، وَ شَهْرَ الْقِيَامِ الَّذِى أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ🔹 🔸 خدا راشکر که ماه را به برای ما قرارداد ماهی که آن ماه ، ماه روزه، ماه اطاعت، ماه پاكى، ماه آزمايش، ماه شب زنده دارى و ماه نزول قرآن است🔸 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " آنگاه که از گناهانش آمرزش میخواست یا در طلب گذشت از عیوبش تضرع میکرد" (بند 5 تا 12) https://eitaa.com/sahife2/53212 دعای صحیفه سجادیه 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ 7 مجرمان‏ 2 1 ✳️ عده‏اى پرسشى را در باب عدل الهى مطرح كرده‏اند كه آيا انواع مجازات‏هاى دنيوى و اخروى و تفاوت اعمال انسان با عدل خداوند تناسب دارد يا نه؟ در پاسخ شهيد مطهرى رحمه الله در بحث مجازات‏هاى اخروى با پرداختن به تفاوت‏هاى دو جهان و قوانينى كه بر هر يك از آنها حاكم است و آثار و نتايجى كه در سرنوشت موجودات دارد و ارتباطهايى كه بين دو جهان برقرار است، مانند اين كه اذكار و كلام ما در دنيا موجب ساختن بهشت يا آتش در آخرت مى‏شود؛ به عنوان مقدمه مى‏گويد: در روايات داريم كه با فرستادن اذكار و دعاهايى كه در تسبيح و تقديس خداوند است در نشئه ديگر تبديل به درختان بهشت يا مصالح ساختمانى مى‏شود. و گروهى بنّا مشغول ساختن كاخ‏ها و باغ‏هاى سرسبزند تا هنگامى كه مؤمن به قيامت وارد مى‏شود جاى هميشگى خود را زيبا مى‏بيند يعنى همچنان كه انسان با كارهاى‏ نيك در اين جهان، درختان و آجرهاى بهشت را به وجود مى‏آورد، با اعمال ناپسند و بد خويش نيز آتش جهنّم را شعله‏ور مى‏سازد و گاهى ممكن است اين آتش گناه، حسنات او را هم نابود سازد. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 7 ، ص: 332 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ 7 مجرمان‏ 2 2 ‏ 1 ✳️ شهيد مطهرى براى تناسب دادن مجازات‏هاى دنيا با كيفرهاى آخرت مى‏نويسد: «مجازات بر سه گونه است: 1- مجازات قراردادى (تنبيه و عبرت) 2- مجازاتى كه با گناه رابطه تكوينى و طبيعى دارد. (مكافات دنيوى) 3- مجازاتى كه تجسم خود جرم است و چيزى از آن نيست. (عذاب اخروى) ** [مجازات قراردادى‏ ] نوع اوّل؛ مجازات همان كيفرها و مقررات جزائى است كه در جوامع بشرى به وسيله مقنّنين الهى يا غيرالهى وضع گرديده است. فايده اين گونه مجازات‏ها دو چيز است يكى جلوگيرى از تكرار جرم به وسيله خود مجرم يا ديگران از طريق رعبى كه كيفر دادن ايجاد مى‏كند، به همين جهت مى‏توان اين نوع مجازات را «تنبيه» ناميد. فايده ديگر، تشفى و تسلّى خاطر ستمديده است و اين در مواردى است كه از نوع جنايت و تجاوز به ديگران باشد. قوانين جزائى براى تربيت مجرمان و براى برقرار نظم در جامعه ضرورى و لازم است؛ هيچ چيز ديگر نمى‏تواند جانشين آن گردد. و اين گونه مجازات‏ها در جهان آخرت معقول نيست. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 7 ، ص: 335 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ 7 مجرمان‏ 2 2 ‏ 2 ✳️ **[مجازات دنيوى‏] دوّمين نوع؛ از انواع مجازات‏ها، كيفرهايى است كه رابطه علّى و معلولى با جرم دارند، يعنى معلول جرم و نتيجه طبيعى آن است. اين كيفرها را مكافات عمل يا اثر وضعى گناه مى‏نامند. بسيارى از گناهان، اثرات وضعى ناگوارى در همين جهان براى ارتكاب كننده به وجود مى‏آورد. مثلًا شرابخوارى علاوه بر اين كه زيان‏هاى اجتماعى به بار مى‏آورد، صدمه‏اى بر روان و جسم شرابخوار وارد مى‏سازد كه موجب اختلال اعصاب و تصلّب شرايين و ناراحت‏هاى كبدى مى‏گردد و فحشا ممكن است سوزاك و سفليس توليد كند. اينها اثر ذاتى گناه است و كيفر قانونى نيست تا گفته شود كه بايد تناسب جرم ومجازات در آن رعايت گردد. بدى كردن با والدين در همين جهان كيفر دارد مخصوصاً اگر آن بدى كشتن والدين باشد. حتى اگر پدر و مادر انسان فاسق و يا كافر هم باشند باز هم بدى نسبت به آنها بى عكس العمل نمى‏ماند. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 7 ، ص: 335 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ 7 مجرمان‏ 2 2 ‏ 3 ✳️ **[مجازات اخروى‏] سومين نوع، مجازات‏هاى جهان ديگر، رابطه تكوينى قوى‏تر با گناهان دارند، رابطه عمل و جزا در آخرت نه مانند نوع اوّل و نه نوع دوّم بلكه از آنهم يك درجه بالاتر است. در اين جا رابطه عينيت و اتّحاد حكمفرماست، يعنى آنچه كه در آخرت به عنوان پاداش يا كيفر به نيكوكاران و بدكاران داده مى‏شود، تجسّم خود عمل آنهاست. مجازات آخرت، تجسّم يافتن عمل است. نعيم و عذاب آن جا همين اعمال نيك و بد است كه وقتى پرده كنار رود تجسم و تمثل پيدا مى‏كند، تلاوت قرآن صورتى زيبا مى‏شود و در كنار انسان قرار مى‏گيرد، غيبت و رنجانيدن مردم به صورت خورش سگان جهنّم درمى‏آيد. بنابراين رعايت تناسب در مورد كيفرهاى اجتماعى و قرار دادى؛ اين گونه كيفرها، قانونگذار بايد متناسب بودن كيفر را با جرم در نظر بگيرد. اما در كيفرهايى كه رابطه تكوينى با عمل دارد يعنى معلول واقعى و اثر حقيقى كردار است يا كيفرى كه با گناه، رابطه عينيت و وحدت دارد و در حقيقت خود عمل است. ديگر مجالى از براى بحث تناسب داشتن و نداشتن نيست.» « عدل الهى، شهيد مطهرى: 189- 213، بخش هفتم: مجازات‏هاى اخروى.» 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 7 ، ص: 335 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ 7 مجرمان‏ 3 ✳️ اين معصيت و گناه است كه نتيجه اخروى آن، آتش جهنّم و عذاب ابدى است. گنهكار براى دفع عذاب، واقعيتى همچون توبه و انابه و تسليم شدن در برابر اوامر و نواهى حضرت محبوب در مقابل دارد. گنهكار مى‏تواند، باتوسل به توبه و بازگشت و جبران گذشته، از مغفرت و رحمت حضرت حق بهره بگيرد و آتشى را كه خود برافروخته خاموش نمايد. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 7 ، ص: 335 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🔹اللَّهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هَذَا الشَّهْرِ، وَ بِحَقِّ مَنْ تَعَبَّدَ لَكَ فِيهِ مِنِ ابْتِدَائِهِ إِلَى وَقْتِ فَنَائِهِ: مِنْ مَلَكٍ قَرَّبْتَهُ، أَوْ نَبِيٍّ أَرْسَلْتَهُ، أَوْ عَبْدٍ صَالِحٍ اخْتَصَصْتَهُ، أَنْ تُصَلِّىَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَهِّلْنَا فِيهِ لِمَا وَعَدْتَ أَوْلِيَاءَكَ مِنْ كَرَامَتِكَ، وَ أَوْجِبْ لَنَا فِيهِ مَا أَوْجَبْتَ لِأَهْلِ الْمُبَالَغَةِ فِى طَاعَتِكَ، وَ اجْعَلْنَا فِى نَظْمِ مَنِ اسْتَحَقَّ الرَّفِيعَ الْأَعْلَى بِرَحْمَتِكَ🔹 🔸خدايا به حق اين ماه و به حق هر كه در اين ماه از آغاز تا انجام اطاعت تو كرد، از فرشته مقرب يا پيغمبر مرسل يا بنده صالح و برگزيده تو، درود بر محمد و خاندان او فرست و ما را شايسته آن كرامات گردان كه دوستان را نويد دادى و برخوردار كن از آن چه براى عابدان كوشنده در عبادت مقرر داشتى و در صف آنان قرارمان ده كه به رحمت تو سزاوار رتبه ارجمند گشتند🔸 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🔸اقدامات امکانات رفاهی برای جوانان روستا 🔹شهید عباسعلی خزائی زوزنی زمانی که در عملیات والفجر ۲ مجروح شد و در بیمارستان تهران بستری شد پدرش به ملاقاتش رفت. او از پدرش خواست که با باقی مانده حقوقش در روستا برای بچه‌ها استخری بسازد که جوانان روستا قبل از رفتن به جبهه شنا یاد بگیرند، تا با آموختن شنا، جوانان روستا بتوانند توان خود را در حمله‌های دریایی بالا ببرند و از آن استفاده کنند. 🔹خزائی زوزنی خطاب به والدینش همیشه می‌گفت: پدر و مادر عزیز خدای نکرده ناشکری نکنید و سپاسگزار باشید که خدابه شما توجهی کرده و هدیه‌ای از شما قبول نموده است.   اخبار خراسان رضوی را اینجا دنبال کنید 👇🏻 eitaa.com/joinchat/923140153C12e681af82
نامه ۵۳.mp3
6.2M
🔉 بسیار زیبا و 🔴 نهج البلاغه 🌺کانال نهج البلاغه @nahjol_balagheh ┄┅═✧یازهرا❁✧═┅┄
📌قسمت نهم 🔰امیرالمومنین علیه‌السلام در ادامه اوصاف پرهیزکاران می فرماید: ✨وَ أَجْسَادُهُمْ نَحِيفَةٌ، 🔹جسم آنها نحيف است. ✍البتّه نحيف نه به آن معنا که امروز در فارسى ما از آن مى فهميم، بلکه به معناى لاغر است که از يکسو نشانه زهد و پارسايى و روزه گرفتن و از سوى ديگر دلالت بر چابکى و آمادگى براى انجام وظايف الهى دارد. در هر حال اين وصف مانند بعضى از اوصاف ديگر همواره استثنايى دارد که بعضى از افرادى که بر حسب ساختمان جسمانى لاغر نيستند، در صف پرهيزکاران هستند. 📝ادامه دارد... ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @nahjol_balagheh ┗━━━🍂━━