eitaa logo
ظهور نزدیک است
1.7هزار دنبال‌کننده
58.4هزار عکس
59.9هزار ویدیو
1.3هزار فایل
گلچینی از بهترین مطالب #مهدوی #ولایی #شهدایی #سیاسی #معنوی #معرفتی #تربیتی کانال شهدایی ما👈 @ba_shaheidan کانال قصه های شهداء 👈 @Ghesehaye_shohada ارتباط با خادم 👈 @mohebolMahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻بخشی از وصیت‌نامه آیت الله قاضی، استاد عرفان آیت الله بهجت: 👈🏼 روضه هفتگی، ولو دوسه نفر باشد، باعث گشایش امور است. 🔸[پس از تاکید بر نماز اول وقت و واجبات می‌فرمایند:] و در مستحبات تعزیه‌داری و زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) مسامحه ننمایید و روضه هفتگی ولو دو سه نفر باشد، اسباب گشایش امور است و اگر از اول عمر تا آخرش در خدمات آن بزرگوار از تعزیت و زیارت و غیرهما به جا بیاورید، هرگز حق آن بزرگوار ادا نمی‌شود. 🔻منبع: انتشارات کنگره بزرگداشت آیت الله قاضی، کوه توحید، ص۲۵۶ 👈🏼روضه‌های کوتاه خانگی به مناسبت روز زیارتی امام رضا(ع) را از کانال زیر دریافت کنید. @RozeKhanegee @RozeKhanegee
🔸اگر بمب انرژی نیستی، حتماً دچار یک بیماری روحی هستی! 🌼 راه‌های رسیدن به حال خوش معنوی و نشاط زندگی (ج۴) 🔻 انسان فقط در صورتی‌که شاد و پرنشاط باشد، از نظر روحی، سالم است. انسان در اثر شادی و نشاط عمیقی که در جانش وجود داشته باشد، می‌تواند استرس‌ها و غم‌ها را رد بکند. وقتی انسان شاد نباشد دچار بیماری می‌شود؛ این بیماری این‌قدر مزمن است که خیلی‌ها متوجهش نمی‌شوند. 🔻 برخی عادت‌های روحی مانند ترس‌های نابجا، حسادت‌ها، غصه‌خوردن‌ها و فکر کردن دربارۀ نگرانی‌ها، در واقع بیماری‌هایِ روحی هستند. کسانی که به هرکدام از این ویژگی‌های منفی، عادت کنند، هیچ‌وقت نمی‌توانند عمیقاً شاد بشوند! 🔻 هرکدام از ما اگر عمیقاً شاد نیستیم، یعنی دچار بیماری روحی هستیم، لذا نمی‌توانیم شادی و شیرینیِ چیزهایی که خیلی شادی‌آور هستند- مثل عبادت و مناجات- را بچشیم. مانند آدم مریضی که ذائقه‌اش خراب شده و نمی‌تواند طعم شیرینی را بچشد. 🔻 شاد نبودن و سرور نداشتن را صرفاً «نداشتن یک مهارت یا یک صفت خوب» تلقی نکنیم! بلکه شاد نبودن را علامت این بگیریم که «من یک بیماری روحی دارم و عمیقاً دچار یک عادت غلط هستم!» لذا برای شاد بودن، باید این بیماری‌ها را در خودمان ریشه‌کن کنیم. 🔻 آدم تا وقتی که بمب انرژی نباشد، حتماً بیمار است و یک مشکل اساسی دارد و حتماً یک سلسله عادات بد، روح او را درگیر کرده است. 👤علیرضا پناهیان 🚩مسجد امام‌صادق(ع) - ۹۶.۳.۹ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/3972 @Panahian_ir
🔸اگر بمب انرژی نیستی، حتماً دچار یک بیماری روحی هستی! 🌼 راه‌های رسیدن به حال خوش معنوی و نشاط زندگی (ج۴) 🔻 انسان فقط در صورتی‌که شاد و پرنشاط باشد، از نظر روحی، سالم است. انسان در اثر شادی و نشاط عمیقی که در جانش وجود داشته باشد، می‌تواند استرس‌ها و غم‌ها را رد بکند. وقتی انسان شاد نباشد دچار بیماری می‌شود؛ این بیماری این‌قدر مزمن است که خیلی‌ها متوجهش نمی‌شوند. 🔻 برخی عادت‌های روحی مانند ترس‌های نابجا، حسادت‌ها، غصه‌خوردن‌ها و فکر کردن دربارۀ نگرانی‌ها، در واقع بیماری‌هایِ روحی هستند. کسانی که به هرکدام از این ویژگی‌های منفی، عادت کنند، هیچ‌وقت نمی‌توانند عمیقاً شاد بشوند! 🔻 هرکدام از ما اگر عمیقاً شاد نیستیم، یعنی دچار بیماری روحی هستیم، لذا نمی‌توانیم شادی و شیرینیِ چیزهایی که خیلی شادی‌آور هستند- مثل عبادت و مناجات- را بچشیم. مانند آدم مریضی که ذائقه‌اش خراب شده و نمی‌تواند طعم شیرینی را بچشد. 🔻 شاد نبودن و سرور نداشتن را صرفاً «نداشتن یک مهارت یا یک صفت خوب» تلقی نکنیم! بلکه شاد نبودن را علامت این بگیریم که «من یک بیماری روحی دارم و عمیقاً دچار یک عادت غلط هستم!» لذا برای شاد بودن، باید این بیماری‌ها را در خودمان ریشه‌کن کنیم. 🔻 آدم تا وقتی که بمب انرژی نباشد، حتماً بیمار است و یک مشکل اساسی دارد و حتماً یک سلسله عادات بد، روح او را درگیر کرده است. 👤علیرضا پناهیان 🚩مسجد امام‌صادق(ع) - ۹۶.۳.۹ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/3972 @Panahian_ir
🔸اگر از زندگی‌ات لذت نبری، مزۀ عبادت را هم نمی‌چشی! 🔸اگر می‌خواهی نمازِ باحال بخوانی، باید دو برابرش، زندگی‌ات بانشاط باشد 🌼 راه‌های رسیدن به حال خوش معنوی و نشاط زندگی (ج۵) 🔻 خیلی‌ها تصور می‌کنند که حال خوش معنوی، ارتباطی با نشاط زندگی ندارد، چون معمولاً آدم‌ها نشاط در زندگی را با گناه و هرزگی به‌دست می‌آورند! درحالی‌که این‌طور نیست؛ اتفاقاً حال خوش معنوی، بدون نشاط در زندگی، به‌دست نمی‌آید و کسی که نشاط در زندگی ندارد، عبادتش هم خراب است. 🔻 امام باقر‌(ع) می‌فرماید: کسی که در زندگی دنیایی خودش کسالت داشته باشد، در ارتباط با امر آخرت و کارهای بندگی خدا کسالتش بیشتر است! (کافی/۵ /۸۵ ) تو که حالِ زندگی‌کردن نداری، ‌چطور می‌خواهی حال بندگی پیدا کنی؟! 🔻 اگر کسی در زندگی‌اش حال و نشاط نداشته باشد، مطمئن باشید نماز خوبی هم ندارد، بلکه نمازش خراب‌تر از زندگی‌اش است! اگر بخواهی نماز باحال بخوانی، حتماً باید دو برابرش زندگی‌‌ات بانشاط باشد! چرا نمازت خوب نیست؟ برای اینکه در زندگی، حالت خوب نیست! «تو در برون چه کردی که درون خانه‌ آیی؟!» 🔻 اگر می‌خواهی حال خوش معنوی پیدا کنی، باید نشاط در زندگی داشته باشی. اگر می‌خواهی خوب عبادت کنی، قبلش باید خوب و خوش زندگی کرده باشی. هرکسی عاشق عبادت است، باید برود زندگی‌اش را درست کند و کاری کند که از زندگی‌اش لذت ببرد و الا مزۀ عبادت را نمی‌چشد! 🔻 بندگیِ پرشور، با حرارت و با لذت، مال کسی است که در زندگی‌اش خیلی از خدا بُرده و کیف کرده، مال کسی است که خیلی خدا در زندگی به او حال داده است! چنین کسی می‌تواند بگوید: «خدایا ممنونتم! تو عالی هستی، فدایت بشوم...» این یعنی عبادت شاکرانه. 🔻عارفانه‌ترین و عالی‌ترین سطح عبادت «عبادت شاکرانه» است که معطوف به گذشته است. یعنی «خدایا! من لذت بُرده‌ام و آمده‌ام از تو تشکر کنم» این یعنی عبادتِ برآمده از نشاط در زندگی. 👤علیرضا پناهیان 🚩مسجد امام‌صادق(ع) - ۹۶.۳.۱۰ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/3975 @Panahian_ir
♨️اضطرار فرج♨️ 💠دعا برای تعجیل فرج💠 🔶در میان جامعه ی شیعه و معتقدان به امام زمان باید غفلت زدایی کرد و «اعتیاد به غیبت امام زمان ارواحنافداه و خوگرفتن به غفلت از وجود امام زنده و حاضر و شاهد و ناظر» را هشدار داد و لزوم درمان این اعتیاد را گوشزد کرد. 🔶اگر دوران غیبت را برای امام زمان ارواحنافداه زندان و برای قاطبه ی شیعه نیز که از درک آن حضور آسمانی محروم اند،محرومیت خودساخته از بزرگ ترین نعمت الهی بدانیم و زندگی بی امام را «زندگانی» ندانیم، آنگاه از صمیم قلب و سوز سینه، ظهور آن حضرت را از خداوند طلب خواهیم کرد؛ زیرا مانع اصلی ظهور آماده بودن مردم است. 🔶 شاید ویژگی پر شدن دنیا از ظلم و جور از آن رو باشد که با کثرت ستم و بیداد، مردم جهان به وضوح دریابند که حقوقشان چگونه پایمال می شود و اصلاح امورشان نیز از توان و عهده ی بشر عادی خارج است و این خود زمینه ساز پناه بردن آنان به دامان پر مهر و عدالت گستر امام عصر أرواحنافداه خواهد شد. البته این آگاهی و طلب و درخواست در قالب «دعا» به درگاه خداوند متجلی می شود و عینیت می یابد. 💠دعا، اظهار عجز و ناتوانی مطلق بندگان ناچیز در برابر پروردگاری است که أقدر القادرین و فعال ما يشاء است و درخواست گشایش و اجابت از آستان اوست. 🔶هر کجا سخن از ظهور و تعجیل فرج است، سخن از دعاست. بی گمان، دعا برای تعجیل فرج در ظهور آن حضرت اثر کامل و قطعی دارد و اگر جز این بود، پیامبر اکرم و ائمه ی معصومین علیهم السلام از طریق روایات بسیار، ما را به آن امر نمی کردند. 🔶پس بر ماست که برای ظهور، دست به دعا برداریم و لحظه ای از رحمت واسعه ی پروردگار مأيوس نشویم و به همان صورت که در امور فردی و حوائج و گرفتاری های شخصی و خانوادگی تا به اجابت رسیدن دعا و گشایش، مضطرانه از طلب و خواهش و تمنا و التماس به درگاه خدا و توسل به حضرات معصومین دست برنمی داریم،در این امر حیاتی نیز که کلید حل تمام مشکلات معنوی و مادی ما و همه ی جهانیان است. همت فرو نگذاریم و اگر تاکنون سهل انگاری و کوتاهی نموده ایم، فرصت برای جبران باقی است. دست از طلب ندارم تا کام من برآید یا تن رسد به جانان یا جان ز تن برآید... 💠سید ابن طاووس که از بزرگان علمای شیعه است و بارها و بارها توفيق تشرف به محضر مقدس امام عصر أرواحنافداه را پیدا کرده و از ناحیه ی آن عزیز، به دریافت خطاب «فرزندم!» مفتخر گردیده و بر اسم اعظم واقف و بر اسرار آگاه بوده است.هشت سده ی پیش،خطاب به فرزندش می نویسد:"بدان که اهم حوائج، خواسته های آن کس است که تو در پناه هدایت و حمایت او به سر می بری و آن امام زمان توست. پس باید نماز و روزه و دعاها جهت قضای حوائج آن حضرت باشد و بعد خواسته های خودت.... این که گفتم حاجات امام زمان أرواحنافداه را بر خود مقدم بدار، به جهت آن است که بقای دنیا و اهل آن به واسطه ی وجود مبارک اوست...آن چه را به تو گفتم عمل کن که حقیقتی است روشن و کسی که در مورد مولا سهل انگاری کند و در آن سستی ورزد و از آنچه بیان کردم غافل شود. به خدا سوگند. در اشتباه است؛ اشتباهی که ننگ و عار است. آیا تا به حال اندیشیده ای که امامان پاک و هدایتگر ما چگونه به این موضوع اهمیت داده اند؟ آیا تاکنون نسبت به این امر مهم، اعتنایی کرده ای؟ باز تکرار می کنم: با توجه به آنچه بیان کردم، عذری برای تو در اهمیت ندادن به دعا برای تعجیل ظهور باقی نمی ماند." 🔶 در مجموع باید گفت: دعا برای فرج در پیش افتادن ظهور حضرت ولی عصر اثر قطعی دارد و شرط وفاداری، محبت، معرفت و دیانت آن است که هر شیعه ای برای تعجیل در فرج امام زمان خویش دعا کند. 📚 ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🌸🍃 ✨ از👇👇 حضرت زهرا سلام الله ونرجس خاتون وتمام شهدا بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ سَلامٌ عَلى آلِ يس،اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا داعِيَ اللهِ وَرَبّانِيَ آياتِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا بابَ اللهِ وَدَيّانَ دينِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خَليفَةَ اللهِ وَناصِرَ حَقِّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ وَدَليلَ اِرادَتِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا تالِيَ كِتابِ اللهِ وَتَرْجُمانَهُ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ في آناءِ لَيْلِكَ وَاَطْرافِ نَهارِكَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا بَقِيَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا ميثاقَ اللهِ الَّذي اَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وَعْدَ اللهِ الَّذي ضَمِنَهُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَالرَّحْمَةُ الْواسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذوُب، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ حينَ تَقوُمُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ حينَ تَقْعُدُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ حينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ حينَ تُصَلّي وَتَقْنُتُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ حينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ حينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ حينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ حينَ تُصْبِحُ وَتُمْسي، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ فِي اللَّيْلِ اِذا يَغْشى وَالنَّهارِ اِذا تَجَلّى، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الاِْمامُ الْمَأمُونِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأمُولُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ بِجَوامِعِ السَّلام اُشْهِدُكَ يا مَوْلاىَ اَنّى اَشْهَدُ اَنْ لا اِلـهَ اِلا اللهُ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ، وَاَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسوُلُهُ لا حَبيبَ اِلا هُوَ وَاَهْلُهُ، وَاُشْهِدُكَ يا مَوْلايَ اَنَّ عَلِيّاً اَميرَ الْمُؤْمِنينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍّ حُجَّتُهُ، وَموُسَى بْنَ جَعْفَر حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ موُسى حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّد حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَاَشْهَدُ اَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، اَنْتُمُ الاَْوَّلُ وَالاْخِرُ وَاَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لا رَيْبَ فيها يَوْمَ لا يَنْفَعُ نَفْساً ايمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ اَوْ كَسَبَتْ في ايمانِها خَيْراً، وَاَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَاَنَّ ناكِراً وَنَكيراً حَقٌّ، وَاَشْهَدُ اَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ، وَالْبَعَثَ حَقٌّ، وَاَنَّ الصِّراطَ حَقٌّ، وَالْمِرْصادَ حَقٌّ، وَالْميزانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَالنّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعيدَ بِهِما حَّق، يا مَوْلايَ شَقِيَ مَنْ خالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ اَطاعَكُمْ، فَاَشْهَدْ عَلى ما اَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، وَاَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ ما رَضيتُمُوهُ، وَالْباطِلُ ما اَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ ما اَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ ما نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِاَميرِ الْمُؤْمِنينَ وَبِكُمْ يا مَوْلايَ اَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ، وَنُصْرَتي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتى خالِصَةٌ لَكُمْ آمينَ آمينَ .. ❤️🍃مشمول دعا و لبخند امام زمان«عج» قراربگیرید ان شاءالله...
♻️دعای بعد از زیارت آل یاسین دعایی که بعد از این زیارت باید خوانده شود ، چنین است: ✅«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ، ⚜ اَللَّهُمَّ إِنِّی أَسْئَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ نَبِیِّ رَحْمَتِکَ وَ کَلِمَهِ نُورِکَ ، وَ أَنْ تَمْلَأَ قَلْبِی نُورَ الْیَقِینِ ، وَ صَدْرِی نُورَ الْإِیمانِ ، وَفِکْریِ نُورَ النیات وَ عَزْمِی نُورَ الْعم وَ قُوَّتِی نُورَ الْعَمَلِ ، ⚜ وَ لِسانِی نُورَ الصِّدْقِ ، وَ دِینِی نُورَ الْبَصآئِرِ مِنْ عِنْدِکَ ، وَ بَصَرِی نُورَ الضِّیآءِ ، ⚜ وَ سَمْعِی نُورَ الْحِکْمَهِ ، وَ مَوَدَّتِی نُورَ الْمُوالاهِ لِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ حَتّی أَلْقاکَ ، وَقَدْ وَفَیْتُ بِعَهْدِکَ وَ مِیثاقِکَ ، فَیَسَعَنِی رَحْمَتُکَ یا وَلِیُّ یا حَمِیدُ . ⚜اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ حُجَّتِکَ فِی أَرْضِکَ ، وَ خَلِیفَتِکَ فِی بِلادِکَ ، وَ الدّاعِی إِلی سَبِیلِکَ ، وَ الْقآئِمِ بِقِسْطِکَ ، وَ الثّآئِرِ بِأَمْرِکَ ، وَلِیِّ الْمُؤْمِنِینَ وَبَوارِ الْکافِرِینَ ، وَ مُجَلِّی الظُّلْمَهِ وَ مُنِیرِ الْحَقِّ ، وَ النّاطِقِ بِالْحِکْمَهِ وَ الصِّدْقِ ، وَ کَلِمَتِکَ التّآمَّهِ فِی أَرْضِکَ ، الْمُرْتَقِبِ الْخآئِفِ وَ الْوَلِیِّ النّاصِحِ ، سَفِینَهِ النَّجاهِ وَعَلَمِ الْهُدی وَنُورِ أَبْصارِ الْوَری وَ خَیْرِ مَنْ تَقَمَّصَ وَ ارْتَدی وَ مُجَلِّی الْعَمی الَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً ، کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً ، إِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ . ⚜اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی وَلِیِّکَ وَ ابْنِ أَوْلِیآئِکَ ، الَّذِینَ فَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَأَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ ، وَ أَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرْتَهُمْ تَطْهِیراً . ⚜اَللَّهُمَّ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ لِدِینِکَ ، وَ انْصُرْ بِهِ أَوْلِیآءَکَ وَ أَوْلِیآءَهُ وَ شِیعَتَهُ وَأَنْصارَهُ ، وَ اجْعَلْنا مِنْهُمْ . ⚜اَللَّهُمَّ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ کُلِّ باغٍ وَ طاغٍ ، وَ مِنْ شَرِّ جَمِیعِ خَلْقِکَ ، وَ احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ ، وَ عَنْ یَمِینِهِ وَ عَنْ شِمالِهِ ، وَ احْرُسْهُ وَ امْنَعْهُ مِنْ أَنْ یُوصَلَ إِلَیْهِ بِسُوءٍ ، وَ احْفَظْ فِیهِ رَسُولَکَ وَ آلَ رَسُولِکَ ، وَ أَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ ، وَأَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ ، وَ انْصُرْ ناصِرِیهِ وَ اخْذُلْ خاذِلِیهِ ، وَ اقْصِمْ قاصِمِیهِ وَاقْصِمْ بِهِ جَبابِرَهَ الْکُفْرِ ، وَ اقْتُلْ بِهِ الْکُفّارَ وَ الْمُنافِقِینَ ، وَجَمِیعَ الْمُلْحِدِینَ حَیْثُ کانُوا ، مِنْ مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها ، بَرِّها وَ بَحْرِها ، وَ امْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلاً ، وَأَظْهِرْ بِهِ دِینَ نَبِیِّکَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ، ⚜وَاجْعَلْنِی اللَّهُمَّ مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعْوانِهِ ، وَ أَتْباعِهِ وَ شِیعَتِهِ ، وَ أَرِنِی فِی آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ ما یَأْمُلُونَ ، وَ فِی عَدُوِّهِمْ ما یَحْذَرُونَ ، إِلهَ الْحَقِّ آمِینَ ، یا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ ، 🔅 یا أَرْحَمَ الرّاحِمِینَ.🔅 کانال منتظران ظهور 🌷🌷🌷 @seferi
━═━⊰✾❀◎❀✾⊱━═━ ⭐️⭐️وظایف منتظران⭐️⭐️ دیدار مؤمنین صالح و سلام کردن بر آنان دیدار مؤمنین به قصد نایل شدن به فضیلت و فیض زیارت آن حضرت و سلام کردن بر آن جناب-صلوات الله علیه-از وظایف منتظران است ✨امام کاظم(ع) فرمودند: کسی که نمی تواند ما را زیارت کند پس برادران صالح خود را زیارت نمایدکه ثواب زیارت ما برایش نوشته می شود... 📚مکیال‌المکارم،جلددوم📚 🤲 کانال منتظران ظهور مارا به دوستان خود معرفی کنید. 👆
دارد محرم تو ز ره میرسدحسین با یڪ نگاه،اسم مراهم زهیـرکن من حر،روسیاه توأم،یابن فاطمـــــہ دستم بگیر و عاقبتم رابخیـــر کن ʝoiŋ👇💫 ╔━━━๑ღ🌸ღ๑━━━╗ کانال منتظران ظهور ╚━━━๑ღ🌸ღ๑━━━╝
4_741072009647095809.mp3
4.04M
زیارت ال یاسین محسن فرهمند
نامه امام علی به مالک اشتر.mp3
7.61M
🎙 🔸پیام سیاسی امیرالمومنین علی علیه السلام @masafe_akhar @masafe_akhar2
4_5886524172640716741.mp3
1.96M
شوریده و شیدای توام شیرینی رویای منی تا به قیامت پای توام دین منی دنیای منی آقای منی🏴🏴🏴 @masafe_akhar @masafe_akhar2
﷽ 📲 فایل صوتے ۱۷۷۲ 🎙واعظ: شهید 🔖 برای فرج امام زمان (عج) دعا کنید 🔖 ✅ (عج) ✅ 🌎‍ @vaezin_com 🌎‍ www.vaezin.com 🌎‍ instagram.com/vaezincom
﷽ 📲 فایل صوتے 🎙واعظ: آیت الله بهجت قدس الله نفسه الزکیه 🔖 امام زمان (عج) ما را می بیند! 🔖 ✅ (عج) 🌎‍ @vaezin_com 🌎‍ www.vaezin.com 🌎‍ instagram.com/vaezincom
﷽ 📲 فایل صوتے ۱۷۵۳ 🎙واعظ: حاج آقا 🔖 امام زمان (عج) به یاد ماست🔖 🌎‍ @vaezin_com 🌎‍ www.vaezin.com 🌎‍ instagram.com/vaezincom
شهیدی که🌸 یازده دی به دنیا اومد☺️ یازده دی مجروح شد😢 یازده دی شهید شد😭 ❤️ ❤️ ❤️ @deldadegi
1_195910666.mp3
16.46M
پیمان بستیم با سلیمانی ایران @deldadegi دلدادگی💙
99-05-26(hosseinighomi).mp3
12.86M
فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: ۸۷ 🗂 حجم : ۱۴ مگابایت 🗓 یکشنبه: بیست و ششم مرداد ماه 1399 متن کامل: https://eitaa.com/samtekhoda3_matn/3969 💠 @samtekhoda3
پس هنگامى كه موسى به توانايى‌‏اش رسيد و برومند شد و اعتدال و برپايى يافت، به او دانشى عطا كرديم كه براساس آن در معارف الهى و امور اخلاقى و آداب اجتماعى درست قضاوت مى‏‌كرد، و به او علمى آموختيم كه با هيچ‏‌گونه جهل و نادانى آميخته نبود. اين‌ها پاداش نيكوكارى او بود و ما بدين‌‏سان نيكوكاران را سزا مى‌‏دهيم. (14) موسى آن‌هنگام كه مردم مصر به خانه‌‏هايشان رفته و از كوچه و بازار بى‏‌خبر بودند، از قصر فرعون به ‏درآمد و به آن شهر وارد شد. در آن‌‏جا دو مرد را يافت كه به كشمكش و ستيز با يكديگر برخاسته بودند. يكى از آن دو، اسرائيلى بود و هم‌كيش موسى، و ديگرى قبطى و از دشمنان وى و طايفه بنى‌اسرائيل. آن مرد اسرائيلى كه هم‌كيش موسى بود، موسى را در برابر دشمن قبطى خود به يارى طلبيد. موسى با مشتى گره كرده بر آن قبطى كوبيد و او را هلاك كرد. موسى بر آن‌چه گذشت پشيمان شد و آن را زمينه گرفتارى خود به خطرى بزرگ دانست و گفت: ستيزه‏‌گرى آن دو مرد كه به مرگ قبطى انجاميد كارى شيطانى بود؛ بى‌‏ترديد شيطان دشمنى گمراه‏‌كننده است كه عداوت و گمراه‏‌گرى او آشكار است. (15) موسى گفت: پروردگارا، من با كشتن آن قبطى، خود را در خطر هلاكت افكندم و به خويشتن ستم كردم؛ از تو مى‌‏خواهم آن را بر من بپوشانى و پيامدش را از من بگردانى و مرا از شرّ فرعونيان برهانى. پس خداوند چنين كرد، زيرا او بسى پرده‌‏پوش و مهربان است. (16) گفت: پروردگارا، به شكرانه نعمتى كه به من عطا كردى با تو پيمان مى‌بندم كه هرگز گنه‌كاران را در ارتكاب گناهشان يارى نكنم. (17) موسى پس از آن، ديگر به قصر فرعون بازنگشت و شب را هراسان در شهر بماند و به انتظار شرّى از ناحيه فرعون به سر مى‌‏برد، كه ناگهان همان مرد اسرائيلى كه روز گذشته موسى را به يارى طلبيده بود، با فريادى بلند، از وى بر ضدّ قبطى ديگرى كمك خواست. موسى از سر توبيخ به آن اسرائيلى گفت: تو راه درست را نمى‏‌پويى و آشكارا بيراهه مى‌‏روى. (18) پس هنگامى كه موسى خواست بر آن قبطى كه دشمن هر دوى آنان بود بتازد، آن مرد اسرائيلى كه به خاطر عتاب موسى گمان مى‏كرد موسى آهنگ وى كرده‌است و مى‏‌خواهد بر او حمله برد، گفت: اى موسى، آيا مى‌خواهى مرا به قتل برسانى همان‏‌گونه كه ديروز فردى را كشتى؟ تو جز اين نمى‏‌خواهى كه در زمين ستم‌گرى كنى و نمى‏‌خواهى از مصلحان باشى. (19) مردى از دورترين نقطه شهر مصر، از همان‌‏جا كه قصر فرعون قرار داشت، دوان دوان آمد و گفت: اى موسى، سران فرعونى درباره تو به مشورت نشسته‌‏اند تا تو را به قتل برسانند؛ پس از اين شهر بيرون شو كه من از خيرخواهان توام. (20) موسى بى‌‏درنگ از مصر بيرون رفت، در حالى‌‏كه از فرعونيان ترسان بود و در انتظار آن بود كه گرفتار آيد. او به مناجات با خدا پرداخت و گفت: پروردگارا، مرا از اين مردم ستم‌كار رهايى بخش. (21) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۸۷🌷 فرار از مصر: حضرت موسی در قصر فرعون رشد کرد. البته او هیچ گاه به اخلاق زشت و شیطانی فرعون آلوده نشد؛ بلکه بر اساس برخی از نقل های تاریخی، اختلاف نظرش را آشکارا با فرعون باز می گفت و با او مشاجراتی هم می کرد. هنگامی که حضرت موسی به سن جوانی رسید، به سبب ایمان و کارهای شایسته اش، مورد لطف خدا قرار گرفت و علم و فرزانگی خاصّی از خدا دریافت کرد که با آن می توانست به خوبی مسائل را تحلیل کند و حق و باطل را از هم تشخیص دهد. بر اساس برخی از روایات، او مخفیانه با برخی از بنی اسرائیل ارتباط برقرار کرده بود و آنان که به طور کلّی می دانستند موسی نجات دهنده ی آنان است، از طرفداران و پیروان او شده بودند. یک‏ بار موسی در هنگامی که شهر خلوت و آرام بود و مردم برای استراحت به خانه هایشان رفته بودند، از قصـر فرعون ـ که خارج از شهر قرار داشت ـ به شهر آمد که ناگاه با صحنه‏ ی دعوا و درگیری دو نفر مواجه شد؛ یکی از بنی اسرائیل و پیروانش، و یکی از فرعونیان و دشمنان بنی اسرائیل. شخصی که از پیروان موسی بود، با دیدن او فریاد برآورد و از موسی کمک خواست که به دادش برسد. موسی نیز برای کمک به بنی اسرائیلی مظلوم، با شخص مقابل درگیر شد و بی آن که قصد کشتن او را داشته باشد، مشتی به سینه‏ی او کوبید؛ ولی آن مشت کار خودش را کرد و آن شخص درجا کشته شد! موسی از این اتفاق بسیار ناراحت شد؛ زیرا کشته شدن یکی از فرعونیان، جرم بسیار سنگینی بود، و او می دانست که اگر دستگیر شود، به شدّت مجازات خواهد شد. از این رو زیر لب گفت: این مخمصه را شیطان درست کرد. سپس به درگاه خدا رو کرد و گفت: خدایا، من خودم را گرفتار کردم؛ تو خودت این وضعیت را سامان بده و مرا از شرّ فرعونیان حفظ کن و از چشم آنان بپوشان. موسی پس از این تقاضا، با خدا عهد کرد که به شکرانه ی داشتن قدرت جسمانی زیاد و لطف و عنایات خدا بر او، هیچگاه از ستمگران حمایت نکند؛ و البتّه این راه و رسم همه‏ ی آزادمردان جهان از جمله پیشوای نخست ما علی است که فرمود: «دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید.» موسی با ترس و دلهره و مخفیانه آن شب را به صبح رساند. فردای آن روز، دوباره صحنه‏ ی دعوایی را دید و پس از نزدیک شدن، با تعجّب مشاهده کرد که همان بنی اسرائیلی دیروز با یک فرعونی دیگر درگیر شده است. او دوباره از موسی کمک خواست؛ امّا موسی با عصبانیّت به او گفت که تو واقعاً شخص نادان و گمراهی هستی که هر روز با یکی از فرعونیان درگیر می شوی و خودت و دیگران را گرفتار می کنی. آن شخص فرعون هم از موسی ترسید و گفت: می خواهی مرا نیز مانند شخص دیروزی بکشی؟ با گفتن این جمله، طرف مقابل پا به فرار گذاشت و این مطلب را به گوش درباریان رساند و دیگر موسی به طور جدّی مورد تهدید قرار گرفت. پس از ساعاتی، یکی از درباریان به نام حزقیل ـ که بعدها از طرفداران موسی شد ـ دوان دوان نزد او آمد و او را از تصمیم حکومت در باره ی دستگیری و اعدامش باخبر کرد و به او توصیه کرد که هر چه زودتر از شهر خارج شود. موسی نیز با ترس و اضطراب از مصر خارج شد و به سوی سرزمین مدین ـ که در جنوب شام و شمال عربستان بود ـ گریخت. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛