eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
179 دنبال‌کننده
454 عکس
240 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
لعنت الله علیه علّامه محمّد باقر مجلسی رَحِمَهُ الله مینویسد ؛ وقتی بی اذن داخل خانه شدند و بعد از آن جسارت‌ها ، ریسمانی در گردن أمیرالمومنین علیه السّلام انداختند و بسوی مسجد کشیدند ، چون به درب خانه رسیدند ، حضرت فاطمه علیها السّلام مانع شد ، پس قنفذ ، و به روایت دیگر عمر ، تازیانه ای به بازوی فاطمه زد که شکست و ورم کرد. باز آن حضرت دست از علی علیه السّلام برنمی‌داشت ، تا آنکه درب را بر شکم آن حضرت فشردند و دنده‌ها و پهلوی آن حضرت را شکستند ، فرزندی که در شکم داشت که پیغمبر او را محسن نام کرده بود شهید کردند ، در آن ساعت سقط شد و فاطمه علیها السّلام بر آن ضربت از دنیا رفت. جلاء العیون / باب ۲ ، فصل ۷ حلالم کنید 😔بابت بارگزاری متن فوق ☝ برسقیفه و نوچه ها و پیروانشون تا ابد لعنت
رفیق شهید و مظلومم ، داداش ،همیشه بیادتم. امیدوارم روزی برسه که قاتل تو هم پیدا و به دار مجازات اویخته بشه. در شامگاه پنجم آبان در پیاده رو بطور ناجوانمردانه توسط یک تروریست پلید و بااصابت تیر ، بشهادت رسید. هادی نه سپاهی بود و نه بسیجی ، هادی فقط یک نوکر باادب و بااخلاص دستگاه امام حسین صلوات الله علیه بود. برای شادی روح رفیق شهیدم ، یه صلوات مرحمت کنید.
# خالق حضرت امام صادق صلوات الله علیه : نزديك ترين حالت بندگان به خدا و خشنودى او از آنها هنگامى است كه حجّت خدا در ميان آنها نباشد و براى آنها ظاهر نشود، آنها محل او را ندانند، و باز در عين حال معتقد باشند كه حجت خدا جل ذكره از ميان نرفته و ميثاق و پيمانش باطل نگشتهٍ، آنها در اين زمان، شب و روز در انتظار فرج باشند. الكافي، ج‏۱، ص۳۳۳
امیرالمومنین علی صلوات الله علیه : «پيروز نيست كسى كه گناه بر او پيروز شده باشد؛ كسى كه از طريق توسّل به بدى، چيره گردد شكست خورده است». «ما ظَفِرَ مَن ظَفِرَ الإثمُ بهِ، و الغالِبُ بِالشَّرِّ مَغلوبٌ». بحار الأنوار : ج ۷۵ ص۳۲۰ ح۴۹
ونیز ایران☝ محله شاه آباد در خرم آباد
انسانهای عجیبی هستیم ؛ وقتی به دستفروشی فقیری میرسیم که جنس خود را به نصف قیمت می فروشد با کلی چانه زدن او را شکست میدهیم و اجناسش را به قیمت ناچیز می خریم ... اما وقتی به کافی شاپ لوکس شخص ثروتمندی میرویم و یک فنجان قهوه را ده برابر قیمت نوش جان میکنیم و انعامی اضافه نیز روی میز میگذاریم و شادمانیم !! شادمانیم که فقیران را فقیر تر میکنیم ؛ شادمانیم که ثروتمندان را ثروتمندتر میکنیم... حکایت بسیاری از ادمهای این روزگار
لعنت الله علیه أتَينا عَبدَاللهِ بنِ مُوسَى بنِ عَبداللهِ بنِ حَسَنِ بنِ حَسَنِ بنِ عَلِىِّ بنِ أَبى طالِبٍ علیه السّلام فَسَأَلتُهُ عَن أَبى بَكرٍ وَ عُمَرَ ، فَقالَ ؛ اُجيبُكَ بِما أجابَ بِهِ جَدّى عَبْدُاللهِ بْنِ الْحَسَنِ ، فَاِنَّهُ سُئِلَ عَنْهُما ، فَقالَ كانَتْ اُمُّنا صِدّيقَةً ، إبْنَةَ نَبِىٍّ مُرْسَلٍ ، وَ ماتَتْ وَ هِىَ غَضْبى عَلى قَوْمٍ فَنَحْنُ غِضابٌ لِغَضَبِها.    راوى گويد خدمت يكى از نوادگان إمام حسن مجتبى علیه السّلام رسیدم ، نظر او را نسبت به أبوبكر و عمر پرسيدم ، او گفت اتفاقا كسى از جدّم عبدالله بن حسن همين سؤال را پرسيد و او در جواب گفت مادرمان زنى صدّيقة و دختر پيامبر خدا بود كه در حال خشم بر عدّه اى از دنيا رفت و ما نيز به خاطر خشم او همچنان در خشم هستيم. شرح نهج البلاغة ابن أبی الحدید ۶ / ۴۹
یهودی ها یکی از دشمنان دیرینه شیعیان هستند و همیشه مترصد ضربه زدن و نابودی شیعه بوده اند.
أَنَّ أُمَّ أَيْمَنَ لَمَّا تُوُفِّيَتْ فَاطِمَةُ حَلَفَتْ أَنْ لَا تَكُونَ بِالْمَدِينَةِ إِذْ لَا تُطِيقُ النَّظَرَ إِلَى مَوَاضِعَ كَانَتْ علیها السّلام فِيهَا ، فَخَرَجَتْ إِلَى مَكَّةَ فَلَمَّا كَانَتْ فِی بَعْضِ الطَّرِيقِ عَطِشَتْ عَطَشاً شَدِيداً ، فَرَفَعَتْ يَدَيْهَا وَ قَالَتْ يَا رَبِّ أَنَا خَادِمَةُ فَاطِمَةَ تَقْتُلُنِی عَطَشاً؟ فَأَنْزَلَ اللهُ عَلَيْهَا دَلْواً مِنَ السَّمَاءِ فَشَرِبَتْ فَلَمْ تَحْتَجْ إِلَى الطَّعَامِ وَ الشَّرَابِ سَبْعَ سِنِينَ وَ كَانَ النَّاسُ يَبْعَثُونَهَا فِی الْيَوْمِ الشَّدِيدِ الْحَرِّ فَمَا يُصِيبُهَا عَطَشٌ. بعد از شهادت صدیقه طاهره سلام الله عليها ، أم أيمن قسم خورد كه در مدينه نمانَد ، چون طاقت نداشت جاى خالى حضرت فاطمه را مشاهده كند. لذا به سوى مكّه رفت و در ميان راه به تشنگى شديدى دچار شد. دستهاى خود را به سوى آسمان بالا بُرد و گفت پروردگارا ، من خدمتگزار فاطمه هستم ، مرا از عطش ، میميرانى؟ پس خداوند از آسمان سطلى فرو فرستاد. أم أيمن از آن نوشيد و هفت سال به غذا و آب ، نياز پيدا نكرد. در روزهاى بسيار گرم ، مردم ، او را به کار پر زحمت وامیداشتند ولى اصلا تشنه نمیشد. بحار الأنوار ۴۳ / ۲۸
صلوات الله علیک یا امیرالمومنین ممنونتم زائر
امام صادق عليه السلام فرمودند : إنَّما يَأمُرُ بِالمَعروفِ ويَنهىعَنِ المُنكَرِ مَن كانَت فيهِ ثَلاثُ خِصالٍ : عامِلٌ بِما يَأمُرُ بِهِ وتارِكٌ لِما يَنهى عَنهُ ، عادِلٌ فيما يَأمُرُ عادِلٌ فيما يَنهى ، رَفيقٌ فيما يَأمُرُ ورَفيقٌ فيما يَنهى . كسى [بايد] امر به معروف و نهى از منكر كند كه سه خصوصيت در او باشد: به آنچه فرمان مى دهد، خود عمل كند. آنچه را نهى مى كند، خود نيز ترك گويد. در امر و نهى خود عدالت را رعايت كند و در امر و نهيش، طريق ملايمت پيش گيرد. الخصال،ص۱۰۹،ح۷۹
امیر مؤمنان در ضمن نامه مهمشان به امام حسن (علیهماالسلام) فرمودند: «الْإِفْرَاطُ فِي‏ الْمَلَامَةِ يَشُبُّ نِيرَانَ اللَّجَاجِ.» تحف‌العقول، ص۸۴ «زیاده‌روی در ملامت1️⃣، آتشِ لجاجت2️⃣ را شعله‌ور می‌سازد.» •┈┈••✾•🌿🌺🌿🌺🌿•✾••┈┈• و نیز از ایشان نقل شده است: «إِيَّاكَ أَنْ تُكَرِّرَ الْعَتْبَ فَإِنَّ ذَلِكَ يُغْرِي بِالذَّنْبِ وَ يُهَوِّنُ الْعَتْبَ.» تصنيف‌غررالحكم، ص۲۲۳ «مبادا که عِتاب3️⃣ را تکرار نمایی؛ چراکه این‌کار او را به گناه تحریک می‌کند و ارزش عتاب را کم می‌کند.» 📝پاورقیـــــــــــــــــــــــــــــــــ 1️⃣ملامت؛ یعنی این‌که انسان، دیگری را به خاطر کاری که انجام داده یا ویژگی‌ای که دارد و از نظرش زشت است، به‌صورت رودررو، مورد انتقاد، سرزنش و نکوهش قرار دهد. 2️⃣لجاجت؛ یعنی این‌که شخصی با دیگری ستیزه کند و از سرِ گردن‌کشی و نافرمانی، کاری که او نمی‌پسندد را تکرار کند. 3️⃣عتاب؛ یعنی سرزنش و نکوهشی که همراه با تندی و عصبانیت باشد. 📝پانوشتـــــــــــــــــــــــــــــــــ ⏪هرچند ممکن است فرزندان یا اطرافیان ما کارهایی انجام دهند که از نظر ما غلط و زشت است و هرچند گاهی تذکر دادن به آن‌ها لازم است و هرچند گاهی لازم است این تذکر همراه با تندی و خشم کنترل‌شده باشد تا اثر بیشتری داشته باشد، اما طبق فرمایش حضرت نباید در ملامت کردن و عِتاب، افراط نمود؛ چراکه با افراط در سرزنش و نکوهشِ او، آتش لجاجتش برافروخته می‌شود، او اشتباه خود را تکرار می‌کند و این ابزار تربیتی (ملامت و عتاب) بی‌اثر می‌شود. ⏪حضرت در این حدیث، لجاجت را به آتش تشبیه کرده‌اند؛ چیزی که می‌سوزد و می‌سازاند. کسی که با دیگری به لجاجت برمی‌خیزد، علاوه بر این‌که طرف مقابل را آزار می‌دهد، خود نیز در آتش این لجاجت خواهد سوخت؛ چراکه قصد لجاجت‌کننده، صِرفاً گردن‌کشی و مخالفت با طرف مقابل است. 💠 «حـدیـثـنـا»