هدایت شده از 🔰 گفتار های ماندگار🔰
13.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️ما شاء الله به این بچه هیئتی ...
😂😂😂
https://eitaa.com/GoftarHayeMandegar
#چهاردهم_ربیع_الاول
#یزیدکشون
#جشن_تبری
💠 ۱- مرگ یزید بن معاویه لعنت الله علیهما
در سال ۶۴ هجری قمری در شب چهاردهم ربیع الاول یزید بن معاویه بن ابی سفیان در سن ۳۹ سالگی یا ۳۷ سالگی به درکات جحیم شتافت. اقوال دیگر در مرگ یزید دوازدهم و پانزدهم این ماه است.
مادر یزید میسون دختر بجدل کلبی است. او کسی است که غلام پدر خود را به خود متمکن ساخت و به یزید ملعون بارور شد. از همینجاست که طبق فرمایش ائمه (علیهم السلام) قاتل امام حسین (علیه السلام) ولد الزناست، که این کلام شامل شمر، عمر سعد، ابن زیاد و غیر آنها نیز میشود. او شارب الخمر، قمار باز، میمون باز، ناکح با محارم، صاحب اشعار کفرآمیز و تارک الصلوه بود. او بود که واقعه جانسوز کربلا را به وجود آورد و امام حسین (علیه السلام) و اهل بیت و اصحاب آن حضرت را به شهادت رساند و امام زین العابدین (علیه السلام) و عمه سادات زینب کبری (علیها السلام) و دیگر علویات و فاطمیات را با آن وضع در کوچه و بازار به اسارت برد. او بود که خانه خدا را خراب کرد و پرده کعبه را سوزانید. همچنین او بود که در واقعه حره در مدینه کشف ستر زنان مهاجر و انصار کرد، و سه روز مال و جان و ناموس مردم را بر سربازان خود حلال کرد. بعد از این ماجرا فرزندانی به هم رسیدند که پدر معینی نداشتند. بعد از آن قتل و غارتی در مدینه شد و حرمت حرم شریف نبوی هتک گردید، و مردم را داخل حرم مطهر کشتند.
در علت مرگ او چند قول است: یکی اینکه به بلای ناگهانی هلاک شده است. شیخ صدوق (رحمه الله) میفرماید: یزید شب با حال مستی خوابید و صبح او را مرده یافتند در حالی که بدن او تغییر کرده، مثل آنکه قیر مالیده شده باشد. بدن نحسش را در باب الصغیر دمشق دفن کردند.
💠 ۲- مرگ موسی خلیفه عباسی
در این روز و به قولی در ۱۵ و ۱۸ ربیع الاول موسی العادی، فرزند مهدی عباسی به درکات جحیم شتافت. در همان شب هارون خلیفه شد و مأمون نیز به دنیا آمد. خلافت موسی الهادی یک سال و سه ماه طول کشید و ۲۵ یا ۲۶ سال عمر کرد. او به قساوت و قلب و قلت رحم و خشونت طبع و شرارت نفس مشهور بود.
سید بن طاوس (رحمه الله) در مهج الدعوات روایت میکند که موسی الهادی لشکری فرستاد و حسین بن علی بن حسن مثنی بن امام حسن مجتبی (علیه السلام) صاحب فخ را با اصحابش شهید کرد، و سر او را با اسیران به نزد او آوردند، چون نظرش بر آن سر افتاد اشعاری خواند. پس اسیران را یکی پس از دیگری میآوردند، و او بعد از سرزنش و توبیخ امر به قتل آنها میکرد. در یک روز جماعتی از اولاد امیر المومنین (علیه السلام) را به قتل رسانید و طالبیین را دشنام میداد تا رسید به نام مبارک موسی بن جعفر (علیهما السلام)، نسبت به آن حضرت بد گفت و فریاد کشید که حسین صاحب فخ خروج نکرد مگر به امر موسی بن جعفر (علیهما السلام)، چون او صاحب وصیت در این خانواده است. به خدا قسم او را به قتل میرسانم. خدا بکشد مرا اگر او را زنده بگذارم و خدا بکشد مرا اگر او را عفو کنم و اگر نبود که سفاح و پدر مهدی فضایل بسیار در حق جعفر بن محمد از کثرت علم و دین و فضلش برایم نقل کردهاند، هر آینه قبر او را میشکافتم و بدن او را به آتش میسوزانیدم. علی بن یقطین نامهای از بغداد برای حضرت کاظم (علیه السلام) فرستاد و صورت حال را شرح داد. چون نامه به حضرت رسید، اهل بیت و شیعیان خود را خبر کرد و فرمود: رای شما در این باب چیست؟ عرض کردند: صلاح این است که شما خود را از این جبار ظالم پنهان داری. حضرت فرمود: اول نامهای که از عراق بیاید متضمن خبر مرگ موسی الهادی است و چنان شد که آن حضرت خبر دادند.
تقویم شیعه صفحه ۱۱۲-۱۱۵
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_یزید
هدایت شده از 🔰 گفتار های ماندگار🔰
هدایت شده از 🔰 گفتار های ماندگار🔰
❌به دنبال گفتگویی در باره بزرگی گناه
« شطرنج بازی » مطرح شد👇❌
با سلام و درخواست توفیقات روز افزون، معروض میداریم:
بر علماء و محققین پو شیده نیست
که ده ها حدیث در باره نهی و یا مذمت از بازی با شطرنج وارد شده ،تا جایی که بعضی تا حدود ۵۷ حدیث جمع کرده اند و شهرت فتوای فقهاء شیعه هم بر حرمت بوده
و خود صاحب کتاب ( تحریر الوسیله )در چاپ های سابق به طور مطلق فتوا به حرمت دادهاند.
ولی نمیدانیم که چه شد بعدا این بحث ها پیش آمد و این صحبت ها که مثلاً (ورزش فکری است) و یا اینکه ( اگرآلت قمار کردن با آن از بین برود چطور !!!؟؟؟)
در حالی که در اکثر مناطق با آن قمار میشود و اصلا این وسیله در اصل برای قمار آماده و شناخته شده،
مگر معصومین علیهم السلام که امیران کلام و سر آمد فصیحان و بلیغان روزگارند ، و محیط بر تمام روزگارها ، خودشان نمیتوانستند این قید و شرط ها را بگذارند؟
مگر در روایت امام هشتم علیه الصلاة و السلام نیامده که :
زمانی سر بریده جدم را بر یزید وارد کردند که نبیذ(نوعی شراب) می نوشید و شطرنج بازی میکرد
{{...فمن کان من شیعتنا فلیتورع عن شرب النبیذ واللعب بالشطرنج.}}
...پس هر کس که از شیعیان ما هست از نوشیدن شراب و از شطرنج بازی اجتناب کند.
و آنچه هم که به بعضی از اعاظم از فقهاء در این باب نسبت داده شده ، پس از مراجعه معلوم شد برداشتی بی مورد بوده.
این شد که متأسفانه امروزه کار به جایی رسیده که در ماه مبارک ( العیاذ بالله ) شطرنج بازی می کنند و یا در اماکن مقدسه؟؟؟!!!
و به بنام دین !!؟؟ زشتی و قبح این گناه بزرگ را از بین بردند...
و نوامیس شیعه / دختران را / برای مسابقه شطرنج به کشورهای خارج وچه بسا کشورهای کفر میفرستند...والی الله المُشْتَکٰی
آنهایی که ندای
وهن مذهب / وهن مذهب ،
سر میدهند، آیا انصافا ، خود این حرکت ها وهن مذهب نیست؟
کم کم باید به بهانه شاد کردن مردم و به دنبال آن نی زدن و موسیقی نواختن و دایره و دف زدن و رقص و پایکوبی و قرار دادن زنان را در مقابل مردان آن هم با آن وضع ..و بازی با مقدسات ، { اگر نهی و جلو گیری نشود} کم کم باید در آینده شاهد شطرنج بازی هم در حسینیه معلای تهران باشیم به این بهانه که مردم باید شاد باشند
اگر خیلی سینه چاک شادی مردم بودند درین وضع فلاکت بار فقر که برخی از زنان جامعه ما را به فحشاء کشانده ، درین آستانه باز شدن دبستان ها و مدارس ، که صدای نیاز و درخواست اطفالشان بلند است، و بر خلاف قانون اساسی مملکت ، برای باسواد کردن کودکان این کشور ، با کمال بی شرمی ، آلاف الوف پول می گیرندبه حساب بانکی هر کدام ده ملیون و بیست ملیون از حق خودشان
{{ که در بیت المال و منابع ملی دارند و چندی یک بار به اختلاس و... ربوده میشود ، }}
، به حساب های بانکی شان واریز میکردند.
والله این بهتر شادشان میکرد
و دیگرنیازی به بازی با مقدسات در فضایی بنام حسینیه (که ابدا شباهتی به حسینیه نداشت) نبود.
نمیدانیم وزیرارشاد درین مدت کجا بود؟؟!!
به کره مریخ سفر کرده بود!!؟؟
وچطور مجوز این همه هنجار شکنی را بنام مذهب ، صادر کرد؟
مگر شاهد این همه حرمت شکنی وترویج محرمات نبود..؟!
و چطور شد که از غالب بیوتات و فضلاء و...حوزه ها صدایی بلند نشد؟!
دیگر بیش ازین مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز....
آه از غربت دین و اهل دین
آه از حرکت بر ضد مذهب بنام مذهب!!
آه از خامی و نا آگاهی بسیاری که باز هم توجیه و دفاع میکنند.
واقعا دیگه آدم دریغ و شرم میکند که لفظ « اسلامی» را به دنبال بعضی دیگر از الفاظ ، یدک بکشد.
https://eitaa.com/GoftarHayeMandegar
#مطاعن_دشمنان
#یزیدکشون
#عمرکشون
#لعن_عدو
#علت_منع_لعن_یزید
پُشتپردهٔ ممنوعیت علمای اهل تسنن نسبت به لعن یزید، چیست؟!
با اینکه در جای جای منابع اهل تسنن، فضائح و مطاعن یزید آمده است اما با این حال، بسیاری از آنان لعن یزید را جایز نمیدانند!
در تألیفات برخی از علماءشان، از علت این ممنوعیت، پردهبرداری شده است
تفتازانی مینویسند:
اگر گفته شود: بعضی از علمای مذهب (اهل تسنن) لعن یزید را جایز نمیدانند، در حالیکه خود به خوبی آگاهند که یزید و پیروانش مستحق لعن هستند!! در پاسخ میگوییم:
تَحامِیًا اَنْ یُرتَقیٰ اِلَی الاَعلیٰ فَالاَعلی؛
این به خاطر فرار و اجتناب از این است که مبادا لعن یزید سرایت به دیگران که بالاتر از او هستند، نماید.
شرح المقاصد،تفتازانی،ج۵، ص۳۱۱.
و به همین جهت است که علمای وهابی و برخی از علمای اهل تسنن، فتوا به حُرمت مشاهده سریال «مختارنامه» داده بودند. و علت این فتوا را اینگونه ذکر میکردند:
در اثر مشاهدهٔ این فیلم، احساسات اهلسنت برانگیخته شده و یزید را لعنت میکنند و بعد از آن، کسی که یزید را بر مسند حکومت نشاند، - یعنی معاویه - را لعن میکنند. و در آن وقت است که از آن کسی که معاویه را بر مسند فرمانروایی شامات نهاد - یعنی دوّمی - ، تبرّی جسته و او را لعن میکنند.
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_یزید
#زیارت_جامع
#زیارت_مختصر
#جماعه_صغیره
زیارت مختصر و جامع و مناسب همه معصومین در احادیث کدام است؟
پاسخ : به روایت زیر توجه فرمایید :
مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَی عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ حَسَّانَ عَنِ الرِّضَا قَالَ: سُئِلَ أَبِی عَنْ إِتْیَانِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ فَقَالَ صَلُّوا فِی الْمَسَاجِدِ حَوْلَهُ وَ یُجْزِئُ فِی الْمَوَاضِعِ کُلِّهَا أَنْ تَقُولَ السَّلَامُ عَلَی أَوْلِیَاءِ اللَّهِ وَ أَصْفِیَائِهِ السَّلَامُ عَلَی أُمَنَاءِ اللَّهِ وَ أَحِبَّائِهِ السَّلَامُ عَلَی أَنْصَارِ اللَّهِ وَ خُلَفَائِهِ السَّلَامُ عَلَی مَحَالِّ مَعْرِفَةِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَی مَسَاکِنِ ذِکْرِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَی مُظَاهِرِی أَمْرِ اللَّهِ وَ نَهْیِهِ السَّلَامُ عَلَی الدُّعَاةِ إِلَی اللَّهِ السَّلَامُ عَلَی الْمُسْتَقِرِّینَ فِی مَرْضَاةِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَی الْمُمَحَّصِینَ فِی طَاعَةِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَی الْأَدِلَّاءِ عَلَی اللَّهِ السَّلَامُ عَلَی الَّذِینَ مَنْ وَالاهُمْ فَقَدْ وَالَی اللَّهَ وَ مَنْ عَادَاهُمْ فَقَدْ عَادَی اللَّهَ وَ مَنْ عَرَفَهُمْ فَقَدْ عَرَفَ اللَّهَ وَ مَنْ جَهِلَهُمْ فَقَدْ جَهِلَ اللَّهَ وَ مَنِ اعْتَصَمَ بِهِمْ فَقَدِ اعْتَصَمَ بِاللَّهِ وَ مَنْ تَخَلَّی مِنْهُمْ فَقَدْ تَخَلَّی مِنَ اللَّهِ أُشْهِدُ اللَّهَ أَنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمْتُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبْتُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ عَلَانِیَتِکُمْ مُفَوِّضٌ فِی ذَلِکَ کُلِّهِ إِلَیْکُمْ لَعَنَ اللَّهُ عَدُوَّ آلِ مُحَمَّدٍ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ وَ أَبْرَأُ إِلَی اللَّهِ مِنْهُمْ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ هَذَا یُجْزِئُ فِی الزِّیَارَاتِ کُلِّهَا وَ تُکْثِرُ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ تُسَمِّی وَاحِداً وَاحِداً بِأَسْمَائِهِمْ وَ تَبْرَأُ إِلَی اللَّهِ مِنْ أَعْدَائِهِمْ وَ تَخْتَارُ لِنَفْسِکَ مِنَ الدُّعَاءِ مَا أَحْبَبْتَ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ.
الکافی ج۴ص۵۷٩
عَلِیِّ بْنِ حَسَّان گوید : از امام رضا صلوات اللَّه علیه در مورد رفتن به نزد قبر موسی بن جعفر صلوات اللَّه علیه سؤال شد؛ امام فرمودند : در مساجد اطراف آن نماز بخوانید و در همه مواضع (یعنی نزد قبور همه معصومین) کفایت می کند که بگویی :
السَّلَامُ عَلَی أَوْلِیَاءِ اللَّهِ وَ أَصْفِیَائِهِ السَّلَامُ عَلَی أُمَنَاءِ اللَّهِ وَ أَحِبَّائِهِ السَّلَامُ عَلَی أَنْصَارِ اللَّهِ وَ خُلَفَائِهِ السَّلَامُ عَلَی مَحَالِّ مَعْرِفَةِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَی مَسَاکِنِ ذِکْرِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَی مُظَاهِرِی أَمْرِ اللَّهِ وَ نَهْیِهِ السَّلَامُ عَلَی الدُّعَاةِ إِلَی اللَّهِ السَّلَامُ عَلَی الْمُسْتَقِرِّینَ فِی مَرْضَاةِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَی الْمُمَحَّصِینَ فِی طَاعَةِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَی الْأَدِلَّاءِ عَلَی اللَّهِ السَّلَامُ عَلَی الَّذِینَ مَنْ وَالاهُمْ فَقَدْ وَالَی اللَّهَ وَ مَنْ عَادَاهُمْ فَقَدْ عَادَی اللَّهَ وَ مَنْ عَرَفَهُمْ فَقَدْ عَرَفَ اللَّهَ وَ مَنْ جَهِلَهُمْ فَقَدْ جَهِلَ اللَّهَ وَ مَنِ اعْتَصَمَ بِهِمْ فَقَدِ اعْتَصَمَ بِاللَّهِ وَ مَنْ تَخَلَّی مِنْهُمْ فَقَدْ تَخَلَّی مِنَ اللَّهِ أُشْهِدُ اللَّهَ أَنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمْتُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبْتُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ عَلَانِیَتِکُمْ مُفَوِّضٌ فِی ذَلِکَ کُلِّهِ إِلَیْکُمْ لَعَنَ اللَّهُ عَدُوَّ آلِ مُحَمَّدٍ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ وَ أَبْرَأُ إِلَی اللَّهِ مِنْهُمْ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ
این در همه زیارات کفایت می کند و مجزي است. و زیاد بر محمد و آل محمد صلوات بفرست و آنها را یکی یکی نام می بری و به درگاه إلهی از دشمنان آنها بیزاری می جوئی و هر دعایی که خواستی برای خودت و مؤمنین و مومنات انتخاب می کنی!
زیارت فوق در
التهذیب ج۶ص۱۰۲ و
الفقیه ج۲ص۶۰۸ و
عیون أخبار الرضا (علیه السلام) ج۲ص۲۷۱، نیز روایت شده است.
امروزه به زیارت جامعه صغيره معروف است و جزو معتبرترین زیارات جامعه است.
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#نمازصبح
#نمازظهر
#درک_امام
#صلوات
قال الصادق علیه السلام :
مَنْ قَالَ بَعْدَ صَلاَةِ اَلْفَجْرِ وَ بَعْدَ صَلاَةِ اَلظُّهْرِ
- اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
لَمْ يَمُتْ حَتَّى يُدْرِكَ اَلْقَائِمَ
هركس بعد از نماز صبح و بعد از نماز ظهر بگوید
اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
تا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را درک ( ملاقات ) نکند ، نمی میرد
مصباح المتهجد ج۱ ص۳۶۸
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
ﻓِﻲ ﺭِﻭَﺍﻳَﺔِ ﺃَﺑِﻲ ﺍﻟْﺠَﺎﺭُﻭﺩِ ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻲ ﺟَﻌْﻔَﺮٍ الإِمَامِ البَاقِرُ صَلَوَاتُ اللهِ عَلَيْه ﻓِﻲ ﻗَﻮْﻟِﻪِ ﴿ﻣَﺎ ﺟَﻌَﻞَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻟِﺮَﺟُﻞٍ ﻣِﻦْ ﻗَﻠْﺒَﻴْﻦِ ﻓِﻲ ﺟَﻮْﻓِﻪِ﴾ [احزاب: ۴]
ﻓَﻴُﺤِﺐُّ ﺑِﻬَﺬَﺍ، ﻭَ ﻳُﺒْﻐِﺾَ ﺑِﻬَﺬَﺍ؛
ﻓَﺄَﻣَّﺎ ﻣَﺤَﺒَّﺘُﻨَﺎ ﻓَﻴُﺨْﻠِﺺُ ﺍﻟْﺤُﺐَّ ﻟَﻨَﺎ، ﻛَﻤَﺎ ﻳَﺨْﻠُﺺُ ﺍﻟﺬَّﻫَﺐُ ﺑِﺎﻟﻨَّﺎﺭِ ﻟَﺎ ﻛَﺪَﺭَ ﻓِﻴﻪِ.
ﻣَﻦْ ﺃَﺭَﺍﺩَ ﺃَﻥْ ﻳَﻌْﻠَﻢَ ﺣُﺒَّﻨَﺎ ﻓَﻠْﻴَﻤْﺘَﺤِﻦْ ﻗَﻠْﺒَﻪُ؛
ﻓَﺈِﻥْ ﺷَﺎﺭَﻛَﻪُ ﻓِﻲ ﺣُﺒَّﻨَﺎ ﺣُﺐَّ ﻋَﺪُﻭِّﻧَﺎ، ﻓَﻠَﻴْﺲَ ﻣِﻨَّﺎ ﻭَ ﻟَﺴْﻨَﺎ ﻣِﻨْﻪُ، ﻭَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﺪُﻭُّﻫُﻢْ ﻭَ ﺟَﺒْﺮَﺋِﻴﻞُ ﻭَ ﻣِﻴﻜَﺎﺋِﻴﻞُ، ﻭَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﺪُﻭٌّ ﻟِﻠْﻜَﺎﻓِﺮِﻳﻦَ.
ابو جارود از حضـرت امـام باقـر صلوات الله عليه دربارهٔ آيهٔ مباركه {خدا در درون هر کسی دو قلب قرار نداده است} نقل كرد كه آن حضرت فرمودند:
(خداوند در درون هر کسی دو قلب قرار نداده که) دوست بدارد با این قلب، و دشمن بدارد با همان قلب؛
اما محبّت ما دوستی برای ما را خالص میكند، چنانچه طلا به وسيلهٔ آتش خالص میشود كه ديگر كدورتی در آن نيست.
هر كه میخواهد بداند و آزمايش نمايد محبّت ما را (ببیند آیا واقعاً در محبّت ما خالص است یا نه) به قلب خود مراجعه نموده و آن را امتحان کند؛
پس اگر در قلب خود با محبّت ما محبّت دشمنان ما را نيز شراکت داد، از ما نيست و ما نيز از او نيستيم، و خدا و جبرئيل و ميكائيل با او دشمن است، و خداوند دشمن كافران است.
[بحارالأنوار، ج ۲۷، ص ۵۱، ح ۱؛ از تفسیر شریف قمی: ص ۵۱۴]
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_والعن_اعدائهم.
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه