eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
452 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
لعنت الله علیه عَنْ سُدَيْرٍ قالَ قالَ أَبُو عَبْدِاللهِ عَليْهِ السَّلامُ ؛ يا سُدَيْر إلزَمْ بَيْتَكَ وَ كُنْ حِلْساً مِنْ أَحْلاسِهِ ، وَ اسْكُنْ ما سَكَنَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ ، فَاِذا بَلَغَكَ أَنَّ السُّفْيانیَ قَدْ خَرَجَ ، فَارْحَلْ اِلَيْنا و لَوْ عَلى رِجْلِكَ. سدیر میگوید إمام صادق علیه السّلام به من فرمود ؛ ای سدیر ملازم خانه ات باش و مادامی که شب و روز آرامند تو نیز آرام باش ، تا هنگامی که به تو خبر خروج سفیانی برسد ، پس در آن موقع به سوی ما کوچ کن و لو با پای پیاده. کافی ۸ / ۲۶۴ ، حدیث ۳۸۳ ها
عهدی برای همیشه
الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِي ... لَمْ يَجْعَلْنا مِنَ الْمُعانِدِينَ النَّاصِبِينَ، وَلَا مِنَ الْغُلاةِ الْمُفَوِّضِينَ، وَلَا مِنَ الْمُرْتابِينَ الْمُقَصِّرِينَ. حمد و سپاس برای خداوندی است که ...  ما را از دشمنان و کینه ورزان و از غلو کنندگان و معتقدان به واگذاری همه امور هستی به اهل‌بیت و از شک‌داران و کوتاهی کنندگان در حق امامان قرار نداد. مفاتیح الجنان زیارت دوم امام زمان صلوات الله علیه زیارت مخصوص سرداب مطهر .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در ضمن روایتی رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: مَنْ أَحَبَّ أَنْ یَلْقَی اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ وَ قَدْ کَمُلَ إِیمَانُهُ وَ حَسُنَ إِسْلَامُهُ فَلْیَتَوَالَ الْحُجَّةَ بْنَ الْحَسَنِ الْمُنْتَظَرِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ هر کس که می‌خواهد در روز قیامت، خدای متعال را ملاقات کند در حالی ایمانش کامل و اسلامش نیکو باشد ، پس باید سنگ محبت و ولایت حضرت‌ حجة بن الحسن، امامِ مُنتظَر «صلوات‌اللَّه‌علیه» را به سینه بزند. بحارالانوار ج۲۷ ص۱۰۸
امام صادق علیه‌ السلام فرمودند: امام مهدی عجل‌ ﷲ فرجه، با سپاهی حرکت می‌کند که اگر با کوه‌ها روبرو شوند، کوه‌ها را در هم می‌ریزند و از دل کوه‌ها راه خود را بر می‌گزینند. قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ ...یَخْرُجُ بجَیْشٍ لَوْ اِسْتَقْبَلَ بِهِ الجِبالُ لَهَدَّ مَها وَ اتَخَّذَ فیها طَرِیقَاً. يوم الخلاص، ص ۲۷۲ ای جااان چه دوران باشکوهی و چه سپاه باعظمتی
امام جعفرصادق(علیه السلام)»: لاخَیرَ فی مَن لایُحِبُّ جَمْعَ المالِ مِن حلالٍ یَكُفُّ بِهِ وَجهَهُ و یَقضی بِهِ دَینَهُ وَ یَصِلُ بِهِ رَحِمَهُ. کسی که خواهان اندوختن مال از راه حلال و مشروع نباشد که با آن آبروی خود را حفظ کند و بدهی خود را ادا نماید و از راه آن صلة ارحامش را به جا بیاورد هیچ گونه خیر و امیدی در وجود او نیست. فروع کافی ج ٥ ص ٧٢ محبین حدیث رو چند باره مطالعه و در نکات ان دقت کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ مِهْرَانَ قَالَ: قُلْتُ لِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (صلوات الله علیه) کَمْ حَجَّ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَقَالَ عِشْرِینَ حَجَّةً مُسْتَسِرّاً فِی کُلِّ حَجَّةٍ یَمُرُّ بِالْمَأْزِمَیْنِ فَیَنْزِلُ فَیَبُولُ فَقُلْتُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ لِمَ کَانَ یَنْزِلُ هُنَاکَ فَیَبُولُ قَالَ لِأَنَّهُ أَوَّلُ مَوْضِعٍ عُبِدَ فِیهِ الْأَصْنَامُ وَ مِنْهُ أُخِذَ الْحَجَرُ الَّذِی نُحِتَ مِنْهُ هُبَلُ الَّذِی رَمَی بِهِ عَلِیٌّ (صلوات الله علیه) مِنْ ظَهْرِ الْکَعْبَةِ لَمَّا عَلَا ظَهْرَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَأَمَرَ بِدَفْنِهِ عِنْدَ بَابِ بَنِی شَیْبَةَ فَصَارَ الدُّخُولُ إِلَی الْمَسْجِدِ مِنْ بَابِ بَنِی شَیْبَةَ سُنَّةً لِأَجْلِ ذَلِکَ الْخَبَرَ. سلیمان بن مهران گفت: به جعفر بن محمد (امام صادق صلوات الله علیه) گفتم: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) چند بار حج گزارد ؟! فرمود: به صورت پنهانی بیست بار حج گزارد که در هر حجی از مأزمين «مكانى است بين عرفه و مشعر و نيز نام قريه اى است كه بين آن و عسقلان يك فرسخ فاصله است.» گذر می نمود و فرود می آمد و بول می کرد. گفتم: ای پسر رسول خدا ! برای چه آنجا فرود می آمد و بول می کرد؟! فرمود: زیرا آنجا، نخستین مکانی است که در آن بت‌ها پرستش شدند و هبل نیز که علی (صلوات الله علیه) بعد از بالا رفتن از پشت رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، آن را از پشت کعبه به زیر انداخت، از سنگی ساخته شده بود که از آن مکان آورده شده بود. و (رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز) فرمان داد که هبل را در کنار درِ بنی شیبه دفن کنند و به همین خاطر ورود به مسجد (مسجد الحرام) از در بنی شیبه به عنوان یک سُنّت پایه ریزی شد. علل الشرائع جلد 2 صفحه 450 بحارالأنوار جلد 21 صفحه 397 اهل دقت؛ این حدیث حاوی نکات بسیاری است ، براحتی از ان نگذرید. ها
لعنت الله علیه وقیل : إنّ سائلاً دخل علی النبی ( صلّی الله علیه وآله وسلّم ) وأنشد بَیْتاً فقال النبی ( صلّی الله علیه وآله وسلم ) لعمر : اقطع لسانه فأذهبه عمر لیقطع لسانه فلقیه علیّ ( علیه السلام ) فقال له : ما ترید بهذا الرجل ؟ فقال : أقطع لسانه ، فقال علیّ ( علیه السلام ) : أحْسِنْ إلیه فإنّ الإحسان یقطع اللسان ، فرجعا إلی النبی ( صلّی الله علیه وآله وسلم ) فقالا له : أیّ شیء تعنی بالقطع یا رسول الله ؟ فقال : الإحسان ، فقال عمر ذلک. گفته شده که سائلی بر پیامبر صلی الله علیه و آله وارد شد و شعری سرود: پس پیامبر صلی الله علیه و آله به عمر فرمود: زبانش را قطع کن، عمر او را برد تا زبانش را قطع کند. پس علی (صلوات الله علیه) او را دید و به او فرمود: می خواهی با این مرد چه کنی؟ گفت: زبانش را قطع کنم. پس علی صلوات الله علیه فرمود: به او احسان و نیکی کن ، زیرا احسان ، زبان را قطع می کند (نیکی زبان بدی ها را می برد) پس دوتایی نزد پیامبر صلی الله علیه و آله برگشتند و هر دو به حضرت گفتند: منظور از قطع نمودن چه چیزی است یا رسول الله؟ حضرت فرمود: احسان ، پس عمر گفت: که اینطور!!! منهاج البراعة في شرح نهج البلاغة جلد 16 صفحه 173 .
صلوات الله علیه مفضّل می‌گوید: در مورد قائم علیه السّلام مشغول صحبت بودیم و اینکه چه کسانی از اصحاب ما در حالی که منتظر حضرت بوده‌اند از دنیا رفته‌اند. امام صادق علیه السّلام به ما فرمودند: زمانی که قائم علیه السّلام قیام کند، بر سر قبر مؤمن آمده و به او می‌فرماید: ای مؤمن! دوست و صاحب تو ظهور کرده، اگر می‌خواهی که در خدمت او باشی برخیز، و اگر می‌خواهی که در نعمت پروردگارت بمانی، در جایت باقی بمان. الغیبة، طوسی رحمه الله، ص ۴۵٩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا