eitaa logo
فلسفه و عرفان
4.9هزار دنبال‌کننده
499 عکس
217 ویدیو
342 فایل
🌿 ﷽ ارائه درسگفتارها، کتب، تقریرات و مقالات فلسفه و عرفان درتلگرام👇 http://t.me/PHILO_MYS
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
🌀حکایت حکیم اصفهانی ✅شیخ مناجاتیان آیت الحق میرزا جواد آقا ملکی تبریزی قدس الله نفسه الزکیه: 🔹مرد حكيمى در اصفهان بود و عادتش بر اين كه چون وقت غذايش مى‌رسيد، خادم خود را مى‌فرستاد، تا براى او و براى هر كس كه در نزد اوست- هر كه مى‌خواهد بوده باشد- غذا بخرد؛ و آن حكيم با آن شخص حاضر با هم غذا بخورند. اتّفاقاً روزى در وقت غذا يكى از طلّاب شهر براى حاجتى نزد وى آمده بود، حكيم به خادمش گفت: براى ما غذا بخر، تا ما تغذّى نمائيم؛ و خادم روانه شد، و براى آن دو نفر غذائى خريد؛ و حاضر كرد. حكيم به آن مرد فاضل گفت: بسم الله، بيا غذا بخوريم! آن شيخ گفت: من غذا نمى‌خورم! گفت: آيا غذا خورده‌اى؟! گفت: نه. گفت: چرا غذا نمى‌خورى با آنكه هنوز غذا نخورده‌اى؟! گفت: من احتياط مى‌كنم از غذاى شما بخورم! گفت: سبب احتياطت چيست؟! گفت: من شنيده‌ام كه تو قائل به وحدت‌ وجود هستى! و آن كفر است و جايز نيست براى من كه با شما از غذاى شما بخورم، زيرا كه غذا به واسطه ملاقات با شما نجس مى‌شود! گفت: تو معناى را چه تصوّر كرده‌اى، تا اينكه حكم به كفر قائل به آن نموده‌اى؟! گفت: به جهت آنكه قائل به وحدت وجود، مى‌گويد به اينكه خدا همه اشياء است؛ و جميع موجودات الله هستند! حكيم گفت: اشتباه كردى! بيا غذا بخور! زيرا كه من قائل به وحدت وجود هستم و نمى‌گويم كه: جميع اشياء خدا هستند، چون از جمله اشياء جناب شما مى‌باشد و من شكّى ندارم در اينكه شما در مرتبه حمار هستيد يا پست‌تر از حمار؛ پس كجا مى‌توان كسى قائل به الوهيّت شما بگردد؟ بنابراين احتياط شما بدون وجه است و اشكال در غذا خوردن نيست! بيا! غذا بخور! 📚رساله لقاالله ص۲۴۵ 💢کانال فلسفه و عرفان 👇👇 ‌https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
فلسفه و عرفان
نقد حسن میلانی یکی از جریانهای ضد فلسفه مربوط به جناب حسن میلانی است. تناقضات و مهملات و بی اخلاقی ه
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 باسلام لطفا این کانال را حمایت کرده وعضو شوید و به طلاب معرفی نمایید
4_5796200679693355793.pdf
5.79M
📚برهان شفا ✍الشیخ الرئیس ابوعلی سینا ✍ترجمه و تفسیر : مهدی قوام‌صفری 💢کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
4_5769120043308681627.mp3
179.3K
حسن میلانی: ما با ارسطو یک مشکل داریم اینکه چرا تو را قبول نداری و (ع) را که معجزه الهی است قبول نداری!!! 📌 من هر چه به ذهنم فشار آوردم رابطه ارسطو (فوت: 322 سال قبل از میلاد مسیح) را با قرآن و امام علی بفهمم نتوانستم. اگر کسی توضیح عقلانی و خردپسندی داشت برای ما ارسال نماید! @AGLOESHG
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
✅شیخ اکبر محیی الدین بن عربی در کتاب شریف می فرمایند : ✳️« فإنه صلّی الله علیه و آله و سلم و أهل بیته علی السواء فی مودتنا فیهم فمن کره اهل بیته کرهه لأنه واحد من اهل البیت و لا یتبعض حب اهل البیت » . 🔹رسول اکرم و ایشان در واجب بودن مودت و دوستی ما یکسان می باشند پس بنابراین هر کس دشمن یکی از اهل بیت باشد دشمن پیامبر است چرا که پیامبر یکی از اهل بیت است و دوستی اهل بیت قابل تفکیک و تبعیض و تقسیم نیست ( یعنی اگر یکی از آنها را دوست نداشته باشی پس نمی شود گفت اهل بیت را دوست داری چرا که اهل بیت مجموع آن بزرگواران می باشد ) 🔹منظور ایشان از اهل بیت فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد که دقیقا قبل از این جملات به آن در ضمن داستانی کسی که به فرزندان حضرت فاطمه از سادات بدگویی می نموده به آن تصریح دارد. 🔹قبل از این جمله و بعد از بیان داستان شعری را در شأن اهل بیت فرموده است : فلا تعدل بأهل البیت خلقا فاهل البیت هم اهل السیاده فبغضهم من الانسان خسر حقیقی و حبهم عباده 🔶ترجمه شعر : هیچ خلقی با اهل بیت برابری نمی کند و فقط اهل بیت شایسته سیادت و بزرگی می باشند . بغض اهل بیت خسران و ضرر حقیقی و دوستی آن ها عبادت است. 💢کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
4_5859288122864436599.mp3
5.8M
🎙استاد سیدیدالله : 💢 " آنهايي به نتيجه رسيدند كه از تعـطيـلات استفــــــاده كردند." 🔹از تعطیلات خیلی خیلی می‌شود استفاده کرد 🔹 به ویژه با امکاناتی (سی‌دی و شروح و ...) که الان هست 🕰 ٤ دقيقه | ٥ مگابايت 💢کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
🌀استاد : 🔹طلبه برای بسیاری از كارها باید به معقول تن دهد. کسی که امروز در وادی معارف دینی می‌آید، در کنار بحث احکام، به رشته معقول نيز احتياج دارد. 🔹همان‌گونه که ما برای دانستن احکام شريعت، باید یک‌سری علوم مختلف، مانند فقه و اصول و حدیث را بخوانیم، برای کارهای معارف و عقائد دینی به طور اعمّ که شامل بحث توحید و معاد و امامت و نبوت و ملائکه و ... که در کتب دینی بسیار زیاد هم هست، به این سنّت فلسفی نیاز داريم. 🔹آن‌قدر مسائل ریز معارفی وجود دارد که اگر بگویم بیش از ده هزار گزاره می‌شود، اغراق نیست كه آن دو، عملاً به اينها نپرداخته‌اند؛ اما در این سنت فلسفی كه بُعد هم از قرن هفتم در آن جا باز کرد و بعد در سنت صدرایی كه عرفان نظری با آمیخته شد، به اين‌ها پرداخته شده است. آن‌ها در عین اینکه سر سفره‌ی فارابی و بوعلی و شیخ اشراق نشستند، بسیاری از اسرار متون دینی را هم با روش فلسفی ‌فهميدند. 📌در مصاحبه با نشریه خط 💢کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
از منشورات دارالضیاء از آنجا که در ایران بسیار کمیاب است تقدیم می شود 💢کانال فلسفه و عرفان 👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
4_5899980597236858962.pdf
2.45M
شرح محقق دوانی و ملاعبدالله یزدی بر تهذیب المنطق سعدالدین تفتازانی کمیاب 💢کانال فلسفه و عرفان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
🌀انسانم آرزوست ابن مسکویه: شنیدم از اهل علمی که حکایت می کرد از قاضی جلیل القدر و عالی مرتبه(که در سنین بالا اهتمام به یادگیری هندسه داشت) می گفت به او گفتم چه چیز تورا به یادگیری هندسه واداشت در حالی که باتوجه به سن و شغل تو این کار برای تو خوب نیست و نادانان به ضرر تو سخن خواهند گفت و تو نیز بهره زیادی از این علم بخاطر زیادی سن نخواهی برد و فراگیری این علم زمان زیادی می طلبد و تیز هوشی نوجوانان را می طلبد. قاضی گفت:وای بر تو چه می گویی من در خودم احساس دشمنی و نفرت نسبت به این علم و اهلش کردم پس خواستم به هندسه بپردازم تا این علم را دوست بدارم تا نسبت به هیچ علمی و دانشمندانش بغض و کینه نداشته باشم. [الهوامل و الشوامل، ص١٩٠] پ ن: مخالفان فلسفه و عرفان باید چنین خود را درمان کنند. 💢کانال فلسفه و عرفان https://eitaa.com/AGLOESHG
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
🌀: هو الذی تحصل له العلوم النظرية من غير ان يكون له ذلك على كماله الآخر، بأن يوجد ما قد علمه في غيره بالوجه الممكن؛ و هو الذی يتعلم العلوم النظرية و لم يعود الافعال الفاضلة التي بحسب ملة ما، و لا الافعال الجميلة التي في المشهور بل كان تابعا لهواه و شهواته في كل شيء من اي الاشياء اتفق و هو الذی تعلم العلوم النظرية من غير ان يكون معدا بالطبع نحوها؛ فان المزور و البهرج، و ان كملا العلوم النظرية، فانهما في آخر الامر يضمحل ما معهما قليلا قليلا، حتى اذا بلغا السن الذی سبيل الفضائل ان يكمل الانسان فيها، انطفت علومهما على التمام؛ و اما الفيلسوف الباطل فهو الذی لم يشعر بعد بالغرض الذی التمست الفلسفة فحصل على النظرية او على جزء من اجزاء النظرية فقط، فرأى ان الغرض من مقدار ما حصل له منها بعض السعادات المظنونة انها سعادة" رسالة في تحصيل السعادة # وااسفاه البته با همین مناط و ملاک نیز قابل تقسیم هستند 💢کانال فلسفه و عرفان ⬇️ https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
دختر فکر بکر من، غنچه لب چو وا کند/ از نمکین کلام خود حق نمک ادا کند  طوطی طبع شوخ من گر که شکر شکن شود/کام زمانه را پر از شکر جانفزا کند  بلبل نطق من ز یک نغمه عاشقانه ای /گلشن دهر را پر از زمزمه و نوا کند  خامه مشکسای من گر بنگارد این رقم /صفحه روزگار را مملکت ختا  کند  مطرب اگر بدین نمط ساز طرب کند گهی/ دائره وجود را جنّت دلگشا کند  شمع فلک بسوزد از آتش غیرت و حسد/شاهد معنی من ار جلوه دلربا کند  وهم به اوجِ قدسِ ناموس اله کی رسد؟/ فهمِ که نعتِ بانوی خلوت کبریا کند؟  ناطقه مرا مگر روح قدس کند مدد/ تا که ثنای حضرت سیده نسا کند  فیض نخست و خاتمه نور جمال فاطمه/چشم دل از نظاره در مبدأ و منتهی کند صورت شاهد ازل معنی حسن لم یزل/وهم چگونه وصف آیینه حق نما کند  مطلع نور ایزدی مبدأ فیض سرمدی/جلوه او حکایت از خاتم انبیا کند  بسمله  صحیفه فضل و کمال معرفت/بلکه گهی تجلّی از نقطه تحت «با» کند  دائره شهود را نقطه مُلتَقی بود /بلکه سزد که دعوی لو کشِفَ الغطا  کند  حامل سرّ مستمر حافظ غیب مستتر/دانش او احاطه بر دانش ماسوی کند  عین معارف و حکم بحر مکارم و کرم /گاه سخا محیط را قطره بی بها کند  لیله قدر اولیا، نور نهار اصفیا/صبح جمال او طلوع از افق عُلا  کند  بَضعه سید بشر امّ ائمه غُرَر / کیست جز او که همسری باشد لافتی کند؟  وحی نبوّتش نسب، جود و فتوّتش حسب/ قصّه ای از مروّتش سوره «هل اتی» کند  دامن کبریای او دسترس خیال نی/ پایه قدر او بسی پایه به زیر پا کند  لوح قدر به دست او کلک قضا به شست او/ تا که مشیت الهیه چه اقتضا کند  در جبروت، حکمران، در ملکوت، قهرمان/در نشئات کن فکان حکم به ما تشا کند  عصمت او حجاب او عفت او نقاب او،/سرّ قدم حدیث از آن ستر و از آن حیا کند  نفخه قدس بوی او جذبه انس خوی او/ منطق او خبر ز «لا ینطق عن هوی» کند  قبله خلق، روی او، کعبه عشق کوی او/چشم امید سوی او تا به که اعتنا کند  بهر کنیزیش بود زهره کمینه مشتری/چشمه خور شود اگر چشم سوی سُها کند  مفتقرا  متاب رو از در او بهیچ سو/زانکه مس وجود را فضّه او طلا کند شاعر:آیت الله محمد حسین غروی اصفهانی 🌺روزتان مبارک🌺 https://eitaa.com/AGLOESHG
🌀 روش فلسفه آموزی در بیان استاد 💠من به اعتقاد جدی دارم. بعضی‌ها متن‌خوانی را تقلید صرف از گذشتگان مي‌دانند؛ ولي من معتقدم متن‌خوانی، هست، هم هست، همراهی با بزرگترین فیلسوفان هم هست؛ درست مثل اینکه به جایی برسيم که انگار ملاصدرا مستقیماً استاد ما بوده‌است. گاهی در سطح ما قرار می‌گیرند و به ما كمك مي‌كنند.. 💠بعضی‌ها متن‌ها را مي‌خوانند و برای بقیه تعریف مي‌کنند؛ ولي من به این اعتقاد ندارم و می‌گویم که این جواب‌گو نیست. البته باید کمی سرعت بخشید؛ آموزش به شکل منسجم و مجموعه‌ای و دست به دست هم بايد باشد. معمولاً اگر استادی را همراهی کنیم، بیست سال طول می‌کشد تا یک دوره فلسفه را بخوانيم؛ ولي اگر یکی را همراه یک استاد و دیگری را با استاد دیگر و مقداري را خود فرد بخواند، می‌تواند به سرعت آن را جمع کرد؛ ولی باید همه متنها خوانده شود؛ بدایه، نهايه، اشارات، اسفار، تمهيد، مصباح و فصوص باید خوانده شود.. 💠در کنار آن، خوب بفهمد. من به بسیار معتقدم، اما به اصلاً معتقد نیستم. بعضی‌ها فقط حفظ می‌کنند. شخصی، تمام آنچه که استاد می‌گفت را توضیح می‌داد؛ ولي از همان متن یک سؤال كه از او ‌کردم، نتوانست جواب دهد. از اول که می‌خوانید، داشته‌باشید. 💠 متن اوّل را سخت نگيريد؛ مثلاً اگر بدايه مي‌خوانيد، فقط يك دور نگاه كنيد تا مطالبي را به دست آوريد و اگر سؤالي هم برايتان پيش ‌آمد بنويسد. ممكن است در بدايه مثلاً‌ دويست سؤال و در نهايه صد سوال و در کتاب بعدی ده سوال و بعد هم وقتي به آخرين كتاب مي‌رسيد، ديگر هيچ سؤالي برايتان باقي نمانده‌باشد. هر چه جلو مي‌رويد، سؤالات خود را بنويسيد؛ اما سعي كنيد وقتي به نهايه ‌رسيديد، فقط به دنبال دانستن گزاره‌ها نباشيد. در نهايه، چنين كاري نكنيد. اگر استاد قََدَري در بدايه داشته‌باشيد، همان‌جا فلسفه را در كامتان شيرين مي‌كند. اگر در بدايه نشد، در نهايه ديگر نبايد كم لطفي كند.. 💠از يكي از دوستان ‌پرسيدم نهايه كه خوانديد چطور بود؟ گفت خيلي عالي بود. در دلم گفتم خیلی خوب نخواندی! چون وقتي به نهايه مي‌رسيد، بايد با مشكلات فراواني رو به رو ‌شويد و كمي خون دل بخوريد تا آن را حل كنيد ... ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
🌀درسگفتارهای استاد و استاد و.... را از بهترین سخن ها می توانید دانلود کنید بهترین سخن‌ها – دانلود بهترین سخنرانی‌ها، از بهترین استادها👇👇👇 https://www.sokhanha.com/ ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
🌀انگیزه جعل حدیث بر ضدّ 🔸«احادیث جعلی را که لوحی معرکه گیر و تابعینش از جهت شهرت خود جعل نموده در مذمت اهل تصوف، و در کتاب حدیقة الشیعة داخل کرده، هیچ یک از آنها در کتاب مشهوری نقل نشده، و بر اکثری از شیعیان ظاهر شده که آن احادیث را بی دینِ چند جعل نموده و در آن کتاب داخل کرده اند.. 🔹و خود از سید عزیزی شنید که حضرت قدوة الاکابر آخوند مولانا محمد باقر خراسانی [صاحب ذخیره و کفایه] از جاعل سؤال نمود که این احادیث را از کجا و کدام کتاب نقل کرده ای؟ 🔸خود اقرار نموده که به دلیل آن عبارت حدیث که حضرت می فرماید «إذا رأیتم أهل البدع باهتوهم».. خود جعل نموده و داخل آن کتاب کردیم. و باهتوهم را چنان فهمیده آن بی دین که یعنی باید بهتان بست... 🔹و منسوب ساخته آن کتاب را به عمدة الاعاظم مولانا احمد اردبیلی.. حدیقة الشیعة تألیف ملا معزالدین اردستانی است... و این احادیث موضوعه مطلقا در آن کتاب نبوده و نسبت آن کتاب به آن عالی جناب افترا و دروغ محض است». 📚تحفة العشاق ص 79 - 78. ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
📌فرق بين تصوف و عرفان‌ از منظر امام خمینی ⚠️صوفيه و عرفا، وتصوف و عرفان كه كثيراً ما زبانزد ماست ، بسا فرق بين موارد استعمال آنها رعايت نمى‌شود، با اينكه تفاوت هست؛ 👈چون عرفان به علمى گفته مى‌شود كه به مراتب احديت و واحديت و تجليات به گونه اى كه ذوق عرفانى مقتضى آن است، پرداخته و از اينكه عالم و نظام سلسله موجودات ، جمال جميل مطلق و ذات بارى است بحث مى‌نمايد و هر كسى كه اين علم را بداند به او گويند. 👈كسى كه اين علم را عملى نموده، و آن را از مرتبه عقل به مرتبه قلب آورده و در قلب داخل نموده است، به او گويند ، مانند علم اخلاق، و اخلاق عملى كه ممكن است كسى علم اخلاق را كاملًا بداند و مفاسد و مصالح اخلاقى را تشريح نمايد، ولى خودش تمام اخلاق فاسده را دارا باشد به خلاف كسى كه اخلاق علمى را در خود عملى كرده باشد. 📛لذا اهل اين فن به محيى الدين عربى محقق گويند و محقق گفتن آنها به او، مثل محقق گفتن ما به صاحب شرايع‌ نيست كه معنايش اين باشد كه مطالب علمى فقهى‌ را تحقيق نموده است، ✨بلكه مراد آنها از اطلاق محقق بر محيى الدين، اين است كه او شرايط خلوات و تجليات و آن رشته سخنانى را كه دارند از مقام عقلانى به مرتبه قلب تنزل داده و در نفس خود به حقيقت رسانده است. lib.eshia.ir/11202/2/156 📒تقريرات فلسفه امام خمينى ،ج2 ،ص156 کانال فلسفه و عرفان در ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3 در تلگرام👇 https://t.me/joinchat/AAAAAEoynX4984BHbIWGow
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
(لَقَدۡ كَانَ فِی قَصَصِهِمۡ عِبۡرَةࣱ لِّأُو۟لِی ٱلۡأَلۡبَـٰبِۗ ...) يوسف 111 ‍ ✅آیت الله کشمیری و حاج مستور علیشاه شیرازی  ♦️حضرت آیت الله کشمیری (ره) فرمودند: یکی از اساتید ما ، حاج مستور شيرازى آدم سوخته و راه رفته ‏اى بود. او محب اميرالمؤمنين ‏عليه السلام بود و حالات و عبادات او را بسيار ديدم. شب‏ها زياد عبادت مى‏ كرد و اهل ذكر بود. چشم‏هايش مخصوص بود. ♦️ يكى از سالها عید غدیر در مراسم جشنی که در منزلش در کوفه بود شرکت کردم .  جلسه اختصاصى بود و اغلب افراد سالخورده و سلوك الى اللّه كرده و از محبت على‏ عليه السلام نصيب وافرى داشتند. جلسه تا سحرگاه ادامه داشت. با اين كه، ده‏ها سال از آن ماجرا مى‏ گذرد هنوز مزه آن شب را در زير زبانم مزمزه مى ‏كنم. در ساعت پايانى نزديك اذان صبح اضطراب درونى مرا افزون مى ‏شد كه توفيق نماز صبح در حرم حضرت اميرعليه السلام از دستم مى ‏رود و دوست نداشتم روز، نگاه كنجكاو مردم به من بيفتد.  يك مرتبه حاج مستور با طمأنينه خاصى آهسته در گوشم گفت: نگران نباش نماز به موقع در نجف خواهيد خواند گفتم: فاصله كوفه تا نجف (حدود 7 كيلومتر) را چه كنم؟  فرمود: براى اهلش نشد ندارد سپس جوانى را صدا زد و آهسته در گوش او چيزى گفت، بعد از او خواست تا مرا همراهى كند. پس از خداحافظى بعد معلوم شد او از شاگردان زبده حاج مستور است از خانه بيرون شديم و جوان هم به ذكر قلبى مشغول بود و هم با من صحبت مى‏ كرد. فهميدم آدم راه رفته‏ اى است.  چند دقيقه از همراهى او نمى ‏گذشت كه صداى پيش خوانى اذان صبح را از مناره به گوش خود شنيدم. پيش خود گفتم نكند از تلقينات نفس است، كه آن جوان گفت: عجب لحن دلنشينى دارد! روح انسان را تا ملكوت پرواز مى ‏دهد، اين طور نيست آقا!  بعد خانه ما را نشان داد و گفت: خدا را شكر كه به موقع رسيديم، قربان مولا على ‏عليه السلام بروم كه دوستان خود را شرمنده نمى ‏كند، التماس دعا دارم و من در عالمى از حيرت فرو رفتم.  نماز را در حرم با لذّتى خواندم كه هنوز فراموشم نشده است. ♦️ استاد فرمودند: چون حوزه نجف مراوده عالمان دينى با عارفان و كسانى كه از نظر صورت و لباس ظاهرى در سلاسل بودن ناخوشايند بود، حاج مستور از شركت در نماز جماعتم پرهيز مى ‏كرد و مى ‏فرمود: دلم نمى ‏خواهد كه ارادت من اسباب زحمت شما را فراهم كند و لذا غالباً شب‏ها از من ديدن مى‏ كرد تا كسى متوجه مراوده او با من نگردد. ♦️استادمی فرمود : در سلاسل مختلف از او قوى ‏تر نديدم. در ذكر توحيديّه «لا اله الا الله» ايشان اين طور مى‏ فرمود: لا اله الا اللّه اللّه اللّه... تا نفس قطع شود .  ♦️گاهى با مرحوم حاج آقا مصطفى خمينى نزدش مى ‏رفتيم، در مجلسش برايمان صحبت مى‏ كرد . برگرفته از کتاب روح و ریحان ؛ سید علی اکبر صداقت کانال فلسفه و عرفان در ایتا 👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3 تلگرام👇 https://t.me/joinchat/AAAAAEoynX4984BHbIWGow
🔰 دانلود تمامی دروس استاد یزدان‌پناه و استاد امینی‌نژاد ▫️همزمان با خجسته سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات در خدمتی نوین، صوت تمامی دروس حضرت استاد یزدان‌پناه و استاد امینی‌نژاد را به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان در فروشگاه اینترنتی نفحات قرار داده است. ▫️شما سروران گرامی می‌توانید با مراجعه به سایت مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات به آدرس Nafahat-eri.ir و کلیک بروی گزینه "آثار و محصولات" و یا با مراجعه مستقیم به فروشگاه اینترنتی نفحات به آدرس ذیل، درس مد نظر خود را یافته و آن را به صورت رایگان دانلود نمایید. Store.Nafahat-eri.ir 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
4_5960697609302573112.pdf
517K
📜دستورالعمل های سلوکی آیه الحق سید علی در ماههای رجب،شعبان و رمضان المبارک ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
4_5954300822450865910.ogg
783.3K
🎙دستوری از حضرت علامه جهت ورودبه ماه رجب المبارک ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
🌀صلوات شیخ اکبر محی الدین بر باقرعلم انبیا امام همام محمد بن علی الباقر علیه افضل صلوات المصلین صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلهِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی باقرِ العلومِ ، شخصِ العِلمِ و المعلومِ ، ناطقهِ الوجودِ ، ضرغامِ آجامِ المعارِفِ ، المُنکشِفِ لِکُلِّ کاشفِ ، الحیاهِ السّاریَهِ فی المجارِی ، النُّورِ المُنبَسِطِ علی الدُّراری ، حافظِ معارجِ الیقینِ ، وارثِ علومِ المُرسَلینِ ، حقیقهِ الحقائقِ الظُّهوریَّهِ ، دَقیقهِ الدّقائق النُّوریَّهِ ، الفُلکِ الجاریَّه فی اللُّجَجِ الغامرَهِ ، المُحیطِ عِلمُهُ بِالزُّبُرِ الغابِرَهِ ، النَّباء العَظیمِ و الصِّراطِ المُستَقیمِ ، المُستَنَدِ لِکُلِّ وَلیٍّ ، مُحَمَّد بنِ عَلیٍّ علیه السلام. 📔 مناقب ، بخش هفتم 🌸 میلاد مسعود حضرت امام محمد باقر علیه السلام و حلول ماه رجب الاصب مبارک ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔 اثبات وجود خدا به زبان ریاضی توسط کودکی خردسال شما یاد کدوم برهان فلسفی می اُفتید؟ ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
🌀دنبال این نیستیم که حرف ما حاکم شود! 🔷مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی- در حضور آقای جوادی آملی- می‌فرمودند: ادبِ آیت الله جوادی آملی را اگر به کل حوزه توزیع کنند، کل حوزه مؤدّب می‌شود! 🔷وقتی آیت الله فاضل این مساله را مطرح کردند، آیت الله جوادی آملی لبخندی زدند و فرمودند: ما با کسی دعوا نداریم، مطالب خود را یک یا دو بار می‌گوییم اگر پذیرفتند که بسیار خوب، اما اگر نپذیرفتند نه مجادله می‌کنیم و نه بحثی راه می‌اندازیم، مطالب را آرام در حوزه‌های مختلف مطرح می‌کنیم تا کارها انجام شود. این که حرف ما حاکم شود یا نه، کاری به آن نداریم، بلکه فقط می‌خواهیم انجام وظیفه کنیم! به نقل از: خبرگزاری شفقنا، گفتگو با استاد حسن رمضانی، ۹۷/۹/۱۹. ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
🌀 اگر حدود رعایت نشود، چیزی جز هوا و هوس و وسوسه نخواهد بود. 🔷علامه : 🔹گذشته از متون به یاد ماندنی شیخ اکبر ( ) و شیخ کبیر () و کسی که در این زمینه مطالب دلپذیری دارد قدّس سرّه است که خود قدم به قدم این عقبه ی کئود و صعب العبور را پیموده و ره آوردِ مشهود را به لسان عقل در فاهمه ی اهل وفا و صفا تزریق و افاضه کرده است. 🔹وی درباره ی می گوید: " ان الشیخ هو الانسان الکامل فی علوم الشریعة و الطریقة و الحقیقة البالغ حدّ التکمیل فیها" و شریعت را حدوثاً و بقائاً پایه ی طریقت می داند که اگر حدود شریعت رعایت نشود طریقت هوا و هوس و وسوسه خواهد بود، 🔹چنان که اگر شرایط طریقت ملحوظ نگردد حقیقت به صورت زندقه و در می آید 🔹و راه رسیدن به معارف ناب و نیل به مقام انسان کامل را همانا راه یعنی؛ ، تصفیه و ی روح بر اساس عمل به فرایض و سنن و پرهیز از محرم و مکروه و... می داند. 📚 عین نَضّاخ (شرح و تحریر آیت الله جوادی آملی) ، ج۱، ص ۸۸و۸۹ ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG