درختانی که علاقه و اطلاعاتی در مورد بازی های رومیزی دارند به بنده اطلاع دهند.
#رومیزی
#بازی
#مافیا
#منچ
#سیطره_کتان
#دورهمی
#غیردیجیتال
📢جشنواره #رویش_جوانهها 🌱
❌تمدید شد❌
مهلت ارسال آثار:
۱۶ آذر ماه
در دو محور #ادبی و #رسانه_ای
🍃ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۸سال🍃
♦️نشانی باغ
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
♦️نمایشگاه باغ
@anarstory
هدایت شده از حسین ابراهیمی
هدایت شده از ف.صالحی
خب اولش مطالعه
بعد یک برگه با خودکار
بعد یه سوژه و ایده
بعد تحقیق میدانی و مطالعاتی درباره سوژه(مثلا اگر تاریخ است چه اتفاقاتی افتاده. پلیسی است پلیس چی کار می کنه و...)
بعد ابعاد سوژه یعنی نقطه شروع و اوج و پایان
بعد حواشی و قصه های اطرافش
البته زیاد به نظرم شلوغ نشه چون قصه های فرعی رها می شود.
من رمانی خواندم که تا اخر سرنوشت افراد فرعی به خاطر شلوغی معلوم نشد.
رمان «گره دریایی» بهقلم وحید حُسنیهنزایی به تازگی توسط نشر صاد منتشر و راهی بازار نشر شده و روایت تلاطمهای زندگی دریانوردانی است که از فداکاریهایشان، دوریها و دلتنگیهایشان کمتر شنیدهایم. لحظههایی که بر عرشه کشتی سپری میشود. دریا برای آنان تنها صحنه طلوع و غروب زیبای خورشید بر کرانههای دور نیست، دریا عشقی است که میسوزاند و میسازاند.
این اثر یک رمان متفاوت از یک شغل متفاوت است. قبل از این رمان، نادر ابراهیمی در مجموعه رمان «بر جادههای آبی سرخ» دستی به زندگی میرمهنای دوغابی زده بود. شاید بتوان گفت، گره دریایی یک گذر کوتاه بر داستان دریانوردان امروزی است. در این اثر داستانی به بحثهای دریایی، نفتی و مقاومتی نیز پرداخته میشود.
در ابتدای کتاب گره دریایی میخوانیم:
«گره پشت گره! پیچِ باز نشدنی پشت پیچ باز نشدنی دیگر و فیشهایی که به هم نمیخورند. حالا که فقط چند ساعت تا موعد تحویل نفتها مانده است این حسگرها شدهاند قوزِبالاقوز. من قربانی یک تشابه لفظی شدم. دلسوزی فقط اسمش سوختن است، دل کسی را سوزاندن هم فقط اسمش سوزاندن است؛ یک مفهوم استعاری یا یک سوزش مجازی، وگرنه که دل کسی نمیسوزد. ولی سوختن در بخار روغن یک سوزش واقعی است. ذهنم دارد تاول میزند.»
منبع: مهر
@ANARSTORY
هدایت شده از ف.صالحی
در دفتر زمانه فتد نامش از قلم
هر ملتی که مردم صاحبّ قلم نداشت.
#پروین_اعتصامی
در این کتاب سعی شده است مطالبی که می تواند در کار خوب نوشتن و درست نوشتن به خوانندگان یاری رساند سخن به میان آمده است و نمونه های ساده و رسا و در خور و پیام دار و آموزنده برای هر یک آورده شود.
#بخش_اوّل
نگارش، اسم مصدر است از" نگاشتن" به معنی نوشتن ، یعنی بیان کتبی خواسته ها و دانسته ها و عاطفه،و نگارنده ، به معنی کسی است که بدان کار می پردازد؛ یعنی می نویسد.
نویسنده امروزه در دو معنی به کار می رود:
1_معنی عام :
یعنی هر آن که چیزی می نویسد؛ مانندنامه دوستانه و یا یک گزارش ساده.
2_معنی خاص:
یعنی کسی که به هنر "نوشتن" آراسته است و قدرت پرودن مطالب گوناگون و معانی باریک و دقیق را با بیان زیبا و شیوا و رسا دارد؛ نویسنده، در این معنی در ردیف دیگر هنرمندان است؛چون نقّاش،شاعر،پیکرتراش، نوازنده و آهنگ ساز؛ هدایت ها، جمال زاده ها، آل احمد ها، حجازی ها، نفیسی ها و خانلری ها و... از این گروه ممتازند.
برای بیان مفهوم عام "نوشتن" ، واژهء "نگارش " به کار می رود و برای معنی خاصّ آن، از واژه نویسندگی استفاده می شود.
#کتاب_از_فنّ_نگارش_تا_هُنر_نویسندگی
#دکتر_حسن_احمدی_گیوی
#کارگروه_داستان_نویسی
@ANARSTORY
#990809
هدایت شده از ف.صالحی
در دفتر زمانه فتد نامش از قلم
هر ملتی که مردم صاحبّ قلم نداشت.
#پروین_اعتصامی
#بخش_دوّم
نقش نویسنده در جامعه
نویسنده تنها برای خود نمی نویسد؛ به ویژه نویسندهء مقاله و داستان و نمایشنامه که در خواننده تاثیر بسیار می گذارد به همین جهت مسئولیت وی هم سنگین است.یک نویسنده ء توانا و چیره دست و هنرمند، با روح انسان ها ، به ویژه نسل جوان ، سر و کار دارد و می تواند با قلم سحار و شور آفرین خود ، احساسات و عواطف ملتی را به سود و یا زیان جریان حاکمیتی برانگیزد و به افراد خمود و خموش ، توان و تکان دهد و روابط حاکم بر اجتماع را دگرگون سازد حتّی از بیخ و بن براندازد.
#کتاب_از_فنّ_نگارش_تا_هُنر_نویسندگی
#دکتر_حسن_احمدی_گیوی
@ANARSTORY
#990809
هدایت شده از حسین ابراهیمی
هدایت شده از حسین ابراهیمی
واقعاً باید با خودمان روراست باشیم. وقتی کسی نمیتواند یا نمیخواهد وقتش را خالی کند و یک ساعت (حداقلِ اقلِ اقل) بنیشید و بنویسد. پژوهش کند و ویرایش کند و بنویسد و تمرکز کند. چه انتظاری دارد که نویسنده شود؟!
اگر سرگذشت بزرگانِ ادبیات و حتی متوسطان را بخوانید، میبینید عمرشان را در نوشتن گذراندهاند. پس معقول فکر کنیم و برای همین میگویم شرطِ نوشتن، نوشتن و خواندن است!
اگر هم نمیخواهیم رماننویس شویم، خب اشکالی ندارد. اجباری نیست. حوصلهاش را نداریم، طوری نیست، اجباری نیست، کارهای بر زمین ماندۀ دیگر بسیار است.
#نکته
#آموزش
#راز